1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588400 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1504249 · » Till forumet



Sv: Silly Season 12/13
Berka: "hat" är helt fel ord. Jag hatar inte modoiter, jag tycker bara att det brukar vara frustrerande att prata hockey med er. Sen måste man få provocera för provocerandets skull också, det är lika dött i både timrå- och modoboken, det kan inte skada med lite gammalt hederligt hets.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Jag bor i härnösand, här är det ganska 50/50 mellan Modo och Timrå, jag känner som du fast tvärtom, att det alltsom oftast är helt omöjligt att snacka hockey på en vuxen nivå med många här, det finns en del av er som är riktigt trevliga och faktiskt vuxna och kunniga, men tyvärr är den skaran få.
Jag vet inte vart du vill komma med ditt "hat" mot Modo och dess supportrar, men jag kan lova dig att som du känner för oss är det nog många som känner tillbaka om dig och er!

För övrigt tror jag att gunnos vara i Modo el Timrå är ganska 50/50 , men vi får se
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Aha, IVA med andra ord.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Paddan: I ditt fall bör svaret vara: "Ättika" ;)


Edit: Så läste jag naturligtvis fel där ja...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: På tal om sill, på vilken avdelning på Sundsvalls sjukhus ska den vara inlagd innan midsommar?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Berka: Ja avundsjukan igen där ja, precis. Nej jag tycker att det är frustrerande att diskutera med modoiter eftersom många av mina vänner är just modoiter och det sätter per definition ett slags handikapp på deras förmåga att debattera. Att heja på modo verkar vara lite som att vara troende i Jehovas eller något, det är alltid skygglappar på. Man måste liksom alltid utgå ifrån just modo för att kunna diskutera.

Som jag sagt förr så anser jag att modoiter i första hand är modofans och i andra hand hockeyfans och detta är alltså min egen högst subjektiva uppfattning. Som människor är ni öviksbor, som andra norrlänningar, ett rekorderligt folk men som hockeyfans är ni bedrövliga ;)

Självklart är jag avundsjuk på klubbar med ordnad ekonomi, vilken fattiglapp skulle inte vara det? Jag skulle också vara grymt avundsjuk om Modo landar gunno men jag skulle aldrig i hela mitt liv vara avundsjuk på modo som förening.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Skönt att det kan röras upp känslor mellan fansen även på sommaren :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Å vart i detta har de med hockey att göra?

Det känns snarare som att du är avundsjuk på andra klubbar för att dom råkar sköta de ekonomiska och ha råd att buda på spelare än att modoiterna är cyklober och ser sig själv å sitt lag som något andra klubbar avundas!?!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse:jo det blir tufft det bara inse fakta att dom inte har nåt i es att göra
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: jag antyder inte att skröder klär sig dåligt, jag sa att han såg rakt förjävlig ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle:

Jag vet inte hur du ser på saken. Men själv ser jag inte ES som en plats för modevisnig. Men så är vi ju alla olika.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: Ja problemet med er modoiter är ju att ni lider av ett slags självkomplex. Det som alltid kommer att vara "avundsjuka" för såna som er, det är för oss andra bara ren och skär irritation över ert cyklopöga.

Ja clownnamn-Aasen och Danielsson har lyckats med Skröder och Sundström (det kanske finns fler, jag har inte så bra koll på era formationer genom åren) och visst är dom duktiga spelare men inte är det någon vinstlott direkt. Han motiveras säkert av att spela med bra spelare men i så fall hade han 10 andra lag att välja bland också. Nu står det mellan Modo och Timrå så inte tror jag att det är världens fulaste norrman och Sundström som agerar dragplåster direkt.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jag tror inte det är omöjligt att Nordgren väljer Timrå i detta fallet. Det blir spännande att se vad han väljer om han kommer hem.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Berätta nu, var har jag målat upp Modo som en klubb att vara avundsjuk på? Du sa att han troligtvis väljer pengarna. Min motfråga då var om du inte tror att det lockar att spela med Susse. Helt plötsligt har jag målat upp Modo som en klubb att vara avundsjuk på. Du går upp i gasen så fort Modo nämns, nog tror jag det finns en liten avund där inne, trots allt.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Jag hörde en siffra på 20 miljoner som måste skakas fram innan nyår (likvida medel som inte kommer från den här säsongens budget direkt). Då förstår man hur fruktansvärt pressat läge föreningen befinner sig i.
Det krävs nog ett mindre mirakel för att få fram dessa pengar. Dock håller klubben hårt i pengarna, det råder det ingen tvekan om.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Jag tror att han skriver på för pengarna i slutänden men det jag tror är en fara för Timrå IK på längre sikt är att bra namn förmodligen är mer benägna att välja lag med bättre spelare för att det får den bra spelaren att spela bättre. Nu gäller det nog framförallt spelare som har ambitionen att klättra/ta sig vidare.

Just i det här fallet så tror jag att det handlar mer om pengarna än om nån skröder eller sundström. Att Timrå IK öht är med i racet borde väl tyda på att gunno har mer än BARA pengar i sikte men det beror väl kanske lite på hur mycket pengar som ligger på bordet också.

Kommentera


Sv: Silly Season 12/13

yngwie: Men kom ner på jorden lite, förstår du inte att ni modoiter tappar otroligt mycket i trovärdighet då ni målar upp en bild av er klubb som något andra borde vara avundsjuka på och sedan diskuterar utifrån det?

Förstå att ni också bara är en "pissklubb" från norrland. Ni är inget fenomen och ni har en totalnybörjare som GM. Den enda skillnaden är att ni har lite mer pengar just nu. Ni är sportsligt omkörda av en annan norrländsk förening som nyligen inte ens spelade i samma serie.

Det är säkert skoj att spela hockey med sussie och skröder men det är säkert roligare att spela hockey med Davidsson, Gynge, Albrandt, Pettersson osv. Avlägsna bilden av ditt favoritlag som något slags "dragplåster" för spelare och inse att ni slåss på samma villkor som dom flesta andra klubbarna i serien.

Förra säsongen fick ni Axelsson, han var väl kanske floppvarningen nr. 1 inför säsongen och det slog vi tidigt fast här på HS. Han skulle inte kunna använda modo som någon språngbräda till NHL, det förstod ju alla. Däremot myntades ju begreppet "språngbräda" i kombination med Modo Hockey, det var ju det roligaste på väldigt väldigt länge och något som kommer att hänga kvar ett tag.

Nu pratade vi om gunno och han återvänder efter en massa säsonger i Europa. Han är inne på slutet av sin karriär och drivs förmodligen inte av någon emotionell agenda. Han spelar förmodligen där han får bra betalt och där tror jag att modo ligger i framkant. Att han skulle lockas till modo för att Marcus Näslund är GM, det är ju bara löjeväckande.

Slutligen. Nej, jag tänker inte se intervjun i modo-tv. Om det får dig att ogilla mig mer som debattör så är det ok. Näslunds ord i en intervju är inte "belägg", "bevis" eller "underlag" öht, det är per definition kvacksalveri. Det är en del av hans jobb.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Du har inte läst vad Olle skrivit va? Att Gunno lär välja Modo för att få spela med bättre killar. Gör om, gör rätt!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard:jo tik har inte råd att spela es så detta blir sista året i es på lång tid
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Då tycker jag att MoDo ska erbjuda lika mycket (lite) som Timrå så får vi se...Fan, det faller säkert på skattesatsen, Olle!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

 

Att föra en diskussion med dig är som att pissa i motvind. Vänder och vrider på saker utan att ha belägg för det. Se på intervjun och återkom sedan.

Du tror inte att det lockar att spela med Susse och Skröder? Det har gått rätt bra för dom som gjord det förut som du kanske vet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
spud: Jag tror också att modo ligger närmare i den värvningen men bara på grund av en sak och det är pengar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
RED DEVILS: skit säsong! Sebbe är ju ingen frälsare på något sätt, han kommer inte lyfta det här laget själv, aldrig, gå inte. Så bra är han inte!

Fyfan vad panka vi är!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
spud: f.ö borde det vara förbjudet att både gilla timrå och modo, det får inte bli såhär. Han har hela sverige och välja mellan och han lyckas pricka in timrå och modo, tjeeeeena!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Blizzard: Glädjen kommer med Sebbe sedan så är kassan tom, om inte det blir så att en eller två forwards byter klubb. 

Sebbe blir nog klar de närmaste dagarna, han är på waivers och tiden är snart passerad där...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
spud: Vadå menar du att det skulle vara något konstigt med att modo rycker i en spelare som spelar för pengarna och inte för klubben?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: Det kanske kommer som en shock för dig som modoit men det finns dom som associerar MTV med något helt annat än Modo-TV, det finns även dom som inte följer dessa sändningar, jag är en av dom.

Allt jag säger är att man inte ska dra för stora växlar av hur en klubbrepresentant uttrycker sig i media. Det är hans jobb att tala väl om klubben. Att Näslund skulle säga att klubben tabbade sig med gunno för 10-12 år sedan och att han ogillar modo, det är väl ungefär lika troligt som att Reinfeldt skulle snacka skit om jobbskatteavdraget framför kameran.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Skulle Macke fortsätta lägga energi på en spelare som tydligt sagt att han inte vill spela i MODO då? 
Det är ju inte direkt så att Gunno de senaste åren på något sätt avfärdat MODO som en klubb. Att MODO ligger bra till, likväl som TIK är nog något vi båda får acceptera. 

Men magkänslan jag har är att MODO är närmare. Vi visar åtminstone att vi vill och har en plats för honom. Inget, "just nu finns inte pengar, men det kanske går att ordna om han vill komma hit". 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Då skulle han nog inte tagit upp det själv på det sättet han gjorde. Det förstår nog även du om du tittar på intervjun.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: Vad skulle han säga framför kameran då? "Nä gunno gillar inte hur han blev behandlad sist han var här så vi ligger dåligt till"

Nä det skulle han ju inte säga om så var fallet, så dålig reklam gör man inte för sin egen klubb. Så vad Näslund (eller nån annan GM också för den delen) säger i media och vad katten skiter...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Nordgren är klar för Modo. Så fort alla papper är klara så presenteras han.

Så tror jag det är.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Näslund tog upp det i dag i en intervju med Modo-tv. Han ville kolla läget med Nordgren så att det inte fanns några hard feelings. Vilket det inte fanns enligt honom.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Blizzard: Snacka om prestige i gunnovärvningen. Vinner vi den så tyder det på att hjärta spelar roll, torskar vi så tyder det på att vi är luspanka. Det vore väl ingen nyhet iofs. Sen borde det ju vara lite av en ond spiral också. Om en bra spelare överväger att spela för ett lag så har förmodligen större chans att knyta åt sig spelaren om det finns andra profiler i laget. Det finns inte en enda profil i Timrå IK idag, det finns det däremot i Modos lag.

"Ja men han får speltid hos oss" säger väl kanske vissa. Visst men för en sån som Gunno så är det ju samma sak att spela i förstalinan i Timrå IK som att spela i 4:e i typ FBK, HV71. Han får spela var han än vänder sig och jag tror att han föredrar att spela med spelare som kan underlätta hans eget jobb på isen, han är kanske lite för gammal för att vara jättesugen att bära et helt lag på sina axlar.

Jag tror vi torskar den här värvningen. Det som talar emot är väl att modo redan värvat Nagy och kanske har fokus på annat håll. En annan sak kan ju vara det där kärringgnället som fick honom att lämna modo i första början, hur mycket det spelar in i dag och hur mycket nubbens inflytande påverkar, det har jag ingen aning om.

I vanlig ordning hoppas jag att jag har fel.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Det har de nog inte. Det bara verkar så när man jämför med oss. Vi har väl en värvningsbudget i klass med Kovlands.

Välkommen till HS btw.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Snoop: kan vi få någon jävla glädje i ett värvninhs krig nångång? Snälla snälla snälla kom till Timrå, fan vad en sån värvning skulle få en att må bra efter alla jävla skitsäsinher på slutet!!!


Velat ha honom varje år men det har alltid känts omöjligt pga hans kontrakt och skit, nu skulle det verkligen kunna gå!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan:samma där
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Vad gäller "hur mycket pengar som helst" så måste du tänkt på Växjö.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Snoop:han lär hamna i modo dom verkar ha hur mycket pengar som helst
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KLart att Gunno lämnar Kloten, nu blir det spännande !
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nu är han ledig, nummer 14. Dags för Nollan att släta av SCA för slant!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Haha kolan o ordet konstruktivt i samma inlägg...

Nä men förlåt Hubbe!

Just saying att det vore bra med verklig koll på den poängstarke ahl backen bara...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Jag bara väntade på den där skiten....Men visst, fortsätt dra upp Karlsson om du tycker att det bidrar konstruktivt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: huuu för poängstarka ahl backar...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
T T: euphoooooooooria!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
T T: Det gör mig väldigt lycklig :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frölunda tappar Pyrret:
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
RED DEVILS:du skulle inte kunna nämna namnet med? ;) eller gillar du att hålla folk på sträckbänken ? ;)
är det någon du vet är på ingång eller är det bara önskedrömmande? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
HappyX3:äh vi jagar kvalite, Gunno, Wandell oh Corso ;-) 
Kommentera

« · 1504249 · »