1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1322883 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Var lagen hamnar visar sig, men jag förstår att det är lite panikstämning här när konkurrenterna värvar samtidigt som ni sparkar.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja det är klart, att värva TIK way är ju den briljanta lösningen. Ha en trupp på 11 forwards vid seriestart och en tom pengakista.. Fler skulle ha samma genomtänkta llösning!
Kommentera

superfalle: För en modolid är det bättre än så. Där vinner man SM-guld varenda gång Foppa får ner foten i en skridsko.
Kommentera

Bragd-Birger:
Modolider, onda fötter och SM-guld verkar dyka upp lite då och då...

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Hellre elva forwards från start än 20 bajsspelare.
Kommentera

Icing-Ove: Ja, det tycks så. Men känn sig som hemma!
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, Modo är man ju livrädd för i vanlig ordning. Förvånad över att ni inte huggit Corso än dock, ni har ju en förkärlek för våra sloppy seconds.
Kommentera

Bragd-Birger: Han var för ung och krävde för lite betalt!
Kommentera

Bragd-Birger: Berätta inte för killen att jultomten inte finns !!!!!
Kommentera

spud: Hur känns det egentligen att vara mer anti-timråit än vad du är modoit?
Kommentera

Nybbe:
Corso säger att Jultomten heter Linkan, en god människa med blonderat skägg.
Kommentera

Bragd-Birger: Har MoDo värvat någon spelare från Timrå som inte spelat i MoDo tidigare sen värvningen av Tomas Nänsén? Anders Wikberg var ju hyfsad också. Annars känns det mest som om ni fått låna gamla modospelare för att spela dem i form ett tag när de inte platsat i A-laget.
Kommentera

Wayne Gresky: ...och sen får ni göra en "Warg" på dom och sänka deras karriär :)
Kommentera

Olle: Japp, han funkade inte alls in i modos spelsätt. Jag tror att han skulle ha passat bättre i år under Challles ledning.
Kommentera

Olle: Har Foppa vunnit något SM-Guld än?

Annars lär det bli i år om foten håller.
Kommentera

Icing-Ove: Jultomten ?
Kommentera

73Sjöbba: Foten? Den var det väl målvaktstränaren som fick?
Kommentera

Nybbe: Foppa och jultomten har inget SM-guld..
Kommentera

Bragd-Birger: hur skulle corso kunna funka i modo . corso driver upp pucken i sin fart och tvingas stå och vänta på sina kedje kompisar i anfallszon . corsos hela spel bygger ju på fart . vem i modo kan hänga med corso upp och anfalla
Kommentera

superfalle:
Vad snabb han verkar, han måste ni behålla...
Kommentera

Icing-Ove: Foppa kanske är en tik? Han har inget SM-guld och lär aldrig få något heller.
Kommentera

Wayne Gresky: Här har du en:

Ulf Ågren
Kommentera

NuMo:
Om Foppa är en TIK, varför skriver de om honom i kvällspressen då?
Kommentera

Dream Team: Räknas Peter Smedberg, eller räknas han som Sundsvallare?
Kommentera

Men guh! Man borde veta bättre. Släng åt en 'nu har vi köpt nya spelare'-febrig modolid en mening eller två och hela högen goes bananas.

Allihop: Modo är Sveriges bästa plantskola, Foppa tar hem poängligan i NHL om han skulle åka dit efter nyår och SM-bucklan är bound for Övik.
Så, lägg er och dra i schnalen eller gör nåt annat vettigt av era patetiska ursäkter till liv.
Kommentera

NuMo: Foppa är en modoröv, det vet väl minsta unge.
Kommentera

NuMo: Han påminner lite om Finland i melodifestivalen. Men vem vet? Trägen vinner........eller inte.
Kommentera

Paddan: Jämansch, good old Smebba glömde jag! Ja, han räknas, aspelut. Uffe Ågren är ju inte mer tikare än #21 - a.k.a syrgasen.
Kommentera

Dream Team: Ulf Ågren vilken hjälte, minns när han gjorde mål mot Djurgårn och gled förbi deras bås med långfingret i luften, ni skulle sett minen på Södergren, Tommy Mörth Tomas Eriksson mfl. Han lyckades med ett självmål i tom kasse med...
Kommentera

Paddan: Sundsvallare!!??? Kovlänning!!!!!!
Kommentera

El Maco: Ja, jäklar, Kovland kanske det var till och med.
Kommentera

renen: Han gjorde väl till och med två självmål i en och samma match, mot Frölunda har jag för mig. Då blev det väldigt uppenbart att Ulf var färgblind
Kommentera

Bragd-Birger: I vilket fall så är det humoristiskt att konstatera att Modolider bara har kul och andas optimism under uppehåll och mellan matcher. Under matcher däremot...då är det inte så skojsigt... så vi kanske ska låta dom vara i bubblan ett par dagar till
Kommentera

lincoln:
Det kunde ha varit värre...
Kommentera

Icing-Ove: To mig, du vet inte hur rätt du har! Det kan bli värre ;=). Fixar ni KS?
Kommentera

El Maco: Förresten, Jultomten borde väl förkortas JT om man ska anamma ungdomarnas särskrivning. Vad är då TJ förkortning för? Tjurig Jävel?
Kommentera

lincoln:
Nä, Timrå måste hjälpa MoDo ur den knipa vi är i. Visst ställer ni upp? Vad är ni bra på?
Kommentera

HIcing-Ove: Att gå till slutspel?
Kommentera

lincoln:
Du är en sån där som bara gillar kvartsfinaler va? Jag har sett några finaler... Till och med Zäta har varit och hejat på MoDo i en final, med all säkerhet fällde Ängelholmsbon en tår när "Foten" Foppa stänkte in den på övertid :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Nu när det verkar vimmla av hockeykunniga MoDo supportrar här måste jag få ställa en fråga
När krönikörer jublar i TÅ, och hela Modo hockey sätter sån vikt i att man missade värvningen av AE i första läget så man tar av Fredik Andersson huvud ansvaret som sportchef. Sedan han uppenbarligen inte visat intresse i första läget

Tillsäter självaste Markus Näslund för att få till dena värvning. Och bjuder 170 000 kronor i månaden för en back typ man redan har flera av i lagbygget.

För mig känns det som det viktiga för er var att ni fick tillbaka en spelare som ni tyckte dumma Timrå stulit av er.

Än en smart värving av en rollspelare i ert lagbygge som ni verkligen behövde.

Timander med fler är ju exakt samma spelare som AE, Säkra med klubban smarta bra första pass men ack så långsamma i den nya hockeyn.

Vad tycker ni Själva ?
Kommentera

Tvåtallar: Tycker inte Timander är så långsam, bara när han är trött.

AE var en kanonvärvning, det har jag alltid sagt. Kompletterar vi med Pikkarainen så förstår man ännu bättre.
Kommentera

Tvåtallar:
A.E täcker upp för skadade Tollefsen nu, men jättebra att han fick lira hos er innan...
170,000 kronor X 4 månader är småpengar för MoDo...
Kommentera

Icing-Ove: Ja herregud, han spelar ju i alla fall. Jämfört med all lön som går och har gått till sparkade VD:ar, sportchefer, tränare, målvaktstränare och spelare de senste åren så är det ju peanuts. Sen äter han väl ganska mycket men jag antar att det ändå körs in gratis Kolagömmor från Hägges till omklädningsrummet varje matchdag när Modo lirar hemma?
Kommentera

Icing-Ove: att ni bara orrrkar vara storrrkar...är du säker på att det inte är pensionärsmaffian som betalar för AE då? När det gäller modo så vet man ju aldrig när man måste kräva tillbaka lite spelarlöner...
Kommentera

El Maco:
Du är kompis med Corso, Mäkiaho, Anger, Jonte och Lehtonen. Grabbarna Gratis?
Kommentera

Olle:
Timrå måste sluta nalla på pensionsinbetalningarna, annars vill inte ens finnarna dyka upp vid den där E4-hållplatsen :-)
Kommentera

Icing-Ove: E4-hållplats? Vad är egentligen Örnsköldsvik i din värld? Haha!
Kommentera

Olle:
Vad är Timrå för en Sundsvallsbo? Som Bjästa....
Kommentera

Icing-Ove: Jag förstår inte var du vill komma. Visst, Timrå är mindre än Örnsköldsvik men både i övik och i Bjästa så bär vuxna män keps. Lilla Edet är inte så stort i förhållande till Göteborg men inte bär man keps där för det?

Örnsköldsvik är lika mycket genomfart som Timrå. Endera är man på väg till Sundsvall eller så åker man till Umeå.
Kommentera

« · 1322883 · »