1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1322291 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Olle: Jo men i slutänden är det där bra för både oss och MoDo ;-). Men jag tyckte han var så där på slutet. Men då var han väl redan klar för MoDo iofs....
Kommentera

Timrå Icon: Lägg till Axie och Lander.
Kommentera

T T: Ja helt rätt! Orkade inte skriva mer bara...
Kommentera

ÖstrandsNisse: Hade man struntat i en sån som Hallin, även om han kan vara någon form av stomme, borde man kunnat få två yngre hungriga allsvenska spelare för samma lön som han antagligen ändå har.

Vi bytte en gång i tiden ut gamla och mätta spelare som Peter Ström mot unga hungriga Oscar Sundh och Björn Svensson. Björn Svensson är fortfarande ung men åker runt och ser proppmätt ut, förutom då han var fri att gå. När vi nu har finnarna på två år skulle jag till nästa säsong vilja se att man bygger om resterande lagdelar. Ut med Hynning, Svensson, Hallin och ersätt med mer hungrigt och skridskostarkt folk. Alexander Larsson duger som fjärdecenter i en klubb av TIKs kaliber och en sån som Anton Axelsson är alltid nyttig. Kan Gabriel Karlsson hitta tillbaka till nåt av det han hade under fjolåret bör man förlänga annars kan han skeppas även han.

På backsidan får man gärna skicka iväg precis allihop förutom Erixon och Granath.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hur ser skadeläget ut? vilka kommer vara tillbaka till nästa match?
Kommentera

Nä nu gäller det att våre spelare som vi har lyfter sig till den nivå dom kan hålla, samt att vi supportrar fortsätter och bättrar oss på läktaren så ska vi se att det ordnar sig med slutspel. Murley kvar samt Sonnenberg in, bara någon vill ha Corso. Forza Timå i med och motgång.
Kommentera

Frella: Förstår inte ditt resonemang alls när det gäller Hallin. Han är väl för fan en av de som visat mest hunger för ishockey och för att kämpa i årets lag. Man måste väl bedöma efter hur han ser ut på isen och inte från vilken ålder som står i hans leg.

Och om syftet är att frigöra pengar för att köpa kanonmat så måste Hallin ligga nära botten på listan av spelare lämpade för det. Hallin har varit ett utropstecken, om än inte helt överaskande med tanke på hans revanschlusta, och bör behållas. Vi behöver snarare fler som han än färre. Hynning däremot...
Kommentera

Raggaren Putte: Karaktären är det inget fel på hos Hallin. Jag tycker också han gör ett bra jobb men jag tror vi kan få samma jobb av billigare spelare och då kanske ha råd med två st, yngre förmågor som inte fått chansen i ES ännu, istället för som nu ha råd med en och därtill få en tunn trupp. Vi har ju uppenbarligen inte råd att nalla på spetsen och då får man skära i bredden istället.
Kommentera

Frella: jag tror ju kanske inte att hallin lyfter så där jätte grova slantar direkt .
Kommentera

Taurus: Det är sant att Hynning var en katastrof redan ifjol men ledningen måste ju trott på honom eftersom han är kvar. Alltså är han en besvikelse, dessutom en glaslirare vilket man även måste kalla Åkerlund.

Redigerad kommentar

Kommentera

Manderville: Hynning hade väl ett optionsår, det var upp till honom att stanna eller lämna.

Hynning vinner poängligan i slutspelet. Kom ihåg var ni läste det först.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: jaha . skönt med en positiv inställing . slutspel å grejer. de va inte i går man hörde de ordet
Kommentera

vet inte om någon har noterat Timrås intresse för Mika Hannula..Spontant om man tänker Corso UT, Hanulla IN och på chans att man får se Sonnenberg igen=riktigt NAJS!
Kommentera

timraw: eller också så prövar vi hitta en center
Kommentera

superfalle: eller så slänger vi in Lander som förste center och ger honom det förtroende han är förtjänt av.

Hirschovits, Viinanen, Larsson och självklart Karlsson (lär var vara tillbaka efter uppehållet) kan ju alla spela center. Eller varför inte ta tillbaka den där Sonnenberg som också kan spela center.

Vet inte ja men jag skulle aldrig tacka nej till en skadefri Hannula
Kommentera

timraw: nä . lite samma som med sonnenberg . länge sen han spelade . fast visst , hannula och förlängning med murley . gött . murley borde vara prio ett just nu som de känns
Kommentera

timraw: Larsson är säkert en bra center . i jämtland hockey eller norska ligan . elitserien funkar han dock väldigt dåligt i
Kommentera

superfalle: Jo det är sant resonerade så också till en början (speciellt om just Larsson) och visst det skulle innebära en tunnare centeruppstälning. Samtidigt så tror jag att en ytter i Hannula's kaliber skulle tillföra otroligt mycket annat positivt i timrås lagbygge och spelsystem. Om det är någon egenskap man märker av timrås senaste matcher är det dålig fart, vilja och allmän loj attityd. Jag Bor själv i Stockholm och såg AIK-Timrå men för att vara helt ärlig hade jag ingen som helst förhoppning på att se röken av en pinne innan matchstart för att ju fort timrå drabbas av alla dessa skador är det också som att laget har gett upp matchen innan pucken ens släppt. Och vad fick man se jo 2-7 i baken.. Det finns sätt att förlora matcher på men det där var f-n inte okej.

Det är just detta jag tror Hanulla är bra på. En utmärkt skridskoåkare och som jag uppfatat en jävla bra inställning till spelet. Vem vet det kanske skulle smitta av resterande i laget? På många sätt ser jag honom som en ytterst klasspelare och skulle välkomna honom med öppna armar.

Nu är jag inte heller så dum och tror att det bara är att ro hem en sån här värvning. Man gav sig en liten bitch slap så fort man såg att frölunda var inblandad..
Kommentera

T T: Du menar alltså att HV tänker köpa loss Hynning från oss och sätta han i första kedjan i slutspelet? :-P
Kommentera

superfalle: Hallin lyfter ca 80 000/mån...
Kommentera

T T: "Hynning vinner poängligan i slutspelet. Kom ihåg var ni läste det först."

Ska han byta klubb......
Kommentera

Hanknulla och J.Matsson då skulle det kännas mycket bra!!
Kommentera

Conny Strömberg kan man kanske få för 10.000 drinkbiljetter! Kan det vara ett värvningsalternativ? Snubben leder ändå poängligan i serien under.
Kommentera

Anders E om övergången:
"Modo kom med ett bättre bud och hur det än är så handlar det till viss del om business. Men Timrå gjorde vad de kunde inom den budget de har och det uppskattar jag."
Kommentera

Hahl Bundy: En vanlig simpel hockey-h*ra med andra ord ;-). Men jag gissar att vi inte bjöd oss hesa precis...

Redigerad kommentar

Kommentera

Majkii: Nä. Han är nog lite dyr. Men otrogen.
Kommentera

NuMo: Men kanske om Corso hittar en ny klubb så kan de väl finnas? Eller?:( Blev min dröm krossad direkt :'(
Kommentera

Vilken värld lever folk i?? Hannula OCH Sonnenberg?! Vi får vara nöjda om Murley är kvar efter nyår.
Kommentera

Ambroo: Man börjar hamna i det läget där det mer och mer känns som att Corso offrades för att rädda ekonomin.
Kommentera

"– Det blir alltid lite speciellt i såna här situationer, men jag hade ett bra snack med ”Linkan” i Timrå och hon förstod både att jag ville spela med mina gamla kompisar i Ö-vik och att jag såg till pengarna, berättar Eriksson på telefon från Florida, där han firar jul med familjen."

De som kallat Linkan för kärring får vatten på sin kvarn.
Kommentera

Ambroo: ja i min värld så är de viktigare än både sonnenberg och hannula
Kommentera

Ambroo: Murley hade väl kontrakt januari ut?
Kommentera

Ambroo: Va?! Vaddå?! Det är väl ändå fullt rimmligt att vi förlänger med Murley, signar Hannula,Sonneberg och hittar en ersättare till Eriksson!!!
Kommentera

Kerstin_k: ja . ersättaren till erikson tror jag blir zdeno chara
Kommentera

superfalle: annars är linkan den mest inkompetente sportchefen någonsin
Kommentera

superfalle: Säg inte så. Kalla honom isf oumbärlig, fantastisk, mästare med små resurser så kommer ett lag från söder och köper loss honom.
Kommentera

Simmalugnt: Hmmm, Om han nu pratat med Näslund en längre tid att få spela i Modo hur kom det sig att han överhuvudtaget spelade i Timrå där han ju inte ens kostade speciellt mycket. Fegade de och vill se hur han klarade spelet innan eller? Skulle vara intressant ifall man fick veta vad Timrås erbjudande för en förlängning låg på (för sådan info kan väl göras offentlig?) så man får ett hum ungefär hur mycket Modo betalade för honom.
Kommentera

jonmannen:

Det var ju en intressant analys. Jag tyckte det roligaste i artikeln var att Aftonbladet benämner Linkan som "Hon"
Kommentera

jonmannen:

"Klubben vann striden om Erikssons mot Timrå och enligt uppgifter till SPORT-Expressen får backen en lön på 170 000."
Kommentera

Ambroo: Jag mår dåligt. I have a bad feeling about this!
Kommentera

KniveN: Januari är väl efter nyår?
Kommentera

Jockz: ja se där . 170 lax känns väl inte som någon summa som man vill lägga på erikson .
Kommentera

superfalle: att man aldrig slog in sig på banan att bli hockeyspelare. Där verkar man betala vilka löner som helst.
Bra att inte Timrå engagerade sig alltför mycket. Jag hade blivit smått förbannad om det visat sig att man betalat den summan pengar för Eriksson.
Kommentera

ÖstrandsNisse: ja nog fan finns de vettigare saker att lägga slantarna på i de här läget än han
Kommentera

superfalle: Precis. Lös det prekära läge man försatte sig i när man entledigade Corso (som jag för var dag som går utan att något konkret kommer fram tycker är oerhört dåligt hanterat av Timrå IK). Där finns massor av pengar uppbunden i en spelare som sitter i Kanada och njuter av julledigheten, på Timrå IKs bekostnad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jockz: 170 000 svenska kronor i månaden för Anders Eriksson. Freddan måste ju vara dum på riktigt...
Kommentera

Olle: om freddan är dum vad är linkan då han betalar ju 420000tusen för en som sitter canada och mår gott
Kommentera

gustav9: Corso var värd pengarna när han kontrakterades. Det är inte AE.
Kommentera

« · 1322291 · »