1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588400 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1504317 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
Frella: Men det TV bidraget är väl beroende av att man spelar i ES så dom kan ju knappast lånat på "nästa års"
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berglund: Det kan jag nästan lova att man gjort.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Ok, låter skumt dock, och farligt
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Fantastiska spekulationer nu här inne . Ska vi knäcka gåtan om timrås ekonomi eller inte .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Jag har svaret; Den är usel. Det digra arbetet att städa bort all röta har just tagit sin början.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Utveckla gärna?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
"Den klubb som lyckas signa Niklas Nordgren kommer få en grymt bra spelare som är god för 40 pinnar." Sanny twittrar vidare...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KniveN: Jag har, vad jag tror är säkra källor, som säger att TIK löst likviditetskriser genom att låna på pengar man inte har. Dvs kommande års ES-bidrag/TV-pengar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Eh . Ja de är ju säkra slantar de . För i elitserien spelar vi ju . Och licens pengarna kommer efter jul . De är rätt vanligt att låna på pengar som man inte har . Men kommer få. . Skulle kunna tänka mej att 99 procent av alla lån handlar om jde
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Så länge man inte åker ur...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Frella:

Så en degradering då är lika med konkurs. Känn då för allt i världen ingen press.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Yepp . Men de verkar sitta rätt folk vid rodret på skutan . De va ett tag sen . Jag känner tillit och hopp . De finns ett ljus nånstans där borta känns de som . Fast de blir en djävligt tung resa . Under tiden så ska de gås på matcher å köpas korv åt a bara helvete . Och nya matchtröjor åt varena familjemedlem . Nu djävlar
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Hade vi åkt ur i år hade vi nog gått i graven. När man nu slagit i varenda broms som finns och jobbar på altenativa lösningar såsom företagsnätverk och att större sponsorer borgar lån känns det mer hoppfullt. Överlever vi bara ES detta år tror jag vi kommer få se ett helt annat TIK redan säsongen därpå.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Frella:

Det hoppas jag verkligen att ni gör.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Jag vet inte om det du är inne på är något som orsakat den akuta likviditetskris som kan vara fallet. Men det du antyder VET jag stämmer. Föreningen har tagit en del av TV- pengarna för kommande säsong och använt dem för att få en ekonomisk bärighet innevarande. Det skedde t.o.m. bara någon säsong efter att Janne Söderström lämnat så det har förekommit en längre tid under vissa säsonger.

Det kan vara så som du säger. Säg att man "lånat" 4-5 miljoner av detta års TV-peng. För att hamna rätt igen så vill man reglera detta helt och fullt i år. Det innebär att man har den "lånade TV-pengen" att betala tillbaka för att hamna rätt igen. Budget man lagt kan vara exkluderat denna summa vilket gör att förutom den kraftfulla besparing man gått ut med att man ska göra så skall denna summa läggas till.
Men återigen skulle detta inte behöva vara något som måste fram (på alla sätt och vis) utan borde kunna redovisas som en del av det sparande klubben gått ut och berättat att de är tvungen att göra.

Hursomhelst förefaller det än mer klart att ett byte av ledande personer i föreningen var alldeles uppenbart nödvändigt och borde nog ha gjorts redan för några säsonger sedan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Ja jag antog att det skulle stå brytas av aktieägare, styrelsen osv.....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Ja, bara någon gör något så är jag nöjd. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Det är som i lumpen. Vet man inte vad man ska göra så är huvudsaken att man gör något :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Skit samma

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon:
Stor humor av kolan på twitter.
"@MK850415: Pizzeria en torsdag lunch.. Snart löpning kan livet bli bättre? Ja, snart helg iofs!"
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Den mannen är en klass för sig. Hoppas Stillman kommer och nyper han i örat nu när han varit dum.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps:Undrar om han inte har ramlat någon gång när han har sprungit eller sprungit in i en stolpe eller nåt........
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Per HApps: jDet är säkert räkningarna efter hans hetsätningar på BiteLine som Nubben hittat och måste betala innan jul.

På tal om Kolan såg jag att de i en del länder tvångsmatar gåsar med en kvarn som de trär gåsen över och tvångsmatar in maten i fågeln för att den ska bli så fet som möjligt. Otäck hantering men undra om det finns till människor.....? Kanske något för Kolan till nästa pizzeriabesök....?

Sorry Hubbe....kunde inte låta bli ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Jag är mest förvånad över att Kolan kan greppa twitter. Hur länge tror ni det dröjer innan han försöker att lägga in en beställning från Pizza Hut via twitter? Jag gissar på att det sker innan 03:15 natten mot Söndag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Har ni börjat skramla till Nordgren än?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Nä men jag tror att det har gått ut ett mail till honom med en förfrågan om att lösa ut Timrå från skulden med lite schweiziska franc.
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
liston: Ni erkänner alltså att ni är en blek kopia av oss? 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
spud: Modotröjan är ju onekligen blekare. Efter tvätt ser den heller inte ut att ha kvar den där spyan mitt på tröjan så det är ju otvivelaktigt ett bra betyg för Vanish.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

liston:

Uppladdat:

100x100-file-placeholder.png

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie:

Oj, naturligtvis inte meningen att lägga upp fyra stycken. Sorry.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Ojdå, gjorde du en fyrling av den där? Att nationaldagen var på en lördag i år var väl inte ens spelbart som alternativ för dig va?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Dream Team:

Hoppsan, Kerstin. Ja, får jag inte bättre odds då?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie:

nr 1: Ironi har aldrig varit modoiternas starka sida, det är ingen hemlighet.

nr 2: Bara för att det är vanligare att sniffa lim än att dricka sprit i övik på nationaldagen så betyder det inte att det är ovanligt att dricka sprit på andra platser i landet.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Haha har du pms Olle?, tycker du varit allmänt tjurig här några dagar nu ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berka: Det heter LÖPER för oss Tikar om jag får be
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berka: Jag är inte tjurig alls! Men vad vore ett internetforum om man inte finge vara otrevlig ibland? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Nää precis. Vi vill ju inte låta som ett gäng flickscouter på lyckopiller heller
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Det gäller att smäda medan hjärnan är varm  för sedan är det tomt .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Nybbe:

Som Linkan gjorde menar du?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Den som gapar mycket får oftast käk-problem
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Nybbe:

Ajdå, jag får beklaga.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: På tal om piller. Här har vi en hårding som slutar med sina nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: när jag lästa "bagarn får sluta" fick jag rysningar på armen! :( hemsk tanke
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard: Samtidigt är det inte optimalt att definitivt besked dröjer till slutetav juli/början av augusti. OM det skiter sig med honom så är det inte jättemycket tid för Nubben att vinka på i letandet efter en ny center.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Tur vi har ett gäng då i Larsson, Boyce, Hagos, Molinder och Lindqvist...känns troligare att Nubben fixar Gunno än att plocka in en center till.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Frella: Ja, är det något som känns svårmotiverat med den här truppen är det väl att ersätta en (eventuellt) avklivande defensiv center. Känns ju 'hyfsat' välbeställt på den fronten.

Blir intressant att se vad som händer med Gunno. Lite win-win. Får vi honom: kanon. Missar vi honom: förhoppningsvis plats för en egentligen mer välbehövlig playmaker-center istället.

Men, det blir väl lose-lose istället: varken Gunno eller center.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Bragd-Birger: Fast Nubben säger ju att det inte finns pengar till Gunno egentligen, vilket antagligen betyder att de bara har råd med en kvalitetsback.
Anledningen till att de försöker lösa det med Nordgren är förmodligen för att han verkligen vill komma till Timrå. Så tolkar jag det i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: När en spelare av Gunnos kaliber säger att Timrå är en av två klubbar i sverige han VILL spela för, ja då har vi inte råd att inte göra precis allt som går för att se till att så blir fallet. Sen om det inte räcker ändå så ska man iaf rakryggat kunna säga att vi gav det en ärlig chans. Ang. centerersättning ifall Bagarn inte håller så är det såklart underprioriterat ovanstående.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Visst var det den här veckan Sebbes vara eller icke vara skulle bli klart?

Samtidigt närmar sig Nils Andersson ett beslut. Enligt Madhawk väljer han mellan Djurgården och Malmö, men hoppas fortfarande på elitserien. Är det han som är Nubbens plan B?
Kommentera

« · 1504317 · »