1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588399 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1504317 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
Frella: Men det TV bidraget är väl beroende av att man spelar i ES så dom kan ju knappast lånat på "nästa års"
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Skulle jag ge mig på en gissning så är de 20 miljonerna pengar man lånat från framtida TV-bidrag av Hockeyligan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Det måste det vara för C är väl sämre än B...  då måste B är väl sämre än A eller..... men man vet inte  ? en 1:a är väl sämre än en 5:a som betyg ,var det inte så han menade
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Dricker en B-lagare mer än en A-lagare? Jag trodde "A" var som "1:a" och därmed "värst" men en B-lagare kanske är snäppet värre? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie:Det första som ser i Ö-vik är människor som tror att dom är bättre än andra, tror att det finns fler missbrukare där än här .du måste var en..nej du är en B-lagare
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Ja, precis. Någon slags konsekvens som berörda mötesdeltagare kan åberopa. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Ja...frågan är vad det kan?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Är det detta stycke du menar?

"Ett ansvarsfrihetsbeslut som är behäftat med ett formellt eller materiellt fel kan, precis som vilket annat bolagsstämmobeslut som helst, av aktieägare, styrelsen, enskilda styrelseledamöter samt den verkställande direktören. Varken styrelseledamöter eller verkställande direktören får dock på materiell grund klandra ett beslut att vägra ansvarsfrihet eller väcka talan. Ett klandrat ansvarsfrihetsbeslut som ogiltigförklaras innebär att något sådant beslut aldrig förelegat"

Nu kommer språkpolisen in i bilden =)
Den första meningen (den som är kursiverad), känns inte korrekt sammansatt. Jag saknar ett verb i den här meningen. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Det är mest formalia över det gångna räkenskapsåret.
Notera det sista stycket under ansvarsfrihet gällande aktiebolag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Vi ska nog ta siffran med en nypa salt. Än så länge har ingen sagt att det verkligen förhåller sig så, förutom den som sa det till mig. Det räcker inte för att fastställa att det verkligen är så.
Vad händer på ett årsmöte när frågan om man ger styrelsen ansvarsfrihet ställs och det skulle bli ett nej?
Jag kan inte det, det skulle vara intressant att veta vad som rent praktiskt sker i det läget.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

ÖstrandsNisse: 

Thomas och Christers ekonomiska historiska beslut måste fan upp till ytan nu. 

Ska Nollan och Tommy kunna rodda ihop 20 odefinerade miljoner så måste det specas till vilka förfallna fakturor som pengarna användas. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: När man ser Skröder så får man svårt att förstå att neanderthalarna verkligen dog ut....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Teoretiskt skulle de kunna överta hallen och därmed skriva bort lånet mot Timrå IK. Men som jag förstått det så har Timrå IK belånat hallen med en massa miljoner. Det är väl antagligen detta som omöjliggör att kommunen skulle kunna "ta tillbaka" den. Med hallen följer sannolikt lån med banker som har proppskåpet som säkerhet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

ÖstrandsNisse

Finns väl inget som talar för att Kommunen ska ta över en arena som dom redan borqar för. 

Kan tyvärr inte närvara vid årsmötet, men ett detaljerat ekonomisk bokslut för eran Thomas Johansson är fan ett krav. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: gunno till tik? Fick sånt jävla stånd av ditt inlägg så jag tappa mobilen ur händerna nu när jag sitter hukad och läser.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Nubben kanske har hittat Linkans alla solarieräkningar när han städade ur skrivbordslådorna nu då han haft tid...?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Lån är naturligtvis en möjlig orsak. Men det låter som mycket pengar på en och samma gång. Men visst, man kanske har skjutit på amorteringar som nu kreditgivare inte vill skjuta på längre.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: I wish.....
Det skulle jag kunna tänka mig bidra till faktiskt
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Kan det inte vara lån som går ut efter ombyggnationer och som långivaren inte är överdrivet intresserad av att förhandla om med tanke på föreningens ekonomiska problem i övrigt?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Timrå Icon:

Vem har gått i pension, Hagos? ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Nä jag håller med dig. Jag tror inte riktigt på det där.
Det enda det skulle kunna vara är pensionsutbetalningar.
Men då det borde inte vara allt i år. Dessutom har vi betalt dem sas det ju.
Nä om något låter skumt så är det också det har jag lärt mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Jag hörde detta från en väl insatt källa som jag utgår från sitter med rätt mycket fakta i detta. Den här personen talade om att föreningen försöker få kommunen att återta ishallen, något som antagligen inte är enkelt då hallen lär vara belånad med mer än de pengar Timrå IK är skyldig kommunen från köpet för ett antal år sedan.

Det jag funderar över är vad dessa 20 miljoner kronor består av? Är det gamla skatteskulder som måste betalas? Är det obeskattade reserver från åren vi faktiskt gick i vinst som måste skattas fram? Finns det fortfarande pensionsutbetalningar som inte reglerats? Om det är pengar man måste fram med som inte finns med i en budget så måste det vara redan budgeterade pengar som man skjutit på framtiden?

Det är ju sjukt mycket pengar och jag kan inte för mitt liv förstå vad dessa 20 millar består av. Därav min kanske lite skeptiska inställning till påståendet trots att det kommer från en som bör ha rätt bra koll på hur det förhåller sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Wayne Gresky:

Du har en poäng där! :)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Äh, ryck upp dig.

SMSA:LÅNA

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Hahahaaa!!! Sant....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Själv tankar jag alltid innan jag passerar ringmuren just in case ;-).
Jag har faktiskt bott ett år i Ö-vik. Människorna var det faktiskt inget fel på alls.
Fast de som jagade killarna då var inte kepskillar. Tjejerna där verkade uppskatta att de hade två ögon
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: hehe bildligt talat har du nog helt rätt, där fick du till det!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Att springa runt skräckslagna, muttra om soppatorsk, med dunken i handen bland fula byggnader är nog något ni får vänja er vid hemmamatcherna i höst ;-)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: Jag har aldrig varit på systemet i Timrå så jag vet inte vilket klientel som rör sig där men jag kan ju med handen på hjärtat säga att av de kanske 10 gångerna jag varit på systemet i övik så har jag stött på hockeyspelare från A-laget kanske 4-5 av dom gångerna. Det är värre i min bok :)


Det är kanske för få gånger för att ge en rättvis bild men det var ändå ganska lustigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Är det inte samma sak i vissa fall?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

När man kommer till Timrå är det första man man ser A-lagare, och då menar jag inte Timrå IKs A-lag.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Timrå Icon: Hotell i övik...jag fick just en bild av en skräckfilm från 90-talet typ.

Scenario:

Bilen får soppatorsk utanför hoppbacken...man vandra runt med dunken ett tag, man stöter på ett gäng kepskillar från Bjästa och frågar efter närmaste bensinmack...dom ignorerar, spelar E-type på bilstereon och sladdar cirklar på parkeringen vid paradisbadet...man ser hotellet i fjärran samtidigt som kepskillarna börjar jaga en till låten "dueling banjos"...man skyndar i rask takt mot hotellet och i fönstret bakom gardinen på översta våningen ser man en kvinnofigur i siluetten....HUVVA!!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan: Nä bygger man ett hotell i plywood så kommer de nog aldrig bli färdigbyggt heller
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan: Ja nu var det ju inte riktigt det jag tänkte på.....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: övik är en ort man passerar, inte en plats där man uppehåller sig nog länge för att behöva ta in på hotell ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Till skillnad från i Timrå så betyder det inte att något är färdigbyggt när plywooden kommit upp på väggen ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Eller tack vare :-).
Har du sett hotellet de äntligen fått däruppe förresten? Nästan Skröder-varning på det.
Riktigt fult
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Modo kan väl skicka över en slät miljon? Var det inte ungefär det dom räknade på att man tjänade på grund av derbyna, lagen i mellan? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Ja det brukar han. Men som sagt; hoppas han har cyklop. Annars kanske det finns att låna lite norrut hihi
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Ö-nisse brukar oftast ha väldigt torrt om fötterna men i det här fallet får vi hoppas att han står med vatten upp till midjan :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo:

Grattis till Nordgren i så fall. Han kommer hem dit han känner att han och tjejen trivs.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jo jag förstod att det var det du hänvisade till men jag undrar om han har torrt på fötterna där.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Wayne Gresky: Är det på grund av den undersökningen som ni fått för er att modo är hela sveriges angelägenhet? Jösses.

Skriver du "renodlad" bara för att ni inte har ett fotbollslag eller för att slippa skriva ut att både AIK och DIF ligger före? :)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Även om Modos bud är högre så kommer Nordgren att välja TIK OM han erbjuds en marknadsmässig lön av dem. Källan? Dumt att röja den om man vill ha mer...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Vad dom pengarna är till det får du fråga Ö-nisse om. Jag refererade bara till hans inlägg här tidigare idag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jockz: ja vi kan ju ta ett snabblån och pynta upp för pyrret direkt efter vi betalat tillbaka dom där 20 miljonerna vid årsskiftet ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Det kanske är läge att påminna om att MoDo långifrån bara är en öviksangelägenhet idag. MoDo är Sveriges populäraste renodlade hockeylag och även det pouläraste laget alla kategorier utanför landets tre största städer. Enligt den här undersökningen så finns det ju mer än 5 gånger fler som håller på MoDo än vad det finns invåndare i Öviks kommun. Sannolikheten att en modoit bor i Övik är alltså mindre än 20%.

Ps. Jämfört med Friberg är Skröder en kandidat till Mr Universum.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Hmmm......jooooo

Ja men kan någon förklara för mig varför vi måste fram med 20mkr före jul? Till vad...?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Timrå Icon: Om man flyttar dit man har en sommarstuga så är det väl egentligen ingen sommarstuga? :)

Nej om vi behöver 20 millar innan årsskiftet så är det nog färdigvärvat. Vi stirrar rakt ner i avgrunden just nu.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Visst var det kul att Gunno nämnde Timrå även om det mest var för att flirta lite med fansen.
Handen på hjärtat så är det inte den spelare vi är i mest behov av nu.
Nä MoDo kan få ta honom om de vill. Han har väl byggt stuga däruppe också om jag inte minns fel?
Jag tycker inte vi ska gå in i en budgivning om honom
Kommentera

« · 1504317 · »