1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588399 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1504569 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
Och Frölunda tappar som väntat även Fredrik Pettersson till KHL. Man har lite att jobba på under sommarmånaderna i Göteborg med omnejd.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Är det Frölunda vi ska tampas med i botten? Rögle hugger på Brunnström och Goren. Det händer saker i de flesta andra lag...efterkälken är verkligen vårt färdmedel även denna silly.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Trodde man skulle slippa se Vampola i elitserien, men icke.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Hmm? Glömde du inte ett bottenlag?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
NuMo: AIK?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
En gammal kollega engagerar sig i Sundsvall. Tror det kan blir bra! Dessutom bra för TIK om Sundsvall blir ett stabilt AS lag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Patrick Polly: För TIK:s del vill jag ha den lokala konkurrensen neutraliserad, dvs helst Sundsvall i division 2. Tänk om Timrå åkt ur med miljonskulder och Sundsvall klarat sig kvar. Då hade klubben fått svårt att vara bäst i distriktet. Dessutom är det bättre om Sundsvall inte ens är ett alternativ och Timrå det självklara valet för de barn och ungdomar som växer upp i Sundsvall.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kongo: Tja eller så hoppas vi att Sundsvall går ännu längre och tar sig till ES? DÅ kanske vi får en arena i stan att dela på. Fast då kanske vi inte skulle haft några sponsorpengar istället? Svår ekvation!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Ja att en liten stad som sundsvall skulle ha ekonomiskt utrymme för två elitserielag känns ju enormt långsökt. Speciellt sundsvall som verkligen är en stad på dekis i alla sammanhang
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Sundsvall stad är på dekis i jämförelse med...vad?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Östersund? :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Denna har inte länkats än I think. Bra att man vill i alla fall :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: ja hur ser den ekonomiska utvecklingen ut i sundsvall . Blommar företagandet , är nyetableringen stor . Skriker marknaden efter arbetskraft . Bostads priserna i topp . Kamp om varena kvadrat meter . Pengarna rullar som aldrig förr
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Sålde ett hus i juniskär för ett halvår sen . 100 meter från havet . Fick knappt 700 för de . Säger en del om trycket i regionen
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Var i Sverige skriker man efter arbetskraft? Nej visst, Sundsvall är på dekis och det är borgarnas fel alltihop...alltid.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Fallfärdigt hus eller? 2 personer jag känner har precis sålt sina hus i bergsåker för 1,7 och 1,8 mkr. Inga lyxvillor på något sätt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
jå1: Nä de vill jag inte påstå. Bergvärme och ganska frächt . Dock inte så stort . Jag hade förhoppningar att bara tomten skulle vara miljon värde på men icke
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Aha, känns som du hade lite oflyt då. Folk brukar ju betala multum där ute.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

yngwie:

Ursäkta att jag inte hunnit svara tidigare, men jobbet du vet.

Men det du försöker säga måste väl vara att du vill ha en kurs i datakunskap, eller?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kongo: Håller inte med om att det är bra för Timrå att Sunsdsvall skulle vara i div 2. TIK behöver lokala samarbetspartners för juniorer etc. Hade vi inte haft Sunsdsvall hade TIK aldrig haft Gunno tex.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

"Så Timrå skulle absolut vara den bästa lösningen för mig och min familj."

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine:
"Jag har ju varit mycket skadad de senaste säsongerna "

"Så Timrå skulle absolut vara den bästa lösningen för mig och min familj"

Detta var det enda som fastna i min skalle :P
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Jag köpte mitt hus för 600k för 10år sedan, det är värt mer än det dubbla idag. Allt är relativt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard:tar gärna han o sebbe till tik
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: blir inte två, och jag dumpar hellre båda dessa för Gunno!

Vi kan ta en medelmåtta till dom back, Gunno kommer iaf bjuda på lite ögongodis denna skitsäsong!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard:man kan hoppas att gunno kommer men jag är rädd att han går till modo och vi får satsa på a.sönderberg o nån back
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: Mm . Absolut . För 700 lök så får man en tvåa på körfältet i östersund . Eller en vebod i åre så trycket i sundsvalls regionen kan ju inte va så där förkrossande . Jämtland är ju inte nån superregion heller
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Nu spekulerar jag hejvilt.. Men ett strandnära läge kanske säljer sig bättre sommartid än mitt i vintern?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Captain Crash: Så kan de nog vara .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Tycker vi kan börja jobba för en förlängning på A Larson redan nu, iaf lagom till Dec, känns som en kille som kan bli en Hallin. Spelat nått år i S-vall sen ut i Norge sen tillbaka i dessa trakter, han verkar trivas!

och han utvecklas hela tiden =)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard:Läser i dagens pappersbilaga av ST att enda chansen att kunna konkurera om Nordgren är om någon annan lämnar sin post(Bagarn). Sebbe verkar dock vara nära.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: Mmm...känns ju sådär. Visst, fint om det löser sig med Sebbe men Gunno vs bagarn...om det varit Gunno vs Hagos el Molinder. Helst den sistnämnde såklart. Nu tror jag dessutom bagarn kommer tillbaka i år så stämmer det kan vi nog glömma Gunno.
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Vafan vi kan väl släppa Hagos så har vi utan tvekan pengar till Gunno, Gör en deal med AIK, dom gillar ju hemvävt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: Skulle gissa på vi får pröjsa hälften av Hagos lön i en sån deal.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berglund: Eller hela. Hagos är iskall på marknaden . Som en isbit
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Någons om har koll på Gunnos spelform? Senast jag såg lite mer av honom var nog för 2-3 år sedan i Euro Hockey-turneingarna. Då såg han för det mesta rapp och giftig ut. Men... det är ju några år sedan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
sargad:ingen aning, men ett byte med nordgren mot hagos/molinder skulle väl alla härinne ta alla dagar i veckan ?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
SuperMupster: Ja själv skulle jag byta molinder mot en hamburgare på donken
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: sebbe drömvärvning...nej, gunno är drömvärvningen! Var väl själva fan att gunno skulle bli ledig på det här sättet när vi inte har en kronjävel i klubben! Åt helvete med hockey!

Nubben hade ju räknat med att kampa om honom nästa sässe och inte nu -.-
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
sargad:Han har även haft axelproblem sedan dess.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Tror du vi kan fixa det bytet nu snart? Börjar bli bra hungrig!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Tråden Niklars Nordgren och Sebastian Erixon är nu stängt. Sillysnacket hänvisas tillbaka till denna tråd.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Visst finns det likheter mellan MoDo och Sveriges landslag i fotboll, det snackas mycket före sedan blir det ingenting.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Frella: Niklas o Sebbe går till Modo...Så... nu var det sagt.

Trevlig sommar...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Du menar sånt här? ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: 8, 9, 10...KO.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Det är känslan faktiskt...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad:min känsla när jag läser det där är vilja-sjunka-genom-golvet-pinsamt. Sitter helt ärligt  med blossande kinder och känner nån form av fjortisångest å Perras vägnar för det uttalandet. Asså, guuuud vad piiiinsamt!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Sebbe och Timrå har hela tiden pratat om ett-årskontrakt, nu när han är ledig så kontrar Nubben och säger att det är 2+1 år som är aktuellt om det skall bli något kontrakt...

Om det nu föreligger på detta sättet att man först är överrens om ett år och sedan helt plötsligt kräver två+ett år så tappar nog Timrå en liten bit till av sin trovärdighet mot spelarna på marknaden.

Kommentera

« · 1504569 · »