1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1619438 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
mikenomad, Hahl Bundy: Är det något fel med att be en person utveckla sitt resonemang? Snarast är det väl motsatsen som kan vara enfaldig.
Kommentera

Kongo: Nu har ju jag inte kommenterat nåt av dina inlägg till mig. Hade det varit för några år sen då jäklar hade jag skrivit svar.
Nu bryr jag mig inte.

Usch redan det här var för mycket text.
Kommentera

Hahl Bundy & Sputnik:

Ja, t ex "Perra" gick ju från hyllad frälsare och "go' och gla' värmlänning" till loser och bland de sämsta coacher vi haft i modern tid. Det tog inte lång tid. Vem vet vad den karln har för sig i dag? "Ja, det senaste jag hörde var att han har tagit till flaskan..." (Citat: Lars Stenberg)

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Själv var jag överlycklig när han skrev på. Det förbyttes snabbt till långa svavelosande texter i bloggform härinne med fradgan sprutandes över bildskärm o tangentbord.

Har ingen aning vad han sysslar med nu.
Kanske sitter o metar i nån sjö i Värmlandsskogarna när han inte är brandmästare. :)

Kommentera

DJ Hemp: Lyckades skriva detta 2011-11-15 när Vampola lämnade: 

Nä, jag förstår honom spec. när han har en tränare som har en spelidé som får kvartershockeylagets ena förälder, som petar snorkråkor med lovikkavantar som främsta merit, att framstå som ett geni i tränarrollen.

Kommentera

Kongo: Det är inte fel att be nån utveckla sitt resonemang. Självklart inte. Däremot känns din attityd lite provocerande. Du ber inte nyfiket om ett utvecklande av resonemanget, du ifrågasätter och närmast påstår att HB (i det här fallet) inte vet vad han pratar om. Nä, du skriver det inte rätt ut, det handlar om insinuationer.
Kommentera

Hahl Bundy:

Sådana som Vampola hinner man lätt glömma bort. Det är ett oherrans antal spelare som har passerat revy i laget och inte minst på den här sidan millenieskiftet. Omöjligt att hålla reda på allihop är det, men jag minns att han lirade i Växjö lite senare ett tag också. Fast okej, nu var det ju inte "Vampen" som var grejen här utan Perra "Fiollådan" Johnsson. Ja, om fiskelyckan är god står skrivet i stjärnorna och jag saknar stjärnkikare... 

Kommentera

Då har vi fått in en ny röst i laget! Tror Ragge kan bli kanon med tanke på att han nyss fixat hem junis-Guld med HV! Vi har ju ett ungt lag på pappret! Det jag saknar nu är två starka svenska juniormålvakter som kan lyfta sig i framtiden! Saknar även någon ung back och forward! Ska vi bygga för framtiden så ska vi bygga rätt och smart och snålt!
Kommentera

Ingen Linka vad det verkar. Synd, säger magkänslan.
Kommentera

SMÅLAND: Klart att det är bra att han är bekant med att coacha unga killar. Men vi kommer ju att spela mot seniorer, så jag hoppade att han besitter taktiskt kunnande bortom juniorhockeyn, som ju ofta är mycket på chans och full fart framåt.
Kommentera

hubbenorlen: Han går ju kurs....
Kommentera

hubbenorlen: Han har ju uteslutande tränat seniorer under senaste åren, förutom då nu i HV sedan Dahlén fick kicken, så det ska nog gå bra.
Kommentera

varför inte signa kåberg nu??? knappast jättehet och har nog ingen jättelön men OTROLIGT nyttig för sitt lag! värva!!!
Kommentera

Kan inte nubben åka o signa Strömmingen?
Kommentera

Han pratar.

Redigerad kommentar

Kommentera

SMÅLAND: ja han skulle inte sitta fel heller!!!
Kommentera

Jaji, helt perfa med en combo av diverse "föredettingar" som kan visa "junisarna" var barskåpet ska stå. Då implementerar vi "Nackas" gamla system fast med en extended version: 4-2-2-4 - fyra bärs före matchen, två i periodpaus 1, två i periodpaus 2 och fyra efter matchen. Garanterat en succé för det unga Timrå IK som ska ta arvet vidare från svunna tiders TIK-generationer...
Kommentera

DJ Hemp o stoff: Klart vi ska ha ett par riktiga gamla ess på barstolarna med lite rutin! Varför inte be nubben åka ner med klass 3 tåget till fjollträsk och signa Linkan med sina sköna hannleder! Jag ligger på ribban i Malmoe nu! Finns de någon å signa här el i dänemark! Ska dit imon å handla lite innan MFF möter jävlarna imon..
Kommentera

SMÅLAND:

Det har la funkat med danskar tidigare, så det är bara att scouta första bästa rink. Vem vet, du kanske springer på nästa Regin? Ribba på Ribban förresten, jag menar finns där några sköna size? Ska ner till Malmoe på annandagen jag. Tar in tre nätter på Savoy, utför diverse kneg i Vellinge och lever rullan resten av tiden - kanon! Missar dessvärre MIF vs DIF på grund av kassa flygavgångar den 21/4...
Kommentera

DJ Hemp: Jag ska in på Ströget och kika runt lite och sen in en sväng i Christiania! Blir en sväng förbi rinken med! Kanske jag ser några Frans Jäger( Nielsen) el Peter Strohrom( Regin! Spelar MIF mot DIF? Är det en uppskjuten match? Jag bor på Ribbans hahvscamping i tält..i sovsäck o indiantält,
Kommentera

SMÅLAND:

Den 21/4 spelar MFF vs DIF (jag hade otur när jag tänkte, sorry). Som jag tidigare skrev, köp gärna hem några gram (eller ännu hellre kilon) till mig. Borde ha råd med dem nu...
Kommentera

DJ Hemp: Ja de är lätt att bli säsongsblind nu för tiden när de korsar varandra! Ja köper gärna me mig te dig mä! Jag jobbar ju som gigolo nu i helgen så jag drar ju in lite extra i kassan..
Kommentera

SMÅLAND & DJ Hemp:

Get a room! Hahaha!!!!
Kommentera

SMÅLAND:

Låter ju kanon det! Vi kan ju alltid bubbla varandra för vidare kontaktuppgifter. Gonna get high 'til the day I die...
Kommentera

Timrå Icon:

Jaji, det är la läge att skaffa ett rum snart. Är ju liksom på väg att bli avhyst härifrån. Jävla pissgrannar... Fan!
Kommentera

Ja jävlar, kuken! Lite knark och tak över huvve ba så fixar man det basala. Sen kanske man kan bli Luke Skywalker för en kväll å. "Jaha, va re den pöjken som farsan hanses högg av näven på re?" Oh yeah, you bet I am!
Kommentera

DJ Hemp: Solen skiner över Ströget och ska snart in i dimman i Christiania! Vart ska jeg leverere varorna te dig? Jeg åkt Pilen till Köbehavn! Snart hem o se di himmelske blååe pissa påe jävlarna..o jag har varit i rinken o scoutat lite mä..
Kommentera

SMÅLAND:

Jag tror att vi tar det där med adresser internt om det nu är så och det är ju bara att skicka ett mess här på HS i så fall. Jag langar gärna upp cashen för lite skönt röka. Kul att du tog dig över sundet må jag säga, själv lär man hålla sig till Malmö när det dagas. Jag trivs i den stan...
Kommentera

Timråprodukten Sean-Michel Sunnqvist lämnar tydligen Bofors. Fortfarande bara 24 bast. Är han något för oss?
Kommentera

El_loco: Den omedelbara frågan är varför man släpper honom?

Frågan ställdes här även när vi släppte honom, han var ju näste back påväg in från J20 och så bara släppte vi honom. Svaret då löd väl något om att han var oseriös eller något, "disciplinära" skäl. Inte svinsugen på att gnugga försäsong. Har jag för mig. Det handlade inte om hans prestationer på isen i vilket fall.

Kommentera

DJ Hemp leker med nallar i Malmö. : )
Kommentera

DJ Hemp: Ja man måste ju se sig omkring när man är här nere! Vi tar allt sen! Nu är jag strax i hamn i Malmoe igen..denna underbara stad som jag gärna bosätter mig i om ett par år! Gärna då Möllan där det flödar lätt..strax dax att vandra vidare mot Swedbank Stadion..
Kommentera

SMÅLAND:

– Man hugger tag i det man har och försöker få varenda jävla spelare att bli bättre, säger Timrå IK:s nya tränare. "

mycket trevliga ord han säger :)
in  coach foppa we trust 

Kommentera

SMÅLAND:

Du låter helt och hållet som en annan i den där frågan... : )
Kommentera

SuperMupster: Skönt citat, lite, '.. I was going off my shift when I picked up somé garbage..'  ;-)
Kommentera

DJ Hemp: Då var man i dimman igen :-) Idag har jeg sitt minifoppa og han var snabb o dejlig! En man för Giffers..sa Luke Sky(Walker)..
Kommentera

SSK fansen har tydligen samlat in 400 000 till spelarbudgeten nästa säsong. Är det inte läge för en insmaling i TIK också? I alla fall till förstärkningar tills det börjar dra i hop sig till kvalserie. Tycker att det borde finnas en sådan insamling som standard. 
Kommentera

El_loco: Det SSK fansen gjorde var fantastiskt. Detta på 2 dar.

Vi hade väl fått ihop 1025 kr o 4 flaskor Explorer på samma tid. Kanske nån flaska till möjligtvis.
Kommentera

Hahl Bundy: Tomma flaskor menar du väl? :P
Kommentera

Berglund: Japp. :-)
Kommentera

El_loco: Vore absolut en bra idé. Gärna en funktion där det kan dras på autogiro varje månad typ 50 kr och uppåt till valfri summa. Sen att man får "binda upp sig" för en viss period så klubben vet hur mycket pengar som kommer in totalt. Eller att man bara skänker en summa rakt av. 
Kommentera

Hahl Bundy: Jeg har en himmels massa burkar i garaget hemmavid,men de kommer dock ifrån södern utan pant :-( Vi får helt enkelt gå man ur huse och ringa på dörrar o tigga pant av folk! Starta ' Skänk din pant og stöd Timrå IKs väg tebaks till ES ' ! Skulle nog ge en stor slant! Vi kunde ju leja en lastbil me stor container och ha me oss! O åka panta när den e full..
Kommentera

Hahl Bundy: Tråkigt att behöva ifrågasätta din källkritik, men att fans (som i privatpersoner) samlat in 400 000 kr på två dar känns tveksamt.
Kommentera

El_loco: TIK är tveksamma till insamlingar för man anser att det skadar varumärket, och att det är extra känsligt efter rekonstruktionen.

Jag tycker att man borde satsa på att erbjuda stödmedlemskap/månadsgivare till US, ett sätt att bygga klubben på sikt.
Kommentera

Kongo: Kan ha vart 3 el 4 oxå.
Kommentera

Kongo: Eller ännu fler dar.
Kommentera

Hahl Bundy: Lite mer om södertäljesfansens insamling. Nu är dom uppe i 640000. Sug på den... Dom började med insamlingen i torsdagskväll. Imponerande...
Kommentera

El_loco: Så här ser deras initiativ ut. Inte läge att apa efter?
Kommentera

El_loco: Kongo kanske tror mer på dig...vad vet jag?
Kommentera

Imponerande siffror från SSK:s insamling, men jag misstänker att de räknar in hela summan från paketen och inte bara den första delbetalningen.

"Jag Mobiliser - Privatpersoner: 250kr per månad via autogiro i 10 månader (valfritt antal ”andelar”).
Jag Mobiliserar – Företag: Minimum fem ”andelar” (5 X 2500kr)."

Kommentera

« · 1619438 · »