1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly season 15/16

« · 1683444 · » Till forumet

Sv: Silly season 15/16
Vargher85: Vi har 5 försvarare klara. Knappast att det blir 8 seniorbackar på kontrakt. Jag anar magnusar i träsket angående Westin den äldre, som jag skrivit tidigare och som Knylan är inne på nedan. Ser egentligen inte varför Lander ska in i laget men han gick ofta före andra ifjol och är av timråsläkt, vilket av tradition brukar väga tungt. Får man önska är det i så fall för att han inte erbjuds kontrakt det jagas nytt och inte för att det inte löser sig med den förstnämnda.

Återkommer gång på gång till Johan Johnsson. Han är brännhet som sista centern. Vidare har jag fått bekräftat att det på allvar jagar norskt med kilon. Det är inte svensknorskt, Jacob Berglund, utan en äkta norrman. Ogge måste vara gjuten. Kanske, kanske Nyström erbjuds förlängning och hopp om Mellberg finnes.

Börjar bli tjatigt och visa namn dras upp till leda, men det är ju så förbannat jävla kul med Silly och de svängningar som dyker upp från dag till dag!

Det var inte längesen det sades tre nya. Det blev några fler än så och lär bli mer än två till. Tror på tre...
Kommentera

JobbaPuck: Nej, du kan nog ha rätt om backarna. Men nog hoppas jag att Westin och Lander ska finnas med i truppen till vintern. En av seniorbackarna är trots allt förstaårssenior så jag vet inte riktigt hur man ska räkna honom.

Men en forwardsida där man fyller på med Johnsson, en norrman, kontrakterar Ogge och dessutom Mellberg... det låter för bra för att vara TIK anno 15/16.

Sedan kanske jag klamrar mig fast vid Westin bara för att jag tycker att han är en så pass bra spelare.

Kommentera

Vargher85: Visst låter det tunt med två förstaårsseniorer. Men kolla på fjolåret. Då var det två juniorer på 6-7 backar. Hoppas självklart på Westin. Han ska vara vara vår defensiva klippa nu när Persson tackat för sig. Kan vara så att man inte kommer överens om villkoren.

Inte alls en omöjlighet. Fullt logiskt. Nubben har knappast kastat guld på många av förlängningarna, är ju bara att titta till namnen, och vi lär väl gå in med minst tolv forwards på kontrakt? Gärna 13. Det är optimalt. Där jag som sagt flera gånger petat på Nyström.
Kommentera

Vargher85: Jag hoppas och tror att du överskattar måttet av sexighet bland våra seriekonkurrenters trupper. Det vore närmast katastrofalt att lyckas missa topp 8 kommande säsong tycker jag. Serien tappar KHK, MIF och RBK uppåt och fyller på med ren dynga som Pantern, Sundsvall och Tingsryd underifrån. Ingen av de tre lagen ska kunna göra en Hästen. 

Om den här satans arenaaffären blir klar någon gång också så kanske det finns några tussar att förstärka med framåt säsongsstart och under säsongen också. Mja. Jag tror på detta, hyfsat så starkt. Västerås och Leksand lär väl ligga i topp sen blir det nog ganska så öppet. Karlskoga lär väl lyckas hänga på där också, som vanligt. Det är en RIKTIGT grå serie som väntar, det ska vi ha klart för oss. Vi bör ha goda chanser.

Kommentera

Knylan: Amen, hallelujah, Thomas Quick!
Kommentera

Knylan: Jag skriver också att man ska vara försiktig i nuläget, eftersom man inte vet vad de andra lagen får ihop för trupper, men jag vidhåller att det ser ut som det kan bli jobbigt. Vi har tappat våra bästa spelare och förstärkningarna är sämre, och nu har vi dessutom värvat en målvakt som jag rynkar på ögonbrynen åt. För min del hade man likaväl kunnat ha kvar Ilahti.

Samtidigt så lär vi inte få se en massa toksatsningar kommande säsong, och det är inte bara Timrå som brottas med sin ekonomi. Men kanske viktigast av allt är att ingen hockeyserie avgörs på papperet - man ska spela om det, tack och lov. Och vi vet av erfarenhet att det inte alltid är lagen som är bäst på förhand som tar topplaceringar. Vem hade inför den gångna säsongen av Allsvenskan kunnat tro att SSK skulle åka ut, medan Vita Hästen skulle spela kval till SHL?

Kommentera

JobbaPuck:

Thomas Quick??? : )))
Kommentera

DJ Hemp: Fin bit som förklarar kommentaren kommer här till herrn!
Kommentera

JobbaPuck:

Man tackar! : )
Kommentera

Knylan: Tingsryd skulle kunna ha ganska bra slagläge att bygga upp något igen. De har alltid levt på egna produkter och stark kultur. Deras juniorverksamhet är ju väsentligt bättre än de båda andra nykomlingarnas till exempel. Nu har de närliggande lagen Växjö tydligen slutat helt med svenskar och Karlskrona måste bygga ut med ny spets. Det borde kunna finnas många bra allsvenska spelare i Småland med omnejd som inte absorberas av någon annan klubb. Lättscoutade och lättflyttade. Lite som Asplöven kunnat plocka och låna av Luleå fast bättre läge.
Kommentera

Kongo: vad hände runt Algot? Var inte han presenterad av Leksand som gymnasist hos dom? Ska han lånas ut till Timrå eller blev han kvar i Timrå bara?
Kommentera

söder över: Han blir kvar i Timrå. Källa: Thord Johansson.
Kommentera

söder över: Någon (Knylan?) hade ett resonemang om att ansökningstiden för hockeygymnasier sammanföll med att Timrå höll på att konkursa. Så för att inte bli sittande i Kovland nästa år sökte han Leksand. Men TIK lyckades få honom att stanna. Bra.
Kommentera

El Maco: Japp. Så var det med det. Bra och viktigt att han blev kvar. En riktig stortalang. Poängkung i hela TV-Pucken som back bl a. Skönt också att få pissa på Leksand som trodde sig gjort ett dunderkap.

Redigerad kommentar

Kommentera

Som ni redan påpekat så sökte han till Leksands hockeygymnasium när Timrå var nära på att gå i konkurs. När det stod klart att fallet inte blev så (vad vi hoppas) så var det ett enkelt val enligt honom själv. En stortalang med Timrå IK som moderklubb och en spelare som TIK tror väldigt mycket på.
Kommentera

Vissa på "Bobbies" forum hoppas på Crippe-Månsson-Laakkonen som en ledande kedja till hösten. Tänk om vi kunde drömma lika mycket som de kan...
Kommentera

DJ Hemp: Skulle du vilja att det var vår ledande kedja säsongen 2015/2016?
Kommentera

DJ Hemp: hahahaha, uschfyfaaaaaan för den kedjan... mätta och belåtna är väl bara förnamnet där? 
Kommentera

DJ Hemp: Man blev nästan kåt vid tanken. Om man hade tänk tanken på 00-talet vill säga.
Kommentera

Ja, som ni säkert förstod tyckte jag mest att det var roligt med den superkedjan. : )
Kommentera

DJ Hemp: Var är Bobbies forum egentligen? Har noterat att de fortfarande inte är uppflyttade till finrummet här på hockeysnack i alla fall.

Jag tycker att man kan ge dom cred för att de har fans fortfarande efter deras ökenvandring. Dom hade väl knappt några fans under alla deras år i Timrås skugga - först i botten på allsvenskan och sedan i toppen på Div 1, men de kämpar fortfarande på. Satt och funderade och tittade på EP - Har Sundsvall någonsin varit bättre än Timrå efter S/T tiden? Nej var svaret jag kom fram till - stämmer det?

Kommentera

El_loco: Från 1936 då hockey började spelas i Medelpad till 2015 har bobbarna varit jämnbördiga eller före oss sportsligt runt åren 1986-1990. Utan sammanslagningen hade bobbarna (som ännu inte blivit med lodjur) sannolikt konkat då. Från fusionen till nu har vi varit före.
Kommentera

Johan Johnsson och Jens Westin klara

Kommentera

El Maco: Jag blev orolig där för Jens ett tag så detta känns riktigt, riktigt bra. Utomordentligt bra spelartyp att bygga en stomme kring. Skulle vi kravla oss upp i SHL så skulle han kunna hänka på dit också. Obefintlig produktion i år dock, men kanske får lira med någon mer offensiv back kommande säsong. Brändström lär väl kunna peta in några slagga så Westin kan nog roffa åt sig några ass i samband med detta.

Johnsson känns ju i det närmaste handplockad. Förutsätter att Roger vet nästintill exakt vad vi får här, en potentiell förstacenter för ganska små pengar. Snittar över en halv poäng per match på allsvensk nivå, likvärdigt med Hult. Har dock inte en jävla aning om hur killen rör sig på isen. Minns någon honom från matcherna mot Mora i vintras?

Kommentera

El Maco:Vore bra om Forsberg kunde övertala pojken sin att ansluta.

Tyckte han såg ut som en riktigt lovande sort under dom matcher han spelade för TIK i vintras

Kommentera

El_loco:

Blobers forum finns i länken. Det kräver att man blir godkänd som medlem för att ens kunna läsas. Eftersom jag blev det antar jag att alla blir godkända. Jag tvivlar på att de kommer att hålla till på HS, eftersom de verkar trivas bäst i sitt eget sällskap.

Man kan säga att vi i princip var lika bra 1998/1999. I alla fall kom vi lika långt (respass i Play Off 3). Sedan gjorde vi ett ryck säsongen därpå och lämnade Sundsvall långt bakom oss.
Kommentera

DJ Hemp: Själv drömmer jag om LeClair - Lindros - Renberg.
Kommentera

Vargher85: Spelar ingen roll vilka spelare som nämns. Kedjan med Krutov-Larionov-Makarov är ändå fullständigt ohotade. One of a kind. 
Kommentera

DJ Hemp: Tekniskt sett var de t o m bättre än oss, då de spelade en period längre en oss den säsongen.
Kommentera

Hm...blir det här en rekordung timråupplaga? Nästan bara 21-22-åringar i laget typ. Behöver ju inte vara fel iofs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rip Kirby: Jag snackar föredettingar ;) Krutov kvalar tyvärr inte in i den kategorin :(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sticker inte ut så mycket ändå jämfört med konkurrenterna. Gubben Hallin drar upp snittet. Nåväl, statistikklubben antecknar.
Kommentera

JobbaPuck:

Det stämmer att IFSH åkte ur i sd, medan vi försvann redan i ordinarie tid. Detta minns jag från Sportradion under hemresan från Mora, där vi hade torskat. Just då kändes det som ett mindre problem och inte har det blivit större i dag, 16 år senare.
Kommentera

Epost: Jag hoppas för övrigt att ST gör något matigt med Nubben nu igen när laget fylls på i en rasande takt. Hur ser man på centersidan, t.ex? April är inte ens slut och vi står med 17 kontrakterade spelare varav sex rena nyförvärv och två J20-uppflyttningar. I Hockeypulsavsnittet så pratade ju Nubbas om att han ej skulle ha bråttom men detta har han ju rivit av ganska kvickt får man ändå säga, hehe. Hur går det med den storlek han pratade om då? Vi skulle bli tunga att möta? Två av våra tre största spelare är målvakter.
Kommentera

Knylan: Du har rätt, han nämnde faktiskt storlek. Det måste betyda... fan, jag ska bara kolla eliteprospects.

Som jag trodde. Kolan är klar.

Kommentera

Vargher85: storleken har ingen betydelse, det är hårdheten tycker jag... det kan tolkas lite fel förlåt
Kommentera

Två trevliga signaturer till idag då!
Det är juh skönt att det går framåt...
Kommentera

Edb: Sög på den innan mitt svar. Kändes fel på mer än ett sätt att göra det...
Kommentera

Knylan: Kristiansen/Berglund och ett berg till back. Då är saken...biff!
Kommentera

Knylan: Dito på den, jag vill också höra en till nubbenintervju. Den förra var intressant. Bör vara en grupp elakare spelare han värvat nudå om jag fattade honom rätt, men jag undrar. Rekordsnabbt har det gått sa Bull.

Den där j-a arenan, kräng den. Igår. 

Kommentera

Stackars Asplöven består av fem spelare inklusive målis just nu enligt EP. Bobbarna av sex. 
Kommentera

Epost: Spelar väl mindre roll. TIK kommer ju ändå inte träna tillsammans förrän augusti.
Kommentera

Epost: De stackarna har inte en arena att försöka kränga av heller.
Kommentera

Är det ingen som oroas över vad som komma skall? Personligen tror jag att IFSH kommer tokgasa om Timrå IK. Den här soppan med arenafrågan blir jag inte klok på. Är det någon som har en bra förklaring på varför det sprack med den finansiär/det fastighetsbolag som var beredd att kliva på tåget? Är det någon som tror på anledningen ATT det sprack (orsaken alltså), och i så fall har en bra förklaring på det.

Är det någon som tycker det känns bra att Timrå IK står med en arena man inte bär med egna medel, som man inte blir av med, medan IFSH fortsätter rusta inför allsvenskan?

Jag är allvarligt oroad över den plan som tycks råda inom föreningen. Det fortsätts byggas, visst. Vi har något bra på gång. Men räcker det?

Det arbete med att finna andra ägare till hallen verkar ha gått i stå i och med Arvid Svenssons urtåg. Vad finns kvar? Det fanns ju minst ett par namn ytterligare av det jag förstått...
Hoppas verkligen det stämmer och att man verkligen förmår att "lägga locket på nu" då ett företag i miljardklassen kliver av på grund av läckor till media. Personligen tycker jag det verkar helt sjukt, men visst.

Ju längre tiden går, ju fler kliver av tåget. Talade med en stor sponsor idag som valt att lägga sin sponsorpeng på IFSH. "-Vi vill ha allt klart nu".

Jag skriver inte det här för att väcka känslor, jag skriver detta för att min stora kärlek (förutom mina barn, min familj) heter Timrå IK. Jag är allvarligt oroad och behöver lugnande besked från er andra "likasinnade".

Kommentera

Frella: det stämmer väl ändå inte riktigt. 14 spelare tränar gemensamt nio pass i veckan under de kommande två månaderna läste jag i st häromdagen.
Kommentera

250kg kärlek: Ta det lugnt nu. Jag utvecklar det en annan dag. En annan tid. Det är sunt att vara skakig, det är vi alla, men det kommer att ordna sig. IFSH kommer att förbli lillebror.
Kommentera

250kg kärlek:

Jag känner mig snarare rätt så lugn i och med alla positiva inlägg från diverse skapligt pålitliga och trovärdiga supportrar däruppe. Tänker att det på något sätt ska lösa sig med arenan och väljer att tro på det rådande lagbygget. Förväntar mig inga stordåd till hösten, men antar att vi i alla fall inte ska behöva hamna på en till synes hopplös jumboplacering igen. Nej, jag har inte glömt att vi i princip var klara för den negativa kvalserien ett bra tag. Ännu en mittenplacering ska vi väl kunna mäkta med? I bästa fall på rätt sida om det övre kvalstrecket denna gång. Och i så fall kan, som man brukar säga, allting hända...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Bra! Du har ju varit med ett tag längre än mig så jag litar på dig. Även om ditt inlägg mest består av antaganden så väger din åsikt rätt tungt.
Jag respekterar din åsikt men är fortfarande väldigt oroad över framtiden.

Arenan är kärnan. Löser vi inte det är det kört. Vad har DU hört som kan få min oro att lätta?

Ärligt talat har du nog inte en aning vad som sker, likt alla andra. Det borde oroa dig, likväl mig och många andra.
Kommentera

250kg kärlek:

Jag har egentligen ingen egen aning, utan jag baserar min uppfattning på vad vissa andra skriver. Det finns så mycket annat att oroa sig och ha ångest inför, så detta är nog ingen större fara. Nu tar vi en dag i taget här.
Kommentera

DJ Hemp: Ja, för den som inte lever för föreningen är det säkert ingen större skada skedd. Dem som däremot skulle kunna offra en lem eller två för detta så är det annorlunda.
Jag har massor att oroa mig för...säkert. Men jag ogillar att inte ha koll på Timrå IK.
;)
Kommentera

« · 1683444 · »