T T: Att vi ens fått behålla Persson över två allsvenska säsonger var mycket överraskande, jag var övertygad om att han skulle hänga kvar i SHL när vi åkte ur. Han var väl bäste back bakom Robinson där sista året.
Synd, men väntat. Svår att ersätta rakt av, jag älskar den typ av back han representerar. Skulle vi, mot förmodan, tappa Strömberg också så surnar jag nog ihop en aning.
hubbenorlen: Och då ska man komma ihåg också att han kliver in på sin sjätte säsong i A-laget, sin femte som i stort sett ordinarie även om han gjorde 33 matcher redan som 16-åring.
Han gjorde som sagt en riktigt svag säsong i år men nyckeln är att han ska få spela det spel han behärskar och inte behöva vara i de delar av banan där han inte räcker till. Där har Nubben sin stora utmaning.
hubbenorlen Hahl Bundy: 21... ja finns det inte mycket kvar att hämta då så...
jag undrar dock om han skulle lyckas bättre i en annan organisation?
jag vet inte alltså.. jag bara undrar... han har iofs vuxit upp rätt nyligen för om man ska se krasst på saken så byter spelare istortsett ut hela sin kropp när de kommer upp mot 20 år från spensliga till vuxna och det är klart att det blir förändringar men jag tyckte nog att Boyce saknade en god del kreativitet och blick för spelet alltså. han var så förbannat enkelspårig i sitt spel och kanske lite för mesig i närkamperna med... frånsett när han tumlade omkring AIK liraren som vann guld gallret då...
Han har en del att bättra på. han är rätt placerings säker i bp dock och inte direkt feg för att stå i vägen för backskott!
söder över: Håller med angående Boyce, jag är också tveksam till honom. Samtidigt så kan jag tänka mig att hans marknadsvärde är lågt efter den gångna säsongen och han har åtminstone en del defensiva kvalitéer och är dessutom ung.
Samtidigt har jag kritiserat honom och jag står fast vid att han inte borde ha fått förlängt kontrakt. Hoppas jag får äta upp de orden nästa säsong.
Rip Kirby: Bra där. Tror det finns bättre kandidater till en stabil förstemålvakt om man säger så. Undrar om man över huvudtaget har Iilahti i åtanke? Tror inte det själv, är för mycket av en chansning. Han är nog den perfekte "delapåsysslan" målisen, inte den uttalade förste keepern.
Favorit i repris, Jocke eller Åke? Nja, tror det blir en helt ny bekantskap om jag får gissa
Laken: Om bobcats missar avancemanget är säkert Åke Lund fri att gå. Skulle vara kul att ha honom i mål igen. Sen tror jag inte han är rankad som en toppmålvakt i allsvenskan. Även om han bor på orten och är en gammal bekant hoppas jag och tror att Nubben söker förutsättningslöst.
Finns det någon substans i snacket om Jocke L?
Redigerad kommentar
El_loco: Nu verkar det som att Färjestad mer eller mindre gjort klart med Johan Persson :-(
Dag för Nubben att leta en ny skarprättare till nästa säsong...
Emil P borta, Johan P borta - nu fattas det bara att Hult försvinner, så har vi knappt några målskyttar kvar :-(
Fast det är väl så det är att vara ett bottenlag i allsvenskan!
Redigerad kommentar
söder över: Om 2 år är han mogen att leda A-laget tillsammans med Dahlen och typ 3-4 till från dagens J18. Krydda det med några late bloomers som rejectats från SHL, i övrigt hungriga 25-27 åriga HA-spelare samt 1-2 riktigt bra ledargestalter i åldern plus 30, en riktigt bra målvakt och vi kopierar 99/00 framgångssaga ;-)
söder över: Jag tror att Nubben har räknat fel när han talar om fem sex nyförvärv (Hockeyplus/ST). Vi vet redan nu att det kommer en ny målvakt och på backsidan behövs det ytterligare en ny, nu när Robin Persson försvinner. Jag misstänker att backsidan, förutom norrmannen och Nilsson kommer att bestå av Borgman, Strömberg, Westin, Lander, Brändström och Perssons ersättare.
Forwardssidan bör det hända en hel del på. Pettersson är förlorad och vi kan nog räkna bort både Johan Persson och Ludvig Nilsson. Det är tre tunga pjäser och Nubben har dessutom pratat om att det finns spelare som han vill byta ut. Molinder hör utan tvivel till den skaran, men vilka de övriga är känns osäkert. Jag var övertygad om att Boyce skulle försvinna, men så blev det inte.
Jag tycker det är jävligt bittert att vi tappar flera av våra bästa spelare, men samtidigt borde det väl öppna upp för några skapliga värvningar. Sedan måste man väl se det som ett positivt tecken att bättre klubbar vill ha våra spelare. När vi åkte ur så var det väl bara en handfull spelare som var riktigt attraktiva för större klubbar, resten hamnade väl i gärdsgårdsserier eller på bänken i något SHL-lag. Nu är Timrå återigen ett lag dit spelare kommer och växer.
Ett positivt tecken.