1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1326389 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Back to topic..

Köp lös Thorell från Sundsvall så har man en jävligt bra lirare!

Skönt han är med mot AIK!
Kommentera

Kostiainen: Sen måste man ta bort BOYCE från Hirso och Pikka han spelar inte i samma liga som dom . För omogen i sitt spel för lätt platsar endast i 4 kedjan han har inget att göra där, vem som helst men inte han.
Kommentera

Nybbe: Exakt, nog för att han drev upp lite tempo, men då skulle man istället stoppa in någon med större kroppshydda som klarar tuffare spel också!
Kommentera

Nybbe: Hur skall du ha det? Ena veckan vill du ha in en 5:a från J-20 & J-18 för att få in energi, ett par dagar senare duger Boyce "bara" till att spela i 4:e kedjan eftersom han som du säger, spelar i en "annan liga" jämnfört med 44 & 63.. Man kan ju inte låta bli att fundera hur du tänker?
Kommentera

NDR: Vad tillför han i den kedjan , så måste man se det... 5;n är av lastning! '
Boyce far som en skållad kanin, han är för lätt !
Svårt att förstå?
Kommentera

Nybbe: Tack för förklaringen, du vill alltså ha en ren juniorfemma som "avlastning"! Fniss..
Kommentera

NDR: Skriver jag det ..nu
Kommentera

Apropå gustav9 så hade han rätt om Björn Svensson men det blev fel. Sedan hade han fel om Corso men det blev rätt. Nu får vi se hur det blir med Sonny.
Kommentera

KniveN: hur nära kan man vara, och hur länge? ;-)
Kommentera

KniveN: Följetongen Martin Sonnenberg känns bara som ytterligare ett av säsongens alla stora skämt. Man skulle ha gjort klart med killen i somras, men det här med karaktärsspelare och kontinuitet är som bekant inte Linkans grej.
Kommentera

RocknRolf2:

Ja du RR2!
Om man funderar till lite så kan man nog ställa sig frågan:
- Vad är "Linkans grej" egentligen?? Fan vet! Och, handen på hjärtat (det rödvita), det vet nog ingen annan heller.
Kommentera

RocknRolf2:
Du menar skrivite ett kontrakt med en spelare som lovar att komma efter jul?
Hur mycket hade majoriteten av skribenterna härinne sågat Linkan då?
Hur mycket alla än tjatar så handlar det ändå att han INTE ville komma innan jul, samt att han vill ha riktigt bra betalt, hade det handlat "bara" om hjärta så hade han nog varit här redan, tror du inte?

Om det som expressen skiver redan är så att han nu är klar så hoppas jag verkligen att han är i matchform och har bra tempo i kroppen, levererar från första match. Gör han inte det så lär väl linkan bli sågad med fotknölarna som tagit hit en spelare som inte spelat sedan förra vintern och tar en stor kaka av lönebudgeten...

eller?
Kommentera

RocknRolf2: Man blir så jävla trött på Linkans uttalande ......

Kan inte säga något .....
Vi får se ........
Julen ställer till det .............
Nyår ställer till det ...............
Vi tittar på flera ...................

men inget blir gjort som vanligt.
Kommentera

TIK55: Det är inte han som bestämmer med andra ord.
Det är precis som hemma :-)
Kommentera

TIKbiff: Man skulle ha gjort klart med Sonnenberg redan i somras, men 20 mål ifjol väger tydligen inte särskilt tungt när man har hittat finska ligans Davidsson.
Kommentera

erathoo: Är helt övertygad om att Hirso skulle kunna gå till en klubb som Minsk också med tanke på att han trots allt har hyfsade meriter på pappret, men av någon obegriplig anledning väljer man att inte bryta kontraktet. Det enda skälet till att Hirso är kvar är väl "tunn trupp", och det är fan en ynklig ursäkt till att låta en 300k-kille gida runt match efter match. Hirso är en Brendl som inte gör mål. Helt, totalt jävla oduglig!
Kommentera

För övrigt vill jag bara säga till er som är inne på att det är "bra" att åka ur så att vi kan "starta om" att det är ren jävla bullcrap. Åker vi ur finns det inga gränser för hur stor olyckan är. Starta om fine, men starta om genom att rensa ur dököttet ur leden, och det både på spelar- och ledarsidan.
Kommentera

RocknRolf2: Åker vi ur elitserien nu vet man inte ens om det finns en elitserie att gå upp till igen. Och då är vi toast.
Kommentera

RocknRolf2:" TIKbiff: Man skulle ha gjort klart med Sonnenberg redan i somras, men 20 mål ifjol väger tydligen inte särskilt tungt när man har hittat finska ligans Davidsson."

Hur ligger det till Med Sonnenberg? Mycket snack om att ni vill ha honom men hur ser det ut? Jobbar TIK för att få honom? Var spelar han nu? Uppdatera mig gärna om läget för det vore kul med honom i serien igen.
Kommentera

El Maco: Ja, tränarens förmåga att hantera den här situationen måste snart ifrågasättas.

Överleva???? I en periodpaus när man har 1-1 i årets kanske viktigaste match????

Det var många undertoner i den kommentaren.

Och det är många undertoner i min kommentar just nu...
Kommentera

erathoo: Är Corso helt klar?

- Är det inte så att "Minsk kollar på ett antal spelare och att Corso är ett namn som diskuterats". "Vi får se hur det blir". "Det kanske inte blir några förstärkningar". "Vi har ett antal spår igång, men inget konkret"....

;=)
Kommentera

Såg artikeln om Sonnenberg i Expressen nu, riktigt kul. Nu får Timrå se till att hålla Modo efter sig så att man får se Foppa göra comeback i kvalserien, vore kanon.
Kommentera

arnio:
Det verkar som att det är på gång nu.
Sonnenberg har inte spelat en enda match sedan den 26/3 2010 då vi åkte ut mot Hv71.
Sedan dess har han jobbat i familjeföretaget hemma i canada och tränat hockey.

Det är denna frälsare som alla väntar på.....
En spelare som inte var sugen att komma hit innan jul på grund av familjesituationen..
Kommentera

Helt seriöst: Vad gör Molla nu?
Kommentera

RocknRolf2: Kanske Roxette nu men jag har inte sett någon som skickat detta tidigare..

EDIT: Ser att länken finns, rubriken som var ändrat bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mackelito: Undra hur många miljoner back vi kommer att gå den här säsongen? Hur många miljoner back har vi gått sedan Linkan klev in? Det är dyrt att ha en värdelös sportchef. Otroligt mycket dyrare än att avskeda och anställa nytt.
Kommentera

RocknRolf2: Tränar Björklövens J-20 tror jag.
Kommentera

PEAP: Han räddade skutan då och kan göra det igen. Fast skillnaden är att vi då hade ett lag som i alla fall krigade och stundtals hade hyfsat tempo.
Kommentera

Gör något drastiskt. Perra ser ut att ha fått någon form av soppatorsk.Ta bort Perra, anställ Sonnenberg som spelande tränare.Gör vad fan som helst!
Kommentera

RocknRolf2: Linkan känns mer som en radiostryrd pjäs. Vem håller i kontrollen?
Kommentera

RocknRolf2: Ja fy f-n. Mycket måste göras för att detta ska ordna sig. Kan tyvärr inte hitta något positivt.

Sonnie är givetvis ett tillskott(om han nu kommer...), men inte f-n räcker det.
-Vår 1:e-center åker i slow motion...
-Vår "Real 1:e-center" är på fel sida pölen. Kom hem!
-Vi har prenumeration på skador, minst 1 per match.
-Vi har ingen keeper som kan lyfta laget likt Lindbäck gjorde förra året.
-Man kan inte se några linjer i spelet.
-Vår tränare ser ser uppgiven ut.
-osv osv....

Nä, ser tungt ut. Men men, hoppet är det sista ...
Kommentera

RocknRolf2: Jo helt sant - fast mot frölunda senast fanns väl intentioner om det? - frågan är hur i h-e kan det se så HELT annorlunda ut mot AIK?

...fuckin' unbelivable...
Kommentera

RocknRolf2: Visst blir det lite trevligt med Sonnie i laget, men att han nu 9 månader utan matchning skulle frälsa oss kommer aldrig att ske, precis som du skrev och vi övriga skrikit om så var det i höstas han skulle kommit.

Det inte TJ o Linkan och vissa övriga ess här inne verkat förstått är att man MÅSTE börja säsongen med fullt lag.
Att det skulle börja gå riktigt tungt med våran tunna trupp visste vi nog alla, men nu måste ledningen inse att minst 3 forwards av klass samt 1 back måste in om vi skall ha en rimlig chans.

Som jag skrev för någon vecka sedan är det efter Jul man måste börja vinna, inte mitten på Januari, inte ens detta verkar de styrande ha något som helst bergrepp om, för då hade man inte gått ut i media och sagt att "det är mkt nu kring Jul".

Jag tror det är för sent nu faktiskt, men nu tror jag även lallarna fattar varför vi höjde rösten i höstas.

Håller ledningen totalt ansvariga för Timrås sitution.

Sedan: "Var det verkligen så smart att skeppa Corso? Har något blivit bättre"
Kommentera

RTS: tror sonny kommer att vara bra lagom till kvalserien . de är ju huvudsaken . timrå har tagit 4 poäng sen corso drog tror jag . från sjätte till nionde plats och på väg neråt . så den där energin som skulle komma i övriga truppen har man inte sett mycket till . men skit i de . nu är de som de är . han var ju tydligen en riktig idiot .
Kommentera

Bra att Viinanen och förhoppningsvis Murley blir kvar. Dom behövs. Det visade sig att jag hade rätt trots allt (det surrades om att Viinanen  hade kontrakt resten av säsongen men som gick att bryta innnan 31:a januari, vilket var fel)
Kommentera

Skulle vi trots allt klara oss kvar så bör föjande ske:

Trion: TJ , CE, Linkan och vissa på säljarsidan måste bytas ut, även fystränaren

Backar som får gå:

Styf "För skadebenägen o ojämn"
Skogs "Ojämn till vad han kostar"
Karlsson "Vilken besvikelse"
Sonntag "Håller ej måttet"
Jokela "Vilken besvikelse"

Forwards som får gå:

BS "händer för lite för ofta"
Karlsson "Skadebenägen, ojämn"
Hynning "kommentar öveflödig"
Hirsho "samma här"
Röymark "håller ej, alldeles för ojämn"
Murley "Om han blir kvar"
Larsson "Här är jag tveksam, faktiskt, känns som han inte fått chansen"
Kommentera

RTS: röjmark tycker jag är en utmärkt forward för tredje fjärde kedjan . gabbe har haft en ganska dålig säsong men ifjol var han överlag en av dom jämnaste och bästa spelarna i laget
Kommentera

RTS: Fin rensning. Då är det i princip bara Perra kvar då? Clabbe står ju för fysträningen.

Den här diskussionen blev vid något tillfälle helt bakvänd. Sedan urminnes tider så är det alltid huvudtränaren som fått utstå mest kritik. Det har också varit den första stora förändringen man gjort, att sparka tränaren för att få någon snabb förändring. Här vill vi sparka marknadsavdelningen i januari när vi ligger tia i tabellen INNAN det ska göras förändringar på tränarfronten. Det är intressant, nästan sensationellt. 

Viinanen måste ju vara helt dum i huvudet som vill stanna i den här föreningen. Han borde ta av skygglapparna.!23!!!1

Perra fick ett lag till sitt förfogande. Låt vara att det saknades någon forward på säsongskontrakt, men man gick väl ändå in i serien med 14 forwards? Valdix och Lindqvist? I vilket fall. Han fick ett lag till förfogande. Gjorde en fantastisk premiär. Han blev hyllad. Han var inte som den där helvetes-Challe utan han var trevlig och karismatisk. Han hade tagit Skellefteå till en elfte och en åttondeplats. Succé enligt vissa. Sen två guld med FBK då. Det senaste med Jonas Gustafsson i målet. Christer Pettersson hade kunnat ta SM-guld som tränare det året med det laget och med den målvakten. Perra hade dessutom den inte lika fullt karismatiske Tommy Samuelsson vid sin sida som får representera "tänkaren" av de två. Vem tänker av Perra och Clabbe nu?

Nä. Jag är jävligt besviken på hur man skötte detta. Jag är allergisk för onyanserad kritik som skjuter åt alla jävla håll och kanter mot klubbens organisation men när det gäller tränarbiten så gick allt snett. Perra är en lagledare och ingen huvudtränare. Han ska boka bussar och fixa smörgåsar. Kanske slipa en skridsko här och där. Han ska vara kompis med alla i laget. Gå in med skor i duschen och snärta Pikkarainen med en handduk. Det är där han ska vara.

Kommentera

Knylan: Hahaha dina fyra sista rader fick mig att le och det är fan inte mycket i den här gästboken som får en att göra det. Jag håller med i stort.
Kommentera

Knylan: ...och vi har redan Anders Huss till sånt.

RTS: Du glömde att sparka Hussen. Eller "AH" som han borde skrivas enligt mobbens gängse akronymanvändande.

Kommentera

Knylan: underbart skrivet..snärta Pikkarainen men en handduk*S*
Kommentera

T T: Ja de ryker ledband hela tiden, man hade hoppats att sonnenberg skulle skriva på idag och inte att han skulle skriva på i veckan, vi behövde ju han för 2-3 månader sen.
Kommentera

Snoop: Fuskbygget rasar.....
Kommentera

Pär: Jo så är det, tyvärr.
Kommentera

Snoop: Nu måste nog Linkan ställa in Thailandsresan, behöv väl 3-4 nya spelare iaf, Murley är tydligen på väg bort oxå!
Fy faan för att vara tik-supporter!
Kommentera

Jasså är Murley på väg bort.
Kommentera

« · 1326389 · »