1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588016 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1509691 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
Sebbe såg spelsugen ut:)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Men vad otät Bellissimo var vid plocken? Det läste de snabbt vid straffarna.
Nubben stod och småmyste vid spelaringången och snackade med de nya :-).
Det här blir bra!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine: Helt ärligt så är förväntningarna otacksamt uppskruvade. Jag tror han blir bra men har nog rimliga krav. Vilket innebär ca 15+ mål och ung. lika många ass. Värvningen i sig är i kategorin "prestige".
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Med en sammansvetsad trupp, från målvakt till ledningsfolk, massör till vaktmästare, kommer man långt. Och då tänker jag inte på tomt prat om att "stämningen är god i omklädningsrummet" efter förluster när hälften av spelarna inte behöver duscha öht.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad:NN är en bra spelare, han är dock inte den typen av spelare som   kan bära ett lag. Men det tror jag inte någon här inne på allvar menar att han ska göra heller.

Med Nordgren i laget har vi en ytterforwardsbesättning jag är relativt nöjd med. Det enda jag saknar är en ordentlig playmaker-center. Men jag får leva med hoppet att någon av centrarna i laget tar rätt steg i sin utveckling. En kille jag hoppas på t.ex. är Alexander Larsson som jag tycker har viss potential om han får lira i rätt omgivning och vara skadefri.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Japp inga divor som bara glider runt och retar upp en.
Tror det här är en hungrig och sammansvetsad trupp!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Tänk på fan att Hagos hann snubbla och slå 3 felpass
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Jag har bara ett krav när dom kliver av isen: Att dom har gjort precis allt hela matchen o att dom är totalt dyngsur i svett.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Precis som oss på läktaren :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Ja tragiskt.
Men Crippe var rolig att se
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Jag undrade tidigare om Nordgren verkligen var rätt person att ta de oerhört höga förväntningar som ni timråsupportrar i många fall har lagt på honom, i princip att "När Nordgren återvänder så kommer Timrå att spela rätt sorts hockey igen." Men när jag ifrågasatte om han skulle klara det så dumförklarades jag i princip. Det var tydligen hur självklart som helst att bara närvaron av Nordgren i båset skulle lyfta laget till oanade nivåer.


Sedan så har ju Erixon också väldigt höga förväntningar på sig, att vara den som ska styra upp försvarssidan i truppen. Är han mogen det ansvaret?

Samtidigt ska det bli intressant att se vad Bellissimo kan göra i elitserien, han kanske kan explodera... eller förresten, gör inte det, det blir så kladdigt...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan: Du måste se det från vårt perspektiv.
Med tanke på vår ekonomiska situation och sportsliga prestation ifjol måste jag säga att Sebbe och Gunno är rena Messiasarna för oss.
Jag hade inte förväntat mig någon av dem i årets Timrå.
Egentligen är jag glad att vi fick till ett es-lag överhuvudtaget.
De två var det bästa som kunde hända oss och de kommer garanterat att göra sitt yttersta för sitt lag.
Jag välkomnar VARMT dem båda och ställer inga högre krav på dem än de andra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Paddan: det kommer alltid finnas egna Supportrar med en snedvriden syn av laget eller Supportrar som av en eller annan anledning sätter för stor tro på vissa spelare.

Kollar man dock på lagbygget och om man väljer att tro på folks beskrivning av nyförvärven (dvs. vilken slags spelartyp de är, klassen bedömmer jag när säsongen startat).  Så finns trots allt en balans tycker jag. Det enda jag saknar är en förstacenter.

Vad gäller Erixon så tvivlar jag dock starkt på att någon på allvar menar på att Erixons intåg kommer innebära att backlinjen helt plötsligt kommer jättebra defensivt (på grund av just specifikt Sebastians förmågor defensivt) för så pass kort minne har inte folk att de inte har koll på hans styrkor och svagheter. 

Vad gäller Nordgren så tror jag personligen att det handlar mest om att vår Silly Season varit så "grå" och utan direkt upphetsande värvningar (Erixon är väl undantaget). Så när det därför börjar pratas om en landslagsmässig forward som dessutom har den historia han har i klubben blev nog många mer upphetsade än vad de blivit för någon säsong sedan i samma läge. Jag kan ha fel men det är så jag ser på saken iaf.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan: knasigt inlägg av dig...

Nordgren är en klass spelare.
Han visade mig under några landslags uppdrag att han fortfarande är vass forward...
Det räcker bra så.
Vem begär att han ska bära laget!?

Erixon har vi ganska bra koll på här i den här boken.
Ska han bära upp lagets defensiv? De flesta här tycker nog bäst om hans offensiva talanger.
Däremot så är Erixon lite som Hallin. Han föregår allt som oftast med ett bra jobb på isen.
Det räcker så.

Vår defensiva klippa heter hedman än så länge iaf... Får se vad Bäckström kan bidra med...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Daniel Öhrn är en kille jag personligen både hoppas och tror på
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

söder över: Vad trevligt att du tycker det var knasigt, då jag tagit upp en hel del av de åsikter som vädrats av timråiter i denna gästbok. Fast de kanske bara var lallande fånar allihopa.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Det var väl egentligen främst den där typen av Messiasstämpel och något av en hjältegloria jag tänkte på. Bara att hoppas att glorian inte falnat alltför snabbt. Fast samtidigt så önskar man sig ju att varenda en av de nyförvärv man har skaffat sig ska överprestera å det grövsta, själv blev jag så till mig i trasorna över att ha bara sett vinster på bortaplan under en gratisperiod med C+ att jag övervägde att betala för C+ för att garantera bortamatchvinster. Fast längre än till ett övervägande gick det inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Jag tror stenhårt på Önerud, har inte allt för svårt att se att han exploderar i målprotokollet! han kommer skaffa sig allmän stjärnstatus denna säsong! 

En Jonte - Önerud - Nordgren trio skulle ösa in poäng! 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan: Jag tror, utan att ens vara försiktigt optimistisk, att Niklas Nordgren är den enskilt bästa spelaren vi har haft sedan Daniel Corso.
Han kommer definitivt att märkas på banan när han är inne. Han är kanske ingen renodlad fräslare rent tekniskt, men han kommer förmodligen att vara tungan på vågen i många matcher för oss den här säsongen. Det lilla extra som behövs för att stjäla de poängen vi behöver för att undvika Kvalserien.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Paddan: Det blir alltid knepigt att diskutera om man ser sig som en individ med egen åsikt mot en grupp av människor av samma åsikt. Även en supportergrupp har individuella åsikter. Bemöt den som tyckt något istället för att skriva det "ni tycker" eller ens "några av er tycker". Det hjälper diskussionen.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Var det inte Alex Larsson som sa på twitter att Joachim Rohdin hade en sjujäkla bössa också?
Kan också bli intressant att se mer av :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Absolut, Friberg - Larsson - Rohdin vore också en jäkligt intressant lina!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Det tror jag oxå!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kikade igenom gamla roosters o insåg att Nordgren lär känna igen flera gamla lagkompisar.....  Hallin, Crippe, Hagos, Jonte samt Nordgren spelade alla tillsammans under lockoutsäsongen 04/05

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
En lockout på det här så!!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
BlackBay: Knappast en nackdel..:)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
BlackBay: Hittade ett youtubeklipp där Nordgren nätar i pp.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jockz: Som av en slump mot just MoDo :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gillade hjälmarna som visade att vi kommer vara illröda :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nordgren  Friberg  Hedström hade varit en intressant kedja ,  synd bara att ingen är center .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Men Jockes hjälm var svart tyckte jag. Vette fasen om den var sååå snygg.
Bellissimo körde vidare med sin vita mördarmask
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hur tror ni kedjorna och backparen blir?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Nikki Nine:

vassa , bra komponerade och effektiva

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nikki Nine: Tänkte precis säga det. Hur tror alla att laget formeras nu när det är färdigt?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

ersson:

Jag gissar att dom assisterande kapternerna blir Hedman och Hedström

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Dalton: här kommer en länk till bilder på Jockes mask

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
26Huss: Tack!
Och nu ser jag plötsligt varför jag inte gillar den
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jockz: Skön femma i PP det där. Aalto, Modin, Hedström, Zäta och Gunno.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dalton: Den örnen tyckte jag faktiskt var ganska juste.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jag har inget annat att säga än att...det blir bra det här.
Trusten Me Harden!!!11!!1
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
26Huss: Bakdelen av hjälmen (som inte syns på bilden) pryder tall-loggan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jockz: Ja men nu var det inte den jag syftade på
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
26Huss: den där masken är...den är som en jävla bilolycka. "wickedpaint" var ju rätt passande.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Ja precis. Gör om gör rätt. Fast bakifrån duger den :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Dalton:

Bakifrån är aldrig fel ;-)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
bisterfinnen: Doggy-style gillar vi Tikar vettu :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: twittrade faktiskt om att lundströms hjälm var skitsnygg. Det var den faktiskt bakifrån där jag såg den.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Välkommen HEM Niklas Nordgren!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Alltså den är ju snyggt gjord...men motivet (framifrån) vill jag bara kräkas på. Vad ska Belissimo köra på? Hans Scheike? Bobby Brown?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
haggen: Jag tror att ni kan bli hyffsat vassa kommande säsong. Fina värvningar både när det gäller spets och talang, ni kan definitivt bli bäst i Västernorrland i alla fall.
Kommentera

« · 1509691 · »