1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly season 15/16

« · 1683444 · » Till forumet

Sv: Silly season 15/16
Vargher85: Vi har 5 försvarare klara. Knappast att det blir 8 seniorbackar på kontrakt. Jag anar magnusar i träsket angående Westin den äldre, som jag skrivit tidigare och som Knylan är inne på nedan. Ser egentligen inte varför Lander ska in i laget men han gick ofta före andra ifjol och är av timråsläkt, vilket av tradition brukar väga tungt. Får man önska är det i så fall för att han inte erbjuds kontrakt det jagas nytt och inte för att det inte löser sig med den förstnämnda.

Återkommer gång på gång till Johan Johnsson. Han är brännhet som sista centern. Vidare har jag fått bekräftat att det på allvar jagar norskt med kilon. Det är inte svensknorskt, Jacob Berglund, utan en äkta norrman. Ogge måste vara gjuten. Kanske, kanske Nyström erbjuds förlängning och hopp om Mellberg finnes.

Börjar bli tjatigt och visa namn dras upp till leda, men det är ju så förbannat jävla kul med Silly och de svängningar som dyker upp från dag till dag!

Det var inte längesen det sades tre nya. Det blev några fler än så och lär bli mer än två till. Tror på tre...
Kommentera

Vargher85:

Peter LeMarc håller på Trollhättans HC Goblins!
Kommentera

Knylan: När man pratar om att "det ska in en forward och en back till" så tolkar åtminstone jag det som att man ska värva ytterligare två spelare. Sedan förväntar jag mig att Westin och Lander tar varsin backplats, samt att man förlänger med Oscar Johansson. Det kan inte vara tänkt att man ska ha sex backar och nio forwards inför kommande säsong och sedan låna in resten.

Dessutom så har å ena sidan spelarbudgeten skurits ner en del, men om man tittar på vilka spelare som har lämnat och vilka som har tillkommit så kan man inte ha gjort av med alla pengar än. I så fall har man betalat överpriser gigantico på nyförvärven, alternativt låtit spelarna som skrivit på nya kontrakt få en löneökning på 200 %.

Nu är det väl i och för sig för tidigt att spekulera, eftersom många lag har mycket kvar att göra med sina trupper, men visst känns det spontant som om det kommer att bli en fruktansvärt tuff säsong. Laget känns visserligen ganska jämnt och det kan mycket väl vara en nyckel till att få igång en fungerande lagmaskin - om det inte finns några givna stjärnor så måste alla kliva fram. Samtidigt så finns en risk att det bara blir en gråblek, halvtråkig smet av alltihop.

Sedan kanske man får konstatera att det inte blir sexigare än såhär för sju miljoner, eller vad spelarbudgeten nu ligger på. Inga transatlanter, inga hemvändare från de utländska ligorna, inga allsvenska toppspelare...

Ibland känns det som att det är läge att ge upp redan nu. Kasta in handduken och bittert konstatera att det kommer att bli en strid runt det nedre strecket. Men i sin enfalt hoppas man liks förbannat att något mirakel ska inträffa. Att Alexander Lindgren ska visa sig vara en toppspelare som bara har haft otur de senaste säsongerna, att John Westin ska växa ut till en powerforward av Tkachukiska mått, att Didrik Strömberg ska bli en general i försvaret och att Mattsson ska vara rena väggen.

Tro på drömmar, var naiv, det är det som håller oss vid liv, som Peter Lemarc sjöng. Undrar om han håller på Timrå...

Kommentera

Knylan: Algot Landin - UNDERBART!
Kommentera

Rip Kirby: Eller "okänd" kan man väl säga. Precis allt talar väl för att han varit klar för FBK ett bra tag. Ska man sia om framtiden så tror jag att han gör två år där, får ej förlängt, sen ett år i typ KHK för att till slut hamna i allsvenskan hos oss typ. Känns lite som att han kramat ur det som går på något sätt, även om han fortfarande är ganska ung.
Kommentera

Sebastian Erixon lämnar Växjö. Adress hittills okänd.
Kommentera

JobbaPuck: Både Brändström och Lander på sju backar eller vadå?

Förstår inte heller vad som pågår med Westin. Försöker man hitta något annat möjligen? Trist i så fall.

Kommentera

Den paketlösningen var ju väntad...Vart det tar vägen är minst lika oväntat. Bra med ny målvaktstränare tycker jag ändå. Tarvis har varit här lite väl länge. Nöjd med Ohre som backup. Det kan bli nåt där.

Väldigt förvånande att man jagar back. Har det spruckit med Je. Westin? Har inte rapporterats om honom sen han var "i princip klar" eller är det så att man inte tror på Lander?
Kommentera

Asplöven passar på att offentliggöra sin förstemålis idag också, en fransos som var en av Mestis absolut bästa målvakter föregående säsong. Ska de lyckas ännu en gång? Och hur hade ni som ställer er direkt skeptiska till Mattsson resonerat om det var vi som värvade Quemener? Frågan är relevant då vi tillhörde samma region i tabellen som de föregående säsong och nu har värvat tre spelare från dom också.

Hade det känts bättre om Nubben tagit en målvakt med internationell rutin som haft bra statistik varje säsong i stort sett, först i franska ligan och nu en säsong i finska andraligan? Jag inbillar mig att de är i de två världarna man måste leta. Ska det vara erfaret men ändå billigt så får man leta bland lingonligorna och försöka dra en rövare och hoppas på det bästa, eller då ta svenskt och ungt och förhoppningsvis utvecklingsbart. Det ska bli mycket intressant att se om Asplöven lyckas få någon magisk bang for the buck ännu en gång.

Kommentera

Knylan: twitter.com/NiklasErikss/status/583739498460274692

Han verkar åtminstone inte vara en bitter jävel på heltid utan han tycks ha lite sinne för humor den där Niklas Eriksson.

Att någon annan Björklövenanhängare (?) svarade "Det sket sig med bokningen någon hade stulit deras laptop" gjorde det bara ännu mer klockrent.

Vad jag har förstått det så brukar Bobcatsangängarna vara här inne på Hockeysnack och smygläsa titt som tätt. Har dessa två killars tweets passerat er obemärkt förbi så försök att ha lite jävla självdistans och inte framställa er som ett gäng vita kränkta medelålders män.

Roligt att Johan Mattsson fick med sig målvaktstränaren också. Det bör öka chansen att han kommer trivas i klubben och göra bra ifrån sig.
Kommentera

Corvo: Härligt att se en som inte kan skriva ett inlägg utan att göra det i mastodontformat... en gammal förlegad konstform härinne. +1 från mig
Kommentera

JobbaPuck: Gunnarsson hade varit klockren. Nu blev det en 23-årig Mattsson istället för en 23-årig Gunnarsson.

Känns väl inte som ett helt säkert kort. Särskilt då han kommer att vara uttalad förstamålvakt och lär starta i åtminstone 45 matcher.

Vågar faktiskt inte gissa hur mycket Mattsson kommer att få in på lönekontot i slutet av varje månad. Knappast mer än Hallin naturligtvis. Men vad vet jag, Mattsson kanske faktiskt är den i truppen just nu som tjänar näst mest. Resten av spelarna i truppen bör väl samtliga ligga på runt 20-25 tusen i lön.

Det jag ville komma fram till är att jag hade velat se att den näst dyraste löneposten gick till målvaktsvärvningen. Lagets klart viktigaste position. Särskilt när en 20-åring utan seniorerfaranhet är backup. Och efter Norjas svajiga fjolårssäsong så borde man ha lärt sig en läxa och inte snåla på pengarna när det kommer till den nya målvakten.

Nåväl. Jag tror absolut att Johan Mattsson kan visa sig bli en bra värvning. Jag tycker inte att vi ska stirra oss blinda på att han har varit andrekeeper både i DIF och Björklöven. I mina ögon så var Kevin Lindskoug seriens bästa målvakt i vintras och Adam Reiderborn var seriens bästa målvakt säsongen innan. Men det är upp till bevis för Mattsson nu då han med största sannolikhet kommer att få stå fler matcher i vinter än dom 34 matcher som han totalt har stått dom två senaste säsongerna.

Jag känner mig försiktigt optimistisk. Skönt att ha målvaktssidan spikad i god tid.

Hur roligt hade det varit att gå in i julimånad utan att ha målvaktssidan klar och vi hade tvingats se en återkomst av Stefan Ridderwall i brist på lediga målvakter?
Kommentera

cally47: Knylan har summerat det också längre ner. Mer ny info än så fanns inte i artikeln
Kommentera

cally47: i sammanfattning.

Vi ska fylla på med en center och en back. När det gäller JJ så säger Forsberg "– Det finns ett ömsesidigt intresse, men innan papper är påskriva får man vara försiktig, säger Roger Forsberg."

Kommentera

Någon med premium som känner för att dela med sig av detta?
Kommentera

MrMorris: Det är tur att andramålvakt inte är en obotlig sjukdom som inte går att påverka. Och att han varit andrekeeper bakom Adam Reideborn och Kevin Lindskoug som båda slutat trea i målvaktsligan senaste två åren.

I och med att TIK inte brukar vilja leverera en tillstymmelse till matnyttig information om någonting runt laget (utöver pressmeddelanden i textform) innan ispremiären så får vi helt enkelt nöja oss med Lövens intervjuer med Hirsch och Mattsson från fjolåret.

Kommentera

Blir negativt kval i år, satsa på en 2:a målvakt?! Nä..
Kommentera

Knylan: Nu har väl Löven blivit av med hela ledarstaben efter ett år som var framgångsrikt? Och kontrakterat Rasmus Edström... Nu går vi om!
Kommentera

Modern teknik som i kameror och analysverktyg menade jag då så klart, ser att det kan uppfattas som att han inte vill lära ut modern målvaktsteknik. Så är det alltså inte.
Kommentera

sargad: Det är möjligt, och troligt. Hörde att Erik Granqvist pratade om Tarvis och en av de unika grejerna med honom var att Tarvis skjuter själv, vilket är mycket ovanligt bland målvaktstränare tydligen. Rimligt eftersom de ofta är just gamla målvakter, hehe. Tarvis däremot är väl gammal utespelare. Han har väl haft lite roliga idéer också genom åren, man minns ju de där vita puckarna t.ex. Jag har sett några träningar där han hållit på och det man kan säga är väl att han är av den gamla skolan, det finns ingen modern teknik som släpas fram utan det är klassiskt, fokus på förflyttningar o.s.v. Annars så används ju just videoanalyser väldigt mycket numera. Jag kan för lite om den där skolan för att begripa mig på vad som är "bäst" dock. Det vi vet är att Norja i princip bara blev sämre under sina två år här.
Kommentera

Algot Landin blir kvar! MYCKET glädjande. Han var klar för Leksand men väljer att stanna i Timrå istället. Rankad elva bland Sveriges bästa 99-or enligt samma juniorbloggare som rankade Elias Pettersson som etta bland 98-or.
Kommentera

Knylan: Egen reflektion/spekulation utan 'kött på benen'. Har inte Tarvis största tillgång varit kontaktnät och koll på finska vakter? Som tidigare nämnts så kan man väl inte räkna upp så många Timråvakter som slagit igenom under/tack vare Tarvis ledning?
Kommentera

Johnsson fortsatt aktuell.

"– Vi har en centerplats och en backplats att fylla ut. Det är närmast på tapeten, säger Timrås tränare Roger Forsberg"

Kommentera

El Maco: Precis. Jag hade kunnat se Gunnarsson och Mattsson som lika rimliga. Gunnarsson har varit i HV i många år dock ej spelat så mycket. Mattsson har ändå varit över och lirat i juniorligor i nordamerika och spelat mer. Inga briljanta siffror men ändå. Blev tvåa bakom den fantastiske Reideborn året DIF gick upp. Och då utlånad som sagt till Löven i år men där den av Löven kontrakterade Lindskoug tog förstaspaden under andra halvan av säsongen. Vi har ingen garanterad succé här men jag känner mig ändå bekväm i lösningen. Vi kommer förmodligen kunna låna målvakt från Modo för avlastning under säsongen ändå, i år Bjurö istället för Reideborn då Modo kommer satsa på Reideborn. Om nu inte Ohre får någon knäpp och tar ett större kliv än vad man vågar hoppas på, vilket ej kan uteslutas.

Lövenfolket är buttra över att Hirsch försvinner, ser att någon på Twitter skriver att "Kevin gillade honom", Lindskoug då alltså. Tarvis har ju blivit någon form av institution här under åren men det vore ju synd att säga att vi har haft speciellt många målvaktssuccéer genom årens lopp. Lindbäck tog oss nästan ensam till slutspel ett år och Backlund fick kontrakt med Flyers men de var ju båda relativt "färdiga" som målvakter här, redan etablerade. Ingen skugga ska falla över Tarvis men detta får väl bli ett nytt kapitel då. Mattsson har ju garanterat ambitionen att spela på högre nivå och det är sådana spelare vi hela tiden måste försöka förädla, lyckas vi med det så blir vi attraktiva för lovande spelare framöver också.

Kommentera

Knylan: Tillhörde egentligen DIF förra säsongen men var utlånad till Löven. Nu klipper DIF banden och vi värvar honom "på riktigt".

Utmaningen för honom och hoppet för oss är att han lyckas etablera sig som en förstaspade i ett A-lag. Merit- och talangmässigt har han väl legat bland de bättre i sin generation med 92:orna.

Jag tror han har stor potential. Klart det vore tryggare med en ärrad veteran som varit i elitserien och vänt men den här killen kan göra ett avstamp mot något större med oss. Kan ju inte heller vara svindyr vilket är vettigt i sig.

Kommentera

Mattsson har i princip samma längd- och viktmått som undertecknad, så där har det börjat bra...

Redigerad kommentar

Kommentera

Det vore förresten glädjande om Hirsch är anställd på heltid, ingen info angående den lösningen framgick i pressmeddelandet. Tarvis var väl utlånad en vecka till Tyskland varje månad, eller hur det nu var, för att kunna ha råd att ha en målvaktstränare. Hirsch har ju inte i närheten av lika många år i erfarenhet heller som Tarvis, tänker att han lär vara billigare.
Kommentera

SuperMupster: MYCKET spännande. Ingen superskräll, han var väl en av lågoddsarna bland tillgängliga keepers, framförallt då Löven har kvar Lindskoug och han knappast vill lira andrafiol. Allt som allt en bra lösning, tror jag. Och otroligt nog ytterligare en Huddingekille. Blir bra med Ohre också, han var riktigt bra i slutet av fortsättningsserien med J20. 

Det börjar ta sig!

Kommentera

DJ Hemp: målvaktslösningen klar. lite oväntad kanske? 
johan Mattson från björklöven, samt att Peter Hirsch blir ny MV-tränare.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco:

För en övergång till vad?
Kommentera

DJ Hemp: Anders Nyrén är tillgänglig för en övergång.
Kommentera

JobbaPuck:

MIF har dock sedan tidigare löst sin tränarfråga.
Kommentera

Vargher85: Skulle vidare förvånas över om inte Forsberg får ett erbjudande av MIF alt. Ouöglä. eller om inte ett topplag i HA.
Kommentera

Corvo: Knyllots förslag på och tankar om Gunnarsson är eminenta. Honom ska vi ha! Jag tror fan han prickar rätt där.

Sen får du ursäkta, men Zacke och Pumba är nog de sämsta namnen hittills, vid sidan av Lundellarn då. Den där Olsson ser väldigt, väldigt trevlig ut. Ohre gör dock bäst i att stanna kvar. Finns möjlighet till utlåning nån match här och där för honom då vi har annat bakom i junirlagen.

Kommentera

Vargher85: Två nya utöver denne Johnsson? Nej har jag sagt. Det blir en, på sin höjd - låt det bli Berglund. Och nån back till blir det absolut inte. Det blir Je. Westin och högst, högst toligt Lander. Hör vad jag säg!
Kommentera

Knylan: Jonas Gunnarsson är definitivt det bästa förslaget på målvaktsvärvning hittills. Att jag helt hade glömt bort honom.

Jag har absolut inga invändningar. Fixar Nubben Gunnarssons kråka på ett kontrakt så känner jag mig trygg gällande målvaktsposten.

Jag har sett att Chet Prickards och diverse skumma finnas namn har föreslagits i den här tråden.

Personligen föredrar jag att vi kör på ett säkrare kort och värvar svenskt.

Jag har tidigare tagit upp Micke Zajkowski och Nicklas Dahlberg som två tänkbara alternativ. Zacke är fortfarande ledig och skulle säkert fungera. Men låt han hitta någon annan arbetsgivare. Gunnarsson kör vi på!

Om Ohre själv skulle välja att söka sig vidare till något Division 1 lag för att få mer speltid så borde Markus Olsson (www.eliteprospects.com/player.php?player=113809) kunna funka som reserv.

Har hört en hel del gott om honom. Han säger själv att han vill få kontrakt i någon allsvensk klubb och är fortfarande junior så han är knappast dyr.
Kommentera

Lihagen till VIK Hockey.
Kommentera

JobbaPuck: Ja, i Malmö blir han ju inte kvar eftersom de nu redan har Alsenfelt och Sjögren på kontrakt (om nu MIF vill behålla Sjögren och han vill stanna?) och HV själva har Ersberg och PW. Det skulle vara om någon SHL-klubb vill skapa någon halvbra duo som typ Bellissimo/Lundström och hoppas på att någon av de blommar ut, t.ex. KHK. Men blir det allsvenskan så vore han nog klockren och skulle gå i samma linje som övriga laget, dock med väldigt mycket rutin från SHL även om han ej stått jättemycket. Jag tänker att om inte MIF varit så rastlösa som de alltid är så hade han lirat förstafiol där genom playoff också.

Så knappast MIF och definitivt ej HV. Tittar man då ner i allsvenskan så vet jag inte i vilka klubbar som vore så mycker mer attraktiva att hamna i. Leksand kommer väl värva något etablerat tänker jag. Västerås har kvar Fransson. Osv. Jag ser kommande år som att nu MÅSTE vi ta ett steg, missar vi playoff igen så är det ett stort misslyckande. Gunnarsson skulle få ett stort ansvar på den resan, säsongen efter kommande så bör vi vara ett lag för topp 4.

Kommentera

cally47: Om det ska in två nya forwards i truppen så skulle jag gärna se att det blir Christoffer Forsberg och Jacob Berglund. På backsidan så tror jag att man får räkna med att Bohman och Bryhnidsveen kamperar ihop och att det värvas ett inte alltför glamoröst namn till.

Jag skulle faktiskt bli väldigt besviken om det inte dyker upp tre utespelare till, med bakgrunden att man valde att förlänga med Boyce. Han har trots allt en seniorlön i kombination med en utvecklingskurva som pekar neråt.

Kommentera

Knylan: Det där, det där... Mycket bra! Nubben fixar.

Steken bekräftades förresten som klar för IFSH ikväll/igår på en sponsorfest i Gärdehof. Inte för att jag ondar, men hoppas Didrik den store smäller honom rejält.

Redigerad kommentar

Kommentera

JobbaPuck: Hmm, om TIK skulle göra en kopia på HVs gamla pressmeddelande kanske. HV har trott på Gunnarsson rätt länge alltså men har haft den solklara ettan Wesslau hela tiden. Kan man vara något på spåret här möjligtvis.

Redigerad kommentar

Kommentera

cally47: Johnsson är inte klar än men skulle också räkna in honom. Du kan däremot glömma två forwardsförvärv till utöver honom. Blir max ett, det kan jag lova. På backsidan är det färdigvärvat. Helt säkert. Om nu inte Je. Westin skulle få för sig att inte skriva på.
Kommentera

Corvo: Förväntar mig som sagt sju seniorbackar. Avehag och Frölander kommer garanterat att få sina chanser.

Gillar det här med Johan Johnsson. Stor utvecklingspotential. Som jag tidigare varit inne på hoppas jag på Jacob Berglund. Med dessa två, Ogge och möjligen Erik Nyström, tror inte han är helt borta faktiskt, har vi tolv forwards. Hoppas ännu på att man erbjuder Martin Mellberg åtminstone ett tryout. Dahlén får gärna stå på ett juniorkontrakt ett år till, 97:a som han är. Möjlighet till A-lagsspel i vinter kommer att finnas där i massor ändå.

Så skullle jag vilja ha det. Då har vi alltså 7 backar, 13 forwards på kontrakt. Ohre ena keepern, vem blir den sista? Lundell som det spekulerats i säger jag nej tack till. För osäkert kort helt enkelt. Pickard vettefan... Han höll i DIF, men det är också den enda A-lagssäsong med hyfsat bra stats. som han har haft. Drömmen Lundström är ju totalt avskriven och så verkar även Iilahti vara. Iaf senast de rapporterades nåt om honom, vilket jag tycker känns lite trist. Killen kan bli bra. Men visst, det är som jag skrivit tidigare en chansning det med. Som det är nu tror jag på utländskt mellan stolparna. Finns inte många svenska namn att jobba på. Idoff? Jojo... Men skulle iofs inte förvåna. Mycket nu!

Kommentera

Trots att det är väääldigt tidigt in på säsongen så kan man ändå inte låta bli att klura lite på kedjor:

Westin-Johnsson-NY
(Westin)-Strömberg

Marklund-Lindgren-NY
Bryhnisveen-NY

Wedin-Öhrn-Hallin
Nilsson-Bohman

(Johansson)-Berglund-Boyce
Brändström
Kommentera

Corvo: Det känns väldigt tidigt att spå var vi är i tabellen. Jag vill gärna veta vem som ska stå först. Kollar man runt i serien så ser det tunnare ut på de flesta ställen. Men inga lagbyggen är ju klara.
Kommentera

JobbaPuck: Du har absolut en poäng där när det gäller Filip. Jens Westin bör skriva på till veckan så då har vi våra sex ordinarie backar klara.

Samtidigt så ser jag gärna att någon av sistaårsjuniorerna tar backplats 7 och 8 och således kan kombinera allsvenskt spel med spel i Superelit.

Jag har lite för dålig koll på spelarna i juniorlaget. Med facit i hand så borde jag ha pallrat mig ut till Eon och sett fler matcher än 3-4 stycken i vintras.

Men Tim Frölander och Anton Avehag borde väl fungera som sjunde och åttondeback? Dom tar båda studenten om drygt en månad så några gymnasiestudier kommer inte att bli lidande. Marcus Hardegård utgår jag ifrån att han kommer att få chansen att visa upp sig i Allsvenskan nästa säsong men där bör fokus ligga på att han får ytterligare ett år på sig att utvecklas i J20 samt hinna ta studenten. Fortsätter utvecklingen att gå som förväntat och om han inte får akut hemlängtan till Norrbotten så utgår jag ifrån att Marcus får A-lagskontrakt 2016/2017.

Johan Johnsson känns jäkligt intressant. Jag har inga större tvivel faktiskt utan räknar med att han kommer att leverera som playmaker till hösten. Nu gäller det bara att någon tar till vara på passningarna och får sitt genombrott som sniper. Sam Marklund och John Westin borde väl ligga bäst till. Förhoppningsvis kan båda två komma upp i Johan Persson och Andrée Hults målsnitt den här säsongen (15 mål var).

Får vi bara Johnssons kråka på ett kontrakt så har vi tre kedjor och sju spelare födda 93.

Dom tre sista platserna lär väl kunna gå till Jacob Berglund, Jonathan Dahlén och Oscar Johansson (Visst, ingen superstjärna men har alltid bidragit med superhårt jobb under dom här två säsongerna, har visat fler än en säsong att han har kapacitet att bidra med mål och poäng i allsvenskan, förmodligen den i hela truppen som är mest stolt över att representera Timrå och är knappast dyr. Snarare tvärtom. OJ är nog mycket spelare per krona. Anses Boyce platsa i Timrå anno 2015/2016 men inte OJ blir jag uppriktigt förbannad). Ett kvartssamtal med Nubben vore kanske på sin plats i så fall? ;-)

Dahlén bör såklart platsa. Synd bara att han har ett år kvar på gymnasiet och inte har möjlighet att vara hockeyspelare på heltid. Men det bör väl hur som helst gå att kombinera.

Christoffer Forsberg vore i mina ögon lite av en drömvärvning faktiskt. Tar han före Jacob Berglund alla dagar i veckan. Men jag tror att han kan bli svår att locka till sig. Finns säkert något av dom sämre SHL-lagen (Typ Modo, Malmö eller Karlskrona) som är intresserade samt att han inte kommer sakna anbud från topplag i Allsvenskan.

Om vi leker med tanken att Johnsson, OJ, Berglund/Forsberg och Dahlén tar dom fyra sista forwardsplatserna så kan man konstatera att Nubben även i år misslyckades med sin ambition om hur han ville bygga laget.

Vi är inte ett speciellt mycket tuffare och tyngre lag än ifjol vilket var målsättningen.

På förhand så ser jag ingen spelare som känns given att göra 30-35 poäng. Men potentialen finns absolut men det krävs att åtminstone 2-3 stycken av Lindgren, Marklund, John Westin, Wedin och Johan Johnsson får sina genombrott i Hockeyallsvenskan. Fullt realistiskt och med tanke på nykomlingar i serien som Tingsryd, Pantern och Sundsvall Hockey är jag inte ett dugg orolig för att vi ska riskera kvalspel.

Jag räknar med att vi hamnar någonstans mellan plats 7-11 i tabellen. Bobcats och Pantern hamnar på jumboplatserna och får försöka kvala sig kvar.
Kommentera

cally47: Sedär, det tar sig. Jag utgår ifrån att han har kämpat på hårt i styrkerummet och käkat bra mat samt att han får bra stöd från fystränare och annan personal inom juniorverksamheten.

Han känns bra mycket mer seriös än en forna stortalang som Eric Moe där säkerligen något kilo för mycket berodde på för många besök på biteline och "en lat jävel" när det kommer till träning för att citera dottern till en av tränarna som fanns i juniorledet under Erics juniortid.

Elias är ju inte ens 16 och ett halvt år ännu, så att han åtminstone kommer upp i samma vikt som Emil inom en inte alltför snar framtid är väl allt annat än orealistiskt. Självklart ska vi vårda och ta jävligt väl hand om en sådan stor talang som Elias.

Att slänga in han i A-laget redan till hösten är absolut för tidigt utan fokus skall såklart ligga på att han ska vara offensiv stjärna i J20-laget till hösten.
Något enstaka gästspel i A-laget om det saknas folk pga skador eller sjukdomar för att känna på hetluften kan jag däremot tänka mig kommer att bli aktuellt.
Kommentera

flyttat inlägg

bobrov: ja o O J med!

Sedan kan ett avsnitt i tallnäsliv heta sons of timraik. Och innehålla dessa två lirare... 

:)

C Forsberg vill jag gärna se i Timrå IK men sedan vet man juh inte hurvida han vill lira under farsan eller ej. Han gjorde det bra i år iaf!
Kommentera

flyttat inlägg

Är det inte dags att värva Cristoffer Forsberg FBK fick inget nytt kontrakt där spelade några matcher med oss förra säs. är f.ö son till våran tränare.Där kan vi kalla spetskvalite.

Kommentera

dr-nix: ja varför inte? Man ska ha ett öppet sinne... Anton Wedin med kanske?

Jag menar Ludde Nilsson låg juh top3 i skytteligan efter någon månads spel ifjol.

Kämpa på bara så länge det finns vilja finns det hopp
Kommentera

« · 1683444 · »