1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1322958 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Icing-Ove: För två år sedan lyckades Modo med konstycket att på en säsong gå från 20 milijoner i eget kapital till 10. och missade slutspel. publiksffran sjönk även i grundserien mot tidigare år.

Ifjol var krisen ett faktum man kom på att något måste göras annars är även dom sista tio miljonerna borta. Klubben kunde inte komma på nåt
Så spelarna med hjärta för klubben fick ställa upp. ( vilket var bra gjort och även kan få en timråsuporter känna lite avund) man gick ungefär plus minus noll
Publik siffran i grundserien fortsatte att sjunka även fast spelare som Forsberg och Näslund var med. Och man missade slutspel igen.

Nu efter halva serien ligger Modo på kvalserie plats. publiksiffran har sjunkit ännu en gång. man har en stor skatteskuld som måste betalas Ingen spelar gratis längre. Man har sparkat och värvat som aldrig förr

Har fan kan ni slå er för bröstet och säga att Modo har en stabil ekonomi och att 4x170 000 är små pengar?
Kommentera

Olle:
I närheten av Midlanda håller Timrå Hillbillys till:
hillbillys.rular.se/
Kommentera

Icing-Ove: Du vet ju själv att det där inte är rättvist, I krokarna kring övik så har inte bönderna en internetuppkoppling och således inte heller någon hemsida att länka till.
Kommentera

Våra fina grannar från nolaskogs ser ut att gå all in.
Snart är Hannu Pikkarainen klar. Men vi får samtidigt inte glömma bort en sådan som Foten Forsberg. Han blir nog spelklar om en inte alltför lång tid.

Det kan gå, för nolaskogs.

Nä ja ä int bitter.

Kommentera

Skarin: Fan vad det skrivs om Modo hela tiden ^^
Kommentera

Jockz: det finns en bunt smyg-modoiter här inne helt enkelt. Det har det funnits länge. I flera år nu har folk varit nästan mer intresserade av vad som händer i Ö-vik än här i Timrå.
Kommentera

dr-nix: Ja det mesta har ju stötts och blötts kring grannlaget, jag tror allt är sagt nu. Det är nog illa att vi har fler modoiter här än vad dom har i sin egen forumdel.
Kommentera

Frella: Känns mer som en klockren ersättare till Hynning nästa säsong. Dom där ljumskarna är man ju lite sugen på. Agera Linkan!!1
Kommentera

Frella: Han går direkt in i toppen på skadelistan!!! Passar som handsken i dagens TIK.
Kommentera

Frella:
Bättre att vänta, Peter Nylander ser inte ut att göra succé i Almtuna direkt så han är nog snart tillgänglig.
Kommentera

Olle: Det är väl inget konstigt med det,det är ju bara i MODO det händer saker
Dom agerar på rätt sätt !!
Kommentera

dr-nix: Dom kommer alltid in när dagis stänger (efter 17:00) tycks ha märkt det, snart dyker dom upp.
Kommentera

Frella: Apropå ingenting. Har du någon koll på spelare som Timrå IK förlängt med, till nästa säsong? Eller vilka spelare som man för diskussioner med. Eller är det ingen, med utgående kontrakt som man vill förlänga med? Eller förlänger man inte så läng man inte vet hur det kommer att gå den här säsongen? Eller hur står det till, igenkligen?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Linkan har några spelare på sin lista. Kanske blir det aktuellt att förlänga med dem. Ett annat alternativ är att byta lag med Kovland, rakt av. Men ingenting är klart som det ser ut nu. Ambitionen, säger Linkan, är dock att det skall spelas hockey på seniornivå i e.on även nästa säsong. Men mycket kan hända och nu är det ju jul och allt och sen snart påsk så man vet inte riktigt vad som händer. Det är stressigt att vara sportchef låter Linkan hälsa via fax från Thailand.
Kommentera

mikenomad: Vad roligt för Linkan att han fått ta lite semester! Det har han förtjänat. Och jag menar, hallå, det står ju ändå still på spelarmarknaden under jul. Varför inte passa på att semestra lite då??
Dessutom tror jag att en brunbränd Linkus skapar en större pondus och därmed ett bättre förhandlingsläge när han ska förlänga med bl.a. Karlsson, Sonntag och Styf.

Det blir nog bra det här.

Kommentera

ÖstrandsNisse: 3 årskontrakt med Hynning samt Styf.
Kommentera

ÖstrandsNisse: jag ser att du fått tjuvkika på Linkans Lista.
Kommentera

bobrov: Ett tips är ju då att fortsätta prata om deras förehavanden i deras bok. Här har vi gått in i fas 3 "långsam död". Bara att respektera.
Kommentera

Olle: Långsam och långsam...jag tycker det verkar som processen går allt fortare.
Kommentera

Olle: En som nu bidrar till döden är Corso,man skulle vilja kräkas på han, undrar om han bryr sig alls om någonting, lägger säkert ingen energi på komma här ifrån,för han skall inte bära hund-huvudet.
Kommentera

ÖstrandsNisse: det där är enbart irriterande, extra irriterande med tanke på att det hände följande säsong för något annat lag (minns ej vilket) men då blåste domaren av direkt..
Kommentera

dr-nix: undrar om det inte var en match där HV var inblandad, återigen? Var det månne Djurgården som stod för motståndet. Kuben dömde i alla fall, det vill jag minnas.
Kommentera

JUST NU: "AIK:s fans slåss med varandra"

Redigerad kommentar

Kommentera

Jockz: Tragiskt, slå ner sina egna ordningsvakter, suck.
Kommentera

Snoop: Såg ut som nån fick smaka på pepparspray också.. grinade rätt illa där!
Kommentera

Kattgubben: Ja rätt åt den jäveln.
Kommentera

Snoop: Det är ju rätt typiskt att sånt här alltid ska hända så fort AIK är inblandade. Hoppas det blir utträde ur ES för deras del så slipper vi sånt här.
Kommentera

Snoop: bara synd att skiten är så svag i sve.
Kommentera

Kattgubben: Håller med.
Kommentera

Blizzard: Ja ja vet inte så mycket om de där med pepparspray, men han såg ut att böla bra iaf den där tönten där :)
Kommentera

Nu gjorde AIK mål och då avbryts väl matchen eftersom de är pyroteknik på aiks läktare.
Kommentera

Nu börjas det igen... vissa klev ner från träden rätt sent
Kommentera

Kattgubben: Ja precis som dom säger så är ju hela derbyt förstört.
Kommentera

Snoop: Jag hoppas de får betala varenda jävla skattekrona det kostar
Kommentera

Kattgubben: Ja de här är ju en jätteskandal, tacka vet man derbyn mot Modo det handlar om fest och rolig ishockey.
Kommentera

Snoop: Dom var ju fan bort till sittplats och härjade t.om
Kommentera

Kattgubben: Ja de är sjukt tråkigt, synd för alla som är där och som vill se på hockey och betalat.
Kommentera

Vad Är det för fel på folk? Dom borde inte få ha nån publik.
Kommentera

jå1: En dag som denna känns det underbart att kunna stå på Timrås ståplatsläktare och heja på MoDo och ändå känna sig trygg. Härligt med lag som har supportrar som gillar hockey.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja så det ska vara. Bara att acceptera att alla inte kan hålla på samma lag helt enkelt.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja helt rätt. Här är det bara lite retsam munhuggning i värsta fall :-)
Kommentera

Timrå Icon: Västernorrland - lite mer civilisation än i Stockholm.
Kommentera

Lumber Jack: Jag fattade inte riktigt grejen med vad de fick ut av det hela? När AIK kvitterade sabbade de egna mupparna matchen! Varför anföll de sittplats vid egna kvitteringen?? Mycket märkligt
Kommentera

Timrå Icon:de vet dom nog inte själva heller . förmodligen inte dom mest intellektuella killarna i landet . de här med aik och idrott , borde dom inte lägga ner sin verksamhet . solna verkar ju vara någon form av idioternas mecka
Kommentera

superfalle: Nä det behövs väl inte mycket för att det ska slå slint. Det räckte väl med att någon sa att gul keps och svart jacka inte passar ihop ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Ska ge mig på ett försök att kombinera realism med (åtminstone antydan till) optimism:

Om uppgifterna stämmer att endast Åkerlund, Jokela och Hynning saknas till omstarten så kan jag faktiskt tycka att vi "endast" saknar en ersättare till Corso. Under förutsättning att det förlängs med Murley! Och vad det sitter i, när en sådan värvning kan bli aktuell, ja det vet vi ju alla....

Men med en frisk 1:e(?) målis och en 2:e(?) målis som är tillbaka om ca en vecka så behöver vi ingen ny målvakt. Sedan kan man ju tycka vad man vill om de båda vi har men de måste helt enkelt duga.

Med Jokela tillbaka om 2 veckor bör vi klara backsidan också. Jag är inte så säker på att ett antal nya spelare automatiskt lyfter en trupp som redan utsatts för tillräckligt med turbulens för ett antal säsonger framöver....
Kommentera

Timrå Icon:
Man blir ju sååå himla trött på dessa Stockholmare, oavsett om det gäller hockey eller fotboll så kan de ju inte för f.... inte föra sig det minsta. Nä straffa supporter klubbarna till dessa föreningar hårt, detta så länge de inte tar fullt avstånd från aktuella individer. Bötfäll ett sätt dessa ligister i finkan. stäng av dem på livstid på alla arenor i sverige, sluta och dalta med dessa super nollor.

//klykan
Kommentera

mikenomad: Ja asså...nu vet ju inte jag meeen....är du fortfarande ironisk nu nomaden...? ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Jag har just smädat Modo och kvällspressen i bloggen. Läs och fröjdas :)
Kommentera

« · 1322958 · »