1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1621737 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
Gorkyman: Hult, Hult, hur går det med Hult?
Kommentera

SMÅLAND: Den där hjärnblödningen verkar redan forsa likt en vårflod, jag fattar inte ett smack av vad du skriver. Fast det kanske är ditt oblyga nyttjande av såväl legala som illegala droger som är orsaken till det...
Kommentera

SMÅLAND: Smiskar du apan till en forell...?
Kommentera

DJ Hemp o Smokey: Man får inte mycket katt för 25 surströmmingar!! Dä ä int lönt att de mut mä för klubbyte!! Jag gill ju å häng i tallarna!! Ja drick hemkört o lingon dricka o må bra o ja bränn gratis i jorkällarn!! Jo ja o Ole vi odla nåra växter i hans garage o röker o de ä gott!! Nu jag sitter o handtrallar till Grynet Forell å har det bra o funderar på laget mitt ska lira i hemmapremiären i fotboll?? 4-5-1 el 4-4-2 el 3-5-2? Jag hjärnblödning snart..
Kommentera

sargad:  Men blir det nåt med Hult snart ??

Kommentera

Smokey: Du kan ju agera "dubbelagent" och ta dealen och sätta säg... hälften av stålarna i Timrå.
Kommentera

Är det poesiafton här inne...?
Nä nu får det bli lite hardcore-hockey här!
Ni skrämmer ju bort Zita till och med med det här fjollandet
Kommentera

Smokey:

Det där du har glömt... En trevlig kopp the och en liten pratstund eller?

Om en Kålle och lite räkskalande är gött nog är jag definitivt till salu för 25 000 kr. De e la bara en säsong vettu! Synd att den där snubbens vägar inte lär korsas med mina. Annars hade jag slagit till genast omedelbart. Frölunda är för mig ett alldeles neutralt lag som jag varken älskar eller hatar. Det stavas likgiltig. Men 25 papp skulle jag ha god användning för i och med vissa planer man hoppas kunna realisera...
Kommentera

Hahl Bundy: Satan vad fint skrivet. Jag sitter här och gråter över min grogg.

Jag är inte till salu. Möjligtvis om en snygg tajt puma hånglade upp mig mot väggen och bad om att få bränna av en förmögenhet för lite... Vad heter det? Det där... Äh. Jag har glömt.

Hempen: Att vara aktiv i Frölunda kan väl räcka med att dra en Kålle å Ada ibland och kanske dräggla lite räkskal?

Redigerad kommentar

Kommentera

Smokey:

Vad avses med aktiv Frölunda-supporter? Att man åker land och rike runt för att se lagets matcher? I så fall lär man nog göra av med de där pengarna under en säsong och då är det ju helt meningslöst.
Kommentera

Smokey: Ja.
Kommentera

Smokey: Egentligen är det både rätt rörande och patetiskt att de enda som förblir trogna en klubb livet ut är vi fotsoldater… vi dumma, idiotiska fans.

Vi är lojala in i döden. Vi är trogna hundar. Vi är löjliga lallare, romantiska dårar som faktiskt tror på en spelare när han säger att han älskar klubben han är i. Vi allihop.
Vi är många ggr lättlurade stackars fans med ballen i vädret och tomma plånböcker.
Löften är alltid tidlösa. Allt annat är skam.

Hallin tex insåg vad vi fans alltid insett (och ibland tvingats inse), nämligen att klubben, färgerna, laget, staden går före allting. Vi kan inte värvas. Ingen supporter skulle sälja sin kärlek för pengar.
Ingen jag känner skulle sluta hålla på Timrå och börja hålla på Modo bara de fick mer betalt. Så fungerar inte kärleken.

Återigen ta Hallin. Han är unik. En utrotningshotad art.
Han är en ljuskälla i allt det här gråa som vi försöker bluffa upp till julstämning,… allt det här svarta som vi försöker linda små gnistrande, tvinnande ljusslingor runt… när vi i desperation kastar spadertvåor omkring oss under hysteriska skratt och försöker bluffa upp dem till hjärteress.

Hallin tar sina Supportrars förtroende på allvar och förvaltar det… får det känslomässiga kapitalet att växa… så att man känner att man får tillbaka det man satsat… nämligen sitt Timrå hjärta.

Timrå IK ja…. är som en gammal dam som haft en skökas moral… det har man ju förstått.
Man får vara väldigt luttrad och ha ett stängt hjärta för att inte förlåta och försonas med det som varit. Ränderna går aldrig ur. Kärleken sitter djupare än ett snedsprång. Trohet mot denna kärlek är det ultimata testet, den fullständiga kärleksförklaringen.
Den sköraste står alltid kvar, när de hårda faller.
Timrå IK är fortfarande kapabel att vrida om skallen på vem som helst… bara så ni vet.

En skön sak med att bli äldre (de sköna sakerna är inte så många) är trots allt att man faktiskt sett och varit med om grejer som de unga bara kan drömma om.
Jag var där. Jag stod där. Jag var med. Inte så dumt när man känner och hör generationerna packas in under en… i arenan när vi spelade i gärdsgårdsserierna.

F.ö var jag sångare i fina gamla The Christer Glennings.
Vi upptäckte också att vi var kassa efter vårt första rep. Det hindrade dock oss inte ifrån att skaffa rökmaskin, solglasögon och tio tusen liter sprit. Vi fick tre spelningar sedan hade vi slagit sönder alla instrument.

Just ja Timrå IK..Vi är den där ditmålade flugan i pissoaren. Ständigt baktalad, ständigt pissad på… vi vet det… ingen skulle sakna oss mer än vi själva… MEN vi har en framtid och vi arbetar mot den… Klubben, spelarna, supportrarna. En för alla… Alla för en.
När man talar om kulturer i olika klubbar blir det gärna lite flummigt. Det är lätt att fastna i myter. Kultur är inte bara något ”som sitter i väggarna”.

Kultur är inte ständiga nostalgitrippar eller rotande i det som varit. Det är svårt att titta bakåt när man ska gå rakt framåt. Ett slags kultur sker här och nu. Kultur skapas dagligen, i det stora och det lilla… t om hur man klär sig när man är ute och rör sig bland folk, hur man för sig, vad man säger och inte säger till pressen osv. Kultur bryr sig väldigt lite i det som har varit.

Just nu är det så här för Timrå IK: Det enda som går att vinna är framtiden.
Det förflutna är lika dött som grus… just nu. Det som gäller för Timrå IK nu är att foga samman bitarna från sitt fina förflutna med den hägrande framtiden.

Framtiden är inte bara oskriven, som dear old Strummer sjöng, den är redan här
Kommentera

Spännande. Satt och hårdkrökade med ett gäng suspekta figurer härom dagen. Fick plötsligt ett helt SERIÖST erbjudande från en tät företagarkompis. 10.000 in på kontot eller i näven om jag blir aktiv Frölunda-supporter under ett år.

Tackade givetvis nej. Då höjde han budet till 25 seriösa loppor...

Sjuk typ. Men vad säger Ni? Spelares klubbhjärtan kan ju köpas. Är vi supportrar huggna i sten?
Kommentera

El Maco:

Förvånad?

Kommentera

El Maco: Njääää jag tycker vi ska satsa ungt och svenskt ;-)
Kommentera

Tortorella fick sparken i Vancouver. Kan kanske ta vårt J20?
Kommentera

lungan: Det fattar väl alla att kan man få ett bättre "Lönekuvär" så nappar man direkt oavsett hur mycket man känner för föreningen ? Pengar är allt tyvärr.

Kommentera

Andersson: FUSKARE!!!
Ta av MoDo ALLA medaljer!!
Kommentera

lungan: Han fick inget erbjudande som assisterande ens här om jag inte minns fel
Kommentera

Kunde inte Ante Karlsson stanna i Timrå då. Då detta också var ett assisterande tränarjobb. Trodde han bara var intresserad av Huvudcoach jobb.
Kommentera

Knylan: Bra namn för SSK och mer spännande för Ante än att knega på ett år till i Timrå. Om man ska hoppas att Antes bultande Timråhjärta ska leda till en återkomst i vårt lag som en bättre tränare i framtiden så tror jag det är mer utvecklande i SSK än bobcats. Toksatsande Tälje med en huvudtränare som sticker ut. Lycka till i tränarrollen men SSK får gärna lägga sig en platsvunder oss även i år.
Kommentera

Detta var ju en skräll, en negativ sådan. Sundsvall hade ju varit en klockren lösning om man tänker rent TIK-egoistiskt.
Kommentera

sargad:

Var någonstans då?

Kommentera

Smokey: ...ett stilla vå-år-regn...
Kommentera

El Maco: Vore det bara några fler skulle vi vara självförsörjande i det avseendet. Som det är nu är vi några få som får dra ett tungt lass.
Kommentera

hubbenorlen: Är du helt säker på det?
Kommentera

El Maco: Buffelbajs till och med :-)
Kommentera

El Maco: Kan inte Sebastian L vara aktuell för  TIK klarade tydligen inte

läkarkontrollen i Örebro så han är inte aktuell för dom tydligen men skall tydligen vara i speldugligt skick i aug efter sin Reabträning enl. agenten????

Kommentera

Smokey: hockeysnack bidrar även med en del gödsel :-)
Kommentera

Smokey: haha magiskt!
Kommentera

El_loco: Pelle Hallin är väl ingen fixstjärna? Han är en levande legend med ett rött hjärta! En slitvarg och härförare! Hallin spelar inte solo. Han är anden i Timrå IK. Han behöver dugliga spelare och ledare runt sig för att skörda.

Först ska det härvas och plöjas. Sedan sår man. Därefter vårdar man sina plantor... Skörden kommer alltid sist och vi supportrar är det perfekta regnet.

Fall på knä inför universums härskare.

Kommentera

mikenomad: Jag slår härmed fast att ironi inte är din starkaste sida.
Kommentera

hubbenorlen: Jag delar toalett med dig i den frågan. Tömmer tarmen och slår fast att det är ynkligt ifall vi inte toppar laget med spetskompetens. En snajper vill jag ha, nån av de där killarna som med 100% säkerhet pumpar in mål och poäng utan vidare. Som har det med sig från modersmjölken, en nästan kusligt övernaturlig förmåga att hitta nätet utan någon som helst uppbackning.

Det är inte för mycket begärt tycker jag.
Kommentera

hubbenorlen:

Ja de underskattade nog Allsvenskan.

Själv tycker jag man är för snäll som låter molinder spela kvar. bort med skiten. Har han någon som helst stolthet borde han avgå självmant

Kommentera

El_loco: Både Hallin och Molinder bör göra mer poäng. Jag tycker faktiskt att man kan kalla deras respektive säsonger för misslyckade.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, vi får tycka vad vi vill. Och i det här fallet tycker jag inte galet fel och kommer med helt ogrundade åsikter. Vi bör ha råd med en fixstjärna.
Kommentera

hubbenorlen: Vi får nog tycka vad vi vill. Nu är det nya tider. Allt handlar om att få ekonomin i fas o att inte äventyra nåt. Fokus ligger på tid o tålamod. Bara att se framtiden an o låta ungtuppar utvecklas. Tråkigt o tålamodsprövande? Jo med all sannolikhet... men om några år så kan vi förhoppningsvis jubla ordentligt.
Kommentera

hubbenorlen: Skulle inte Pelle Hallin kunna räknas som en fixstjärna? Han var väl ganska het efter sin sista säsong i SHL. Skulle tro att han lyfter rätt hög lön. Lät också på dom yngre spelarna att han bettyde rätt mycket för dom. Vi får hoppas att han ökar poäng snittet nästa säsong. Det gäller ju även Molinder som också var en etablerad SHL spelare. Han lyckades ju för övrigt med konststycket att sänka sin poängskörd i Allsvenskan i jämförelse med SHL. Han måste ju vara fylld av revanschlusta efter förra säsongen. Han kommer göra tresiffrigt med poäng kommande säsong. Kom ihåg var ni läste det först!
Kommentera

Thornet: Tycker verkligen vi borde ha råd med en spelare av hög allsvensk klass. Jag menar, vi är ju fan det enda laget utan en fixstjärna.
Kommentera

lungan: Angående andremålvakt så finns det ett antal namn i SHL-lagens J 20-uppställningar. Mitt förslag är att man försöker sig på ett lån därifrån. På backsidan ser det relativt likvärdigt ut, i förhållande till förra säsongen, så jag tycker inte att man borde jaga något större namn för att fylla den sista platsen.

Jag menar: visst, Carlsson och Norén lämnar luckor efter sig, särskilt den sistnämnde, men samtidigt så har man värvat två intressanta backar och fjolårets unga uppställning har fått ytterligare rutin. Sammantaget borde man därför befinna sig på ungefär samma nivå i nuläget.

Spelare som Moe och Bergman räknar jag inte som förluster. Bergman hade uppenbarligen kapacitet, men fick tyvärr inte ut den i Timrå. Dock känns det kul att han gjorde en bra säsongsavslutning i Norge. Vad Moe anbelangar så är det nog bara att konstatera att karriären har gått i stå.

Sammantaget blir därför min slutsats att man bör göra allt för att behålla duon Nisse/Hult och sedan "fylla upp" de två sista platserna.

Kommentera

lungan: En Murley vore mumma... står visseligen utan kontrakt, men gjorde ju tämligen bra ifrån sig i Zagreb förra säsongen (tror han gjorde över 30 poäng), så han kan vi nog glömma.

Är dock ganska säker på att vi kommer att se Nisse även nästa säsong i E.ON. Kan inte tänka mig att Nubben inte lyckas få ihop det så att Hult får sin kamrat och radarpartner vid sin sida. Kan tänka mig att det är ett litet krav från Hult sida...för att skriva på nytt kontrakt.

Kommentera

Kan vi inte byta Molinder emot Bärgström. Om Molinder inte hade ett kontakt tror jag Bergenström redan suttit på kontrakt.

Någon som vet varför Molinder underpresterade så förra året. Var det samma anledning som Pettersson, som inte hade förlängt om vi inte bytt tränare.

Hoppas Molinder vaknar upp på rätt sida nästa säsong, för han i "Murley" form skulle inte jag tacka nej till.

Om Murley och Molinder var ett radarpar, och det är exakt som Hult och Bergström är. Vad händer om vi tar bort den ena?

Nä Signa både Bergenström, Hult och Murley, då går vi upp i SHL ska ni se!!!

In Nubben I Thrust!
Kommentera

Om nu inte Nisse Bergström är så dyr är det en skandal om man inte förlänger med honom om han själv vill vara kvar i klubben. Det var ju när han var inne som det hände något...
Kommentera

dr-nix: Man ska heller inte underskatta värdet i att ha kvar så många som möjligt från föregående säsong. Tror vi kan plocka en hel del poäng på kontinuitet nästa säsong.
Kommentera

Hälge: Kanske en insamling á la SSK...?
Nävisstnä....policyn....
Kommentera

dr-nix: Visst är det så, men Bergström blev lite av en favoritspelare för mig.
Kommentera

Hälge: Vore absolut bra om man kunde behålla bägge två. Anser i slutändan att Hult är viktigare men tycker Bergström gjorde ett ganska bra jobb också. 

Kommentera

Thornet: Smart marknadsföring! Ena tidningen i koncernen skriver om ett rykte och genererar trafik, en annan tidning avfärdar ryktet och genererar trafik i sin tur.
Kommentera

« · 1621737 · »