JobbaPuck: Nej, du kan nog ha rätt om backarna. Men nog hoppas jag att Westin och Lander ska finnas med i truppen till vintern. En av seniorbackarna är trots allt förstaårssenior så jag vet inte riktigt hur man ska räkna honom.
Men en forwardsida där man fyller på med Johnsson, en norrman, kontrakterar Ogge och dessutom Mellberg... det låter för bra för att vara TIK anno 15/16.
Sedan kanske jag klamrar mig fast vid Westin bara för att jag tycker att han är en så pass bra spelare.
Vargher85: Jag hoppas och tror att du överskattar måttet av sexighet bland våra seriekonkurrenters trupper. Det vore närmast katastrofalt att lyckas missa topp 8 kommande säsong tycker jag. Serien tappar KHK, MIF och RBK uppåt och fyller på med ren dynga som Pantern, Sundsvall och Tingsryd underifrån. Ingen av de tre lagen ska kunna göra en Hästen.
Om den här satans arenaaffären blir klar någon gång också så kanske det finns några tussar att förstärka med framåt säsongsstart och under säsongen också. Mja. Jag tror på detta, hyfsat så starkt. Västerås och Leksand lär väl ligga i topp sen blir det nog ganska så öppet. Karlskoga lär väl lyckas hänga på där också, som vanligt. Det är en RIKTIGT grå serie som väntar, det ska vi ha klart för oss. Vi bör ha goda chanser.
Knylan: Jag skriver också att man ska vara försiktig i nuläget, eftersom man inte vet vad de andra lagen får ihop för trupper, men jag vidhåller att det ser ut som det kan bli jobbigt. Vi har tappat våra bästa spelare och förstärkningarna är sämre, och nu har vi dessutom värvat en målvakt som jag rynkar på ögonbrynen åt. För min del hade man likaväl kunnat ha kvar Ilahti.
Samtidigt så lär vi inte få se en massa toksatsningar kommande säsong, och det är inte bara Timrå som brottas med sin ekonomi. Men kanske viktigast av allt är att ingen hockeyserie avgörs på papperet - man ska spela om det, tack och lov. Och vi vet av erfarenhet att det inte alltid är lagen som är bäst på förhand som tar topplaceringar. Vem hade inför den gångna säsongen av Allsvenskan kunnat tro att SSK skulle åka ut, medan Vita Hästen skulle spela kval till SHL?
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Var är Bobbies forum egentligen? Har noterat att de fortfarande inte är uppflyttade till finrummet här på hockeysnack i alla fall.
Jag tycker att man kan ge dom cred för att de har fans fortfarande efter deras ökenvandring. Dom hade väl knappt några fans under alla deras år i Timrås skugga - först i botten på allsvenskan och sedan i toppen på Div 1, men de kämpar fortfarande på. Satt och funderade och tittade på EP - Har Sundsvall någonsin varit bättre än Timrå efter S/T tiden? Nej var svaret jag kom fram till - stämmer det?
El Maco: Jag blev orolig där för Jens ett tag så detta känns riktigt, riktigt bra. Utomordentligt bra spelartyp att bygga en stomme kring. Skulle vi kravla oss upp i SHL så skulle han kunna hänka på dit också. Obefintlig produktion i år dock, men kanske får lira med någon mer offensiv back kommande säsong. Brändström lär väl kunna peta in några slagga så Westin kan nog roffa åt sig några ass i samband med detta.
Johnsson känns ju i det närmaste handplockad. Förutsätter att Roger vet nästintill exakt vad vi får här, en potentiell förstacenter för ganska små pengar. Snittar över en halv poäng per match på allsvensk nivå, likvärdigt med Hult. Har dock inte en jävla aning om hur killen rör sig på isen. Minns någon honom från matcherna mot Mora i vintras?
El Maco:Vore bra om Forsberg kunde övertala pojken sin att ansluta.
Tyckte han såg ut som en riktigt lovande sort under dom matcher han spelade för TIK i vintras
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Knylan: Du har rätt, han nämnde faktiskt storlek. Det måste betyda... fan, jag ska bara kolla eliteprospects.
Som jag trodde. Kolan är klar.
Knylan: Dito på den, jag vill också höra en till nubbenintervju. Den förra var intressant. Bör vara en grupp elakare spelare han värvat nudå om jag fattade honom rätt, men jag undrar. Rekordsnabbt har det gått sa Bull.
Den där j-a arenan, kräng den. Igår.
Är det ingen som oroas över vad som komma skall? Personligen tror jag att IFSH kommer tokgasa om Timrå IK. Den här soppan med arenafrågan blir jag inte klok på. Är det någon som har en bra förklaring på varför det sprack med den finansiär/det fastighetsbolag som var beredd att kliva på tåget? Är det någon som tror på anledningen ATT det sprack (orsaken alltså), och i så fall har en bra förklaring på det.
Är det någon som tycker det känns bra att Timrå IK står med en arena man inte bär med egna medel, som man inte blir av med, medan IFSH fortsätter rusta inför allsvenskan?
Jag är allvarligt oroad över den plan som tycks råda inom föreningen. Det fortsätts byggas, visst. Vi har något bra på gång. Men räcker det?
Det arbete med att finna andra ägare till hallen verkar ha gått i stå i och med Arvid Svenssons urtåg. Vad finns kvar? Det fanns ju minst ett par namn ytterligare av det jag förstått...
Hoppas verkligen det stämmer och att man verkligen förmår att "lägga locket på nu" då ett företag i miljardklassen kliver av på grund av läckor till media. Personligen tycker jag det verkar helt sjukt, men visst.
Ju längre tiden går, ju fler kliver av tåget. Talade med en stor sponsor idag som valt att lägga sin sponsorpeng på IFSH. "-Vi vill ha allt klart nu".
Jag skriver inte det här för att väcka känslor, jag skriver detta för att min stora kärlek (förutom mina barn, min familj) heter Timrå IK. Jag är allvarligt oroad och behöver lugnande besked från er andra "likasinnade".
Redigerad kommentar
Återkommer gång på gång till Johan Johnsson. Han är brännhet som sista centern. Vidare har jag fått bekräftat att det på allvar jagar norskt med kilon. Det är inte svensknorskt, Jacob Berglund, utan en äkta norrman. Ogge måste vara gjuten. Kanske, kanske Nyström erbjuds förlängning och hopp om Mellberg finnes.
Börjar bli tjatigt och visa namn dras upp till leda, men det är ju så förbannat jävla kul med Silly och de svängningar som dyker upp från dag till dag!
Det var inte längesen det sades tre nya. Det blev några fler än så och lär bli mer än två till. Tror på tre...