Timrå Icon: Om man flyttar dit man har en sommarstuga så är det väl egentligen ingen sommarstuga? :)
Nej om vi behöver 20 millar innan årsskiftet så är det nog färdigvärvat. Vi stirrar rakt ner i avgrunden just nu.
Olle: Det kanske är läge att påminna om att MoDo långifrån bara är en öviksangelägenhet idag. MoDo är Sveriges populäraste renodlade hockeylag och även det pouläraste laget alla kategorier utanför landets tre största städer. Enligt den här undersökningen så finns det ju mer än 5 gånger fler som håller på MoDo än vad det finns invåndare i Öviks kommun. Sannolikheten att en modoit bor i Övik är alltså mindre än 20%.
Ps. Jämfört med Friberg är Skröder en kandidat till Mr Universum.
Wayne Gresky: Är det på grund av den undersökningen som ni fått för er att modo är hela sveriges angelägenhet? Jösses.
Skriver du "renodlad" bara för att ni inte har ett fotbollslag eller för att slippa skriva ut att både AIK och DIF ligger före? :)
Ambroo:
Grattis till Nordgren i så fall. Han kommer hem dit han känner att han och tjejen trivs.
Timrå Icon: Hotell i övik...jag fick just en bild av en skräckfilm från 90-talet typ.
Scenario:
Bilen får soppatorsk utanför hoppbacken...man vandra runt med dunken ett tag, man stöter på ett gäng kepskillar från Bjästa och frågar efter närmaste bensinmack...dom ignorerar, spelar E-type på bilstereon och sladdar cirklar på parkeringen vid paradisbadet...man ser hotellet i fjärran samtidigt som kepskillarna börjar jaga en till låten "dueling banjos"...man skyndar i rask takt mot hotellet och i fönstret bakom gardinen på översta våningen ser man en kvinnofigur i siluetten....HUVVA!!
Olle:
När man kommer till Timrå är det första man man ser A-lagare, och då menar jag inte Timrå IKs A-lag.
yngwie: Jag har aldrig varit på systemet i Timrå så jag vet inte vilket klientel som rör sig där men jag kan ju med handen på hjärtat säga att av de kanske 10 gångerna jag varit på systemet i övik så har jag stött på hockeyspelare från A-laget kanske 4-5 av dom gångerna. Det är värre i min bok :)
Det är kanske för få gånger för att ge en rättvis bild men det var ändå ganska lustigt.
Redigerad kommentar
Olle:
Att springa runt skräckslagna, muttra om soppatorsk, med dunken i handen bland fula byggnader är nog något ni får vänja er vid hemmamatcherna i höst ;-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse
Finns väl inget som talar för att Kommunen ska ta över en arena som dom redan borqar för.
Kan tyvärr inte närvara vid årsmötet, men ett detaljerat ekonomisk bokslut för eran Thomas Johansson är fan ett krav.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse:
Thomas och Christers ekonomiska historiska beslut måste fan upp till ytan nu.
Ska Nollan och Tommy kunna rodda ihop 20 odefinerade miljoner så måste det specas till vilka förfallna fakturor som pengarna användas.