1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590623 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 14/15

« · 1632230 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15

Vargher85: Vi har ju faktiskt ett stort problem i att våra backar inte producerar överhuvudtaget i princip. Det är bara Borgman som målat den här säsongen. Hade Nilsson spelat hela säsongen så hade han nog med stor sannolikhet ha petat in någon puck, dock.

Potential för att ha producerande backar är stor dock. Jansson sprutade in poäng i J20 i fjol men han lider av att inte riktigt hänga med i tempot. Det finns offensiv potential i backleden och det finns även duktiga defensiva backar. Så det som behövs är väl en helt vanlig back, helt enkelt. Om man får önska så får denne gärna vara född tidigare än 1994 och vara högerskytt. Tänk Pär Styf-typen. Ospektakulär och grisig.

Kommentera

Knylan: Är beredd att hålla med. Persson är visserligen bra defensivt, men det skulle behövas fler backar med sådana kvalitéer. Sedan om det utmynnar i en back som knappt gör en poäng framåt så är det inget som bekymrar mig.
Kommentera

Det är fan ofattbart hur mycket otur en enskild spelare kan ha med skador. Först rök båda hans axlar under junioråren och nu höften.

För övrigt lite överraskande att man så tydligt proklamerar att man ska värva(!), inte låna. Men ja, det lär nog behövas. Skulle gärna se ett köttberg faktiskt. 

Kommentera

Hahl Bundy: Du sätter huvudet på spiken mer än vad någon annan kommit nära någonsin! Vilken beskrivning av livet just nu! Är du släkt med Bergman? Din beskrivning av Timrå IK rent filmistiskt via Heimat är nöten!
Kommentera

erathoo: Svårt att minnas... Men det kan ha varit samma år som min Puch Dakota nöp. 77-78 om jag inte minns helt fel.
Kommentera

Smokey: vilken säsong var det som vi började så dåligt?
Kommentera

Smokey: Annars har vi filmen Heimat... där det tar 2 timmar för förtexterna att rulla färdigt o där det sen tar 2 timmar till för en gammal kärring att öppna ett fönster o ge de smutsiga hönsen mat. Givetvis till elakt fiolspel o i svartvitt.

Men det kanske är en munterfilm just nu.

Kommentera

Smokey: Hade filmen hetat Trottorarkantsångest tro?
Kommentera

Kevin O Shea: Rögle har väl också 7 omgångar utan poäng som start i högsta serien?

Tror att dom ligger före Timrå i den jobbiga ligan då dom bara fick en pinne i match 8. Timrå räddade sig rent statistiskt genom att köra över SSK i match 8.

Leksand kan knäcka det rekordet snart...

Synd att Ingmar Bergman är död. Annars hade nästa film troligtvis gått i hockeytema.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kevin O Shea: 15 mål och en poäng hade Väsby efter 7 omgångar - första (och enda segern) kom i den 8:e.

Modo var det enda laget som då tog stryk av Väsby :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

erathoo: ...och bara 7 gjorda mål. Till och med sämre än oss :-)
Vad hade "Vilda Väsby" efter 7 matcher? 
Kommentera

Alltså allvarligt,  7 matcher,  0 poäng, -23 i målskillnad.  Borde väl vara sämsta starten någonsin i SHL / ELITSERIEN????
Helt sjukt....
Men lite skoj ere allt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Nä men precis.
20kg pendlar man ju över en sommar om det är bra grillväder
Kommentera

Andersson: Han är väl iaf dubbelt så lång som Berglund iaf.
Kommentera

Andersson: Det är de 188 centimetrarna som är intressanta. Vikten som anges på EP stämmer sällan, framförallt när det handlar om så pass unga spelare.
Kommentera

jå1:

anser man  att man lånar in storlek när vågen stannar på 79 kg ?  99 , då snackar vi ....

Redigerad kommentar

Kommentera

stoff: Hur många lag lånar ut poängkungar tror du?
Kommentera

Knylan: WOW..har verkligen öst in poäng...varför låna in skit spelare? fattar inte! sånna finns det redan i laget
Kommentera

Knylan: 79kg på 188cm låter ganska vekt i mina ögon men man får ju hoppas skenet bedrar...
Kommentera

Knylan: Kanske en lösning men bra att man gör något i allafall.
Kommentera

Vi lånar in lite storlek. Kan det vara lösningen på något? Ja kanske.
Kommentera

Det har väl redan nämnts som rykte men nu ska det då vara klart att Ulf Dahlens son är klar för spel med J20. Han är 16 år bör väl nämnas och förstås en stor talang. Det återstår väl att se hur länge vi får dra nytta av dom generna :)
Kommentera

Man kan ju alltid hoppas att han hjälper till i bakgrunden. Det är ju inte alltid det behöver synas att någon stöttar föreningen.

Kommentera

Pär:

Javisst, fast han kanske har gått och blivit en "shopaholic". Som köper allt man ser. Då blir det väl inte så mycket utrymme för bidrag. Men om jag skulle läsa någonstans att han hjälper Rögle på något sätt, då skulle jag bli sur på riktigt.

Kommentera

DJ Hemp: Man skulle önska att Z skulle vilja visa sitt (Om det finns) intresse för sin moderklubb, hans bidrag borde vara en självklarhet nu när föreningen går på knä.....
Kommentera

Simmalugnt:

Äh, han borde ge fan i Rögle och komma hit och träna med "Timrå-pojkan" i stället. Dessutom borde han skänka 100 miljoner till föreningen. Minst!

Kommentera

"Det har känts bra sedan jag gick på is med Rögle i augusti."

Det där retar mig som fan även om jag vet vad det beror på. (I alla fall den officiella versionen) 
Kommentera

hubbenorlen:

Jag nämnde faktiskt denna Per och Marie-grupp med avseende på mig själv häromdagen. Så ett helt Roxette-löst forum är det inte än i denna dag...
Kommentera

Knylan: Det var ett tag sedan Roxette nämndes i det avseendet här inne. I alla andra avseenden också förresten.
Kommentera

Knylan:  :-)

Kommentera

Hälge: Jag Roxettar mig själv nu då, men i och med att jag levererade länkar så får mitt inlägg ligga kvar. :)
Kommentera

Läggan är till Lundström, faktiskt. Men bara för att man från TIK-håll vill vara snäll.

Och det där med Jonathan Dahlén stämmer. Han tryoutar med J20 just nu. Väldigt intressant. Hoppas dock att de mått som uppges på EP är något gammalt. Man börjar få nog av stora löften som är 170 långa nu.

Timråkollen börjar fan leverera.

Kommentera

Knylan: Enligt "Timråkollen" på twitter så tränar Dahlén med J20. Timråkollen skriver också att lägenheten som eftersöks är för Lundström, men bara som en tillfällig hjälp.
Kommentera

spud: Fläsians camping stänger för sommaren?
Kommentera

250kg kärlek: Tryout med J18/J20 eller? Det låter konstigt med tanke på hur pass meriterad han är, han går ju in i något av de lagen alla dagar. Jag har sett A-lagets träning både igår och idag och där har han inte varit med.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Rip Kirby: sett samma på Facebook, vill veta NU vad det gäller! vet
Kommentera

Rip Kirby: Nu vet jag inte vilka krav man som J20-spelare kan ha men Uffe Dahléns pojk är i Timrå på try-out.
Kommentera

spud: Jag vet inte. Jag tillät mig själv spekulera hejvilt helt enkelt. Du kan förstås ha rätt i vad du säger.
Kommentera

Rip Kirby: Och varför skulle Jocke L behöva en bostad där? Har han tältat i sommar eller? 

Det kan ju vara så att nån av de befintliga bostäderna inte håller måttet/den som hyr ut har beslutat sig för att sälja/etc..

Kommentera

Läst på Twitter alldeles nyss:

"Vi söker en möblerad 3:a eller ett mindre hus att hyra omgående. Ring xxxx eller maila [email protected]"

Det går ju att tolka precis som man vill. Söker vi nån spelare på nån speciell plats? Joakim Lundström? 

Har vi råd nu, helt plötsligt, bara sådär?

Kommentera

Knylan: Mycket intressant skrivet. Sånt vill jag läsa mer av.
Kommentera

TikAlltid: Tack för det.

Alex Nilsson som jobbar till och från på ST/DB har bloggat lite om TIKs första fem matcher. Väldigt utförlig och intressant statistik.

Kommentera

Knylan: via iPhone gick den att läsa men inte med
PC'n.

"Förra säsongen spelade den tidigare Sundsvall Hockey- och Timråmålvakten Joakim Lundström i först KHL med Admiral Vladivostok och sedan i den finska ligan med HIFK.
Under sommaren har Lundström sedan haft skadeproblem och rehabtränat samtidigt som han väntat på erbjudanden från utlandet.
Nu tränar han på is – med Timrå IK.
– Ja, jag var med och tränade på is i dag (läs på måndagen). Jag behövde lite istid och det kändes jättebra, jag känner ju igen omgivningarna, säger Lundström.
– Jag tränar för att komma i form, fortsätter han.
Målvakten är fortsatt kontraktslös, men har fört dialog med utländska klubbar och har först och främst siktet inställt på spel i just utlandet. Skadeproblemen känner han inte längre av.
– Nu känner jag mig riktigt pigg i kroppen, allt kändes bra i dag och jag känner mig redo, säger Lundström.
Enligt Lundström förs ingen dialog med Timrå IK om kontrakt just nu.
– Jag har tränat med Sundsvall också och de har varit jättesnälla som låtit mig vara där. Men nu behöver jag spela och få en inkomst, jag har inte jobbat sedan i april.
Ska du fortsätta träna med Timrå?
– Jag är med och tränar på tisdag och sedan har de matcher, så vi får se hur det blir då. Jag tar det lite dag till dag.
Timrå IK:s sportchef Kent Norberg konstaterar att klubben inte har råd att kontraktera Lundström i dagsläget.
– Men han ville vara med och träna med Mika Tarvainen (målvaktstränaren) och då sade vi att det är klart att han får vara med och köra, säger "Nubben".
Är det helt uteslutet att Lundström spelare med er i vinter?
– Just för tillfället är det så. Vi har inte ekonomi för det.
Kan det bli aktuellt om ni får en målvaktsskada?
– Det var du som sade det.
Hur påverkar det de unga målvakterna som ni har?
– Vi har bara en uppe i A-laget (Adam Ohre) just nu så vi rullar runt på tre då. Tarvainen brukar vilja ha tre målvakter ibland ändå. Vi kör på så här tills vidare."
Kommentera

Knylan: Testa här då, jag kan läsa den iaf.
Kommentera

Knylan: Ibland får man läsa premiuminnehåll om man har tur. Det fick jag denna gång och det stod väl i princip att han varit skadad, kört rehabträning och vill börja spela matcher. Samt att Timrå inte har råd med honom. Det enda som fick en att höja ögonbrynen lite var en kommentar i stil med:

Skulle han kunna bli aktuell om det uppstår en målvaktsskada?
– Det var du som sa det.
Kommentera

Nu finns en premiumlåst artikel om Lundström. Av det lilla som går att utläsa innan premiumbegränsningen sätter in så säger alltså Nubben att TIK har blivit tillfrågade om Lundström men inte har ekonomi för det, vilket så klart är fullt väntat.

Finns det någon som har premium och kan gola för oss övriga om det finns något mer matnyttigt i artikeln?

Kommentera

Sputnik: Ja där har du medhåll
Kommentera

Knylan: Förstår fortfarande mig inte på satsningen av Bellisimo under kvalspelet. Tycker lundström gav ett mycket mer lugn till ute spelarna. Bellisimo kunde väl ha sina dagar. Men han var ju total katastrof emellanåt. Kunde ju göra värsta superräddningen för att sedan släppa in värsta höstlövet.
Kommentera

Joakim Lundström är med och tränar idag, för övrigt. Man kan ju få drömma lite...
Kommentera

Nu är det ju i huvudsak på backfronten det krisar just nu, men jag kan ändå inte motstå att fundera över hur Edwin Hedberg gör nu när hans dopningsavstängning upphör 24/10.

Han sitter ju i ett läge som försteårssenior, precis varit avstängd och dessutom är han kontraktslös. Det känns som att vi skulle kunna ha en hyfsad chans, eventuellt att Modo kontrakterar honom igen och lånar ut honom. Allsvenskan känns som en naturlig nivå för honom just nu även om han väl var nära nog ordinarie i SHL i fjol.

Kommentera

« · 1632230 · »