1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588465 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1504022 · » Till forumet

Sv: Silly Season 12/13
Ladislav Nagy klar för MoDo! :o
Kommentera

Nybbe:alkoholproblem
Kommentera

Blizzard: Jo, men om dom inte vill ha honom, eller inte har plats för honom, så har han ju inget val än att gå till en annan klubb.
Kommentera

hubbenorlen: Hm
"Jag har sagt att jag vill hem och jag har sagt att jag kan tänka mig att spela under marknadspris. Det är Skellefteå AIK jag vill spela för,"

Skulle han komma hit så vet man ju att han hellre hade valt en annan klubb i sverige, känns ju sådär, när han verkligen går ut och säger så bra om saik :(
Kommentera

Hahl Bundy: Vi borde väl rimligtvis vara en av "de andra klubbarna"...
Kommentera

Nybbe: Rom bryggdes inte på en dag.....
Kommentera

Hahl Bundy: En gång fick jag en fisk med alkohol problem den luktade rom
Kommentera

Hahl Bundy: Varför provade du inte fler gånger? - Vi är TIK och ger aldrig upp!
Kommentera

Nybbe: En gång försökte jag dränka en fisk.
Kommentera

Nybbe: Jag vet inte så noga då jag inte har brytt mig om det själv. Men jag tror att det är via samma sida som jag länkade till. Kolla.
Kommentera

Kerstin_k: Genom sms ur gör man då , var går man då in och får det ?
Kommentera

Kerstin_k: här kan du fiska ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Japp. Nu väntar jag bara på en Android-app som gör att jag faktiskt slipper åka till Ljustorparn i fysisk form.

Tänk dig att få en app som du kan köpa fiskekort OCH få fisken bara genom några klick. Grymt.

Kommentera

Kerstin_k: Ja jag säger då det. Teknikens under. :)
Kommentera

Nybbe: Du vet väl att du kan köpa på nätet också? Jag brukar göra det. Skiter i att skriva ut dom. Om det är nån som kommer och kollar har jag dom på mobilen.

Går förövrigt att få dom via sms. Men det har jag inte brytt mig om eftersom jag har mailen i telefonen.

Kommentera

Är det någon som har varit i Ljustorpsån fiskat..jag var där i måndags tog en på 1,3 ,om 2 veckor måste vi köpa korten hos Ljustorps livs inte på Ok/Q8 .
Kommentera

Blizzard: Laget före jaget T T !! Kom igen!
Kommentera

T T: Ge oss Corso! du får vara våran siste back T T, ställ upp för lget =)
Kommentera

T T: Kanske på! Frågan är om han kan vara en enstöring som inte förstör gruppen?
Kommentera

Corso är free agent...
Kommentera

Hahl Bundy: Viktor Hertzberg provar lyckan hos våra kommugrannar. Nivån två trappor ner kanske passar honom bättre.
Kommentera

Så lite hockey så man länkar till vad som helst.
Kommentera

Roat mig med att gå igenom hur många spelare som är klara för ES 12/13 som kommer från Finland: Totalt 15 spelare. Det anmärkningsvärda är att Luleå har hela 6 stycken med Finskt pass. Övriga 11 lag har tillsammans 9 finska spelare i sina trupper.

Känns som det kommer att bli få spelare från Soumi denna säsong - jämfört med hur det har sett ut under många år.

Kommentera

hubbenorlen: Ja jo i och för sig. Men det beror säkert också på vad vi får betala för en klassback
Kommentera

Timrå Icon: Men när Nubben pratar om nyförvärv så nämner han ju en ny center, om det finns pengar. Sedan får han frågan om de kommer att ersätta Bagarn om han inte kommer tillbaka, och då svarar han att det är möjligt.
Så då kan ju dessa pengar inte vara desamma. En offensiv center är ju vad han pratar om.
Kommentera

hubbenorlen: Nja det vette fasen.
Då ska det nog vara en billig jäkel....
Kommentera

bisterfinnen: Presterar han på isen, så...
Kommentera

Timrå Icon: Men den eventuella värvningen av en center är väl oberoende av Bagarns skadestatus?
Kommentera

Hälge:

Handlar väl om frikort på Biteline kan man tro...

Kommentera

Hälge: Precis. Men de avvaktar väl hur det blir med Bagarn. Jag misstänker dock att hans spel som bygger på uppoffring blir starkt lidande efter proppen.
Kommentera

hubbenorlen: Ja, så är det väl. Man får väl hoppas på magen, då.
Kommentera

Hälge: När det gäller Warg så har vi väl egentligen bara det sociala att locka med. Och det kan ju vara där magkänslan han pratar om kommer in.
Kommentera

Det har väl nämnts tidigare, men det här vore intressant:

Kommentera

Hahl Bundy: Det är väl den aktivitetsnivå man kan förvänta sig på ett hockeyforum i slutet av maj om man ska vara någorlunda strikt med att mest snacka hockey.
Kommentera

Hahl Bundy: Sebbe tränar iallafall med oss enligt Jocke Lundströms twitter

Dagrapport snabbhet: Önerud ser fortsatt stark ut. Sebbe E kom in och överraskade på sitt första pass. J.b.r har en bit kvar till mig :)
Kommentera

Härlig A..k.t...i..v..i...t.....e..t härinne.

Sommarlov... höres. Sebbe signar....så ser det ut....så får det bli.

Hejdå.

Kommentera

diffe: Att vara djävligt bra en säsong för att sedan knappt platsa i allsvenskan
Kommentera

superfalle:vad är en Moe?
Kommentera

Olle: Ja AHL spel ger sämmre lön än ES så KHL är nog ett stort lyft rent pengamässigt i jämförelse.
Kommentera

Knylan: 2010-2011 var sebbe bra . Eller rättare sagt så hade han delar av säsongen som var riktigt bra . Finns många spelare som gör bra säsonger . Idrott är en färskvara , har han varit på samma nivå sen dess ? Eller finns de en chans att han gjort en moe ?
Kommentera

Kattgubben: Hyfsat spiderweb!
Kommentera

Dream Team:Han ska tydligen extraknäcka med att se över stadens elnät....
Kommentera

Kanske Max Friberg också hamnar i KHL? Han har i vilket fall draftats av Novokuznetsk.
Kommentera

Frella: Nu är det väl inte bara en fråga om social trivsel utan även en fråga om ekonomisk kompensation. Han får förmodligen betydligt mer pengar om han skriver på för en KHL-klubb än vad han får av att spela i AHL. Sen hur mycket pengar det krävs för att man ska orka befinna sig i misärens ryssland, det är individuellt, det har jag ingen aning om.
Kommentera

Olle: Om man vantrivs nåt fruktansvärt i Nordamerika kanske inte Ryssland är rätt ställe att flytta till? Sebbe är i min bok högst välkommen alla dagar i veckan även om det nu inte är vad vi behöver(vad nu det är då jag har dålig koll på vad våra nya kommer gå för).
Kommentera

Knylan: Nu är ju allt spekulationer och det är, som du säger, svårt att riktigt veta var han står. Du säger att han inte borde vara sämre, jag säger att samma nivå som tidigare inte räcker hur långt som helst. Hos oss skulle han ju dock platsa så klart. Inget ont om att bli uttagen till landslaget men det har ju en sån som Robin Johnsson varit också, det behöver inte säga SÅ mycket.

Däremot så tvivlar jag starkt på att det bara är Timrå IK som hört av sig till hans agent. Det har jag väldigt svårt att tro.

Kommentera

Olle: Killen är bara 23 år än så länge, så drömmar behöver inte krossas redan i det här skedet. Sen så är min känsla att hans marknadsvärde inte är så fasligt högt heller. Han tog chansen att åka när han fick den vilket jag inte kan klandra honom som odraftad, men chansen hade garanterat kommit även om han stannat här i någon säsong till också.

Jag kan inte riktigt se honom köra ett KHL-race nu, han är för oetablerad för det. Jag har inte hört ett knyst om några andra lag än TIK heller. Tror inte att något av de mer pengastarka klubbarna är så sugna heller. Det är svårt att veta var man har honom efter säsongen som gick, med skador och skit.

Aja, jag vet egentligen inte vad vi diskuterar här. Jag vill se honom i TIK även fast han som sagt kanske inte är det vi behöver allra mest. Men vi har samtidigt inte råd att avstå. Allt ligger nog hos Anaheim, som sagt.
Kommentera

« · 1504022 · »