1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly season 15/16

« · 1675616 · » Till forumet

Sv: Silly season 15/16
Knylan: hoppas brorsan stannar med, även om han inte gjorde poäng så säger hans +/- att han gjort något bra eller har jag fel?
Kommentera

T T: Att vi ens fått behålla Persson över två allsvenska säsonger var mycket överraskande, jag var övertygad om att han skulle hänga kvar i SHL när vi åkte ur. Han var väl bäste back bakom Robinson där sista året.

Synd, men väntat. Svår att ersätta rakt av, jag älskar den typ av back han representerar. Skulle vi, mot förmodan, tappa Strömberg också så surnar jag nog ihop en aning.

Kommentera

Förvånande att Boyce får förlängt... han har i mina ögon stagnerat/gått bakåt som jag ser det. Men det lär väl vara sista chansen att steppa upp några nivåer nu... kan jag tycka. Vi säger så.
Kommentera

Hahl Bundy: hoppas det... Hade jag varit sc hade inte Boyce's kråka suttit på pappret inför nästa säsong...

Hoppas att Nubben mfl i ledningen har bättre koll än jag för jag tycker nog att den spelartyp som Boyce är på isen inte är direkt omöjlig att hitta på marknaden i tex div 1 som också kan tänka sig att spela för en inte allt för hög lön...

Eftersom att han är en Timrå produkt är jag redo att knipa käft och se fram emot hans utveckling nästa säsong!

Han kan juh ha en del positiva egenskaper av isen som eftersträvas med...

Wedin blir jag jävligt glad över att ha kvar! Han kommer vara kalasbra nästa år!

Vestin är en bra kille med! Överlag känns det bra med dessa förlängningar ändå.

Oscar Johansson då? Vad vill man med honom tro?
Kommentera

söder över: I och för sig så glömmer man en sak... killen är 21 år. Han slog igenom tidigt så det känns som han är 30. Måste finnas ännu mer utveckling i honom... det är positivt o bra.
Kommentera

Hahl Bundy: jag ser hellre Boyce hos oss än möter honom. Jag tror han har mer uppsida.
Kommentera

Hahl Bundy: Sjukt att han bara är 21! Har inte tänkt på hans ålder. Man har liksom förutsatt att han är typ 27 och slut.
Kommentera

hubbenorlen: Och då ska man komma ihåg också att han kliver in på sin sjätte säsong i A-laget, sin femte som i stort sett ordinarie även om han gjorde 33 matcher redan som 16-åring.

Han gjorde som sagt en riktigt svag säsong i år men nyckeln är att han ska få spela det spel han behärskar och inte behöva vara i de delar av banan där han inte räcker till. Där har Nubben sin stora utmaning.

Kommentera

hubbenorlen Hahl Bundy: 21... ja finns det inte mycket kvar att hämta då så...

jag undrar dock om han skulle lyckas bättre i en annan organisation? 

jag vet inte alltså.. jag bara undrar... han har iofs vuxit upp rätt nyligen för om man ska se krasst på saken så byter spelare istortsett ut hela sin kropp när de kommer upp mot 20 år från spensliga till vuxna och det är klart att det blir förändringar men jag tyckte nog att Boyce saknade en god del kreativitet och blick för spelet alltså. han var så förbannat enkelspårig i sitt spel och kanske lite för mesig i närkamperna med... frånsett när han tumlade omkring AIK liraren som vann guld gallret då...

Han har en del att bättra på. han är rätt placerings säker i bp dock och inte direkt feg för att stå i vägen för backskott!

Kommentera

söder över: Håller med angående Boyce, jag är också tveksam till honom. Samtidigt så kan jag tänka mig att hans marknadsvärde är lågt efter den gångna säsongen och han har åtminstone en del defensiva kvalitéer och är dessutom ung.

Samtidigt har jag kritiserat honom och jag står fast vid att han inte borde ha fått förlängt kontrakt. Hoppas jag får äta upp de orden nästa säsong.

Kommentera

Norja lämnar Timrå IK.
Kommentera

Rip Kirby: Bra där. Tror det finns bättre kandidater till en stabil förstemålvakt om man säger så.  Undrar om man över huvudtaget har Iilahti i åtanke? Tror inte det själv, är för mycket av en chansning. Han är nog den perfekte "delapåsysslan" målisen, inte den uttalade förste keepern.

Favorit i repris, Jocke eller Åke? Nja, tror det blir en helt ny bekantskap om jag får gissa

Kommentera

Och M.Nilsson förlänger.
Kommentera

GurraG: Det blir bra det.
Kommentera

Herminator: Ja, det kan nog bli det ändå, även om han inte fick ut ett jota av den offensiv man kanske hade hoppats på inför säsongen. Vi MÅSTE få ut någon form av offensiv av backarna nästa år för att detta ska kunna gå. Brynis och Nilsson lär nog få stå för den influensen.

Kan gå.
Kommentera

Den här målvakten borde duga i Timrå...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8552

Kommentera

TRL:Jag tar hellre Jocke L. alla dagar i veckan!
Kommentera

Jag tror säkert att Magnus Åkerlund är ett alternativ man tittar på. Om han inte har kontrakt kommande säsong?
Kommentera

Laken: Om bobcats missar avancemanget är säkert Åke Lund fri att gå. Skulle vara kul att ha honom i mål igen. Sen tror jag inte han är rankad som en toppmålvakt i allsvenskan. Även om han bor på orten och är en gammal bekant hoppas jag och tror att Nubben söker förutsättningslöst.

Finns det någon substans i snacket om Jocke L?

Kommentera

GurraG: Andra märkliga förlängningen på kort tid, i mina ögon. Hade verkligen inte trott att Nilsson skulle bli kvar. Jag hoppas att Nubben är inne på rätt spår, men för närvarande förstår jag inte riktigt.
Kommentera

Vargher85: 21-årig förstaårssenior som ska bli andraårssenior. Han har så klart också utveckling kvar i kroppen.
Kommentera

El Maco: Sant, samtidigt så pratade Nubbeni intervjun med Hockeyplus att laget varit för snällt den senaste säsongen. Därför trodde jag att man skulle prioritera att ha lite kraftfullare backar. Men Nilsson ha å andra sidan offensiv potential, även om han inte fick ut den ifjol. Vi får se. Det kanske visar sig vara ett genidrag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vargher85: Finns väl fortfarande utrymme att plocka in lite elakhet. Tycker faktiskt att Nilsson lyfte sig i slutet på säsongen, finns potential i pojken.
Kommentera

ASA: Inte jag...
Kommentera

Vargher85:Håller med, fanns spelare som man trodde hade spelat bort sig från laget en av dom är mattias nilsson ,boyce en annan
Kommentera

Hälge: men tyvärr inte helt oväntat att han går förlorad.
Kommentera

dr-nix: Nej, absolut inte.
Kommentera

Hälge:

Värdelöst. : (
Kommentera

Hälge: Otroligt dålig nyhet. Hade hoppats på att han skulle bli kvar. Dynga!
Kommentera

Hälge: Kul för Johan att få den chansen, hade gärna sett honom kvar tycker att en säsong till i allsvenskan inte hade skadat och visat att han kunnat måla lika bra 2 säsonger i rad, ska dock bli spännande att se hur han klarar sig, vi har ju tydligen ett samarbete med FBK så är han på gränsen kommer vi nog se honom nån match.
Kommentera

Hälge: Så där är det ju alltid, som SHL-lag kan man ju plocka russinen ur den allsvenska kakan. Nästan självdestuktivt att ha ett individer som presterar om man inte avancerar i systemet.
Kommentera

Anonymous: Johan Ps bror John har ju ryktats till färjestad ett tag. Nu finns det ju två alternativ här - Mr Madhawk kanske har missuppfattat de två bröderna - alternativt så spelar bröderna ihop i familjen nästa säsong.
Kommentera

El_loco: Nu verkar det som att Färjestad mer eller mindre gjort klart med Johan Persson :-(

Dag för Nubben att leta en ny skarprättare till nästa säsong...

Emil P borta, Johan P borta - nu fattas det bara att Hult försvinner, så har vi knappt några målskyttar kvar :-(

Fast det är väl så det är att vara ett bottenlag i allsvenskan! 

Kommentera

Kevin O Shea: Tappar nog de bästa spelarna även om man ligger på övre halvan i tabellen. Hoppas vi hittar vettiga ersättare dock.
Kommentera

Kevin O Shea:

Var på matchen idag och kan bara konstatera att Elias Pettersson o Dahlén junior inte skulle göra bort sig i A-truppen. Speciellt inte Pettersson som var outstanding.

Så vi kanske inte behöver titta så långt för att hitta ersättare.

Framtiden ser ljus ut.
Kommentera

The great one: Elias har väl egentligen bara fysiken emot sig. Ett av de mer spelintelligenta sugrör man sett faktiskt. Vore mycket intressant att se hur han står sig på seniornivå.
Kommentera

Frella: bara skriva kontrakt med han på 5år
Kommentera

stoff: men 56 kg är inte mycket o hänga i julgran...
Kommentera

stoff: Sätt han vid julbordet först..
Kommentera

stoff: Jisses, fattas ju i alla fall 20 kg muskler till fullväxt ;-)
Kommentera

The great one: Elias nya Gretzky i den åldern måste bara in i A-truppen 7poäng på två matcher mot gnage och vräkt in poäng även i J20.Han och Dahlen givna hoppas bara de backas upp av tunga grisar från Nordamerika får vara slut me mammas pojka nu som klothuvudet till och med sa i hockepuls.
Kommentera

stoff: den här killen väger in på 68pannor och kör som center i AHL... Jag undrar vad han vägde 2012 när han debuterade där. Ja han är betydligt större än Pettersson och AHL är en smått djurisk liga när det gäller det fysiska spelet. Våldsamma illigala smällar överallt på banan.
H A är mer en liga som belönar tekniska och snabba spelare. Jag tror inte att Elias är redo för en säsong i a-laget med han lär lätt hoppa in. Gör han succé blir det kanske ganska många matcher.

Jag tror inte att vi behöver hänga upp oss jättemycke på vikten hos en spelare som levererar med sitt spelsinne före fysik.

Sedan är han i en ålder där kilosarna kommer på plats rätt snabbt med bra kost och träning.

Hoppas att han är begåvad med ett hjärta likt Lander det skulle vi behöva om vi ska få se honom etablera sig i hockeyvärlden under våra vingar.

Redigerad kommentar

Kommentera

söder över: Om 2 år är han mogen att leda A-laget tillsammans med Dahlen och typ  3-4 till från dagens J18. Krydda det med några late bloomers som rejectats från SHL, i övrigt hungriga 25-27 åriga HA-spelare samt 1-2 riktigt bra ledargestalter i åldern plus 30, en riktigt bra målvakt och vi kopierar 99/00 framgångssaga ;-)

Kommentera

157620: visst vore det fullständigt gudomligt om våra egna löften kunde ta upp oss till finrummet igen?

Annars då?

Jag tycker faktisk inte att det är jättehemskt spelmässigt.
Jag uppskattar de relativt täta spelvändningarna och inte sådär jättetajta försvaren som shl innebar...

Nackdelarna är tyvärr rätt tydliga med...

En domare är juh tragiskt att uppleva igen. De är betydligt mycket svagare än de man gnällde över för några år sedan i es. Jag tycker framförallt att dom har svårt att hålla en jämn nivå på sina utvisningar och att dom saknar lite känsla för spelet och därigenom köper en del filmningar för lätt. Hallin har givit oss en hel del pp'n på ganska tvivelaktiga grunder.

Tv produktionen är skapligt kass med måste jag erkänna...
Kommentera

söder över: Jag tror att Nubben har räknat fel när han talar om fem sex nyförvärv (Hockeyplus/ST). Vi vet redan nu att det kommer en ny målvakt och på backsidan behövs det ytterligare en ny, nu när Robin Persson försvinner. Jag misstänker att backsidan, förutom norrmannen och Nilsson kommer att bestå av Borgman, Strömberg, Westin, Lander, Brändström och Perssons ersättare.

Forwardssidan bör det hända en hel del på. Pettersson är förlorad och vi kan nog räkna bort både Johan Persson och Ludvig Nilsson. Det är tre tunga pjäser och Nubben har dessutom pratat om att det finns spelare som han vill byta ut. Molinder hör utan tvivel till den skaran, men vilka de övriga är känns osäkert. Jag var övertygad om att Boyce skulle försvinna, men så blev det inte.

Jag tycker det är jävligt bittert att vi tappar flera av våra bästa spelare, men samtidigt borde det väl öppna upp för några skapliga värvningar. Sedan måste man väl se det som ett positivt tecken att bättre klubbar vill ha våra spelare. När vi åkte ur så var det väl bara en handfull spelare som var riktigt attraktiva för större klubbar, resten hamnade väl i gärdsgårdsserier eller på bänken i något SHL-lag. Nu är Timrå återigen ett lag dit spelare kommer och växer.

Ett positivt tecken.

Kommentera

Vargher85: En ny keeper, norrmannen, ny back. Ersättare till Molinder, Pettersson och Persson. Några lär lyftas från J-lagen. Roligare än så blir det nog inte är jag rädd.
Kommentera

Frella: Är det bara rätt spelare så kan det bli nog så roligt ;)
Kommentera

Frella: Är det bekräftat nånstans att Molinder lämnar?
Kommentera

Frella: Hult och Nilsson är väl också at risk. Sen borde det vara svårt att se att någon rycker i våra spelare. Hult är nog inte superhet för elitserien i och för sig men kanske en sådan som några som VIK skulle kunna bjuda högt för - Västerås lär kunna tappa rätt många efter den här säsongen.
Kommentera

« · 1675616 · »