1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1574631 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14
Det här är genuint provocerande. 
Kommentera

Hahl Bundy: Utan att veta vad han går för som tränare känns det surt att släppa en kulturbärare. För att komma någonvart med nedskärningarna lägger jag hellre pengar på heltidsanställda J-tränare framför att man knyter upp Crippe tex. Ska vi återhämta oss från detta krävs en bra J-organisation för att bli någotsånär självförsörjande.

Men kanske att vi knyter upp Lindqvist nu?
Kommentera

Hahl Bundy: Men skit vad tråkigt med Robin :-(
Kommentera

Bara att glömma Robin. Riktigt riktigt tråkigt.
Kommentera

Styf på väg till Modo för att träna deras J20.
Kommentera

spud: Eller precis tvärtom. När ni kvalade häromåret höll jag på er för derbynas skull. Den märkliga känslan lär jag slippa om det blir dags igen nästa vår.
Kommentera

reborn: Tycker ni ska se det positivt, nu kan ju ni öppet hålla på Modo och vi kan öppet hålla på er när vi inte är konkurenter. :)
Kommentera

Knylan: Håller med dig till 100%, förstår inte alls det där. Jag lämnade förvisso själv efter Leksandsmatchen, efter 7-8 år avreggade jag mikenomad, men det var på helt andra grunder. Detta vill jag gärna förtydliga, att det inte handlade om en missnöjesaktion mot HS. I mitt fall handlade det om att jag där och då kände mig mentalt slut, att jag behövde en riktig paus från HS och engagemanget i Timrå IK. För att då göra det lite krångligt för mig själv bestämde jag mig för att avregistrera mig.

Nå, det var så här i efterhand lite överilat och misslyckades kapitalt, mindre än ett dygn senare var jag tillbaka här. Något jag inte ångrar och går det har Marcus lovat återregistrera mikenomad. Tillsvidare kör jag på så här. Min kärlek till Timrå IK är så stor att den endast kommer till korta gentemot kärleken till nära och kära. Och i dessa dagar har jag sorg. Då är det skönt att kika in och "umgås" med likasinnade, de enda som faktiskt på riktigt förstår vad det handlar om. Som känner likadant. Och jag är imponerad över tonen härinne sedan degraderingen! Jag hade förväntat mig mycket mer bitterhet och galla. Istället dominerar framtidsförhoppningar och jävlaranamma.

Så jag vill avsluta med att skriva Tack HS, tack alla roliga och intierade Timråiter. Och annat löst folk, genuint hockeyintresserade motståndarsupportrar som tittar in här.

Redigerad kommentar

Kommentera

Varför pratar ni cmore, har ni inte sagt upp skiten än och skaffat viasat? Hallå vakna timrå går på viasat nu!!!

Kommentera

Knylan: Han har avslutat.
Kommentera

hubbenorlen: Jag förstår inte vad du yrar i, du har ju skrivit bra under hela dagen och ingen har väl drygat sig överhuvudtaget?
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har aldrig haft (och kommer aldrig få) någon som helst förståelse för den sortens påhitt. Kan någon förklara vad som är grejen? Vill man inte skriva eller läsa så är det väl för fan bara att låta bli att inte skriva eller läsa? Tycker man att nivån är risig så är det väl bara att bidra till att höja den? Det är väl lite det som är hela grejen?

Gillar man inte vad någon skriver så hånar man denne tills denne ger upp och vips så har man ett behagligt samtalsklimat igen. Så har det fungerat genom alla tider.

Kommentera

Här lämnar skribenterna HS på löpande band. Så det kan bli.
Kommentera

hubbenorlen: Va...? Nu fattar jag inte?
Vad har jag nu sagt?
Kommentera

Manny: Det där tror jag tyvärr inte går med en spelarbudget på 10 miljoner.
Kommentera

Timrå Icon:

I min CMore Action är det The Darkest Hour. Lite olika där. Fy fan, har varit inomhus typ hela påsken och kollat på filmer och sport. Håller på att bli galen. Men där tror jag att jag är rätt ute. Jävlar alltså...

Kommentera

Nu lämnar jag det här forumet. Jag är så jävla trött på dryghet och spydigheter.

Så fortsätt att plussa varandra för de bästa dräpande kommentarernai.

Jag pallar inte längre med det här poängsamlandet.

Hej då.

Kommentera

Timrå Icon:

Yeah! High five man! So be it...

Kommentera

orion: I övrigt vore det jävligaste om Hockeysnack förbjöd sarkastiska inlägg, vars enda syfte var att trycka ner andra skribenter. Fan vad tråkigt det vore.
Kommentera

hubbenorlen: Nu är det Smokin' Aces på CMore Action!
En riktig höjdarrulle!
Kommentera

orion: Ja fy fan. Jag skulle hellre driva mamma till vansinne och ta livet av mig i tretakt.
Kommentera

DJ Hemp: High five!!
Kommentera

Timrå Icon:

Jag är definitivt på vad gäller dina idéer. Räkna in mig. Är van vid att vara en hatad outsider. Vi ses vad det lider! : )

Kommentera

orion: Jajaja. Vi hittar bara på någon trovärdig förklaring.
Att det sket sig med ekonomin eller att hela laget blev skadat eller något sånt...
Kommentera

Timrå Icon: Tänkte inte ens tanken: Kan vi vägra..?

Kommentera

orion: Äääh. Det är manligt att neka :-)
Kommentera

hubbenorlen: Det jävligaste som kunde hända just nu vore att Leksand tappade Elitlicensen, och vi fick deras plats. Ett år till i träsket...

Bygg nytt!

Kommentera

Manny: Det där var optimistiskt tänkt. Spelar 50 % av ovan nämnda spelare får man vara nöjd. 
Kommentera

Nordgren-murley-Hallin
Saviano-Larsson-Hari
Wedin-Molinder-B, Svensson
Öhrn-O. Johansson-Friberg

Persson-Erixon
Stenqvist-Carlsson
L. Byström-Dahlroth

Lundström
Kommentera

Dream Team: Nu är vi tre! :-)
Kommentera

Timrå Icon: Bli Millwall, helt enkelt? Bli elitseriens svar på Englands kanske mest avkyvärda lag. Ja, ur ett supporterperspektiv går det inte att få det till ett mer "vi mot resten av världen" än så?

Fine, det köper jag!
Kommentera

Timrå Icon: Det där håller jag med om! Och vi skulle ALDRIG åstadkomma det i Elitserien. Vi har spelat ut vår roll i den serien, tragiskt nog.
VI var dåtidens Skellefteå. Uppstickaren som alla gillade.
Vi lyckades inte kapitalisera på det, tyvärr.

Så nu börjar vi om.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Jag skrev det här igår och det tror jag benhårt på.
(Fast jag har alltid egentligen hävdat det patetiska i att citera sig själv.
Men nu får man svälja sånt);

reborn: Problemet är att vi är Sveriges oattraktivaste lag. Absolut ingen förutom vi närmast sörjande vill se oss i es.
Det måste vi ju ändra på först.
Vi måste skaffa oss profiler.
Bli hockeyns hatobjekt.
Skapa opinion. Spela attraktiv hockey.
Det är vår enda chans.
Timrå Icon Svara | Gilla Igår kl. 10:44
Kommentera

Timrå Icon: Jag med. Jag är ivrigare än på typ fem år. Eller tre åtminstone. När spelade vi slutspel senast? Minns inte. Allt är en dimma.
Kommentera

hubbenorlen: Faktum är att jag känner mer engagemang nu än för någon månad sedan
Kommentera

Timrå Icon: Jag är till och med beredd att tillbringa några år i Allsvenskan för att få ordning på de här sakerna.
Vi har alla varit där förut, när avancemang är en bonus och inte ett krav.

Kommentera

hubbenorlen: Jo men jag håller med. Jag tror också att det är vår enda chans.
Göra om göra rätt.
Vi kan inte snika oss genom es år efter år och bli pissade på.
Men det kommer att krävas hårt scoutande och fingerspetskänsla för att få ihop rätt lag.
Ett blandning av ungt, hungrigt, utvecklingsbart och rutin.
Som Nubben försökte i år men misslyckades kapitalt med.
En 1:e enter måste prioriteras och några elaka profiler

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Med det sagt hoppas jag att TIK:s pr-avdelning vet hur man jobbar i motvind. Nu är det viktigt att man lägger offerrollen åt sidan och tar ansvar för sin situation.
Kommentera

TimråIcon: Jag gillar dig som fan, men jag håller inte med. Vår stolthet är borta. Ingen gillar oss. Vi är förbi. Det vore kontraproduktivt att leva vidare med konstgjord andning.
Om vi börjar om har vi chansen att locka tillbaka de fans som verkligen betyder nåt.
Därefter klättrar vi uppåt. Med äkta kärlek. Med publikens stöd. Som föra gångnen.

Jag tror ärligt talat att vi har större chans att locka lokala sponsorer och fans med den här underdogmentaliteten, jämfört med om vi skulle harva i Elitserien i tre år till utan att lyckas med nåt.

Kommentera

hubbenorlen: Jo jag väljer också att se det positiva i det på samma sätt.
Men ibland kommer den där sura korpen på axeln och kraxar att man hellre varit i es och kvalat i 15 år på raken.
Kommentera

Greven: Ja för fan! Skit i det som hänt. Vi kan inte ändra på det. Min syn på den här skiten är att vi måste enas och se det här som en nystart. Låt oss se det positiva i situationen.
Hade vi varit kvar i Elitserien så hade vi haft flera vidriga säsonger framför oss, då vi hade varit mer eller mindre övertygade om att vi hade hamnat i Kvalserien.
Nu slipper vi det. Den grejen är över.
Det enda vi behöver bry oss om nu är att värva ett bra lag och gå upp igen.
Jag tror ärligt talat att det är enklare än att vinna SM-guld.
Så vad fan gnäller vi för?
Vi hade ändå inte vunnit SM-guld inom överskådlig framtid.
Låt oss nu i stället se till att vår klubb överlever.
Tillbaka till rötterna och den underdogmentalitet som vi alltid har gillat.
Revansch. Med optimism.

Kommentera

Hahl Bundy: Men nu kan vi stolta i allsvenskan stå rakryggade och utfattiga och känna vad bra det var att vi var solidariska.
Kommentera

Greven: Helt rätt. Ser heller inget fel i att låna in spelare. När Modo t ex sen vill ha tillbaka dom så blåvägrar man med den motiveringen att kan ni skita i överenskommelser så kan vi. Up yours...liksom.
Kommentera

hubbenorlen: Japp, skicka gnällmentaliteten åt helvete....Ibland när man läser ST och det handlar om Timrå kommun, ja vad fan som helst egentligen som berör det som händer mellan Merlobäcken och Byerast och man sedan scrollar ned till kommentarfälten, nog fan är de överhängande kommentarerna även där mest gnäll...

Likadant här. OK, vi ramlade ur men läget blir inte bättre för att det frossas i pessimism. Det viktigaste i dagsläget är att vi får en välmående förening igen, må det så ta nåt år, fine! 

Sedan vill jag gärna ha in lite mer  FUCK-OFF mentalitet istället. TIK mot världen, "everybody hates us but we don't care" som Millwallfansen sjunger. "Sluta klaga, sluta gnäll, pride and passion, give'em hell" om man får blanda språk lite.......

Kommentera

Bragd-Birger: Japp, och då väljer jag Modo. =) 
Kommentera

Det handlar ju inte om att ta vilken random Modoit som helst som inte platsar i det laget.

Jag skulle aldrig tex tacka nej till en Timråit som Anton Forsberg t ex som varit utlånad till SSK den här säsongen.
Vi kan nog låna ganska hyfsade spelare från olika lag inte bara Modo.

Kan vi ha ett utbyte som gynnar oss ser jag bara positivt på det. Vi kanske ska vidga synsättet lite i den situation som vi ser ut att hamna i....bara det gynnar oss.
Kommentera

hubbenorlen: Pessimism är fan tråkigt, det har du rätt i! Ja man kanske ska försöka lägga debaclet bakom sig nu och försöka sig på lite framtidstro ist. Det är bara det att inte jättemycket kring Timrå IK känns förhoppningsfullt i nuläget. Lägga oss ner och dö ska vi såklart inte göra men i min bok vore det inte sista smörjelsen att få hjälp av Modo.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: Ja herregud! Vi har inte ens avslutat säsongen innan det ska snackas om att vi blir ett bottenlag i Allsvenskan.
WTF?
Jag blir så sjukt trött på pessimism. Att jämföra vår, i nuläget högst hypotetiska trupp, med Asplöven och Björklöven är lika befängt som att säga att vi går direkt upp till Elitserien, utan att passera gå.

Kommentera

Bragd-Birger: Vad hade tex DIF för lönebudget i år? Även där skulle det väl skäras kommande säsong. Betänk att IFSH höll sig kvar bra länge på ca tre Mkr i lönebudget i samma serie så tycker även jag att det känns som i tidigaste laget att bli Modos nya uttalade farmarlag. Därmed inte sagt att vi ska tacka nej till spelare därifrån.
Kommentera

Bragd-Birger: Jaja...lugn i bussen du med. För det första vet jag antagligen inte mer om ekonomin än du. Dvs att den är sämre än hos den genomsnittlige Slink in-besökaren. För det andra kan du nog sova lugnt då inga som helst indikationer om att skeda med Modo finns, det är ju bara spelulationer kring ett hypotetiskt scenario vi ägnar oss åt. På HS, vilket knappast kan ses som en maktfaktor inom Timrå IK.

Fast vi kanske ska höra med PerHapps, han kanske kan ta cykeln till Övik så slipper vi krypa.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1574631 · »