1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1618763 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
Kongo: Djävulskt bra besked. Djävulskt!
Kommentera

DJ Hemp: Tyvärr jobbar jag ju i morgon. Inte för att jag hade gått annars men ändå. När det gäller GIF får man vara ganska kreativ för att hitta nåt att älska. Men går det bra framåt höstkanten och Allsvenskt spel finns inom räckhåll så kanske jag pallrar mig iväg på nån match. Men det är långt ifrån säkert.
Kommentera

Kongo: Hahaha. Vilken blåsning från ST!
Kommentera

mikenomad:

Ja, man behöver fan inte göra det mer komplicerat än så. Ishockey är ett spel som går ut på att passa pucken mellan spelare i samma lag och slutligen till någon som kan skjuta in den i mål. Basta!

Kommer du på bollsparkningspremiären i morgon förresten? Fotboll är ett spel som går ut på att passa bollen mellan spelare i samma lag och slutligen till någon som kan skjuta in den i mål. Basta!

Och på läktarna sjunger och klappar vi och är glada. Inte hata - bara älska. G*I*F!
Kommentera

Frella: En pålitlig offensiv kraft vore inte fel, det man brukar kalla "spets". Vet inte om jag påtalat det tidigare, om inte så gör jag det nu. Jag tycker Nubben ska värva nån som kan skjuta i mål och även passa pucken till andra på ett så smart sätt att de skjuter i mål. Det är vad jag tycker.
Kommentera

Knylan: Problemet sitter i att våra unga spelare inte är riktigt lika billiga i år som ifjol? Hult och Pettersson blir kvar och man plockar in två unga spelare likt Nilsson och Jansson? Känns inte som vi kommer bli särskilt mycket vassare framåt i år iaf. Vi har nog inte råd med att några får det svåra andra året den här säsongen :)
Kommentera

Knylan: Klart han kommer hem. Men var han spelar nästa säsong vet han inte. Han hoppas på Timrå men det gäller att komma överens oxå. Säger en som vet hyfsat i Hult fallet.
Kommentera

2-3 nyförvärv till alltså. 

Man märker hur ryktena drar iväg. Jag har hört att Hult verkar blicka mot USA och nu visar det sig att han är där på semester och kommer komma hem igen. Hans brorsa driver väl någon restaurang där, Robert Pettersson på Hockeysverige gjorde en intervju med honom. 

Kommentera

SuperMupster: Bedrövelse, även om jag förstår att intresset för honom bör vara hyfsat stort. Dock inte så pass stort att det ska behöva vara omöjligt att behålla honom. Fan. 
Kommentera

DJ Hemp: Leksand är en uthyrd trottoarkant. (c:
Kommentera

hoppas han stannar...
vill ha kvar honom som en ny pelle!

Kommentera

SMÅLAND:

Ja, vad är det man brukar kalla dylika lag... Brö'gäng eller?
Kommentera

SMÅLAND: Ja en fåraherde hehe🐏
Kommentera

DJ Hemp: Ja Visby är fint dä :-) Ja var där o campa me kärringa min i somras o stänkte o för ett par år sen hade jag ett gök i Hemse ett tag och Leksand..kan man int äta dä? ;-)
Kommentera

SMÅLAND:

Det är fint i Visby. Jobbade där en sommar och mådde riktigt bra den tiden. Ja, jag älskade fan den stan och folket på Gotland. Leksand däremot, vad är det? Ett övergångsställe...? ; )
Kommentera

mikenomad: Skellefteå o Växjö? Nu snackar vi NHL lag här. Sansa dig.
Kommentera

Timrå Icon:

Tänk vilken olika smak man kan ha. Själv tycker jag att SAIK har de snyggaste tröjorna och att FBK blivit avgjort mycket snyggare efter att ha bytt från lila till grönt. Även Växjö har godkända tröjor tycker jag.

Fula är t ex Frölunda, Linköping och HV71 om man ska hålla sig inom SHL. Och det finns gott om fulingar längre ner i seriesystemet också...
Kommentera

DJ Hemp: Leksandsback? Det är ju Visbypöjk vi fött..host host ;-)
Kommentera

mikenomad: De tre fulaste tröjorna och orterna i hockey-Sverige!
Ja förutom en då kanske.....
Kommentera

Timrå Icon: Precis. Om det handlade om att vara bäst hade man ju kunnat heja på SAIK eller Växjö(!). Eller FBK.

Och hur själlöst vore inte det?
Kommentera

mikenomad: Bäst kan alla bli.
Snyggast är ett fåtal förunnat
Kommentera

Timrå Icon: Vi välkomnar Mattias till Den Vackra Klubben. Inte bäst.
Men snyggast.
Kommentera

Timrå Icon: Man stavar inte så bra efter några GT märker jag.....
Kommentera

Knylan: Och altt som gör Leksingar sura gör oss glada :-)
Kommentera

dr-nix: Förhoppningsvis blir det inte så många fler nyförvärv. På forwardssidan ser jag gärna förlängningar med Hult, Nisse, Oscar Johansson och Emil Pettersson, och då har man tolv till antalet. Det skulle visserligen vara bra om man fick tag i en skaplig målskytt, men jag förstår om pengarna inte finns.

På backsidan är det väl bara en plats kvar nu, och det lär väl bli ett nyförvärv som tar den. Jonathan Carlsson ryktas påväg bort och jag kan inte tänka mig att Moe blir kvar. Som sista back så skulle jag vilja ha en storväxt, defensiv typ. Det känns som om det saknas.

Målvaktssidan, syvene om sist. En av finnarna blir förhoppningsvis kvar, och sedan får man väl skaka fram en andramålvakt från någonstans, för jag tror inte han finns i juniorlaget.

Kommentera

El_loco: Tror inte han är intresserad av att återvända till Allsvenskan framför allt.
Kommentera

Nubben har väl försökt värva hem Lauritzen en massa säsonger. När han väl lämnar Brynäs så misstänker jag att vi inte är ett alternativ. Örebro har det väl ryktas om, tror jag.
Kommentera

Hahl Bundy: Soumarn koummer, o mäi den ejn gåutlanssårk.
Kommentera

mattias - 74: Eller så är det så att Mattias Nilsson och Mattias -74 är samma kille haha
Kommentera

Knylan:

Bra spelare. Hade som jag skrivit tidigare sett honom kvar i klubben, han är betydligen bättre än Lashoff och Linder. Ta hand om honom. Han kan bli hur bra som helst.

Kommentera

Knylan: Intressant backsida än så länge. Sista platsen får däremot gärna tas av någon mer rutinerad herre. Stefan Andersson har väl nämnts t ex. Har man gått ut med hur många spelare man ska ha i truppen? 2+8+12? Utöver tränare skulle det inte skada med en MV som nästa pusselbit. Inbillar mig att det är tuffare att hitta en bra keeper sent än forwards.
Kommentera

Läser man twitter så är Leksingarna väldigt ledsna över att han lämnar dom. Samtidigt grattar dom oss till en kanonvärvning.

Härligt jobbat Nubben!

Kommentera

Knylan: Kanonvärvning!
Kommentera

Knylan:

Welcome!

Kommentera

Norén verkar få sällskap av JC i Almtuna.
Kommentera

lungan:

Actionleif?
Kommentera

Nu vill jag se lite action, tack! :)
Kommentera

jokklas: förstår att Emil tvekar. Jag fattar inte hur han inte fick mer speltid, vad såg tränarna som inte vi såg? 
Kommentera

El_loco: den där snubben får gärna krita på
Kommentera

Knylan: Här är en annan tränare som ryktades till oss. Han sa nej till HVs A-lag för att han vill göra avtryck. Gör man det i Timrå? Verkar i alla fall som han går tillbaka till HVs juniorer.

Thelin som huvudtränare i Timrås A-lag känns rätt tveksammt. Snarare något juniorlag.

Kommentera

Skarin: Vill nog se att både Emil P och Oskar J kritar på..
Kommentera

Baserat på detta?
Kommentera

Johan Thelin tydligen aktuell som förstecoach enligt Timråkollen på Twitter. Vart kommer ryktet ifrån? 
Kommentera

stoff:

Kan inte du slanta upp någon av alla de miljoner du drog in på att spela emot Timrå i KS?

Kommentera

stoff: Som T T påpekade för mig igår nämndes inget förnamn. Så då kan man väl anta att det var lillebror Fredrik som åsyftades och han passar säkert vår plånbok. Däremot är jag högst tveksam till hans tjänster.
Kommentera

stoff: Han kanske menade hans bror?
Kommentera

mikenomad: jaha om han har 3 anbud från shl..varför skrev då en drömmare här på hs att han var aktuell för oss?????? vem fan skulle välja ett sunkigt lag med kass ekonomi i as ist för shl???
Kommentera

stoff: Henrik Hetta har anbud från minst 3 SHL-lag och har samtidigt gällande kontrakt med Mif...."lär inte kosta mycket heller"....jo tjena. Allt är ju relativt men i vår värld kunde vi nog lika gärna försöka lösa Z:a..
Kommentera

« · 1618763 · »