Hälge: Vore absolut bra om man kunde behålla bägge två. Anser i slutändan att Hult är viktigare men tycker Bergström gjorde ett ganska bra jobb också.
lungan: En Murley vore mumma... står visseligen utan kontrakt, men gjorde ju tämligen bra ifrån sig i Zagreb förra säsongen (tror han gjorde över 30 poäng), så han kan vi nog glömma.
Är dock ganska säker på att vi kommer att se Nisse även nästa säsong i E.ON. Kan inte tänka mig att Nubben inte lyckas få ihop det så att Hult får sin kamrat och radarpartner vid sin sida. Kan tänka mig att det är ett litet krav från Hult sida...för att skriva på nytt kontrakt.
lungan: Angående andremålvakt så finns det ett antal namn i SHL-lagens J 20-uppställningar. Mitt förslag är att man försöker sig på ett lån därifrån. På backsidan ser det relativt likvärdigt ut, i förhållande till förra säsongen, så jag tycker inte att man borde jaga något större namn för att fylla den sista platsen.
Jag menar: visst, Carlsson och Norén lämnar luckor efter sig, särskilt den sistnämnde, men samtidigt så har man värvat två intressanta backar och fjolårets unga uppställning har fått ytterligare rutin. Sammantaget borde man därför befinna sig på ungefär samma nivå i nuläget.
Spelare som Moe och Bergman räknar jag inte som förluster. Bergman hade uppenbarligen kapacitet, men fick tyvärr inte ut den i Timrå. Dock känns det kul att han gjorde en bra säsongsavslutning i Norge. Vad Moe anbelangar så är det nog bara att konstatera att karriären har gått i stå.
Sammantaget blir därför min slutsats att man bör göra allt för att behålla duon Nisse/Hult och sedan "fylla upp" de två sista platserna.
hubbenorlen:
Ja de underskattade nog Allsvenskan.
Själv tycker jag man är för snäll som låter molinder spela kvar. bort med skiten. Har han någon som helst stolthet borde han avgå självmant
El_loco: Pelle Hallin är väl ingen fixstjärna? Han är en levande legend med ett rött hjärta! En slitvarg och härförare! Hallin spelar inte solo. Han är anden i Timrå IK. Han behöver dugliga spelare och ledare runt sig för att skörda.
Först ska det härvas och plöjas. Sedan sår man. Därefter vårdar man sina plantor... Skörden kommer alltid sist och vi supportrar är det perfekta regnet.
Fall på knä inför universums härskare.
El Maco: Kan inte Sebastian L vara aktuell för TIK klarade tydligen inte
läkarkontrollen i Örebro så han är inte aktuell för dom tydligen men skall tydligen vara i speldugligt skick i aug efter sin Reabträning enl. agenten????
lungan: Det fattar väl alla att kan man få ett bättre "Lönekuvär" så nappar man direkt oavsett hur mycket man känner för föreningen ? Pengar är allt tyvärr.
Hahl Bundy: Satan vad fint skrivet. Jag sitter här och gråter över min grogg.
Jag är inte till salu. Möjligtvis om en snygg tajt puma hånglade upp mig mot väggen och bad om att få bränna av en förmögenhet för lite... Vad heter det? Det där... Äh. Jag har glömt.
Hempen: Att vara aktiv i Frölunda kan väl räcka med att dra en Kålle å Ada ibland och kanske dräggla lite räkskal?
Redigerad kommentar
I övrigt vore det gött med en säsong till för Nisse Hult. Tvi, tvi som Krook skulle ha sagt.