Redigerad kommentar
SuperMupster: enligt arga höken finns det shl-intresse för en viss hetta.
vet inte varför han skulle välja oss isåfall... :)
mikenomad: 187 cm och 90 kilo tung rightfattad högervinge med jämtländska rötter. Snittat runt en poäng per match under senaste åren. Det kunde ha varit värre. Sinnessjukt löst rykte, ojoj, men fullt rimligt.
Stämmer det så vädrar jag någon form av ambition att tänka till gällande special teams redan i lagbygget. Där har man ju kanske haft lite att önska under de senaste åren. Då skulle vi i så fall ha två högerfattade forwards som verkar kunna göra mål. Det ni.
Jag gillar ryktet.
Sen ska man ju väga in att varken jag eller någon av oss egentligen har sett honom, men det är ju det som är poängen med detta. Någon river tourettesmässigt av ett namn och vips så har denne satt massor av människor i aktivitet.
stoff:
Kan inte du slanta upp någon av alla de miljoner du drog in på att spela emot Timrå i KS?
Knylan: Här är en annan tränare som ryktades till oss. Han sa nej till HVs A-lag för att han vill göra avtryck. Gör man det i Timrå? Verkar i alla fall som han går tillbaka till HVs juniorer.
Thelin som huvudtränare i Timrås A-lag känns rätt tveksammt. Snarare något juniorlag.
Läser man twitter så är Leksingarna väldigt ledsna över att han lämnar dom. Samtidigt grattar dom oss till en kanonvärvning.
Härligt jobbat Nubben!
Knylan:
Bra spelare. Hade som jag skrivit tidigare sett honom kvar i klubben, han är betydligen bättre än Lashoff och Linder. Ta hand om honom. Han kan bli hur bra som helst.
Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga.
Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.
Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med.