1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1335961 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Paddan: haha oj, my bad :)
Kommentera

Jonas Fransson känns som ett minst lika bra alternativ
Kommentera

Kanske nåt att testa om han har en ES klasul i sitt kontrakt. Bör vara relativt billig iaf.

www.eliteprospects.com/player.php?player=2381
Kommentera

Blizzard: Såg det att han var inblandad i mycket och 4 ass är inte dåligt, nu blir det väl partyparty igen då.
Kommentera

John K,

Vänta några omgångar till innan ni introducerar Johnny Bråttom.
Kommentera

...så vaknade jag kallsvettig efter en hemsk dröm. Jag drömde att Expressen hade en artikel som handlade om ett ryskt lag som var på jakt efter en av de få "guldkorn" i årets Timrå IK.
Hoppas nu bara att det inte var en sanndröm. Det visar sig väl under dagen skulle jag tro.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Sedär ja. Dagbladet skriver tydligen något om någon Timrå-spelare och Ryssland. Dock var min dröm betydligt värre än Dagbladets artikel.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Man får ju ändå vissa förhoppningar av det han säger. På slutet har han ju faktiskt börjat visa något som kan liknas vid hockeykunnande. Kanske kan han till sist bli vår ledande stjärna de sista 16 omgångarna?
Kommentera

Frella: Jag tycker mig se en förbättring, helt klart. Jag har varit väldigt kritisk till Hirschovits. Alldeles oavsett att han faktiskt gör poäng så har det varit något som saknats. Nu säger han själv att så är fallet och att skadan har hämmat honom längre tid än han trodde själv.
En Hirso med speed under rören tror jag är en mycket duktig spelare, den spelaren som jag hoppas att Linkan såg när han scoutade honom.
Kommentera

Expressen briljerar igen.

För inte kan väl Linkan och TJ mörka? Hemska tanke.
Kommentera

Simmalugnt: Försäljning redan i år alltså? Hur mycket kostar det inte att värva en likvärdig? Eller ersätter Sonntag kanske.
Kommentera

Simmalugnt: Hoppla, jag drömde alltså en sanndröm i natt.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

haha, ja se på fan. Lite läskigt.
Kommentera

Frella: Jag har svårt att ta ställning till det här. Enligt vad jag hört så är det stora belopp som Petersburg är beredd att lägga för att "köpa lös" Sebbe. Dessutom löser man hela hans kontrakt samt att Sebbe får en grym lön för den här säsongen samt nästa.
Frågan är vad som är bäst för föreningen? Att behålla Sebbe och riskera att han går till NHL nästa säsong, vilket innebär lite och ingenting i ersättning till föreningen. Eller släppa honom nu till KHL och få en fet övergångssumma?

Hursomhelst talar vi om den genomgående bästa Timrå-spelaren den här säsongen. En spelare med ett genuint Timrå-hjärta dessutom. Helt klart kommer han att lämna ett enormt tomrum efter sig om det skulle bli så. Nu har ju Dahlroth klivit in och tagit för sig, där har vi en back vi kan låta spela i A-laget resten av säsongen. Problemet på backsidan är mer att det finns backar som underpresterar mot den kravbild jag har. Skulle dessa herrar lyfta sitt spel så kanske backsidan håller. Jag ser hellre att vi knyter till oss en sniper, typ Brendl. En spelare som man till 99% säkerhet vet levererar och som kan lyfta vårt PP.

Sedan är det det som du varit inne på. Att ersätta Sebbe som uppskattningsvis har runt 100 000/månad mot någon med liknande kvalité så kommer det garanterat att kosta minst 200 000:- ytterligare per månad. Då kanske den engångssumma som föreningen får för Sebbe kan kvittas mot den ökade kostnaden för spelare som i så fall kommer?!

Nja, jag ser nog helst att Sebbe blir kvar säsongen ut. jag tror att vi vinner mest på det. Men jag förstår om Sebbe vill ta chansen och jag hoppas att Timrå IK sköter det här på ett bra sätt. Sebbe är en Timrå-kille, han känner oerhört mycket för föreningen. Nykär på det så är det inte ens säkert att han vill till Ryssland...
Kommentera

ÖstrandsNisse: tänk så här då, kolla vad Linköping gjorde men Mårtensson,Weinhandl.
dom fick myyyyycke pengar genom att hyra ut dom, kolla vad dom har kunnat värvat.
vi står inte å faller med Sebbe, Målvaktsidan är värre samt framåt.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Pratar vi Weinhandl-summor så är det ju såklart en bra affär oavsett vad den nya korttidsbacken skulle kunna kosta som det känns. Plus att de frigör kapital för att få ett vasst namn framåt som ersättare för Pärssinen. Men helst ser jag nog att Erixon spelar ut sitt kontrakt med Timrå så vi får den stomme vi så väl behöver av grabbar som brinner för klubben.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Visst är det scary med sanndrömmar?

Hursomhelst vill han gå så låt han gå. Vi får som du säger rejält med stålars mot för om han skulle gå till NHL.
Kommentera

Johnny Bravo:

Man bör också väga in att truppen skulle må bra av stabilitet/lugn och ro nu,
Har ju hänt en hel del under säsongen.

Men vill han absolut gå så ska man ju inte stoppa honom.
Kommentera

Pine: Visst är det så men Timrå har aldrig hindrat nån från att gå till en större o bättre liga.
Det tror jag inte dom gör nu heller utan allt hänger nog på Sebbe själv.
Det är så jag menar.
Kommentera

Taurus: En viss herr Stenbäcks pengar har bidragit mera till värvningarna än vad uthyrningarna av Weinis och Mårten gjort...
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är inte bara den kanske bästa Timrå-spelaren vi talar om, utan den överlägset bästa TIK-backen. Vem ska ta tag i det i de nedre regionerna? Vi har ingen annan med det drivet i åkningen och med den enkelheten med puck i framförallt egen zon. Sen har vi det här med offensivlustan och produktionen också. Det skulle bli ett enormt kännbart tapp, men samtidigt så kan man inte klandra honom för vem vet om chansen återkommer? Jag tror inte att det går att hitta nån som ens är i närheten av Sebbe på den begränsade marknad som nu är.

Vad som än sker så förstår jag att det är ett väldigt tufft beslut för Timrå, men frågan är om de vågar? Det kan inte vara "money talks" varje gång...
Kommentera

Ambroo: Man är minst sagt kluven.
Kommentera

Ambroo:

Med ebb i kassan så är det nog svårt att avstå...
Kommentera

Ambroo: Vi kanske kan bytlånas? Det är inte kattskit direkt, Petersburgs laguppställning. yashin kanske? Han har gått lite småknackigt och kanske skulle må bra av ett miljöombyte?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det ska alltid vara nånting negativt i tidningarna om Timrå.
Kommentera

Simmalugnt: Lite lusigt är det att expressen "avslöjar" detta när dagbladet tryckt upp samma nyhet nästan 3 timmar tidigare..
Kommentera

Johnny Rocker: Med den lilla skillnaden att det talas om två helt olika ligor i de båda tidningarna. En liten detalj bara..
Kommentera

PW i TV.
Kommentera

Johnny Bravo:

– När han kom in i omklädningsrummet förstod jag att han var klar, säger Juha Pitkämäki.

Timrå IK ser i alla fall ut att ha en spännande kommunikationsordning mellan laget och ledning.
Kommentera

Smokey:

Det ska vara lite nerv! Sånt syns bäst i gråskala! ;-)
Kommentera

Smokey: Du vet väl hur norrlänningar är?
Vi säger inte så mycket, utan bara "Tschjuuuuu!"
Kommentera

Johnny Bravo: Haha. Och så avslutas artikeln med att båda Timråmålvakterna tycker att det är bra att han värvades.
Kommentera

El Maco: Ja man blir brydd av artikeln :)
Kommentera

Simmalugnt: Askul att Linkan "sportchefen" inte vet ett skit medan Klubbdirektören, vissa skribenter och kvällstidningarna verkar ha full kännedom om Rysslandsintresset.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

The Fat Bastard: Timrå kör den coola stilen "Hockey by fear".

- Joru målvaktsjävlar. I dag dök det upp en helt ny målvakt i omklädningsrummet. Nu blev Ni paff va? Ha ha ha.

Som tur är ser man inget av osäkerhet och förvirring i TIK-spelet.
Kommentera

RTS:

Timrå IK - Twin Peaks!
Kommentera

Smokey:

I spelet går allt i sin lugna fina takt, speciellt i Powerplay...:-)
Kommentera

RTS: En skillnad rent generellt mellan Linkan och Norberg är att Linkan håller käften lite mer. Inte nödvändigtvis något negativt. Halva Domus visste ju hur Norbergs planer såg ut.
Kommentera

El Maco: Linkans "hålla käften" når helt nya dimensioner när man läser om Pe We:s ankomst till laget. Han personligfierar fan silvertejp i nyllet!
Kommentera

Smokey: Det verkar ju ha gått rätt snabbt med PW på slutet. Alla trodde nog han var "klar" för SSK.
Kommentera

Johnny Bravo: i det här fallet måste du väl ändå kunna hålla med om att det är media som gjort en höna av en fjäder.
Kommentera

Ryktas om att den lilla killen i grönt skulle kunna vara en ung spud!!! Är det bara rykten?

Länge sedan jag garvade så mycket mitt i all ångest.
Kommentera

dr-nix: Har jag sagt nåt annat?
Jag sa bara att det alltid ska vara nåt negativt om Timrå i tidningarna.
Höna av en fjäder, absolut.
Dock är det en negativ artikel som avslutas med att målvakterna är positiva trots allt.
Löjlig artikel.
Har aldrig sagt nåt annat.
Kommentera

Forwardsbrist var det ja....satt o kollade några gamla Youtube-klipp...

..på nåt sätt gillade jag Meunier....han var rätt bra i slutet av förra säsongen...vad gör han nu tro...skulle väl kunna vara en billig ersättare för Axie?
Kommentera

El Maco: Men att spela idiot i media gör ju knappast saken bättre.
Kommentera

RTS: Så länge han bara spelar så....
Kommentera

mikenomad: Linkan har visat 2000 ggr att han inte klarar av detta jobb, det räcker för mig.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Samtidigt får man nog hålla ett öga på datumet för transferfönstret. Om vi skeppar sebbe och inte hinner få in någon ny så spelar det nog ingen roll hur mycket pengar vi får, då är det bara ett steg närmare allsvenskan. Sen på det stora hela så tror jag att en förening som timrå, som just nu förlitar sig på lata legoknektar, gör gott i att hålla hårt i dom få spelare som verkligen brinner för klubben. Så länge det inte uppstår några sura miner dvs.
Kommentera

Grattis till Murley även nästa säsong.
Kommentera

« · 1335961 · »