mikenomad: Jag tror att han blir kvar i Timrå, om bara nån sponsor går in. Det har varit jäkligt kul att se honom lyckas i Timrå, tycker faktiskt det...
Dunc: Jag ställer en motfråga: tror du att föreningen håller uppsatta mål såhär långt in i serien? Tror du föreningen når sina mål när serien är slut? Och då talar jag ekonomiska termer. I så fall, skulle det inte vaa nödvändigt att revidera dessa mål då skador, åter igen, ställer till det. Är det bättre att plussa 5,5 miljoner än att "mota Olle i grind" och försöka undvika eventuellt kvalspel med eventuellt degradering som följd? Var det inte någon i Timrå IK som sa att det var bättre att spela kvalserien då det var fler matcher och ingen bonus. Lite mörkrädd över ett sådant resonemang. Den herren är dessutom kvar i föreningen, på en högt uppsatt position...
söder över: Det är som jag sagt förut vad en i föreningen har sagt till mig, " det är skämmigt att gå ut och fråga sponsorer om mer pengar " Då ställer man frågan ????????????????????????????????????????
ÖstrandsNisse: Jag vet ju att klubben inte har nått budgeterat de senaste åren. Menar att man då måste sätta budget därefter. Har en känsla av att så inte är gjort. Kan det måhända vara så att detta året är något av en chansning. Går det så går det....Men går det inte så är det adjöss. Vill ändå tro att när "Gabbe" o framför allt Pitkemäki kommer till baka så vänder trenden. Börjar de dessutom att vinna matcher på hemmais så kanske publik o sponsorer kommer tillbaka. Då kan kanske gudinnan le mot oss...
TIK55: mm tik drivs lite som ett presigefyllt bolag medans spelarna sover hos polisen och lyckas lika bra poängmässigt som som irland ekonomiskt.
men det kanske är bra att styrelsen försöker visa upp en fin fasad.
obs detta är vad jag hittat som slutsats efter div läsning på nätet jag har ingen egen direkt insyn i föreningens toppskikt. men det är väl ändå ett rejält misslyckande av tj ec å sl att få tik att framstå som en jävla högfärdig snobb klubb....
Dunc: Tidigare år har man gått ut och sagt att man "nallat" från budget för att förstärka truppen. Det har inte varit någon hemlighet att uppsatta mål knappast skulle bli bättre än vad man räknat med, snarare sämre. Det inte jag förstår är varför man satt upp så högt resultat i år. Det i sin tur bör ju innebära att man har lite muskler att satsa utan att för den skull äventyra ekonomin och klubben existens. TJ får ta mycket skit, obefogat eller befogat, men i min bok är han en utomordentligt duktig ekonom. Däremot tycker jag inte att han är rätt man som klubbdirektör. Bättre att Johansson har en renodlad arbetsuppgift, typ controller.
Per HApps: Vem vill du se som sportchef? Jag utgår från att Linkan inte finns där, i din bok. Kör du på retro-stuket med tanke på Söderström och drämmer till med Nubben?!
ÖstrandsNisse: jag har inget emot Linkan, men skulle man leka med tanken så låter väl Mats Näslund rätt intressant (om han skulle vilja återvända hem).
dr-nix: Han spenderar en hem del tid i stugan i Oxviken under sommaren. Då skulle vi få en mycket försiktig herre. Mer ekonomisk än Näslund får man leta efter. Kanske blir en ny Johansson men på sportchefs-positionen. Svårt det där med sportchefer..
Timrå Icon: Jag har inga problem med Nubben faktiskt. Skulle gärna se honom i föreningen igen. Nu lär det aldrig ske och det kanske är bäst så. Det är alldeles för mycket känslor inblandad från alla håll och kanter.
Pucken: Jag tror att båda är intresserad. Men det förutsätter en hel del förändringar inom organisationen skulle jag tro. Svedberg var ju intresserad av marknadschefs-jobbet men föreningen lät den gå till annan sökande. Janne har väl varit "försiktigt positiv" när folk lyssnat av med honom.
John K: Inge Hammarström skulle vara ett annat alternativ. Fast diskussionen är meningslös då jag inte har några problem med Linkan och tror att han blir kvar.
En sak slog mig nyss. OM vi stöter på Brynäs i slutspelet. Nog 17 vore det på sin plats att Timrå IK bjuder in Lennart Jähkel att köra "Timrå tisdag" live innan nedsläpp då?