1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1616600 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
mikenomad: Han har väl alltid varit back? Kan säkert tillföra något i PP, men är seg på rören och 32 år. Lär kosta som en etablerad HA-back. Jag föredrar att TIK följer sin inslagna väg och satsar på ungt och utvecklingsbart istället.
Kommentera

TRL: F.d IFSH-forward men de senaste säsongerna i Björklöven. Med den äran...9 mål och 20 ass den här säsongen är väl hyfsat. Lokal förankring och lär knappast kosta Ralph Laurent...
Kommentera

gustav9: Är det denna du pratar om då?

www.eliteprospects.com/player.php?player=2579

Kommentera

gustav9: Vem är det?

Kommentera

mikenomad:Finns intresse från timrå, finns det från stefan,har gett nubben dom signalerna.

Kommentera

gustav9:Jobbas det på honom? En klok värvning isf!
Kommentera

mikenomad: Skönt besked och ha det dokumenterat och klart. När släpps säsongskorten för SHL 2020/2021? Skämt åsido så är det bra att det andas långsiktig optimism.
Kommentera

Knylan: Hoppas Timrå gör klart med Stefan Andersson,
Kommentera

Herminator: Ja...och vi behövde 18 år senast det begav sig.
Kommentera

mikenomad: Tänk bara hur lång tid återtåget tog för Skellefteå. Hur många gånger de snubblade på mållinjen. Nu dominerar man i SHL och lär slå HV med 4-0 i matcher.
Kommentera

Alltså det här med visioner är ju som det är...men i vårt fall tycker åtminstone jag att det känns oerhört positivt när ledningen går ut och slår fast att senast 2020 ska vi vara tillbaka. Det är väl det första offensiva uttalandet på mången god dag från ledningshåll. Om än med ett långsiktigt tänk. Ett väldigt rimligt tänk vilket också känns bra. Tidsperspektivet är helt i linje med vad jag tänkt är den tid det kan komma att ta. Kanske t.o.m lite snabbare...
Kommentera

Knylan: Mycket glädjande med Ludde! Jag ska ta och blanda lite kvicksilver i min källa så kanske det blir ordning framöver...

Det här naturligtvis helt rätt väg att gå. Trodde faktiskt inte att vi skulle få behålla alla yngre. Som det ser ut nu så verkar det bli full pott. Det som oroar är väl att Petterssons signatur inte är där, även om jag tror att den kommer. Känslan är att han avvaktar tränarbiten då han ju var en av få som i de närmaste blev misshandlad om man ser till kvalitet kontra speltid denna säsong.

Av de etablerade så gissar jag på att vi kan säga hej då redan nu till Carlsson, Moe och Hundertpfund. De två förstnämnda har väl inte rosat marknaden precis, även pengarna lär spela in på JC. När det gäller hunden så ska man kunna kräva mer av en utlänning än vad han visade i stort.

Att det avvaktas med Ogge, Nisse och knohultarn är inga konstigheter tycker jag. Tyvärr kan vi nog bara räkna in två av namnen i den trion och det ena kommer med stor sannolikhet att vara Johansson. Det är ekonomin som styr och här ligger också ett dyrt kontrakt med Molinder i vägen. En önskan är ju att det bryts men inget i snacket jag har hört talar för det.

Målvaktssidan är öppen. Norén borträknad och likaså Thunman Hälldahl.

Kommentera

Rätt tråd. 

Förbannat jävla kul. Av de namn som kanske är lite mer oväntade så sticker Jens Westin och Ludvig Nilsson ut, framförallt när den sistnämnde enligt ryktesvägen var klar för Luleå tidigare under säsongen. 

Nästa säsong ska bli så inåt helvete jävla intressant. Vad kan en sån som Johan Persson göra med en rejäl försäsongsträning i kroppen egentligen? Att glida in från division ett och sedan lira sniper i förstalinan i stort sett omgående är starkt, även om det kanske inte blev så ohyggligt många poäng. Om han hamnar i ett stim så ser jag inga hinder att han ska kunna göra över 20 mål kommande säsong, om man nu får offensiven att fungera på ett bättre sätt. 

Kommentera

ingen som vet vilken tid denna preskonferens är? och hur går den att följa?
jag tror också att zäta är påväg hem... ;)
Kommentera

Inte mig emot...
Kommentera

Timrå Icon: Bra början på bygget!
Kommentera

Mycket positivt att Boyce och Wedin blir kvar. Själv hade jag räknat Boyce som förlorad - det är kul att ha fel ibland.

Kommentera

Ja, där syftade jag på att det såg ut att vara 90 kg minus givetvis, om någon nu trodde något annat.

Kört för MIF. : (
Kommentera

Roligt att det slumpade sig så att det ryktas om saker och att det faktiskt skrivs en del samma dag som jag spytt galla över alla flyende skribenter. : )

Knylan, 90 kg. Verkligen? Knappast senaste gången jag träffade (eller såg) honom i alla fall. Tror att det var i Ö-vik hösten 2010. Fast det är å andra sidan en civilekonomutbildning sedan, jaji.

MIF måste fan upp några snäpp nu i tredje perren - Fan! Kuk! Lusth, let's rock!
Kommentera

Knylan: Grymt bra värvning och förlängningar!
Det är här Nubben peakar! Det är verkligen hans grej!
Tror han får ihop ett homogent lag till nästa säsong nu när han har mer tid på sig.
Bra jobbat!
Kommentera

Knylan: Jag kanske hakar upp mig på fel sak, men isf borde dom nöja sig med att presentera tränarlösningen och dosera kontraktsförlängningar över kommande veckor för att maximera media-exponeringen.
Kommentera

Laken: Det enda verifierade ryktet på tränarsidan är ju Robin Lindqvist så mitt tips är att man rasslar till med en tränartrio och några spelare. Patrik Ross som huvudcoach har förnekats från både Nubben och Nollan men det är samtidigt ett löst HS-rykte. Dock låter det väldigt, väldigt rimligt på samma sätt. Det är ett för rimligt namn för att man helt ska kunna släppa det.

Kommentera

Knylan: Ja, presskonferens gör mig nyfiken! Någon som vet något?
Kommentera

jå1: Det är olagligt att hänvisa till en artikel och inte länka.

Presskonferens alltså... det vore märkligt att köra en presskonferens för att presentera några kontraktsförlängningar. De enda gångerna de kört presskonferens gällande A-laget är när tränarparet presenterats under senaste åren. Minns att man presenterade Jonte på en presskonferens inför 2006/2007, det är väl senaste gången man presenterat en spelare på det sättet vad jag kan minnas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Typiskt, det mönstret känner man igen dock.
Kommentera

jå1: Ligger under med 2-0. Missat en 2-3 miljoner chanser.
Kommentera

Knylan: Hur går det för tik?
Kommentera

Förbannat synd att VIK-HV71 är den enda match man inte kan se på LiveArena från kvällens åttondelsfinaler också. Jansson gjorde HVs 1-0.
Kommentera

jå1: misstänker att det handlar om kontraktsförlängningar med fler av ungtupparna i laget.
Kommentera

Knylan: Läser man Hockeypuls så ser det ut som att det blir fler nyheter imorrn :)
Kommentera

Jansson är en förjävla intressant värvning alltså. Stor (stoff!!!) och har producerat ohyggligt bra i J20 i år.

"1. Jimmie Jansson (94), back, HV71
- Late bloomer som verkligen blommat i den här serien. Den mycket följsamme och tekniskt skickliga offensiva backen har bl a haft en svit med mål i sex raka matcher och har producerat i en imponerande takt. 12 mål och 18 poäng som back. Har bra spelsinne, sticker verkligen ut och är underhållande att titta på."

Jansson slutade alltså femma i den totala poängligan i Top 10-serien, näste back kommer först på plats 19. 13 pyts på 18 matcher.

Kommentera

Knylan: Boyceee.... Detta var bra signaler. Känns bra med en ung kulturbärare som komplement till nestor Hallin! Wedin kan väl ta ett steg till i utvecklingen nästa säsong.
Jimmy Jansson:'Vi ska gung gung gunga du å jag...' :-)
Kommentera

Knylan: Trodde nog Boyce skulle vara förlorad, kul att han blir kvar. Wedin hade jag hoppats skulle få ut mer säsongen som gick men med lite medstuds i början av säsongen kanske det kommer nu?

Jimmie Jansson ersätter Patrik Norén? Åtminstone känns det lite så vid en rak jämförelse. 

Kommentera

En bra start!
Kommentera

Kan någon förklara för mig varför TIK bara vill ha en tidningsartikel istället för tre?
Kommentera

stoff: Om jag säger 187 cm och 90 kg, pirrar det lite extra då?

Fotnot: Jag är 178 cm och väger 90 pannor. Bör med andra ord ha större möjligheter än Johan Eriksson att ta en plats på tre backpar i Timrå IK anno 2014/15.

Kommentera

stoff: Intressant tes. Vilken viktklass innefattar flest bra spelare då?
Kommentera

stoff, etc: Hehe, bara för det så har jag med honom som förslag i mitt Silly Season-inlägg för att ersätta Carlsson som jag inte tycker levererat som han ska. Det som är svårt att veta är hur han kan leverera på Allsvensk nivå, men i år så har han spelat väldigt stabilt. Sundsvalls klart bästa back tillsammans med Lennhammer.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: du nämnde 2 spelare med den låga vikten som är bra..jag kan nämna 200 med den vikten som inte är bra...men men..allt kan hända
Kommentera

stoff: Mat Robinsons EP-stats på 178 cm och 77 kg är väl inte direkt skräckinjagande heller och det går ju "hyfsat" för honom. Magnus Johansson väger 78 kg enligt EP. När det kommer till spelskickliga backar så behöver man inte stirra sig allt för blind på gamla viktangivelser som ofta kan vara väldigt många år gamla. 

Sen har jag ärligt talat inte en susning om Erikssons skills mer än det hans siffror skvallrar om. 

Kommentera

pmN-: inte direkt nån stabil pjäs 79kg...
Kommentera

En spelare Timrå bör ha sett och tycker borde ge en chans är väl kanske Johan eller vad tycker ni? :)

www.eliteprospects.com/player.php?player=20374

Kommentera

Tänk vad härligt om säsongen kunde starta nu.
Kommentera

Simmalugnt: jag kan faktiskt tro att han undviker sverige fullkomligt för att vara oss till lags. Så mycket tror jag om honom faktiskt. Är jag dum att tro något sådant? :/
Kommentera

Skulle kännas märkligt att se Anton i Modotröja. 
Kommentera

mikenomad: klart vi skall ha wandell. Satsa allt på ett kort. signa wandell och sen resten bara j20 spelare med billiga kontrakt. Ännu billigare kan det ju bli om vi skippar att ha en uttalad målvakt. Alla utespelare i laget kan få en match var att stå i serien istället. På det sättet sparar vi in pengar och så har vi ju råd att vi ju satsa på en till spetsspelare. :p
Kommentera

mikenomad: Ääääh han kan ju lika gärna spela gratis här som där ;-)
Kommentera

mikenomad: Såg det och tänkte också på honom. Tyvärr så är det väl orealistiskt.

Vad jag vill se nu är någon/några förlängningar.

Kommentera

« · 1616600 · »