Herminator: Det kommer nya Ludvig Nilssons, det behöver vi inte vara ett dugg oroliga för, och de versionerna tror jag kommer vara bättre än Ludde också. Sen så skulle jag bedöma chanserna för att Johan Persson och Ludvig Nilsson åtminstone gör några matcher här nästa säsong som ganska så goda. Folk brukar slentriangnälla här om att vi saknar "snajpers" när vi haft en av seriens främsta i laget (plus John Westin dessutom) i form av Persson, något som då så klart SHL-lagen märker. Högerskytt och en jävla snärt i handlederna. Men överlever han på SHL-nivå så blir jag mycket glatt överraskad, vilken utvecklingskurva i så fall, om han nu då övht skriver på för FBK, något som inte offentliggjorts ännu.
Så länge vi ligger i andraligan så får vi vara väldigt nöjda med att vara en språngbräda för spelare som vill framåt i karriären. Det betyder att vi jobbar helt rätt.
luffaren: Nu ska vi inte hålla på och titta bakåt, det som hänt har hänt, men tänk om vi haft "rätt" målvakt under säsongen som var. Vi fick ut väldigt lite av ett ganska så bra lag egentligen. Vi fick t.o.m. känna på känslan av att vinna matcher efter full tid. 20 trepoängare, så många har vi inte tagit sedan 07/08 (23). Trots det försämrade vi placeringen från fjolåret, mycket beroende av att vi istället för att spela kryss istället förlorade de jämna matcherna. Och i de kryssmatcher vi fick så förlorade vi, straffläggningarna slutade 1-5. Av nio kryss så vann vi två förlängningar, en i OT och en straffläggning. I tre av de fem straffläggningar vi torskade så gjorde vi dessutom mål men förlorade ändå.
Jag tror att vi med en bättre målvakt hade haft åtminstone tio, kanske femton poäng ytterligare. Men men, det får vi aldrig veta. Men jag inbillar mig att vi åtminstone närmar oss den punkten där vi hinner passera målsnöret innan det dras mitt framför näsan på oss.
Redigerad kommentar
Knylan: På FBKs sida så stog det klar för 1år/try-out så det stämmer nog bra. men jag tror som dig Knylan, att han kan lyckas, titta bara på Emil Sylvegård i Luleå dock mer av en enrgispelare.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jocke Lundström lämnar Leksand har jag läst någonstans ... Agera Nubben
Redigerad kommentar
Crippelina på sundsvalls önskelista enligt st lika bra att de tar tant hagos oxå blir en bra 1a katt line att bygga på haha
Redigerad kommentar
dr-nix: Ser onekligen lite halv tungt ut just nu. Emil o Ludde till MoDo. Persson till FBK. Borgman till Västerås. Robin Persson blir ju inte kvar. Tveksamt om Hult.
Molinder o lill Challe känns väl lite tveksamt om. Fast de går ju att ersätta.
Jens Westin o Öhrn måste bara stanna.
Får nog plocka upp halva J 18 laget...
Kan bli riktigt tufft detta.
Timråit H-sand:
+ att det saknas 2 målvakter . Tur att serien startar i september ;)
Andersson: Åtminstone en målvakt om man räknar in Ohre. Nubben hade väl räknat med en fem-sex nya. Blir nog 8-9st.
Lite trist. Med samma lag och en bättre målvakt skulle vi tillhöra topp fem alla gånger.
jå1: Vi vet inte hur länge det har varit klart att Borgman lämnar oss. Kanske kan man se norrmannen som hans ersättare för honom, men då tänker jag utifrån att vi mer eller mindre bara hade fem backar förra säsongen (Persson, Borgman, Westin, Strömberg och Nilsson) de andra var juniorer och korttidslån.
Strömberg och Nilsson blir också kvar och jag tror detsamma gäller för Westin. Det är en bra back som skulle kunna spela högre upp i systemet, men jag tror inte att någon sportchef är sådär jättesugen på att värva killen som gjorde en assist för Timrå förra säsongen.
Jag tycker det är tråkigt att Borgman lämnar oss, eftersom han var en talang, men han var inte heller någon färdig spelare och därför inget blytungt tapp.
En backsida bestående av Bryhnisveen, Westin, Strömberg, Nilsson. Brändström, Lander, en ersättare till Persson samt ytterligare någon spelare tycker jag känns helt OK.
Redigerad kommentar
luffaren: Aha nytt o färskt asså!
Rätt trevligt ändå! Får se vad som händer nu då. Om han håller och är fit for fight kan han gott bli ett riktigt utropstecken till vintern.
enligt hörsägen ska han juh besitta en utomordentlig talang.