1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591089 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1349844 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: Läste att Victor Bartley kan vara på gång till Elitserien. Det kanske skulle vara en back för Timrå. Jag tror att han skulle kunna axla den mantel som Kolan eller Jokela inte klarade av.
Kommentera

Ser dessutom att Hardt i MIF har GS som agent o att hans kontrakt med MIF går ut efter den här säsongen.

Låter som ett drömscenario för vår SC,
Kommentera

Ser att Fredrik Warg inte tänker förlänga med SAIK.
Är det nån som vet vart han ska?
Kommentera

T T: Då får vi hoppas att dom gör något åt detta då :)
Kommentera

TIK har option på Pitkämäki 'erfar' ST:
Kommentera

Jg är emot Oscar Sundh som nyförvärv. Däremot ska man se till att förlänga med Röymark och Axelsson som ger oss mer än Sundh.
Kommentera

Nej tack säger jag till samtliga EX-Tikare bortsett från Zäta och de andra NHL lirarna.

Värva nytt ungt svenskt och fräscht! Det är ju tydligt, kolla bara på Lander, Anders Lindbäckk, PW Sebbe Erixon.. UNGT VART ORDET!
Kommentera

superfalle: Själv minns jag mest Oscar som killen som slet sig lös på högerkanten. Laddade på ett stenhårt skott. Skottet missar målet och går ner i sargrundeln. Därifrån fortsätter puckfan men kanonfart ut i mittzon.
Plötsligt skapas ett kontringsläge emot oss. Thörnberg (av alla dj##"*^'ar)
sliter åt sig puckenjävulen, rundar vår back och sätter ett helt onödigt kontringsläge, nä, ja ä int bitter...

Kommentera

Jockz: Ja det håller jag med om, ha missa en hel del öppna mål och frilägen. Men han är 2 år mognare nu också så :)
Kommentera

superfalle: Klart han var nyttig med sitt hårda slit, det blev 9 poäng sista året i Timrå och det gick kanske lite trögt för honom och Timrå valde att inte förlänga.
Jag skulle inte ha något emot att se honom här igen dock.
Kommentera

Jockz: jaha . han gjorde 18 och 15 poäng i timrå . och 21 och han har 18 nu i hv . och han spelar med bättre folk omkring sej . oskar håller väl den nivå han alltid haft dvs en riktigt hårt arbetande väldigt snabb kille utan sniper egenskaper . men otroligt nyttig . de va en jobbig dag då han lämnade timrå
Kommentera

superfalle: Om man jämför poäng och speltid för honom i Timrå och HV71 så är det ju ganska uppenbart.
Kommentera

Jockz: jasså .
Kommentera

jens_88: Men det kändes faktiskt som han hade kört fast här.
Kommentera

Blizzard: Han ville ju själv gå ner i lön förra gången han var här, var Challe som inte ville ha kvar han
Kommentera

Taurus: Personligen skulle jag vilja att PW fick vara förstemålvakt nästa säsong.
Kommentera

El Maco: haha inte okej ;-)

Jo vi har ju några strandsatta spelare där ute, lite smått vilsna. Hur bagarn kan ha sjunkigt så mycket är ju ganska sjukt - hitta han samma hiss som hedström.
Kommentera

Blizzard: Man kan generellt fundera på vad vi har för gamla ex därute som kanske kan vara intressanta?

Hahl?

Bagarn?

Sundh?

Chrippe?

Kommentera

jens_88: var han dyr för sina kunskaper förut så lär han vara väldigt dyr nu.
Kommentera

Ambroo: Oscar Sundh också är väl en spelare man bör tänka över om man ska värva? Han var ju gudabenådad i boxplay tillsammans med Bagarn och han har ju lärt sig producera lite
Kommentera

MB:

Men Timrå IK köper Finnar direkt från operationer och skador! Smart!
Kommentera

Taurus: Linqans telefon måste vara avlyssnad utav Expressen.
Kommentera

Stämmer det som står i länken så bör TIK se över möjligheterna att värva Andreas Falk:
Kommentera

MB: Då menar jag att Juha ska bort, han har kontrakt jag vet, MEN han ska BORT
PW ska vara kvar, helt rätt
Kommentera

MB: PW vore kanon, men risken är ju som sagt stor att han försvinnter norrut. Jag tror att PW är Timrås förstaval.
Kommentera

T T: Nog för att han spelade OK, men som en back bland de 3 första backparen luktar fiasko redan.. Kom ihåg att SAIK sparkade honom i början av denna säsong och att vi i dagsläget har i stort sett lika bra backbesättning som SAIK.
Kommentera

Taurus: Nej nej nej!!!! Jag vill ha PW......eller Hellberg!!! Börjar bli lite less på alla finländare pga årets superfloppar som också var "Så jävla bra" i den finländska liiigan.
Kommentera

dr-nix: ja. han borde byta löne kuvert med honom då dom får lön .
Kommentera

KniveN: absolut, grabben har gjort det mycket bra. 

Frågan är varför inte en snubbe som Jokela ser på Dahlroth och blir genererad. Jag skulle nog bli det iaf om en 19åring som knappt lirat någon Seniorhockey (på hög nivå) alls kommer in och överglänser en rätt enkelt. Har mannen ingen stolthet?!

Kommentera

Laken: Håller med Jimmy i samtliga åsikter där, ex om Viinanen som många här inne ser som någon att förlänga med. Nej säger jag!

Enda jag inte håller med honom i är att man ska köra på med Murley! Han är en katastrof defensivt. Ohh bara för man ibland gör mål på en retur ibland är han inte värd ett dyrt kontrakt samtidigt som han tar upp en viktig icke EU plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

Har varit utomlands, läser ikapp mig lite. Instämmer verkligen det Jimmy skriver i dessa rader:

"Det första och viktigaste Timrå IK måste göra till nästa säsong det är att se över de kontrakt som redan finns. I min värld vore det en katastrof att låta Mikko Jokela och Kim Hirschovits slutföra sina kontrakt."
Kommentera

Johnny Bravo: Nej, där ser man vad lite man vet. Jag trodde också att det var så. Men icke.
Kommentera

ÖstrandsNisse: CE? Inte TJ?
Kommentera

The Palm: Jag tror att Nubben håller det han sagt, nämligen att inte jobba som sportchef igen. Däremot skulle jag välkomna honom i föreningen igen, han kan hjälpa sportchefen tills vidare. Som en GM, typ.
Men Nubben återvänder inte till föreningen så länge CE sitter kvar. Så det kan bli stora förändringar framåt våren.

Spännande.
Kommentera

Jockz: Bara att svälja stoltheten och be att Nubben kommer tillbaka. Men det är väl en utopi på väldigt många sätt gissar jag.
Kommentera

Johnny Bravo: Om linkan fortsätter så blir man så mycket lugnare över detta med tanke på vad han lyckades med iår
"jag tror i alla fall att det blir en liten sänkning i kostnad från den här säsongen."

Ja men dåså, härligt!
Kommentera

Vem skulle kunna vara lämpad att ta över Linkans jobb, förslag?
Kommentera

"Förutsättningarna för denna säsong rent ekonomiskt sett var den överlägset sämsta under hela ES-sejouren". Med den världsuppfattningen förstår jag att man är "mycket nöjd" med Linkans arbete.
Kommentera

Johnny Bravo: Angående sportchefssituationen så måste Timrå agera snarast. Om man ska byta sportchef måste man göra det så snabbt som möjligt, eftersom nästa säsongs lagbygge redan är i full färd. Väntar man någon månad till så kan man likaväl ha kvar Linkan. Hemska (men inte verklighetsfrämmande) tanke...
Kommentera

Dunc: Linkan hade till den här säsongen en ökad budget till spelarvärvningar.
Är du nöjd med de spelarvärvningar vi har gjort o med den tunna trupp vi har haft under denna säsong?
Kommentera

Dunc: Den här säsongen har han misslyckats med vår förstecenter och vår försteback. Han lyckades dessutom med bedriften att skicka vår sniper mitt under säsong och dessutom valt att satsa på två osäkra målvakter. Det tycker jag är ett underbetyg som gör mig tveksam till att Stefan skall få nytt förtroende.
Kommentera

Johnny Bravo: jag tror att han är mest nöjd med värvningarna jokela och hirsovits . två billiga pjäser som fallit väl ut :)
Kommentera

Dunc: Istället för att ständigt och jämnt avkräva av andra skribenter att redogöra för i vilken grad man är insatt i Linkans förutsättningar tycker jag det är på tiden att du redovisar din, uppenbarligen initierade, inblick i ämnet. De flesta av oss härinne är bara helt vanliga gräsrotssupportrar. Men vi har mer eller mindre goda kunskaper i ämnet hockey och vi är inte dummare än att vi kan jämföra, dra paraleller och utifrån detta ha hypoteser som är mer eller mindre troliga. Många av dessa vågar jag påsta tillhör den förstnämnda kategorin.
Kommentera

Dunc: Du är nöjd säger du. Med vad?

Vad jag tycker är orelevant i det här läget eftersom det mesta är sagt från min sida mfl.
Kommentera

Johnny Bravo: Dessutom mycket nöjd. Till skillnad mot vissa andra. Det enda namn som skulle kunnat vara bättre ville inte ha den utsatta posten o "Linkan"
tvekade inte. Med de förutsättningar som funnits o finns så har han gjort en kanonjobb. Sen får du säga vad du vill.
Kommentera

Dunc: Gör jag?

Vi vänder på det där istället eftersom det åtminstone är 97% här inne som är missnöjda med vår sportchef. Vad gör honom lämplig och vad gör han så bra?
Kommentera

« · 1349844 · »