1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588046 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1509090 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Ok, noterat!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp: In Nubben we trust.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Mjo dom är väl rätt bra polare han & Warg? Men jag har svårt att se att han inte går till timrå nu när han sagt i pressen att pengarna spelar inte så stor roll.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Niklas har lärt sig att man ska vara artig mot alla... man vet aldrig vad som händer!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp: Finns säkert en rad anledningar till att han talar lite i gåtor. Främsta är väl att inget är officiellt ännu. Men det blir det som sagt snart.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp:känns inte bra detta dom har pengar och fredrik warg är där
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Äh han vill väl bara trissa upp lönen lite!?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Så såg jag att corey ruhnke fått skriva kontrakt idag...

Min omogna humor håller det högre än brummström affären i dag...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nordgren, Jonte och Zäta i PP med Erixon och Robinson på backen, där snackar vi!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Vi taggar upp nu. Jag gillart...:)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: fan vad bra! Gunno blir skit bra! Minst 6 killar till kommer att överträffa förväntningarna så Gunno kommer att ha perfekta lek kamrater här! Blir det lock out med så är det juh bara att vallfärda till eon i vinter!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Fast hoppas är så tråkigt så jag har bestämt att det är klart. Nordgren är vår och festen är i full gång!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Jag hoppas att vi värvar Niklas Nordgren.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Haha jaha sorry förstod det nu ;) Var lite segtänkt där ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mangy92: Tänkte mest på att VF nämnts som heta på Gunno. Kanske svalnat lite iom värvningen av Brunnström.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Jag skulle nog inte tacka nej ;) Beror ju på priset såklart...
Men nu har vi ju inte ens plats för honom så :P 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mangy92: Knappast en nackdel för vår del.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Fabian Brunnström klar för Frölunda!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Har någon någonsin saknat marcus nilsson ? Kanske hans mamma men de vete faan
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

bj21:

Skönt det där. Menar ingen specifik men när man ser det där tjatet blir det lite som att det är OK att värva från Malmö eftersom han är svensk, men att värva från Köpenhamn - oj oj oj. Köpelag, importlag och allt vad det heter.

TV-pucken på seniornivå kanske är det bästa. :)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
bj21: Ja vi vet ju det. Jag kan berätta att eftersmaken är besk...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe:"Ihop plockar laget på utlänska spelare nr:1 i Sverige fy f..n vad tråkigt" Förstår precis vad du menar. Du vet ju dessutom hur det känns.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Michael90: Länsrivaler emellan lär man liksom köpa läget att allt som går att hugga på, det hugger man på. Är det inte ömma fotknölar så är det Avenybesök, är det inte pingspastorer så är det plywoodarenor. Jag bryr mig ärligt inte så mycket, TROTS ett enormt Timrå-hjärta och ett lika litet Modo-dito.  I grund och botten är vi ytterst beroende av att vi båda spelar i Elitserien. Folkfest, publikintäkter och mycket merförsäljning. Jag ser helst att båda lagen lever kvar i Elitserien, och hoppas förstås att Timrå IK alltid är före Modo i tabellen.   Jag är ärlig och erkänner att Modos lag ser bra mycket bättre ut på papperet men inser lika snabbt att det ska spelas om det. I färskt minne minns jag Sundsvalls Nyheters reportage med Ante Karlsson där han varnade dem som räknat ut Timrå. Allt handlar inte bara om vilka namn som presenteras utan det handlar om att värva ihop ett kollektiv som harmonerar på isen. Jag tror att herrar Forsberg och Näslund är minst lika kompetent som Kent Norberg (missförstå mig rätt) men att Forsberg/Näslund har en annan plånbok och kan, vid ett misslyckande, värva fler under säsongen och skicka de som inte lever upp till förväntningarna. Det har inte Timrå råd med. Där måste det funka på stört. Och helt ärligt tror jag det är enklare med hårt arbetande "icke stjärnor" att nå dit än med en massa välkända namn som inte levererar.  Hur som helst är jag nöjd att Timrå IK verkar hittat tillbaka till rötterna igen. Inte en massa överbetalda divor som, om de misslyckas/inte presterar, dränerar ekonomin totalt. Nu finns utrymme och en bra kostym (får man anta) att ta med sig ini nästa säsong.  Jag köpte ytterligare en säsongsbiljett i år, mer sargreklam och bokade två sittningar i olika loger. I belive in a miracle.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Anonymous: Jag klankar absolut inte ner på att dom värvar, men jag tycker att det är lite småhumoristiskt att dom kallar oss ett köpelag med en massa finnar, sedan värvar dom som dom gjort nu. Men, dom har en bra chans att bli riktigt vass denna säsongen, tyvärr. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Anonymous:Glöm inte att spelare som Axelsson,Schremp och Tellqvist förra säsongen hade ganska höga löner.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Michael90: Ja där sitter det inte fast, gissar dock på ett rejält ekonomiskt underskott för dem i vår. Tycker ändå det är skoj att någon vågar satsa.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Ja, för när han säger så där så måste han ju syfta på en back för förstafemman? De andra finns ju på marknaden redan.
Då kanske det blir som jag trodde, att de har pengar till att värva en back under säsongen om det skulle behövas.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: En grisig sheriff på backen skulle sitta fint, det saknar vi bigtime.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

KORITFW: Om det inte blir något med Nordgren så blir det nog inget forwardsförvärv alls, låter det som i artikeln:

– Det är just Nordgren vi siktar in oss på.

Nubben säger även angående eventuellt backförvärv:

– Just nu är det inte aktuellt i alla fall, sedan får se vad som tycker upp på
marknaden framöver.

Låter lite kryptiskt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Timrå = Ett B-Elitseriespelarlag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Fan vad Real Modo värvar då
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Jag gillar ett B-NHL-spelar lag. Men då heter jag ju Icing-Pöck och är puck(ad).
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky:Modo=  Ett B-NHL-spelar lag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jaha då kan man så smått börja hoppas på Gunno då....
Härligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Nä dom fanns inte med imorse vid typ 7 när jag läste iaf :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Vad jag vet är det inte artikelförfattaren som sätter rubrikerna, utan redigeraren. Utifrån det är det inget Nubben-citat.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Wayne Gresky: Rubriken lyder även Timrå: "Vi ska ha Nordgren", det skiljer sig markant från uttalandet inne i artikeln så förmodligen sa Nubben även det i samtalet, om inte denna David Jiglund använder aftonbladet-metoder (IG i svenska och inte följa pressetiska reglerna).

Har Nubben bestämt sig så..

In Nubben we trust. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Citatet från Macke fanns då med i papperstidningen i varje fall, är mer osäker på Nubbencitatet... fast iofs var det kl 4 imorse jag läste tidningen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Fanns de här kommentarerna med när artikeln först publicerades?

Modo och Markus Näslund har däremot inte räknat bort Nordgren i jakten på ett nyförvärv.
– Vi får se vad som händer med honom, vad jag förstår har han inte någonting klart med Kloten. Han är någon vi har följt och under våren har jag haft kontakt med hans agent. Mer än så vill jag inte säga, säger Näslund.

Timrå är än mer säkra på att de vill ha Nordgrens påskrift.
– Vi vill ha in en forward till och det är Niklas Nordgren, säger klubbens sportchef Kent Norberg.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jonte och Larsson tillsammans med Nordgren skulle nog bli mumma.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine: Personligen tycker jag att en kedja med Friberg, Larsson och Nordgren känns intressant...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad:

Om ni får in Nordgren, med vilka två spelare placerar ni honom då?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Jag minns att jag sa så inför förra säsongen också. Och det infriades ju inte. Vi var rejält missnöjda då också. Vi hade iofs några namnkunniga spelare, men vi visste ju alla att de inte skulle komma att leverera. Och det fick vi rätt i också.
Nu känns det som att det här laget kommer att kämpa hårt och sälja sig dyrt.
Och så länge dom gör det så kommer jag inte att klaga på dom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Man hoppas att det lyckas å det grövsta...vore en spark på (penga)pungen så det klonkar i kulorna på övriga ES-lag.
Forza Timrå
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy och hubbe: Ja förväntningarna är så nedskruvade de öht kan vara. Men visst känns årets extrema budgetsatsning på något märkligt vis intressant också. Får vi dessutom in Gunno så får det väl duga så. En viss tillförsikt känner jag isf...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Att ha i åtanke är att namnkunniga inte alltid är så bra som många tror.
Världens kanske bästa exempel är väl Dick axelsson, hypad spelare som gjort succé i Karlstad, kommer till Modo och gör vaddå?
Nä ni har kanske inte så namnkunnigt lag men det är ju nu alla unga och icke namnkunniga får mycke ansvar och kan visa vad fan dom faktiskt kan där ute, och har man lite tur samtidigt så kan både en och två stjärnor födas!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Just under silly season hade det naturligtvis varit betydligt trevligare om vi hade fått lite namnkunniga nyförvärv. Men samtidigt tycker jag att Timrå IK känns intressantare än på mycket länge. Jag gillar den här vi mot dom känslan. Och ärligt talat så kan man ju inte bli mer besviken, eftersom de flesta av oss redan nu räknar med Kvalserien.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Ja jag håller på vår satsning jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Poffa: Ja, nog känns det som att ni värvat klart nu. Som många konstaterat ser Modo väldigt spännande ut i år. Samtidigt är ni en främlingslegion i klass med Mora under deras es-sejour där många parametrar måste kugga i för att det ska se lika bra ut på isen som på papperet.

Våra respektive lag litar på rakt motsatta kvaliteer. Ni på en samling stjärnnamn och vi på ett gäng anonyma brunkare som ska skapa ett l.a.g.

Nå, som supporter ser man inför en säsong hellre en satsning som er. Frågan är vad man tycker sen under säsongen dock...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Jag saknar inte Marcus Nilson idag...
Kommentera

« · 1509090 · »