1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588043 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1509582 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Utav någon märklig anledning valde han Timrå. Anders valde Skellefteå och det finns fler som valde annan klubb.... Kan de ha blivit behandlade som skit kanske. Jag tänker främst på Anders som egenhändigt höll klubben kvar i dåvarande ES.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dunc: Vad menar du med "Jag tänker främst på Anders som egenhändigt höll klubben kvar i dåvarande ES." ?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Modoante: Skrev semifinal. Telefonen måste ha autocorrectat till SM-final på nåt sätt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Du var nog bara lite trött bara! ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

BullaB: Marcus tackade nej till Nordgren för att han helt enkelt blev på tok för dyr. Müller var helt enkelt ett mycket billigare alternativ. Jag kan inte klandra Marcus för att han valde efter plånboken, även om Niklas Nordgren skulle göra succé i vinter. Personligen misstänker jag att Timrå fått tillgång till externt kapital för att erbjuda Niklas de pengarna, men det har jag inga belägg för.

När det gäller Niklas Nordgren så har han givetvis starka känslor även för Modo. Han spelade hela sin uppväxt för Modo och det var inte förrän Bäckman valde att satsa på Warg istället för Niklas som han drog till ÖSK. De personer som var ansvariga i Modo på den tiden har numera slutat, men Niklas var nog väldigt besviken på främst Pelle Bäckman för hur han behandlades.

Själv så håller jag på Timrå eller SAIK i alla matcher Modo inte spelar i. Jag tycker att det skulle vara väldigt synd om inte Timrå skulle kunna hålla sig kvar och hålla i ekonomin, för jag ser mycket hellre dem som antagonister än något annat lag i hela serien.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Vi kan väl alla komma överens om att Timrå o Modo har mer gemensamt, har en sorts hatkärlek som Sverige/Norge, kan snacka på en hyfsad nivå o stöder varandra många ggr. mer än med Brynäs o många av deras rabiata anhängare härinne.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Snabb fråga angående kvällens premiär, varför öppnar det 17.30 men startar inte förrän 18.30? Förväntar dom sig så mycket folk att det tar en timme för alla att komma in eller är det något roligt den där timmen däremellan? Tänkte så man inte missar något. Får dock en känsla av att ni vet exakt lika lite som jag..
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ersson: Antar att de vill att folk ska hinna köpa så mkt souvenirer som möjligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad:

Ja folk ska ju hinna köpa (dom nya ?) matchtröjorna så man kan få dom signerade efteråt .

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Det skulle vara lite fränt om Nubben ville göra avtryck ikväll och överraskande presentera även en ny center då allt fokus legat på Gunno :-)
Han och Zäta kanske lyckades mjölka ur sponsorerna till mer än Gunno på sin turné ;-)

Hörde förresten att MoDo betalar 15 papp/mån till Mario Kempes lillebror på hockeygym.
Säkert kul för övriga där. Eller inte
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Där slog du huvudet på spiken, får se till att masa mig dit tidigare och handla lite jag också då!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Hmm ska man masa sig dit tro? 12 mil för en ispremiär?
Det är lätt för Timråborna liksom Sundsvall.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Bara 15 papp? Det var prisvärt för en av de mest lovande spelarna i åldersgruppen. Får han ett NHL-kontrakt sen så är ju år i juniorlaget värt minst det dubbla för MoDo. Tror förresten inte att han är ensam i laget om att få ersättning.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Bondfångeri om du frågar mig ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Bjäbba, bjäbba... Herrn hade väl föredragit om det hela hade gått av stapeln i Högslätten?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Självklart måste man dit! Egentligen borde puben vara öppen från typ 15.00 så de får in lite pengar och så man kommer i rätt semesterstämning lixom :-)
Sedan måste man ju kolla om de kapat bort den tredje tallen (eller är det till och med fyra?) utanför entrén så vi även där kan stoltsera med två tallar ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
J F K:
"Personligen misstänker jag att Timrå fått tillgång till externt kapital för att erbjuda Niklas de pengarna, men det har jag inga belägg för."

-Läs Jimmys blogg, så får du veta lite mer ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Helst TV-sänt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Tja...du twittrar ju om 1:a gången och att hockeyn är unik i det avseendet. Då kan det väl vara trevligt att få uppleva det också och inte som annars bara höra talas om det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Dessa twittare. Jag har en granne som twittrar. Jädra irririterande faktiskt. Speciellt då han tvättar bilen eller slår en båge bakom husknuten.
Ett sjuhelsikes liv!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: En sak där en annan här.:)
Vi kanske syns.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Kolla skytteligen de aktuella åren!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Wayne Gresky:

Klart grabben ska ha bra betalt, Han kommer att bli  nya Z!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
BullaB: Okey. Eftersom jag håller med Hubbenorlen om att vi inte ska dra igång något skitsnack mellan klubbarna så nöjer jag mig med att konstatera att man nog bör passa sig för att betala pengar för att locka juniorer till ett gymnasium.
Men det är en personlig åsikt och rent generell för samtliga klubbar
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Åtta inlägg på dina tre första timmar. Om du fortsätter hålla samma takt så blir du snart legendklassad.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Oj! Blev lite trigger-happy där ett tag :-).
Sorry
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Nej för fan, du behöver inte be om ursäkt. Tyckte det var lite roligt bara.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Så kan man tycka, men om 11 elitserieklubbar betalar sina främsta talanger, så är det svårt för den tolfte att inte göra det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Ja lite så är det ju även om jag har svårt att tro att det är tolv av tolv.....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Håll tempot uppe! Aktiva användare gillas. Särskilt om man har nåt att komma med. Betydligt roligare än de smygfluktare som kläcker ur sig nåt magsurt vartannat år. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Ooops sorry! Har duschat och gjort mig fin inför premiären ikväll.
Vad är det för dress code? Matchtröja? Så man inte kommer själv i frack typ.
Har vi hs-are en egen sektion förresten....?
Ett år fick jag skriva en autograf. Kul med gubbar som inte har så stor koll längre hahaha
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Testa Timråbornas dresscode: Nätbrynja o gråa mysbyxor med en brunrand därbak.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Jag tänkte mer tvärtom. Nätbyxor och något litet grått skit upptill

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Nu vet jag vem du är. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Jag med! Och jag misstänkte det!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: It's confirmed!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nu är vi igång
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nordgren är klar på 2 plus 1 år meddelade nyss speakern till en jublande publik :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: NN klar!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nu kan ju inte Timrå missa SM-guldet !!!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gunno meddelades klar 2+1!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Marcus: Ja, 2+1 för ätt vara exakt!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Aaaah, gillar verkligen att det upprepas i EOn-rapporterna. Roxette när de är som bäst! Välkommen tillbaka Nordgren. Sist jag såg honom live var i Madison Square Garden -06 men då var det bara på uppvärmningen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Härligt, han kommer betyda väldigt mycket för vårat kära Timrå Ik
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Grattis till en bra värvning!
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13

T T:

Grattis. Han blir viktig!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Grattis till en bra värvning. Jag hade gärna sett Nordgren i Modo, men på något vis unnar jag er den här värvningen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Grattis! Hoppas han blir så bra för er som ni hoppas på.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Yes!! Allt annat än guld skulle förvåna mig nu!! :D
Kommentera

« · 1509582 · »