1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1332048 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
dr-nix: Axie är ett jädra tapp men Hynning gör mig inget....
Kommentera

Vilka forwards har vi då tillgängliga för match på torsdag om inget oförutsett inträffar?

Ilkka Pikkarainen
Kim Hirschovits
Matt Murley (kontrakt tom?)

Jamie Lundmark
Anton Lander
Mika Viinanen

Björn Svensson
Gabriel Karlsson
Martin Röymark

Jeremy Boyce-Rotevall (J20 spelar dock på lördag)
Linus Werneman (J20 spelar dock på lördag)
Gustaf Thorell (Tillgänglig? Sundsvall spela hemma på onsdag och borta i Ängelholm på fredag)

Borta;
Fredrik Hynning (xxx, åter ?)
Anton Axelsson (knä, borta för säsongen)
Alexander Larsson (stukad fot. åter?)
Timo Pärssinen (rygg, åter om två veckor)
Per Hallin (knä, åter om 3-6 veckor)

Nu ringde frun...fast i Upplands-Väsby. Hämtning med bil...någon annan får fylla på med saknad info och backar och målvakter...
Kommentera

Timrå Icon:Så har då HB' den gamle amatörpoeten, försvunnit och in kom Johnny Bravo. Undrar om han fick kicken, HB? Hur som helst skönt, ut med det gamla och in med nytt o fräscht. Tror du HB hann skriva ut sina besökssiffror? Jag tror han har de upptejpade på toaletten som trigger när han drar i snasen...:-)
Kommentera

dr-nix: "Fredrik Hynning och Anton Axelsson riskerar att missa hela säsongen. Av de övriga är Per Hallin och Magnus Åkerlund närmast en come back"

Sedan ska det stå någon annanstans med men orkar inte leta.
Kommentera

Tjalle: En back till skulle man ha , i alla fall,en riktigt bra !
Kommentera

mikenomad: Hehehe! Ja han blev avstängd pga att han kraschade sin egen gästbok ;-). Han rotar runt i HV-boken nu under nicket Ahl Bundy. Det ryktas att han är utbytesstudent i familjen Bundy i USA från och med torsdag. Byter land med Lundmarks :-)
Kommentera

Nybbe: Hellre en lång butterfly keeper
Kommentera

RED DEVILS:

Glöm inte bort att även Libor Polasek var draftad i första rundan, så det är ingen garanti för en bra spelare...
Kommentera

Janken: Precis - de är som du säger, lirar man i AHL så är man nog i princip ALDRIG hemma.
Skönt nu för familjen att veta att vi börjar med 4 hemmamatcher i rad - det var nog det som avgjorde för Jamie, tror Ni inte ;-)
Kommentera

erathoo: Det var det som avgjorde för FRU Lundmark hehe
Kommentera

The great one: Draften 1992 och 1999 är nog lite svår att jämföra... Men visst det är ingen garanti.
Kommentera

erathoo: Det som avgjorde var att han skulle få spela i Johnny Bravos favvo klubb!
Kommentera

Johnny Bravo: Nypressad Johnny Juice :-)
Kommentera

Timrå Icon: Bravo juice med vodka i = Bäst.
Kommentera

Johnny Bravo: En så kallad Brolinare ;-)
Kommentera

Blizzard: Undra vem som får hem Kim Johnson först?
Kommentera

Ang. Jamie så fick jag denna beskrivning av en moderator på nashvilles forum på hfboard:

Lundmark is a two-way top 9 forward that doesn't necessarily lead the offense, but has a complimentary skill set that elevates the games of his linemates and creates offense in that fashion. Lundmark is a hard working forward that can play on the power play and has experience playing all three forward positions.

Jamie is an above average skater and has above average skills. He scores the majority of his points by going to the net and winning battles in the hard areas. He just never found a role in the NHL where he could stick long term and has now moved on.

I expect Lundmark to be very motivated in Sweden having his family with him once again and looking to embark on the next stage of his career making a living playing overseas.

Kommentera

dr-nix: Tja...lät ju inte som kattskit direkt.
Kommentera

dr mugg: jaha . välkommen till hs dr mugg . är du timråfan i fiendeland eller bara timråfan ?
Kommentera

Nån som hört nåt nytt om PW?

Vore kanon om han kom till TIK. Lander kan väl ringa honom?!
Kommentera

Johnny Bravo:
Jao, skulle vara skönt med en målvakt som är bra och håller ihop för det saknar vi nu.
Kommentera

Verkar inte bli nåt med PW:n än så länge.
Kommentera

Johnny Bravo: Att Linkan ens yppar att man tittar över målvaktssidan gör att man andas lite morgonluft.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja man får hoppas att det går i lås. Samtidigt så förstår man av artiklarna i både ST o DB att det är nog sämre med Pitkä än man trott. Men jag skulle verkligen välkomna PW o som Tarvis säger: han är intressant för nästa år oxå.
Kommentera

Johnny Bravo: Han har säkert fin utvecklingspotential och jag vill också se honom i TIK. Samtidigt säger det ju en del om våra egna målvakter när en målvakt som inte ens platsar i ett hyfsat AS-lag och har under 90% i de 15 matcher han stått ses som en självklar 1:emålis hos oss....
Kommentera

mikenomad: Pitkämäki är något så ovanligt som en brunkar-målis ;-)
Kommentera

Söker man "Jamie Lundmark" på tuben får man se många fighter med han, dessvärre går han inte vinnande ur någon tror jag.

EDIT: Men mål kan han göra, kolla bara länken!

Redigerad kommentar

Kommentera

nectis: Ser lovande ut, trodde man bara kunde göra såna där mål på spel, tex NHL.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Förhoppningsvis får vi 2 nya till nästa säsong. PW och nån till? Hur bra är Tim Sandberg exempelvis?
Kommentera

Johnny Cash: Välkommen Johnny. Många Johnny nu :)
Kommentera

Johnny Bravo:

Du ska INTE
Använda flera signaturer för att få fram din åsikt

Det finns en del gamla nickname vi aldrig lär få se igen skulle jag tro.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Även om jag är helt ny här så har jag förstått att man inte ska diskutera regler och moderation i gästböckerna.
Kommentera

Johnny Fiama: Hehe, alldeles riktigt. Jag gillar såna som dig, som läser in sig hur det fungerar på HockeySnack så det inte blir tokigt.

Püss ;)

Kommentera

Johnny Fiama: Många Johnny nu. Välkommen du vän av ordning :)
Kommentera

Johnny Bravo:
Vad tror ni om den nya Canadensaren?
Kommer han att vara den poänggjöraren som TIK har saknat?
Kommentera

Johnny B Goode: Jag tror att det kan bli vackert på sikt. Vi kommer bli lika hänförda som vi blir i princip varje gång det kommer hit nordamerikanska spelare. Det är som att vi blir lika förbluffade gång efter gång, "vad osvensk han är!"

Han måste väl ha landat nu förresten? Eller landade han igår och gör första träningen idag?

Kommentera

mikenomad: Ahlqvist är väl 3:e målvakt i Kalpa också väl? Fick inte du dåliga vibbar där?! När en 3:e målvakt klarar av att på 2-3 matcher se grymt mycket bättre ut än dom vi har. Det var då fick jag upp ögonen för hur jävla dåliga Åkerlund & Pitkimäki varit egentligen.

Eller Åkerlund började bra men sedan kom skadan sedan sket det sig för honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny B Goode: Succé!!
Kommentera

Johnny Rocker: Välkommen johnny.

Lundmark blir förhoppningsvis den som styr PP, för där behövs det en markant förbättring.
Kommentera

Smokey: Enligt uppgift från en sponsor blir det ingen förlängning med Matt.pengaproblem tycks vara orsaken
Kommentera

zaccodog: Fel uppgifter har du fått!
Kommentera

RTS: Är du säker?
Kommentera

RTS: Han blir alltså kvar? Det ska isåfall bli riktigt skönt att slippa evighetssnacket om Sonnenberg.
Kommentera

dr-nix: En frisk målvakt brukar ju prestera lite bättre än en som är skadad, kan ju vara just därför Ahlqvist är här.
Kommentera

zaccodog: Jasså inte konstigt i så fall med alla miljoner linkan lekt bort jobbar ju åt katterna i gärde tydligen.
Kommentera

Johnny B Goode: Ropa inte hej bara för dom lyckats få hit en spelare, för att vi skall lyckas fullt ut d.v.s gå till slutspel då behövs det troligtvis en storspelande MV ? 2 spelare till en deff back + en FW till som både jobbar bakåt och gör ett och annat mål .
Kommentera

bobrov: Jag ropar hej ändå. Jag tror nämligen inte att vi absolut måste värva en "deff back" plus en forward som både jobbar bakåt och gör ett och annat mål. Ska detta gå så behöver vi fortsätta på den trend som vi har just nu. Man kommer väldigt långt med självförtroende i den här sporten. Framförallt kollektivt sådant. Sådant som inte syns när man sitter och scrollar sida för sida på eliteprospects och jämför assistpoäng.
Kommentera

Knylan: Resonerar vi som bobrov kan vi lika gärna lägga ner alla förväntningar här och nu. För någon ytterligare back + forward lär vi inte se röken av.
Kommentera

Ambroo: Länken föll av nån outgrundlig anledning bort, försöker igen:
Kommentera

dr mugg: Vi kanske bara var intresserade av ett lån samt att eventuellt signa för nästa säsong. Södertälje kanske rbjöd ett kontrakt nu....
Kommentera

« · 1332048 · »