stoff:
Kan inte du slanta upp någon av alla de miljoner du drog in på att spela emot Timrå i KS?
Knylan: Här är en annan tränare som ryktades till oss. Han sa nej till HVs A-lag för att han vill göra avtryck. Gör man det i Timrå? Verkar i alla fall som han går tillbaka till HVs juniorer.
Thelin som huvudtränare i Timrås A-lag känns rätt tveksammt. Snarare något juniorlag.
Läser man twitter så är Leksingarna väldigt ledsna över att han lämnar dom. Samtidigt grattar dom oss till en kanonvärvning.
Härligt jobbat Nubben!
Knylan:
Bra spelare. Hade som jag skrivit tidigare sett honom kvar i klubben, han är betydligen bättre än Lashoff och Linder. Ta hand om honom. Han kan bli hur bra som helst.
dr-nix: Förhoppningsvis blir det inte så många fler nyförvärv. På forwardssidan ser jag gärna förlängningar med Hult, Nisse, Oscar Johansson och Emil Pettersson, och då har man tolv till antalet. Det skulle visserligen vara bra om man fick tag i en skaplig målskytt, men jag förstår om pengarna inte finns.
På backsidan är det väl bara en plats kvar nu, och det lär väl bli ett nyförvärv som tar den. Jonathan Carlsson ryktas påväg bort och jag kan inte tänka mig att Moe blir kvar. Som sista back så skulle jag vilja ha en storväxt, defensiv typ. Det känns som om det saknas.
Målvaktssidan, syvene om sist. En av finnarna blir förhoppningsvis kvar, och sedan får man väl skaka fram en andramålvakt från någonstans, för jag tror inte han finns i juniorlaget.
2-3 nyförvärv till alltså.
Man märker hur ryktena drar iväg. Jag har hört att Hult verkar blicka mot USA och nu visar det sig att han är där på semester och kommer komma hem igen. Hans brorsa driver väl någon restaurang där, Robert Pettersson på Hockeysverige gjorde en intervju med honom.