1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590570 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 14/15

« · 1617726 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15

Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga. 

Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.  

Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med. 

Kommentera

Knylan: Jag känner att det är viktigt att hitta rätt i tränarfrågan. Därför hoppas jag att man gör ett gediget jobb utan att stressa fram en lösning. Låt det vara tyst ett tag.. In Nubben we trust..
Kommentera

Knylan: MrMadhawk föreslår någon som heter Anders Olsson.
Kommentera

T T: Och Norén går till Almtuna. Den var inte helt väntad. 
Kommentera

Knylan: Almtuna bygger Leksandskluster.
Kommentera

Knylan: vår sportchef var vansinnig på Noréns ojämnhet. Jag är benägen att hålla med. En låg lägsta nivå är okej, men är man toksämst på den här nivån, så har jag full förståelse att man inte chansar. Vi har spelare i egna led som är minst lika bra som kostar en bråkdel av Norén. Trusten me harden.
Kommentera

Jag har två namn som antagligen kommer presenteras inom kort. Då jag bara hört rykten (rätt bra dock) väljer jag, att låta bli, att nämna namn.
Men konstateras kan, Timrå fortsätter att bygga ungt.

Me like.
Kommentera

250kg kärlek: du kan väl peka oss nyfikna lite i rätt riktning? :) är madhawk något på spåret med Olsson tex? :)

Ett sthlm utan hockeylag i shl, snart i en verklighet nära dig.
Bra eller dåligt vwt jag inte. För skadeglädjen är det kul:)
Kommentera

Här är mina tankar runt de åtta förlängningar som gjordes förra veckan, pust säger jag bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

SuperMupster: Kan bli många "hemmamatcher" nästa säsong, de är ju positivt.
Kommentera

Timrå jagar back.

Kommentera

Hetta nästa man på intåg.
Kommentera

Victoriaville: Henrik Hetta ? Källa på de ? :)
Kommentera

Victoriaville: han ryktades väl till SHL ? eller misstar jag honom för någon annan ?
Kommentera

SuperMupster: enligt arga höken finns det shl-intresse för en viss hetta.

vet inte varför han skulle välja oss isåfall... :)

Kommentera

SuperMupster: han hoppas nog på att han ska aktuell för oss. 
Kommentera

Hetta är "het" på marknaden ;)

Kommentera

Klart med tränare inom två veckor:
Kommentera

Victoriaville: Oj! Vi ska alltså lasta fram stålars (som vi har så gott om) och lösa honom från kontraktet med MIF? För han har kontrakt ett år till där med klausul för SHL. Och vi är ju inte SHL-laget Timrå IK utan elitserielaget Timrå IK. En marginell men påtaglig skillnad...
Kommentera

mikenomad: Victoriaville nämnde inget förnamn va? Det finns ju en brorsa också. Mer i vår prisklass kanske.
Kommentera

T T: Ahh...jo det lär han vara. Men varför jublar jag inte...?
Kommentera

mikenomad: 187 cm och 90 kilo tung rightfattad högervinge med jämtländska rötter. Snittat runt en poäng per match under senaste åren. Det kunde ha varit värre. Sinnessjukt löst rykte, ojoj, men fullt rimligt.

Stämmer det så vädrar jag någon form av ambition att tänka till gällande special teams redan i lagbygget. Där har man ju kanske haft lite att önska under de senaste åren. Då skulle vi i så fall ha två högerfattade forwards som verkar kunna göra mål. Det ni.

Jag gillar ryktet.

Kommentera

Sen ska man ju väga in att varken jag eller någon av oss egentligen har sett honom, men det är ju det som är poängen med detta. Någon river tourettesmässigt av ett namn och vips så har denne satt massor av människor i aktivitet.

Kommentera

Knylan: Enligt MrMadhawk duger han absolut inte till i HA. FREDRIK Hetta alltså. MadHöken har sett en hel del Pantern. Om man säger så. Det måste vi ge honom.

Jag hoppas starkt på Ogge J(bara en tidsfråga va) & André Hult(ge han nån form av slant, han vill ju). Gillar starkt Nisse B oxå. Men förstår samtidigt att det finns andra som kan kliva fram & ta den rollen.

Det som är allra viktigaste i detta NU är att Emil Pettersson skriver på. När tränarsituationen är löst lär vi få ett svar...

Backsidan känns helt ok. Men jag saknar en duktig, allsvensk, rightare.
Kommentera

Skarin:
Undra om det kan det vara så att han inte kom riktigt överens med tränarparet förra säsongen, tyckte att han borde fått mer förtroende?
Han fick ju nöta en hel del bänk mellan varven.
Kommentera

Om jag får spekulera fritt, är det uteslutet med Ante Karlsson som J20-tränare? Tänk att ha en sådan kompetens på den oerhört viktiga positionen. Skulle garantera en relativt god utväxling. Om det blir en annan lösning för a-laget, kan Ante tänka sig att ta det steget?
Kommentera

Kongo: fredrik och henrik hetta skulle sitta fint! lär inte kosta mycket heller
Kommentera

Skarin: Om man som 22-åring aldrig huserat högre än div 1 samtidigt som brodern spelar en framträdande roll i stadens främsta hockeylag, ett lag man själv aldrig fått chansen i, så finns det nog en anledning ja...
Kommentera

stoff: Henrik Hetta har anbud från minst 3 SHL-lag och har samtidigt gällande kontrakt med Mif...."lär inte kosta mycket heller"....jo tjena. Allt är ju relativt men i vår värld kunde vi nog lika gärna försöka lösa Z:a..
Kommentera

mikenomad: jaha om han har 3 anbud från shl..varför skrev då en drömmare här på hs att han var aktuell för oss?????? vem fan skulle välja ett sunkigt lag med kass ekonomi i as ist för shl???
Kommentera

stoff: Han kanske menade hans bror?
Kommentera

stoff: Som T T påpekade för mig igår nämndes inget förnamn. Så då kan man väl anta att det var lillebror Fredrik som åsyftades och han passar säkert vår plånbok. Däremot är jag högst tveksam till hans tjänster.
Kommentera

stoff:

Kan inte du slanta upp någon av alla de miljoner du drog in på att spela emot Timrå i KS?

Kommentera

Johan Thelin tydligen aktuell som förstecoach enligt Timråkollen på Twitter. Vart kommer ryktet ifrån? 
Kommentera

Baserat på detta?
Kommentera

Skarin: Vill nog se att både Emil P och Oskar J kritar på..
Kommentera

Knylan: Här är en annan tränare som ryktades till oss. Han sa nej till HVs A-lag för att han vill göra avtryck. Gör man det i Timrå? Verkar i alla fall som han går tillbaka till HVs juniorer.

Thelin som huvudtränare i Timrås A-lag känns rätt tveksammt. Snarare något juniorlag.

Kommentera

El_loco: den där snubben får gärna krita på
Kommentera

jokklas: förstår att Emil tvekar. Jag fattar inte hur han inte fick mer speltid, vad såg tränarna som inte vi såg? 
Kommentera

Nu vill jag se lite action, tack! :)
Kommentera

lungan:

Actionleif?
Kommentera

Norén verkar få sällskap av JC i Almtuna.
Kommentera

Knylan:

Welcome!

Kommentera

Knylan: Kanonvärvning!
Kommentera

Läser man twitter så är Leksingarna väldigt ledsna över att han lämnar dom. Samtidigt grattar dom oss till en kanonvärvning.

Härligt jobbat Nubben!

Kommentera

Knylan: Intressant backsida än så länge. Sista platsen får däremot gärna tas av någon mer rutinerad herre. Stefan Andersson har väl nämnts t ex. Har man gått ut med hur många spelare man ska ha i truppen? 2+8+12? Utöver tränare skulle det inte skada med en MV som nästa pusselbit. Inbillar mig att det är tuffare att hitta en bra keeper sent än forwards.
Kommentera

Knylan:

Bra spelare. Hade som jag skrivit tidigare sett honom kvar i klubben, han är betydligen bättre än Lashoff och Linder. Ta hand om honom. Han kan bli hur bra som helst.

Kommentera

mattias - 74: Eller så är det så att Mattias Nilsson och Mattias -74 är samma kille haha
Kommentera

Hahl Bundy: Soumarn koummer, o mäi den ejn gåutlanssårk.
Kommentera

« · 1617726 · »