1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588293 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1506029 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
orion: Och du envisas med att skriva obegripliga inlägg.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie: Det är ju bara löjligt att påstå att en spelare som snittat mellan 0,6 och 1 poäng per match de senaste tio åren behöver ha bra omgivning för att lyckas.
Vad baserar du dina åsikter på egentligen? Din känsla?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Ja, jag tror att Elitserien och NLA var jämlika före KHL. I dag tror jag Elitserien är sämre.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Sen skiljer det ju rätt mycket till Elitseriens nackdel sen sist han var här. Nu är det en liga i mängden.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jag vill ha gunno i tik tröja så snabbt som det bara är möjligt! han är ingen dålig lirare...
Sedan tror jag att det vill till för sebbe att ta strålman kliv om det ska bli lhc affär nästa år... Bättre att ha honom kvar. En av lagets främsta backar som är en egen produkt smakar bra tycker jag...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Runt 200k.

Gunno är inte nån dussinspelare, han har trots allt varit nära VM-spel fler än en gång, så det där med floppvarning är bara att glömma. Han är god för 20 mål/40 poäng, även i dagens TIK.

De flesta spelare behöver en hyfsad omgivning för att lyckas, men så svaga är vi inte att en spelare som han skulle få problem att leverera. Han är heller inte en spelare som åker och väntar på den perfekta passning. Hans jobb och slit är minst lika bra som hans näsa för målet.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie:

Ursäkta för min dåliga svenska där på slutet.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:

Nordgren är i behov av en bra omgivning för att göra mycket poäng, speciellt nu när han börjar komma upp i åren. Han är inte spelare som gör det själv som Vampola förra säsongen. Vilket lag han borde välja då?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

NuMo: "ta kål på", ja om det inte handlar om lungkliniken!

mikenomad: "egentligen" är ju den ijentliga stavningen...

Men MoDo stavas fortfarande "vafförDåDå"!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Tycker han känns lite tveksam att lägga en jävla massa pengar på. Men samtidigt: Två säsonger över 50 poäng i NLA är rätt jävla bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Manderville: Jimmy har ju varit lite inne på det spåret. Inte att han blir en flopp kanske men att han har lite omotiverat hög status bland oss supportrar. Att han faktiskt inte presterat sådär ohyggligt imponerande sedan han lämnade oss.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen:Nä det har du nog fan rätt i... det krävs nog en masochist för att sakna sånt :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Manderville: Jag har lite samma känsla faktiskt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kattgubben: Modano skulle jag sakna. Men Stoff............fan heller. När han sitter och hånar oss och hela jävla föreningen efter en bitter förlust.....det skulle jag fan inte sakna, haha.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Fast man skulle ändå sakna dem om de slutade skriva här - på nåt jäkla vänster :D
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kattgubben: Jo, så kanske det är. Jag har dock svårt att skilja dem åt ibland, förutom att Modano oftast blandar in handarbete medan Stoff snackar gambling.
Däremot har jag aldrig sett Modano snacka hockey på allvar, något som Stoff försöker att göra då och då. Fast det brukar iofs sällan tas på allvar eftersom han oftast har retat upp oss så in i helvete dagen innan.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen:  Jag tror Gunno blir en tokflopp var han än hamnar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen:Modano och Stoff tävlar i helt olika divisioner. Modano tror jag nämligen håller på Timrå på riktigt. Det har jag svårt att tro att Stoff gör :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad:Hehe..jag vet att det kliar i fingrarna. Det gör det på mig hela tiden också. Men om vi har lärt oss nåt av samtalen med Modano och Stoff så är det väl att det sällan lönar sig att slösa energi på resonemang som vi aldrig kommer att begripa?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Jaja...jag kanske ska spara spydigheterna till bättre behövande då. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Och vad är "i närheten av marknadsvädet" för Nordgren nu?
400 000? 300 000? 200 000? 100 000?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Du har så rätt. Kan bara TIK hosta upp i närheten av marknadsvärdet så kommer han att välja dem. Källan på det är bättre än bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Jag tror ärligt talat inte att det rör sig om bitterhet. Hade det gjort det så hade jag inte haft ett dugg emot dina inlägg.
Jag tror snarare att den berörda skribenten är en medlem av populasen, för att uttrycka mig diplotmatiskt – med en önskan om att min retorik går över huvudet på  vederbörande.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Det får man. Och jag kan naturligtvis skippa sarkasmerna och vara lite tydligare. Jag fashineras över att en ny användare som Wardström producerat 18 inlägg som alla andas samma entoniga bitterhet. Det är lite i klass med Modano även om den sistnämnde är otrevligare i tonen. Nu är han ju knappast ensam om att vara bitter här men de flesta är något konstruktivare.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Mattias Wardström:

Han har hus i Ö-vik och gillar bygden men ärligt talat, killen skulle nog trivas bäst i Timrå rent hockeymässigt. Pengar i Ö-vik, hjärtat är kvar i Timrå...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Alright. Vi kan väl sluta mobba nu? Man har väl rätt att göra sin röst hörd, även om det inte faller alla i smaken?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove:tror du inte då att han brinner för modo då eller har han tik hjärta
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Nordgren är mer än välkommen, men.... Med cyklopet på så tror jag inte att det var taktiskt av Nordgren att nämna Timrå som alternativ vid hemflytt. En spontan känsla är att modofans klarar sig bra utan Nordgren. Modos trupp i år måste brinna för klubben. (Marcus Nilson, sommarträning är obligatorisk)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: 18 inlägg. 18 knivskarpa slutsatser.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove:det handlar om pengar modo har mera än tik
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Mattias Wardström: Du ska inte vara så rädd för MoDo. Vill Nordgren spela i Timrå så fixar ni det kontraktet...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hur mycket pengar får man eventuellt efter den här säsongen för Sebbe i KHL mått? kanske man ska göra en LHC i hans fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine:hoppas kan man ju men är rädd att modo tar han
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Mattias Wardström:

Större chans att det blir Timrå än Modo. Största problemet är väl om han kommer loss från Kloten eller inte.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove:spelar nordgren för tik så ser det bra ut men jag är tveksam att han gör det
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

gustav9:

Jag tror personligen att Hagos gör mer nytta än Molinder. Yared har lite mer hjärta för klubben. Nordgren tror jag vill till Sundsvall och Timrå, så det är inte omöjligt att han spelar för låg lön i år och lite högre nästa.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

timraw:nordgren skriver på för timrå när jag är i turkiet o drycker öl,nu gäller det bara att sälja hagos, det är väl snart selånger marknad då kan man väl försöka.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
stoff: Jadu stoff, det har du rätt i, stoff.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
timraw: Eller så kan Hagos erbjuda han gratis biteline 3ggr i veckan :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: 1+1 annars......
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
timraw: håller med om att backsidan ser betydligt bättre ut :) Stor del av säsongen är vunnet om man kan få Jonte att prestera som han gjorde mot LHC tex, fast mer frekvent. Snacka om att kunna vinna matcher själv.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Mackelito: Samma här, backlinjen är jag ändå nöjd med i detta nu. Den känns betydligt stabilare än vad den gjorde förra året och då är den ändå biligare. Framförallt kommer det bli kul att följa Erixon och Robinson i powerplay.

Däremot undrar jag lite över vilka som är tilltänkta ersättare till Matt Murley och Timo Pärssinen i detta lagbygge, Söderström men vem mer? Tycker det är dags för Hedström, Hallin, Hagos och Söderström att sätta sig ner och massringa Nordgren. Hagos kan gärna locka med att halvera sin lön för hans skull. Laget före jaget ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: För mig är allt åt helvete, alltid.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
För mig pendlar optimism med pessimism..ena stunden. "Vi kan nog chocka alla med detta unga hungriga lag och Önerud & Friberg kommer bli som Silfverberg var för Brynäs" men nästa stund tänker jag " Äh jag lurar bara mig själv, ett så här kasst lag utan rutinerade skickliga spelare kommer ju aldrig funka"


Återstår att se vilken sida som får rätt...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dubbelpost

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Rögle har Gerber, en etablerad stjärnmålvakt. Fansens enda krav i år var väl egentligen att man börjar bygga laget bakifrån men vi har återigen två osäkra kort. En marginellt bättre eller sämre forward gör nog ingen större skillnad över 55 matcher, en stark målvakt gör däremot ofta det.
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Tur förtjänar man ju. Men mycket av de vi åkte på ifjol, förutom att vi torskade matcher för att vi sög, berodde ju på ren mobbing från domarhåll. Utvisningarna i bortamatchen mot Växjö, fantasiutvisningarna mot SAIK borta...vi hade kanske inte ens vunnit dom matcherna ändå men jag anser helt klart att vi var lite av hackkycklingar förra säsongen.

Laget vi har idag tror jag ännu mindre på men det är ju, som sagt, ingen hemlighet att jag är negativt inställd till nästan allt kring laget just nu. Kul att sebbe skriver på, det är ett steg i rätt riktning.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Sebbe klar för 2+1 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: jag är en sådan... Lallande naivt opptimistisk fåne!

Jag ger mig aldrig. När man har ett lag som kämpar dtenhårt för varandra med hedern som drivkraft då blir klass inte riktigt lika avgörande men släng in en glid hakandes hirso o en ankar seglande kola med massa istid o kemin skiter sig direkt... Då får sådana som lander dra skutan själv... Av twitter att döma börjar en kärna med friberg, alarson. Boyce till viss del önerud o rob lindqvist ta form utöver dom så finns väl en kärna till vars förehavanden kanske inte hamnar på något socialt community... Det är skoj att se hur killarna gör saker ihop på sin fritid med. Mer sådant o det blir svårt att vika ner sig o se sina kamrater o publik i ögonen.

2012/13 blir ett grymt år då käftsmällarna mot experterna kommer hagla i eon arena!

Så sant!
Kommentera

« · 1506029 · »