Sen ska man ju väga in att varken jag eller någon av oss egentligen har sett honom, men det är ju det som är poängen med detta. Någon river tourettesmässigt av ett namn och vips så har denne satt massor av människor i aktivitet.
mikenomad: 187 cm och 90 kilo tung rightfattad högervinge med jämtländska rötter. Snittat runt en poäng per match under senaste åren. Det kunde ha varit värre. Sinnessjukt löst rykte, ojoj, men fullt rimligt.
Stämmer det så vädrar jag någon form av ambition att tänka till gällande special teams redan i lagbygget. Där har man ju kanske haft lite att önska under de senaste åren. Då skulle vi i så fall ha två högerfattade forwards som verkar kunna göra mål. Det ni.
Jag gillar ryktet.
SuperMupster: enligt arga höken finns det shl-intresse för en viss hetta.
vet inte varför han skulle välja oss isåfall... :)
Redigerad kommentar
Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga.
Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.
Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med.
Knylan: Kan inte Janne Laakkonen vara någonting för nästa säsong? Har kattkräken råd att ha honom i rostern måste väl för sjutton Timrå också ha det.
En poänggörare av rang. Han dög inte senast säger ni - men han fick bara 6 matcher på sej innan han skeppades iväg och gjorde en poäng i snitt i SM-liiga.
Då var vi i elitserien, i allsvenskan skulle han duga gott! Och någon måste ju stå för rutinen bland alla juniorer.
Redigerad kommentar
El Maco: Jag minns bara CJ:s slagga (okej, läderåkningen också då). En raket. I övrigt är jag alltid för karaktärer i spelartruppen. Glider man runt med klubban som enda stöd och poängen ändå rasslar in så myser jag lite extra.
Det ska inte vara så vackert hela tiden.
Vargher85: Jag kan inte heller känna att jag känner den aversion gentemot Carlsson som många andra känner. En klassiker i supportersammanhang är att man börjar hata vildsint på backar som (i regel av ren tvång och i brist på andra alternativ) spelar ett spel dom inte klarar av. Hade man haft mer krut att lägga på backsidan så hade inte Carlsson behövt drälla runt så mycket i PP som han gjorde i början av säsongen. När backar som inte klarar av att spela längs med offensiv blålinje ändå måste spela powerplay så blir det jävligt dystert.
Jag gillar Carlsson ändå, han verkar vara en skön karaktär som känns stolt över att spela i Timrå IK. Han känns som en bra ambassadör för klubben. Seriös. En karaktär att bygga vidare på. Sen ska det ju samtidigt finnas plats i truppen också och det lämnar jag med varm hand över till Nubben o Co.