1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1620764 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
SuperMupster: Du måste väl inte hänga ut privatlivet och vad som föregår i sovrummet?
I övrigt vore det gött med en säsong till för Nisse Hult. Tvi, tvi som Krook skulle ha sagt.
Kommentera

Timrå Icon: Hm, nu vill han inte till Brynäs verkar det som...
Kommentera

TRL: Eller ska vi inte go bananas och dra igång en konspirationsteori....?

Nubben kanske inte signat Hultarn, Nisse och Illahti utan vill ta med dem till Brynäs hehehe! Typ en Hahl/Pyrret rerun....nä jag skojar så klart

Kommentera

KulaShaker: Det kan inte vara sant... Antar att nubben var ironisk när han svarade så på sms...
Kommentera

lungan: Nubben som sportchef i Brynäs det vore väl något... inte ;-)
Kommentera

Jag hoppas det blir en tvist och en överraskning, där både, Hult och Bergström blir kvar.

Då har vi 13 forwards, vilket jag tycker borde vara mera korrekt än 12 om vi bara signar Hult.

Nubben, ge oss Bergenström och Hult, och skit i den sista backen, ta upp Filip Lander istället och en av juniormålvakterna.

Kommentera

El_loco: vore smaskens, synd bara att bergström inte verkar bli kvar när han vill det. han och hult verkar ha varit mer än radarpartners på isen.

Kommentera

På en sån därn preium länk från lokalblaskorna så sägs det att Hult troligtvis blir kvar i TIK. Inte så dumt eller hur?
Kommentera

Ooooooh! Silly season!!!!
Kommentera

mikenomad: Puuh vilken tur att du sa det. Var precis på väg att topsa källan på lite DNA...
Kommentera

hubbenorlen: Kom det från dig är det med all sannolikhet bekräftat.
Kommentera

mikenomad: Jag bajsade alldeles nyss. Men nu blev jag orolig. Var dyngan bekräftad?
Kommentera

Timrå Icon: Rättelse: Kongo vill ha det så. Själv förbehåller jag mig rätten att även fortsättningsvis kläcka ur mig obekräftad dynga härinne.
Kommentera

Timrå Icon: Nä källor o annat räknas inte. Rykten får det Icke skrivas om härinne. Det ska vara 100% från absolut TIK håll... helst med ljudinspelning. Tidningsartiklar räknas inte till säkra källor.
Kommentera

Och jag som precis tänkte skriva om ett intressant rykte men det törs man ju inte nu då verkar måsta veta saker helst även med källhänvisning för att skriva här.
Nä nu blev det inte lika roligt längre...
Kommentera

Kongo: Tack det ska jag. Själv antar jag att du har mycket att grubbla över i din världsbild.
Kommentera

Kongo: Ingen orsak, sov gott.
Kommentera

mikenomad, Hahl Bundy: Löpsedelsmännen. Tack för idag, sov gott!
Kommentera

Kongo: Supportrarnas gåva till SSK. Så löd en rubrik, så beskrivs insamlingen. Inte som några sponsoravtal. Jag tror att vi pratar om olika saker du och jag. Alternativt att du besitter en viss ovilja att erkänna andras framgångar.
Kommentera

Kongo: Jag nöjde mig med att prata med dig tidigare idag.Jag är nöjd så. För lång tid.
Kommentera

mikenomad: Så om TIK skulle räkna in nya sponsoravtal i en kampanj så är de företagen supportrar? Tack för inblicken i ditt sätt att tänka. Jag nöjer mig här.
Kommentera

Kongo: Jag tänker att de företag som deltar i en sådan här insamling ingår i begreppet "supporter".
Kommentera

Kongo: Båda. Jag tycker Timrå som förening inte ska skämmas över det faktum att vi hamnat i en ekonomisk prekär situation. Att lägga undan prestigen och våga gå med tiggarhåven i lite större omfattning. Våga lita på den kärlek till Timrå IK som finns och vädja till den.

Men inte som SSK gå all in för SHL-avancemang redan kommande säsong. Trots "fönstret" som öppnas för att därefter blåsa igen med besked. Av den enkla anledningen att vi som förening inte på långa vägar är redo för det.

Men vi behöver extraslantar även för att bygga ett stabilt topplag i HA. Vi ska bygga långsiktigt med unga talanger, som vi gör nu och förhoppningsvis är vi tillbaka i finrummet inom 5-10 år.
Kommentera

mikenomad: Så nu gäller det bara supportrarna och inte företagen? Var redovisas summan som supportrarna tecknat sig för? Eller är det återigen något du "tycker"?
Kommentera

mikenomad: Gällande handlingskraft, fundera kring detta: Har Skellefteå byggt sina framgångar med tillfälliga kampanjer likt SSK:s eller har man ett mera långsiktigt upplägg? Bör Timrå inspireras av Skellefteå AIK, Södertälje SK eller kanske av båda?
Kommentera

Kongo: Jag pratar om SSK-supportrarnas omtalade insamling som på kort tid inbringade över en miljon. Summor vi i insamlingssammanhang inte varit i närheten av.
Kommentera

mikenomad: Självklart har du rätt till en åsikt, så även jag. Men - jag kan inte ta dig på allvar om du som i det här fallet inte har en aning om Timrå dragit in 10 miljoner och Södertälje 3, eller om det kanske är tvärtom.
Kommentera

Kongo: Varför då? Varför måste man ha ett "hum" om allt man har en åsikt om på ett supporterforum? Hängslen och svångrem innan uttalanden må vara din käpphäst, själv är jag mer intresserad av att dryfta olika åsikter utan att nödvändigtvis sitta inne med samtliga bakgrundsfakta. Gärna kontroversiella åsikter också, det blir så mycket roligare och livfullare på såna här forum då. Däremot måste man såklart vara beredd på att omvärdera och kanske ändra sin uppfattning ifall man blir överbevisad. Men det har jag inga problem med, till skillnad mot dig handlar inte allt om rätt eller fel i min värld.

Här ska du få ett nytt köttben att hugga in på: Minns våra ständiga skadebekymmer för några år sedan. Bekymmer som t.ex. sannolikt satte stopp betydligt tidigare i några slutspel än vad som kunnat bli ifall vissa stjärnor varit tillgängliga. Känslan var att man inte pressade sig direkt över förväntan för att kunna spela. Nu framkommer att t.ex Jonas Frögren spelade hela slutspelet med bruten fot. Det är med sådan inställning man vinner titlar och jag kan inte påstå att många i Timrå IK de senaste säsongerna sänt de vibbarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Jag vet inte heller. Det jag menar är att för att kunna göra det uttalandet du gjorde bör man ha ett hum om detta.
Kommentera

Kongo: Ingen aning. Men någonting säger mig att du kan svara på det.
Kommentera

mikenomad: Intressant. Hur mycket reklam har TIK respektive SSK sålt för inför kommande säsong?
Kommentera

Kongo: Med eller utan källkritik; det man med facit i hand kan konstatera är att stödet för SSK bland supportrar och företag runt om i landet är milsvida större än för Timrå. Eventuellt kan man även ana att handlingskraftigheten inom resp. förening skiljer sig till SSK:s fördel.
Kommentera

Jag fattar inte att det ska vara så känsligt att avslöja någons yrke, men ville testa saken. Det är en sak om man jobbar undercover med sitt nick, men det har jag svårt att tänka mig här. Men då så. Inget mer om det nu.
Kommentera

Hahl Bundy: Slappna av lite. Gällande SSK är det sponsorer och supportrar som bidrar till kampanjen, som är initierad av klubben.
Kommentera

Kongo: Du är en lustig man.
Vill du utveckla hur min världsbild kan krackelera pga att jag skrev att SSK supportrarna samlat in 400k på 2 dygn?
Vilket var sant o som du oxå borde veta vid det här laget.

Var har du fått att jag tror på allting... som du insinuerar?

Du måste vara ordningsman i skolan alternativt nu i livet. 

Redigerad kommentar

Kommentera

sargad: I allmänhet. Farliga saker, Hahl Bundys världsbild kan krackelera.

Hahl Bundy: Vad menar du att jag har ifrågasatt?
Kommentera

sargad Bundy Kongo: ...eller källkritik i största allmänhet?
Kommentera

Bundy Kongo: Snackar vi Skelet eller Sportklubben?
Kommentera

Kongo:Exakt. Kolla länkarna om SSK längre ner... även om du ifrågasatte det jag sa först.
Kommentera

Hahl Bundy: Se upp för källkritik, det kan visa sig att det du först trodde inte stämmer.
Kommentera

Kongo: Jag tvivlar på att din "källa" har rätt i att dom har lyckats med det på bara 2 år.... snarare kanske under en längre period.
Kommentera

Ja, vad är det man brukar säga? Älska din granne som du älskar dig själv. Vi gladdes ju något oerhört härinne när MoDo vann SM-guld 2007 också.
Kommentera

El Maco: Måste säga att jag är imponerad av Skellefteås supporterinitiativ, där man på bara två år har samlat ihop till lika många guld.
Kommentera

mikenomad: Absolut. Jättekul för distriktet.
Kommentera

sargad: Lövensupportrarna gläds nog åt sin grannes framgångar.
Kommentera

Hahl Bundy: Skelet värdiga mästar och klart bäst just nu, inget snack men.. vad får man möta för att gå till final. Jo 2 lag som aldrig förr kvalificerat sig för slutspel, lag 10 och lag 9. I finalen får man möta kanske det sämsta man någonsin sett i en final. Ja antagleign definitivt det sämsta man sett i en final. FBKs finalspel känns som en kopia på Timrå årgång 2009/10, verken bättre eller sämre.
Kommentera

T T: Äh, ingen borde ha fått tian efter Jocke.
Kommentera

mikenomad: Skellefteå kan med all sannolikhet vinna Stanley Cup. Synd att dom är utom tävlan.
Kommentera

Timrå Icon: Saik är så galet upphaussade. Vaddå flytvinna ett par SM-guld...vad är det liksom? Jämra one hit..ehhh..two hit wonders..
Kommentera

T T: Roligt :-/
Kommentera

« · 1620764 · »