Laken: Nja, det har jag svårt att se. Jag tror att det kommer att komma en förstecenter, exempelvis Jacob Berglund, och att det blir Hults ersättare. Själv skulle jag därutöver vilja se en förlängning med Oscar Johansson och ytterligare en forwardsvärvning för att jag ska vara nöjd.
JobbaPuck: Tre saker främst:
- Det finns ett antal juniorer som anses vara mer lovande (Lööke, Lindblom och Brodecki samt Ölund från J-18)
- Även vi måste dra ner på spelarbudgeten/truppen. Då ryms inte spelare som Lindgren.
- Ironiskt nog så har det också att göra med att när Lindgren skadade sig för andra gången så hörde Bulan av sig till Luleå och fick ner Daniel Mannberg.
Med Mannberg följde ett kontrakt som även sträcker sig över nästa år.
Mannberg har Bulans förtroende och med Olden tillbaka från Norge så ser Lindgrens chanser till spel i annan line än checking line begränsade ut. Han var mer en playmaker i J20 än en grinder.
Ibland är det bara ödets nyck som ställer till det. Lindgren och Westerholmarna var fruktansvärt bra under försäsong men när Lindgren skadade sig försvann de helt (bortsett från på slutet). Utan Karalahtis extremt fula påhopp så kanske Lindgrens genombrott kommit och allt sett helt annorlunda ut.
Redigerad kommentar
Jag känner mig ganska så bekväm i att det kommer lösa sig i arenafrågan, spikar bara kommunen igenom detta med hyresavtal på 20 år så. Gör dom det så borde det kunna gå att lösa, förhoppningsvis fort som fan.
Så, jag tar mig friheten att EP-runka lite. Jag kvarstår att Chet Pickard borde kunna vara en rimlig förstemålis. Jag vet inte vilka pengar de har att röra sig med i Danmark och hur lönerna i högstaligan där står sig mot vad vi skulle ge en förstemålis (topp 2-4 högst betald i laget, dock efter Hallin) men oavsett vad, det vore en bra värvning. Stor och verkar vara väldigt seriös, vi är nog en attraktiv klubb i och med att vi är i uppbyggnadsfas men där kravet är att vi ska ta stora steg kommande år. Gjorde en statistiskt sett bra säsong i DIF 12/13.
Sen vettefan hur det står till bland utespelare. Den storlek och tuffhet som Nubben snackade om har väl inte riktigt synts bland nyförvärven. Martin Laumann Ylven är stor och tung utav bara helvete och dessutom en riktig dåre men verkar ha fått de senaste två säsongerna i Norge förstörda av skador, vilket man får anta av de få spelade matcherna. Löneanspråken kan ej vara höga, han skulle förmodligen tjäna på att sitta hemma i Norge och stämpla. Men gissar att han vill lira. Laumann och Tommy Kristiansen, det skulle smaka fågel det. 204 kilo norsk forwardsduo. Sen en Elias Pettersson med sina 22 kilo som åker i korridoren och levererar flipp. Taget!
Redigerad kommentar
Corvo: Pääjärvi fungerade ruskigt bra på rena kontringar eller överlag i matcher där det är mycket snabba spelvändningar men han saknade lite andra egenskaper redan på ES-nivå tyckte jag.
Han har säkert utvecklats men tydligen inte tillräckligt.
Angående Lihagen så lämnar han Karlskrona pga att han vill bo närmare sin son som är boende i Örebro, så honom kan vi fläskglömma. Det hade vi troligtvis kunnat göra ändå. Han är en spelare för ett absolut topplag i AS alt. ett SHL-lag.
Edit: Den där lilla viktiga länken dårå...
Redigerad kommentar
Andersson: Jag hade gärna sett dom här i TIK.
Forwarden Johan Johnsson, född 1993, är mycket nära en övergång till Timrå. När detta skrivs kanske det till och med är helt klart.
Enligt mycket insatta källor så är i princip allt klappat och klart.
Redigerad kommentar
Förra året skulle bli genombrottsåret i SHL och han ledde interna skytteligan (före Scott, Sweatt, Rödin osv) på försäsongen när busen Jere Karalahti gjorde en otroligt ful checking to the head på honom och han säsongsstart blev rehab istället. Sen när han väl kom igång igen så gjorde Arvid Lindholm i SAIK en blindside tackling mot huvudet på stackars Lindgren vilket satte p för denna säsong.
Spelskicklig, teknisk, duktig skridskoåkare. Är han hel kommer ni ha nytta av honom.