1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1616600 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
mikenomad: Han har väl alltid varit back? Kan säkert tillföra något i PP, men är seg på rören och 32 år. Lär kosta som en etablerad HA-back. Jag föredrar att TIK följer sin inslagna väg och satsar på ungt och utvecklingsbart istället.
Kommentera

Kongo: Back ja...så är det ju. Fick för mig att han var forward.
Kommentera

Kongo: Allt kan ju inte vara ungt och utvecklingsbart heller och för våra pengar tror jag Stefans rutin kan komma till pass. Jag tror som sagt inte han är dyr. Det är möjligen inte den sexigaste av värvningar men inga Timråvärvningar lär orsaka några omfattande hormonsvallningar ändå...
Kommentera

Kongo: Hur mycket poäng skrapade Timrås bästa backar ihop denna säsong? 29 p(om Nomads siffror är korrekta) på denna snubbe är inte kattskit.
Kommentera

mikenomad: Håller med dej. Måste finnas några som är en bit över 20 oxå. Det behövs färdiga etablerade allsvenska spelare. Rutin, osv osv.

Vore en dröm att få behålla Ogge, Nisse, Hult. Alla tre alltså. Men det lär såklart inte hända. Det är därför det kallas drömmar ;)

Hörrni...... Vision 2020, here we come!!!!

Timrå IK - Om Medelpad själva får välja.
Kommentera

Kongo: Lär nog inte kosta mer än t ex JC? Då föredrar jag nog Stefan Andersson då vi i Didrik, Persson och Borgman har bra defensiva backar redan.
Kommentera

mikenomad: Han är väl fortfarande anställd som polis i Härnösand men tjänstledig under säsong. Bara en sån sak. 
Kommentera

Jag har nog aldrig sett honom utan går på vad jag hört. Kan han vara en given och kompetent PP-back och funka bra i övrigt och dessutom vara billig så...
Kommentera

Frella: Jag vill ha kvar Jonathan Carlsson, men byter ut Moe mot Andersson vilken dag i veckan som helst.
Kommentera

Vargher85: Vill inte ha kvar nån av dom... allra minst JC.
Kommentera

Kongo: känd för att åka på lädret och vi ska spela med fart. Jag är skeptisk. Minns ni Calle Johansson?
Kommentera

Vargher85: Jag kan inte heller känna att jag känner den aversion gentemot Carlsson som många andra känner. En klassiker i supportersammanhang är att man börjar hata vildsint på backar som (i regel av ren tvång och i brist på andra alternativ) spelar ett spel dom inte klarar av. Hade man haft mer krut att lägga på backsidan så hade inte Carlsson behövt drälla runt så mycket i PP som han gjorde i början av säsongen. När backar som inte klarar av att spela längs med offensiv blålinje ändå måste spela powerplay så blir det jävligt dystert. 

Jag gillar Carlsson ändå, han verkar vara en skön karaktär som känns stolt över att spela i Timrå IK. Han känns som en bra ambassadör för klubben. Seriös. En karaktär att bygga vidare på. Sen ska det ju samtidigt finnas plats i truppen också och det lämnar jag med varm hand över till Nubben o Co. 

Kommentera

El Maco: Jag minns bara CJ:s slagga (okej, läderåkningen också då). En raket. I övrigt är jag alltid för karaktärer i spelartruppen. Glider man runt med klubban som enda stöd och poängen ändå rasslar in så myser jag lite extra.

Det ska inte vara så vackert hela tiden. 

Kommentera

El Maco: Likväl, 29 p på 38 matcher. JC orkade med 8 (åtta) på 10 matcher mer...
Kommentera

Knylan: Håller med till hundra procent. Jonathan Carlsson är en defensiv back, ingenting annat.
Kommentera

Knylan: Typ Valeri Krykov. :)
Kommentera

Vargher85: Det är han förvisso. Men med -6 i +/- statistiken är det mer än en känsla bara när man gärna ser att han söker lyckan någon annanstans. Gärna en offensiv ~30 poängsback med typ +4 i +/- ist....

Sen var det ju det här med statistik....

Redigerad kommentar

Kommentera

Vad tror ni om Robin Persson? Blir han kvar eller är han förlorad? Han har väl i sitt kontrakt så vitt jag minns att han kan bryta för SHL-erbjudanden?
Kommentera

Skarin:
Vår framtid känns återigen vital, kittlande.

Det är lätt att älska Timrå IK igen.
Kommentera

mikenomad: Ja genuint!
Inget köpelag här inte!
Kommentera

Bigthelin: Vettefan...känslan var att det var lite bingo förra säsongen, att han stannade. Nånstans känns det inte lika skrälligt i år om vi får behålla honom, jag kanske misstar mig men något "Honom ska vi ha!!!" vet jag inte av att det basunerats från SHL-håll. Vore kanon att få behålla RP.
Kommentera

Knylan: Kan inte Janne Laakkonen vara någonting för nästa säsong? Har kattkräken råd att ha honom i rostern måste väl för sjutton Timrå också ha det.

En poänggörare av rang. Han dög inte senast säger ni - men han fick bara 6 matcher på sej innan han skeppades iväg och gjorde en poäng i snitt i SM-liiga.

Då var vi i elitserien, i allsvenskan skulle han duga gott! Och någon måste ju stå för rutinen bland alla juniorer.

Kommentera

Kevin O Shea: Är du Jimmy Blixt, Björklövens sportchef? Känns som hans värvningsprofil. Laakonens senaste vettiga säsong var 11/12.
Kommentera

Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga. 

Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.  

Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med. 

Kommentera

Knylan: Jag känner att det är viktigt att hitta rätt i tränarfrågan. Därför hoppas jag att man gör ett gediget jobb utan att stressa fram en lösning. Låt det vara tyst ett tag.. In Nubben we trust..
Kommentera

Knylan: MrMadhawk föreslår någon som heter Anders Olsson.
Kommentera

T T: Och Norén går till Almtuna. Den var inte helt väntad. 
Kommentera

Knylan: Almtuna bygger Leksandskluster.
Kommentera

Knylan: vår sportchef var vansinnig på Noréns ojämnhet. Jag är benägen att hålla med. En låg lägsta nivå är okej, men är man toksämst på den här nivån, så har jag full förståelse att man inte chansar. Vi har spelare i egna led som är minst lika bra som kostar en bråkdel av Norén. Trusten me harden.
Kommentera

Jag har två namn som antagligen kommer presenteras inom kort. Då jag bara hört rykten (rätt bra dock) väljer jag, att låta bli, att nämna namn.
Men konstateras kan, Timrå fortsätter att bygga ungt.

Me like.
Kommentera

250kg kärlek: du kan väl peka oss nyfikna lite i rätt riktning? :) är madhawk något på spåret med Olsson tex? :)

Ett sthlm utan hockeylag i shl, snart i en verklighet nära dig.
Bra eller dåligt vwt jag inte. För skadeglädjen är det kul:)
Kommentera

Här är mina tankar runt de åtta förlängningar som gjordes förra veckan, pust säger jag bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

SuperMupster: Kan bli många "hemmamatcher" nästa säsong, de är ju positivt.
Kommentera

Timrå jagar back.

Kommentera

Hetta nästa man på intåg.
Kommentera

Victoriaville: Henrik Hetta ? Källa på de ? :)
Kommentera

Victoriaville: han ryktades väl till SHL ? eller misstar jag honom för någon annan ?
Kommentera

SuperMupster: enligt arga höken finns det shl-intresse för en viss hetta.

vet inte varför han skulle välja oss isåfall... :)

Kommentera

SuperMupster: han hoppas nog på att han ska aktuell för oss. 
Kommentera

Hetta är "het" på marknaden ;)

Kommentera

Klart med tränare inom två veckor:
Kommentera

Victoriaville: Oj! Vi ska alltså lasta fram stålars (som vi har så gott om) och lösa honom från kontraktet med MIF? För han har kontrakt ett år till där med klausul för SHL. Och vi är ju inte SHL-laget Timrå IK utan elitserielaget Timrå IK. En marginell men påtaglig skillnad...
Kommentera

mikenomad: Victoriaville nämnde inget förnamn va? Det finns ju en brorsa också. Mer i vår prisklass kanske.
Kommentera

T T: Ahh...jo det lär han vara. Men varför jublar jag inte...?
Kommentera

mikenomad: 187 cm och 90 kilo tung rightfattad högervinge med jämtländska rötter. Snittat runt en poäng per match under senaste åren. Det kunde ha varit värre. Sinnessjukt löst rykte, ojoj, men fullt rimligt.

Stämmer det så vädrar jag någon form av ambition att tänka till gällande special teams redan i lagbygget. Där har man ju kanske haft lite att önska under de senaste åren. Då skulle vi i så fall ha två högerfattade forwards som verkar kunna göra mål. Det ni.

Jag gillar ryktet.

Kommentera

Sen ska man ju väga in att varken jag eller någon av oss egentligen har sett honom, men det är ju det som är poängen med detta. Någon river tourettesmässigt av ett namn och vips så har denne satt massor av människor i aktivitet.

Kommentera

Knylan: Enligt MrMadhawk duger han absolut inte till i HA. FREDRIK Hetta alltså. MadHöken har sett en hel del Pantern. Om man säger så. Det måste vi ge honom.

Jag hoppas starkt på Ogge J(bara en tidsfråga va) & André Hult(ge han nån form av slant, han vill ju). Gillar starkt Nisse B oxå. Men förstår samtidigt att det finns andra som kan kliva fram & ta den rollen.

Det som är allra viktigaste i detta NU är att Emil Pettersson skriver på. När tränarsituationen är löst lär vi få ett svar...

Backsidan känns helt ok. Men jag saknar en duktig, allsvensk, rightare.
Kommentera

Skarin:
Undra om det kan det vara så att han inte kom riktigt överens med tränarparet förra säsongen, tyckte att han borde fått mer förtroende?
Han fick ju nöta en hel del bänk mellan varven.
Kommentera

Om jag får spekulera fritt, är det uteslutet med Ante Karlsson som J20-tränare? Tänk att ha en sådan kompetens på den oerhört viktiga positionen. Skulle garantera en relativt god utväxling. Om det blir en annan lösning för a-laget, kan Ante tänka sig att ta det steget?
Kommentera

Kongo: fredrik och henrik hetta skulle sitta fint! lär inte kosta mycket heller
Kommentera

« · 1616600 · »