1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1619202 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
Sputnik: robin lindqvist är ju intressant med, nubben ville ju behålla honom till säsongen som var :)
johan thelin har väl nämts med.

Kommentera

Jockz: vore spännande att veta vilka tränare det handlar om. Kan Patrik Ross vara en av dem. Det ryktades väl om att han synts till i Timrå för ett tag sen. Roger Forsberg känns som ett spännande namn dock.
Kommentera

SuperMupster: känns bra att man inte bara tar första bästa som verkar intressant utan att man behåller lite is i magen och hittar den man tror kommer leda detta lag på bästa sätt.
Kommentera

En ännu roligare intervju :) Jag älskar att läsa det där om att han hörs högst och har pondus. Hur mycket nu JJ har att jämföra med....

www.st.nu/sport/ishockey/tik-forvarvet-hoppas-pa-forsberg

Kommentera

DJ Hemp: en kul intervju :)
Kommentera

Jag är en Malmö-vän så jag hade helst sett att MIF tagit klivet upp i SHL, men det ligger helt i linje med all jävelskap inom sportens värld att det så inte blev. Hellre DIF än Rögle i alla fall och med liten marginal blev det så. Av diverse anledningar tål jag bara inte RBK och nu gläds jag åt dess olycka på samma sätt som andra tycks vara skadeglada åt mitt helvete här på jorden. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, som det brukar heta.
Kommentera

kennas: misstänker att det är Emil Pettersson som han syftar på.
Kommentera

Kapten Nosring:Vilken Emil???
Kommentera

Snoop: är han klar för en annan klubb eller vad?
Kommentera

Laken: Ja Molinder är man ruskigt besviken på, vafan bidrar han med ?! Nisse var en personlig favorit.
Kommentera

Snoop: Jag vill ha kvar både Bergström och Hult! Synd att Molinder har ett år till...

Redigerad kommentar

Kommentera

Alltså jag vill ha Nisse Bergström kvar i Timrå, vafan :/

Kommentera

Hälge: Gillar det han säger här skarpt:

Vad kan du berätta om din tränarstil?

– En tränare som gillar att träna rejält och bra och försöker ha skridskostarka lag. Jag är mån om att våga träna och driva laget till nästa steg hela tiden. Jag ställer ogärna in en träning...

– Vad man har för spelsystem och taktik det beror ju på vilka spelare man har i laget, men i stort är det väl så att tränar man bra så spelar man bra.

Kommentera

erathoo: Ja, att det blev officiellt har missats! ;-)
Kommentera

erathoo: nope det surrades lite om det igår.
Kommentera

Har denna missats?
Kommentera

Forsberg på besök;
Kommentera

sargad: ...eller enda in i kaklet.
/Baloo
Kommentera

Kapten Nosring: Underbart! Härligt! Tjoff, tjoff, boom, boom! Ända in i kaklet nu.
Kommentera

Hoppas det är ett längre kontrakt, och att det här får Emil att välja Timrå. 
Kommentera

Timrå Icon: Här kommer artikeln från Aftonbladet. Trevligt med en tränare som har handlag med yngre spelare.
Kommentera

mikenomad: Precisss. Jag tror det där blir kalas!

Man hoppas nästa års rubrik är; "Succétränaren gjorde succé i Timrå" :-)

Kommentera

Knylan: jo det är ju känslan man får. Borde ju varit färdigt redan om någon av våra målvakter från förra sässen stannar. Man kanske har nåt spår man följer. Målvakt är ju trots allt en av de viktigaste positionerna man bör prioritera.
Kommentera

Knylan:
Aftonbladets rubrik:
"Succétränaren för HV71 kan ta över Timrå"

Man är ju lite (understatement) svältfödd på dylika rubriker i rikspress så den där kändes småmysig.
Kommentera

Vi kan väl försöka fylla på med det som finns om Roger Forsberg på nätet helt enkelt.
Kommentera

Sputnik: Jocke tror jag blir svårt. Vi har helt enkelt inte råd.
Kommentera

Sputnik: Lundström känns på något helt orimligt sätt ändå lite rimlig. Trots att han lirade KHL så sent som under föregående säsong. Jag vet inte riktigt hur högt hans marknadsvärde är egentligen. Självklart är det för högt i förhållande till vad vi kan ge honom, men han har samtidigt en familjesituation att ta hänsyn till.

Känslan är att han visat för lite för att någon SHL-klubb ska våga satsa på honom. Någon lite oväntad lösning är nog på gång i alla fall, annars hade man nog redan skrivit med åtminstone någon av finnarna.
Kommentera

Enligt Patrick Sjöö (sportchef LT/ÖP) blir Robin Lindqvist assisterande.

Vad innebär det här för Ante? En av två assisterande eller drar han? Det bästa vore som jag ser det en drömlösning för klubben i form av ett längre avtal som J20-tränare.

Johan Thelin?
Kommentera

T T: Forsberg känns rätt på nåt sätt bara. Är också en av dem som inte känner till han alls. Men för vårt unga lag så krävs det ju en tränare som gillar och är duktig på att driva unga spelare framåt. Hoppas på Emil Pettersson också. Om nu inte Rolf förstört förtroendet för Timrå bara. Helt ofattbart att han bänkades så mycket hela tiden. Så fort han fick spela skapade han ju nått. Kanske skulle joakim lundström vara något för målvaktspositionen eller vad tycker ni? Läste någonstans att han står utan kontrakt. Lundström är också en spelare som jag tycker bänkades på ett konstigt sätt. Gjorde nästan alltid en bra match när han fick stå. Men så envisades monty med flaxisisimo(bellisomo) som kunde göra en en superräddning ena stunden för att sedan falla ihop totalt.
Kommentera

Knylan: Håller med, känslan är bra. Att han vunnit SM-guld, låt vara på J20-nivå, känns jäkligt bra. Den här klubben behöver vinnarmentalitet mer än något annat.
Kommentera

jon8506: Om John? Det stämmer säkert....särskilt hoppfull känner jag mig dock inte. Slätstruken värvning isf...
Kommentera

Bigthelin: Det undrar vi alla. Han (vilket jag förmodar att det är) har växlat upp lite nu det senaste dagarna. Hoppas ryktet stämmer.
Kommentera

T T: Bra gräv av Nubben, känner förmodligen karln också. Får intrycket av att Dahlén dragit ner honom till Jönköping från Jämtland och Dahlén och Nubben är väl bundisar sedan länge. Just det, att Forsberg kommer från Jämtland gillar jag jävligt starkt.

Mycket intressant namn, helt rätt väg att gå, säger jag utan att ha den blekaste aning förutom det uppenbara vi har framför oss. Jämtland och svensk mästare med ett juniorlag som kommer till ett allsvenskt lag där en hög procent spelare som är alldeles färska i seniorhockey. Familjen i närheten, och allt det där. Lysande, på pappret.
Kommentera

T T: Säger mig ingenting. Hoppaa bara att det blir bra.
Kommentera

T T: Lajkar den!
Kommentera

Roger Forsberg?
Kommentera

Knylan: förhoppningsvis så har Nubben bra koll på honom hur som helst, han har inte lirat så jävla långt bort så..

I övrigt undrar jag om man väljer att satsa på Iilahti eller Norja eller kanske ännu viktigare (för bägge två är bra målvakter tycker jag) hur tränar-konstelationen ser ut till nästa säsong. Det känns viktigt att få ihop ett tränarpar nu som kan stanna ett tag och bygga upp laget på lite längre sikt. Det går inte att byta tränare efter varje säsong och förvänta sig framgång.

Kommentera

Knylan: Denna post från Jens Westin där han skriver: "En fredagsöl och välkomnar broder till Timrågänget" talar ju mycket för att det är sant. 

Samme "Timråkollen" som fått fram den bilden. Vem står bakom den Twittersidan egentligen? 

Kommentera

dr-nix: Jag har inte den blekaste aning. Statistiken säger ju i stort sett ingenting heller.

Undra vart Kim Lennhammer tar vägen förresten. Ser man enbart till siffror så bör han vara intressant för väldigt många klubbar. Vi skulle väl inte må så dåligt av en stor högerfattad back med offensiva skills heller, men vet inte det står allra högst på priolistan.

Kommentera

dr-nix: Känns som en rollspelare. och visst. Jag menar Molinder har kontrakt och är inget offensivt hot. Däremot har han en del defensiva kvalitéer. Kanske kan en brunkarkedja eller något...
Kommentera

Det bör väl bli den första brödrakonstellationen sedan Johan och Erik Andersson. Det gick väl sådär, visserligen var Erik skadad i stort sett hela tiden. Nästan mer vårdslös med sin kropp än Bagarn. Täckte skott genom att slänga sig med fötterna först, inget som helst konsekvenstänk.
Kommentera

Knylan: Är det en bra värvning isf?
Kommentera

John Westin klar tydligen, enligt Timråkollen på Twitter.
Kommentera

Hälge: Henrik Eriksson i Troja, kan inte det vara nånting om dom ryker i sista omgången?

Kommentera

John Westin ? Jon Palmebjörk ?
Kommentera

Kom att tänka på att vi vann över saik med 8-0 för bara fem år sen. Kollade på videon. Blev lite ledsen. Kollade på fler videor från vår storhetstid. Blev deprimerad.
Vi måste bara tillbaka. Slutspel är sjukt jävla roligt. Bara positiv spänning. Det var ett tag sedan man kände den känslan.
Kommentera

Timrå Isstadion:

Jaji, och CCCP knyckte ju även epitetet The Big Red Machine av oss...
Kommentera

DJ Hemp: Detroit, CCCP och nu Hästen. Alla stjäl vår unika dress.:)
Kommentera

mikenomad:

Aha, på det viset. Med mig är det ju som vanligt, så jag lär dyka upp på IP som ett säkert vårtecken i solgasset på Norra Sitt. Ja, jag sitter numera. Har tröttnat på att stå och sjunga samma ramsor säsong ut och säsong in. Visst, ibland kan man stämma in i kören och klappa lite, men jag föredrar att totalt fokusera på spelet och inte riskera att hamna i några långdragna konversationer med grannarna nuförtiden. Har noterat att upplevelsen blir större då.

Trevligt nog sänds många bortamatcher i kanaler man har, så det blir mycket Superettan i vår. TV4-koncernen gör en storsatsning och det är bra för sådana som jag.

Men du får ha en riktigt bra arbetsdag i morgon! : )

Kommentera

Kan vi möjligtvis vara en av tre intressenter?
Kommentera

« · 1619202 · »