1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588016 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1509582 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Utav någon märklig anledning valde han Timrå. Anders valde Skellefteå och det finns fler som valde annan klubb.... Kan de ha blivit behandlade som skit kanske. Jag tänker främst på Anders som egenhändigt höll klubben kvar i dåvarande ES.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Edb: Eller så vänder du på det.

Skicka ett mail INNAN och be dom filma så mycket dom bara kan. Får för mig att det är lättare att påverka innan och med positiv attityd än att gnälla som en surk*k efter.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ska bli kul med ispremiär idag, hoppas på ett video sammandrag senare på sajten. om inte ska ja maila o kilaga
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
BullaB: Hockeyspelaren kommer alltid 2 gånger.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

BullaB:

 

Det ser ut som virvelvinden blir kvar .... Grattis Modo!

http://modoiter.se/senaste-om-cumiskey/

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Enda sättet att få liv i boken så här på sommaren verkar vara igenom att bråka med modoiter.

Okej. Det är kul med rivalitet o lite smågnabb ibland. MEN det är förbannat tråkigt att läsa seega sidor där det diskuteras huruvida en spelare är bättre än en annan elleer huruvida laget ville ha den spelaren eller inte.

Oftast leder en diskussion till något vettigt. Denna kommer inte leda till ett piss

Låt oss alla vara nöjda med sitt lags värvningar och börja tagga för vårt första derby istället :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:Vi är inte avunsjuka på er nystart för vi är mitt inne i vår egen omstart men markus vid rodret.

Ett På appperet ett lag för sm-final nu får du ge dig?? Du ta en titt på det lag modo startade förra säsongen med en väldigt tunn trupp.Viket visade sig under säsongen och man tvingades förstärka under säsongen.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: SM-Final? Nu tog du väl ändå i va? Sussa gott nu..
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad:

Japp... Det tycker jag låter kanon!

I år skall alla få se hur oerhört starkt man kan gå i serien med ett kollektiv utan stjärnor.

Nu längtar jag till premiären :-)

Heja TIK!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp: Vad har det med saken att göra? Ni hade på papperet ett lag för SM-final men spelade ändå riktigt dålig och tråkig hockey.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp: Nu är vi där igen. Varför skulle du vara avundsjuk på vår ekonomi? Det vore ju vansinne. Jag förklarade ju EXAKT vad jag tror ni är avundsjuka på.
Om du inte förstår vad jag skrev föreslår jag att du går och lägger dig och läser mitt inlägg i morgon när du är utvilad.
För det är omöjligt för mig att uttrycka mig tydligare än vad jag gjorde.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Vi borde ju ändå vara överrens om att Modo spelade attraktivare hockey än Timrå förra säsongen?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Exakt vad är det du vill att jag ska vara avundsjuk på? Er ekonomi?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Modoante: Ja, ni gick till slutspel. Men inte fan var det på enbart egna meriter. Och inte fan spelade ni särskilt attraktiv hockey, med tanke på spelarmaterialet.
Och med det slutar jag diskutera Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:Ursäkta men Modo går från kvalserielag nära att åka ur till att nästa säsong nå slutspel vilket var målet med förra säsongen och helt ok utifrån spelarmaterialet skulle jag säga.

Alla som följer modo på nära håll har ju märkt hur Markus och Peter har satt sin prägel på den sportsliga verksamheten.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Wayne Gresky: Med andra ord är det inte så konstigt att vi reagerar starkt när vissa av er anstränger sig till det yttersta för att trycka ner oss. Eller hur?
Att sparka på de som redan ligger är inte särskilt snyggt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Jag har sagt det förut och jag kan säga det igen. Jag vill att Timrå ska vara kvar i elitserien, men de ska alltid komma efter Modo. Att Timrå i ett läge när modo fått ihop ett ganska spännande lag lyckas knyta till sig spelare som iaf inger ett visst hopp om fortsatt elitseriespel tycker jag är positivt. Av vad jag har hört är jag nämligen ganska övertygad om att allsvenskt spel nästa säsong skulle innebära konkurs för er, oavsett hur billig er trupp är den här säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Hahl Bundy:Ja och ?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Haha..kollade inte ens namnet. Skrev i affekt och på autopilot.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Springsteen: Nu är ju haggen Timråit...men han skrev som modoiterna anser.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:

Åsikter från tröttsamma inskränkta modoiter.......

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Det är fakta hos modoiterna. Det borde du ha lärt dig vid det här laget.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
haggen:Kvalifiserat skit snack !!!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Gäsp: Er "nystart" innebar en massa spelare som såg bra ut på papperet men som knappast gjorde ett bra lag. Med de laguppställningar ni haft de senaste säsongerna så borde ni verkligen ha presterat bättre hockey än ni gjort.
Jag ser inte Foppa, Näslund och Svartvadets intåg som en nystart. Och det har ju bevisligen inte funkat särskilt bra heller, eftersom ni har spelat en bedrövlig hockey utifrån spelarmaterialet.
Vår nystart är något helt annat. Den är något vi tvingats till på grund av risig ekonomi. Våra spelare är inställda på att vi måste kämpa så in i helvete för att överleva. Det är den känslan alla vi Timråfans sluter upp kring nu.
Och jag tror att det är den sammanhållningen ni är avundsjuka på.
Varför skulle ni annars vara inne här och klanka på oss? Vi är ju bara en soppåse, en doggybag. Inget att vara avundsjuk på eller skraj för.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
haggen: Och detta är alltså fakta, och inte åsikter?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Vi ville inte ha Nordgren, Muller är bättre än Nordgren, Om Nordgren fått mer pengar hade han spelat i Modo, Nordgren är inte topp-10 bästa värvningarna i ES, Hade Foppa/Näslund velat ha Nordgren hade han spelat i Modo, hade vi inte haft fullt lag hade Nordgren spelat i Modo........

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Kan du vara snäll & förklara det där med Timrås nystart!? Vad kallar du det Modo gör när Näslund, Foppa & Svartvadet kliver in i föreningen?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:

Den som påstår sig veta vad han skulle ha valt ljuger och det är egentligen rätt ointressant.

Gällande det du skrev om nystart så är det inte helt orimligt att säga att Modo är inne på år två av sin nystart (vilket nummer det är i ordningen, det får någon annan räkna på...) där man första året äntligen tog sig till slutspel. Nu ska det byggas på det denna säsong.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: vad jag vet så har markus hållit den budget han hade att förfoga över. En av anledningarna till att det blev så många importer är ju att det blir billigare än att värva svenska spelare av motsvarande klass.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine: Det är ju just det några av er vill påskina när ni skriver att han skulle ha valt Modo om ni inte hade fullt lag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: inte avundsjuka på vårt lagbygge, men definitivt avundsjuka på vår nystart. Jag tror nog att många av er önskar att Modo gjorde samma sak.
Men visst, det kan gå åt helvete för oss. Men då faller vi alla fall med fanan högt och plånboken i hyfsat skick.
Vad händer om ni kraschar?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Det är väll kvaliteten på spelaren som avgör om man ska värva den spelaren inte vilken nationalitet han har.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:

Nu har väl Nordgren inte något särskilt hjärta för Modo till att börja med. Det är även en liten orättvis jämförelse eftersom Müller och Nordgren skiljer sig åt på ganska många sätt.

Jag hade inte tackat nej till Nordgren, men jag tycker också att det löste sig ganska bra med att ni värvade honom och Modo värvade Müller. Förhoppningsvis är båda parter nöjda även efter säsongen.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp: Självklart tycker du det. Frågan är vad du skulle tycka om ni hade värvat Nordgren istället för Müller.
Och ärligt talat: vem fan vill ha en legoknekt i stället för en spelare med hjärta för klubben?
Skulle du byta ut Sundström mot random kanadensare med hyfsat snitt i AHL?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Haha..jag har också semester. Tittar ut över Atlanten. Kanske är därför...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad:

Nu skriver jag inte så mycket här inne, men för egen del finns det ett intresse för övriga lag i Elitserien eftersom det är konkurrenter till mitt eget lag, så jag gillar att hålla koll.

Sedan ska det sägas att det finns några trevliga personer i den här boken, vilket inte kan sägas om Brynäsboken som är den andra aktiva här inne...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Är det nyfikenheten på det egna laget som får vissa av er att dras hit likt flugor till en sockerbit så fort något som rör Timrå IK är i antågande? Såväl positiva nyheter som negativa diton. Vilket för er är samma som för oss fast tvärtom.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Jag tror inte att många modoiter är så avundsjuka idag utan ganska nyfikna på det egna lagbygget. Om Nordgren skulle göra succé i höst samtidigt som MoDo går knackigt kan jag dock tänka mig att många kommer att fråga sig varför man inte satsade på att värva honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gäsp: *gäääsp*
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen: "Vi får något som ni vill ha. Vissa Modoiter vill naturligtvis inte erkänna det"

Alla vet att Nordgren blir oerhört viktig för Timrå om han nu får hålla sig skadefri. Men inte för att göra dig besviken men jag kan säga att Müller känns som en bra mycket intressantare spelare än Nordgren & är lika nöjd alla dagar i veckan över att vi fick Müller istället för Nordgren!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Du är het idag. :)
Håll fanan högt...jag har semester.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Jag föredrar att låta dig marineras i din egen skam.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Jag är en HS-gangster. Stäng av mig.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Det kan nog stämma att det är du. Och anledningen till att vi är lite sura är självklar: Vi får något som ni vill ha. Vissa modoiter vill naturligtvis inte erkänna det, utan skriver i stället en massa nedvärderande och pubertalt strunt här, bara för att reta upp oss.
Klart man blir irriterad.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Jag brukar kunna vara rätt nyanserad (tycker jag själv) men eftersom så många tikare verkar fjanta sig idag så får mitt inlägg om vilken bra värvning Nordgren är om han håller sig hel vänta. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Jaså? Jag antar att kursen "svenska för invandrare" har fått ett rejält uppsving på mittzonsuniversitetet (eller vad ni nu kallar den där "fakulteten mellan fakulteter") i övik då?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Det är någon av dom som brukar vara rätt nyanserad. Inte Icing-ove, naturligtvis. Men antingen Wayne eller Yngwie brukar kunna resonera utan påhopp och dagisfasoner. Men jag minns inte vem av dom...?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Fyra av våra utlänningar är iaf att döma av Twitter bättre på svenska än cirka 80% av skribenterna i er bok iaf, så snacket om språkproblem är ganska överdrivet.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: F.n tillför du ingenting härinne
Icing-ove: Se ovan.
Yngwie: Se ovan.

Övriga från samfundet norröver som gästat vår bok idag kommer undan något sånär med hedern i behåll.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Wayne Gresky: Är det inte just det som är målet med att spela för er klubb? Att just komma därifrån? Jag tänkte iom att ni är en språngbräda till NHL och allt...eller nej, just ja! "säkerhetsnät" är vad ni är. Något att falla tillbaka på lite lagom mjukt när man redan avverkat åtskilliga europeiska klubbar.

Det blir otacksamt för er supportrar att sjunga hyllningssånger från läktarplats i år. Inte en jävel på bänken kommer att förstå vad fan ni brölar om.

Kommentera

« · 1509582 · »