Redigerad kommentar
Varför pratar ni cmore, har ni inte sagt upp skiten än och skaffat viasat? Hallå vakna timrå går på viasat nu!!!
Hahl Bundy: Jag har aldrig haft (och kommer aldrig få) någon som helst förståelse för den sortens påhitt. Kan någon förklara vad som är grejen? Vill man inte skriva eller läsa så är det väl för fan bara att låta bli att inte skriva eller läsa? Tycker man att nivån är risig så är det väl bara att bidra till att höja den? Det är väl lite det som är hela grejen?
Gillar man inte vad någon skriver så hånar man denne tills denne ger upp och vips så har man ett behagligt samtalsklimat igen. Så har det fungerat genom alla tider.
Timrå Icon:
I min CMore Action är det The Darkest Hour. Lite olika där. Fy fan, har varit inomhus typ hela påsken och kollat på filmer och sport. Håller på att bli galen. Men där tror jag att jag är rätt ute. Jävlar alltså...
Nu lämnar jag det här forumet. Jag är så jävla trött på dryghet och spydigheter.
Så fortsätt att plussa varandra för de bästa dräpande kommentarernai.
Jag pallar inte längre med det här poängsamlandet.
Hej då.
Timrå Icon:
Jag är definitivt på vad gäller dina idéer. Räkna in mig. Är van vid att vara en hatad outsider. Vi ses vad det lider! : )
hubbenorlen: Det jävligaste som kunde hända just nu vore att Leksand tappade Elitlicensen, och vi fick deras plats. Ett år till i träsket...
Bygg nytt!
Timrå Icon: Det där håller jag med om! Och vi skulle ALDRIG åstadkomma det i Elitserien. Vi har spelat ut vår roll i den serien, tragiskt nog.
VI var dåtidens Skellefteå. Uppstickaren som alla gillade.
Vi lyckades inte kapitalisera på det, tyvärr.
Så nu börjar vi om.
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Jag är till och med beredd att tillbringa några år i Allsvenskan för att få ordning på de här sakerna.
Vi har alla varit där förut, när avancemang är en bonus och inte ett krav.
Redigerad kommentar
TimråIcon: Jag gillar dig som fan, men jag håller inte med. Vår stolthet är borta. Ingen gillar oss. Vi är förbi. Det vore kontraproduktivt att leva vidare med konstgjord andning.
Om vi börjar om har vi chansen att locka tillbaka de fans som verkligen betyder nåt.
Därefter klättrar vi uppåt. Med äkta kärlek. Med publikens stöd. Som föra gångnen.
Jag tror ärligt talat att vi har större chans att locka lokala sponsorer och fans med den här underdogmentaliteten, jämfört med om vi skulle harva i Elitserien i tre år till utan att lyckas med nåt.
Greven: Ja för fan! Skit i det som hänt. Vi kan inte ändra på det. Min syn på den här skiten är att vi måste enas och se det här som en nystart. Låt oss se det positiva i situationen.
Hade vi varit kvar i Elitserien så hade vi haft flera vidriga säsonger framför oss, då vi hade varit mer eller mindre övertygade om att vi hade hamnat i Kvalserien.
Nu slipper vi det. Den grejen är över.
Det enda vi behöver bry oss om nu är att värva ett bra lag och gå upp igen.
Jag tror ärligt talat att det är enklare än att vinna SM-guld.
Så vad fan gnäller vi för?
Vi hade ändå inte vunnit SM-guld inom överskådlig framtid.
Låt oss nu i stället se till att vår klubb överlever.
Tillbaka till rötterna och den underdogmentalitet som vi alltid har gillat.
Revansch. Med optimism.
hubbenorlen: Japp, skicka gnällmentaliteten åt helvete....Ibland när man läser ST och det handlar om Timrå kommun, ja vad fan som helst egentligen som berör det som händer mellan Merlobäcken och Byerast och man sedan scrollar ned till kommentarfälten, nog fan är de överhängande kommentarerna även där mest gnäll...
Likadant här. OK, vi ramlade ur men läget blir inte bättre för att det frossas i pessimism. Det viktigaste i dagsläget är att vi får en välmående förening igen, må det så ta nåt år, fine!
Sedan vill jag gärna ha in lite mer FUCK-OFF mentalitet istället. TIK mot världen, "everybody hates us but we don't care" som Millwallfansen sjunger. "Sluta klaga, sluta gnäll, pride and passion, give'em hell" om man får blanda språk lite.......
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Ja herregud! Vi har inte ens avslutat säsongen innan det ska snackas om att vi blir ett bottenlag i Allsvenskan.
WTF?
Jag blir så sjukt trött på pessimism. Att jämföra vår, i nuläget högst hypotetiska trupp, med Asplöven och Björklöven är lika befängt som att säga att vi går direkt upp till Elitserien, utan att passera gå.
Redigerad kommentar