1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1580992 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14

Bragd-Birger: Det är tydligen Kapanen som tipsat om Norja. Här är hans ord om honom.

– Jag såg honom i finska ligan i vinter. Han spelade inte så många matcher, men när han spelade var han riktigt bra. Mitt öga säger att han har fina kvalitéer, säger Kapanen och fortsätter:

– Han har alla möjligheter att vara en toppmålvakt i Allsvenskan. Det är en målvakt som har jobbat hårt och är lite av en late bloomer.

Kommentera

Vargher85: Norja gör mig nervös. Utpräglad andremålvakt som mest varit utlånad till andraligan. Han har säkert kapacitet, men frågan är om han kan leverera ett stabilt målvaktsspel över en längre period. Närmare 30, går till ett allsvenskt lag utan målvaktstränare...

Nä, jag vibbar Mika Oksa. Förhoppningsvis har jag dyngfel.
Kommentera

Timrå Icon: Norja har vi vetat om ett tag, eller i alla fall haft föraningar om. Att den andre målvakten skulle bli någon mer orutinerad kommer inte som någon överraskning för mig - jag hade nästan trott att man skulle välja en junior på den positionen.

Själv är jag försiktigt positiv till värvningarna. Norja verkar vara en habil målvakt, sannolikt någon nivå under Lundström, men han borde hålla god allsvensk klass.

Sedan är jag uppriktigt glad att man verkar ha satsat på att ha en given förstemålvakt. Jag menar att en av missarna man gjorde förra säsongen var att värva Bellissimo. Timrå hade redan en mycket bra målvakt i Jocke Lundström och pengarna man lade på Bellissimo hade kunnat göra nytta i andra delar av lagbygget.

Kommentera

Berglund: Ja jag tror också på honom
Kommentera

Berglund: Känns som en sån som kan blomma ut om han får rejält med förtroende. Han har nog inte peakat än. Blir bra det här :)
Kommentera

Berglund: Han verkar även ha en ganska hög högstanivå om man tittar på dom 7 matcherna han gjorde för HIFK 11-12
Kommentera

El Maco: Ja och undra om det var en ren tillfällighet att det var Vasa Sportbröd som reklam ovan artikeln? Hoppas det inte blir finsk dubbelmacka i målet bara....
Kommentera

Tycker ändå statestiken på Norja dom senaste 3 säsongerna ser stabil ut. Ska bli intressant.
Kommentera

El Maco: Haha, jag klagade just på att vi värvat två målvakter från finska andraligan. För en minut tänkte jag alltså inte på att de ska spela för ett lag i svenska andraligan...

Och Jimmy är någorlunda nöjd.

Kommentera

Edb: Precis så känns det
Kommentera

TikAlltid: Eller den här kanske?
Kommentera

tycker de är naivt o tro vi ska få nå bättre. statistik är inte allt. vi måste alla tro på det här för det ska funka.
Kommentera

Timrå Icon: är det 3-4:e året man tycker det ser spännande ut nu? Börjar ogilla spännande saker, dom böir så tråkiga endå.

Ja, spets var det ja....DiCasmirro kanske....
Kommentera

dr-nix: Själv är jag nöjd med att vi öht börjar få ihop ett lag den här säsongen.

Tycker nästan ändå att det ser lite spännande ut.

Men nu måste vi in med spets på de sista platserna

Kommentera

dr-nix: man tycker ju att fiska lag isf bordet fyndat dom om dom är så bra. Nubben är ingen finskexpert, fått några riktiga jackpottar men lika många bottennapp.

Känns inte helt optimalt, hade kunnat ta en av dessa och en säkrare tom äldre. För pengar till det ska det finnas annars har nubben gett "hagos-kontrakt" till allihopa.
Kommentera

El Maco: Nubben har väl ganska bra kontakter i Finland inbillar jag mig så man får väl hoppas att han fyndat vad gäller de två målvakterna
Kommentera

El Maco: Hade vi hetat Sundsvall och lirat i ettan skulle jag nog känt ett litet pirr. Nu känner jag: må vi hålla oss kvar.

Skulle vara kul att veta lönebudgeten. Det enda jag hört handlar om knappt tio millar, vilket skulle placera oss i allsvenskans övre medelskikt. Det här lagbygget rankar jag dock betydligt längre ner. Något är fel.

Jaja. Hur är det vi brukar säga, 'in Nubben we trust'...
Kommentera

El Maco: Haha verkligen!
Kommentera

Två finska målvakter som mest lirade i andraligan ifjol. Hmmm...

Kommentera

kristoffer: Nubben hörde dig
Kommentera

Nu tycker jag det är dags att det börjar hända något.. inte ett ord har man fått höra angående nyförvärven på ett bra tag..
Kommentera

El Maco: Det betvivlar jag inte. Vad det säger om fw-besättningens totala slagstyrka är dock en annan sak.
Kommentera

Bragd-Birger: Sett till kolonin förstaårsseniorer och sistaårsjuniorer så borde väl OJ ha alla möjligheter att spela sig in på nio forwards om han håller sig frisk och inte försäsongstränar med Kolan
Kommentera

Knylan: Nja, skulle vilja dra det ännu längre. Allt annat än konken och "TIK Fans" i div 4 är mesigt. Mer curling än nystart.

Ang OJ är det just det du skriver som oroar mig. Fågel eller fisk. Med tanke på hur det brukar bli är det väl det blötare av dom alternativen det troligaste. Men det vore kul att få fel. Hursom, kvoten 'spelare som kan överraska positivt' börjar råga över nu. Nej, alla kommer inte ta ett kliv framåt. Och jo, alla lag behöver rutin och dokumenterade skills.

Kommentera

El Maco: Haha. Ja, det är faen så kräsen och mesig man börjar bli. 13 säsonger i Elitserien, då är man plötsligt för fin för division 1.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag anser att det inte är en riktig NYSTART!! om vi inte åtminstone lirar i divison 2. Först då kan vi "börja på ny kula".

Oscar Johansson ska bli ohyggligt intressant att se, han kan mycket väl vinna den interna skytteligan. Eller så lirar han i Njurunda efter Karjala. Känns lite som att det är det spannet vi jobbar med. Men går allt bra med hjärnskakningen så är inte 15-20 strutsar en omöjlighet, inte på långa vägar.

Målvakter? Förstacenter? Va?

Kommentera

Bragd-Birger: Medgångare!!!!!!1!
Kommentera

El Maco: Vill till att det kommer in klass nu på återstående def back, forward och målvakter. Ytterligare en degradering vore småsegt.
Kommentera

Klart med Oscar Johanssons try-outkontrakt. Lycka till OJ!

Kommentera

mikenomad: Som att betala för en Ferrari och få en Skoda med punktering på framdäcken
Kommentera

spud: TIK-spelares prestationer vs lön de senaste säsongerna är synonymt med orealistiskt.
Kommentera

kristoffer: Det har väl med ekonomiska åtstramningar att göra. Personen som uppdaterar hemsidan är väl bara anställd 25% för att spara pengar ;)

Nej, men ärligt talat håller jag med dig. Jag tror att det skulle hålla spänningen uppe bland supportrarna om man presenterade någon spelare åt gången, istället för att komma dragande med en sju åtta namn i ett svep.

Kommentera

Vargher85: Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att gå ut med pressmeddelande när en spelare är klar, utan att allting ska behöva "Hållas undan" ett tag innan..vad kan hända om man bara går ut med information om den som är klar när den är klar?
Kommentera

Mocka är ett bra namn. Mer tveksam till Rock-Roffe.
Kommentera

lungan: Jag reagerade också på det där, men precis som en föregående skribent så misstänker jag att det finns icke-offentliggjorde spelare med i bilden. Som jag har förstått det så är Oscar Johansson klar och det är möjligt att det lurar någon till ute i kulisserna. Det är väl inte heller omöjligt att nye tränaren tar med någon spelare från sitt gamla lag, även om jag inte ser någon spelare från Tingsryd som en given värvning.
Kommentera

Epost: med tanke på senaste säsongen så brukar han ju spela för orealistiska löner.
Kommentera

Någon som har koll på Nordgrens status inför nästa säsong? Orealistiskt att han väljer att spela kvar till taskig lön? 
Kommentera

hubbenorlen: Just det, de var väl klar va? Nya sedins.
Kommentera

jå1: Bröderna Donati.
Kommentera

Timrå Icon: Ett par inlägg till om honom o vi tror snart själva att det är sant
Kommentera

lungan: För att det ska bli lite silly här.

Och för att någon såg hans resväska på Midlanda
Kommentera

Timrå Icon: Varför pratas det om Caslava?
Kommentera

T T: Ror vi det där iland tror jag det blir en bra lösning
Kommentera

lungan: Kanske Norja och Caslava var dyrare än man tänkt....
Kommentera

lungan: Man kanske har gjort klar med någon som man inte offentliggjort ännu? 

Hur som helst är det väl bara att vänta och se. 

Kommentera

Vadå 1-2 forwards, tre skulle väll in?

Truppen skulle bestå av 2 målvakter 9 backar och 14 forwards.

Just nu saknas 3 forwards, 1 back & målvakter varför pratar man om 1 till 2 bara???
Kommentera

Mackelito: va glad att vi fick roffe, för hans bror är illa omtyckt i tingsrydtrakter. förövrigt vad händer med våra leftovers från elitserien :-)
Kommentera

Timrå Icon: Relativt gammal är han, men rutinerad? Nje
Kommentera

Timrå Icon: Starostenko och Stephen Foyne.
Kommentera

« · 1580992 · »