1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596111 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2016/2017

Sv:Silly Season 2016/2017
Sputnik: "Efter ett långt möte med sportchefen Kent "Nubben" Norberg var kontraktet påskrivet och klart.
– Vi satt en söndagskväll och pratade i tre timmar och han berättade om planerna för laget. När det mötet var slut så kom vi överens och skrev på direkt."

Kung. På tal om ingenting, blir det någon kupp mot SCA? Kanske vi ska ta hela konceptet från bobbarna?

El Maco: Kanske att man håller på något nyförvärv/förlängning som man presenterar på medlemsmötet?

Tyst med förlängningar ett tag. Noterar även att det är rätt tyst med rykten om våra spelare till andra klubbar. Kanske indikerar en del bläck på papper som inte kommunicerats än.

sargad: Haha, visst är det så. Samtidigt så vill jag faktiskt understryka att Lindhagen är en bra spelare. Hade det inte varit för att vi har yngre (och billigare) i laget redan som gör jobbet lika bra så hade jag gärna sett en förlängning av kontraktet. Modo behöver ju allsvensk rutin också, den är nästan mer värd än SHL-rutinen, åtminstone för att inte halka efter i början av säsongen. Han är också en spelare som är tänkbar att ta med sig vid avancemang eftersom han gör ett jobb i fjärdelinan lika bra oavsett nivå. Våra käpphästar där är Molinder och Boyce, vi behöver inga fler.

Jåkkinen: Sjysst formulering, skyller på ölen.

Nucky: Skyhöga favoriter är nog att ta i. Vi är inte heller klara med lagbygget än heller

leo: tror det är bra om du är nöjd med runt 20 mål och spel i andrafemman. Han gjorde 19 mål och var sexa i allsvenska skytteligan på det i vintras. Tveksamt om du hittar två linor med forwards i modotröja som har runt 20 mål i kroppen...

Jåkkinen: Ok.
Blir spännande med derbyn i vinter. Ni är ännu skyhöga favoriter, men får väl se vad som kommer in.
De flesta lag som ramlat ner verkar haft ett svårt förstaår, det i kombination med Svartens lagbyggarkunskaper så ser det inte så jävla ljust ut..

Nucky: Spelade bra mot oss. Iofs hade vi en tendens att göra målvakterna bra.

{jå 1}: men det var om han var tänkt för en första- eller andrakedja. Jag har inget problem egentligen med att han går in i en andrakedja. Känns inte realistiskt att förvänta sig så mycket mer än så för mig och sen är det ju möjligt att han utvecklas också. Lyckas han peta in runt 20 puckar samtidigt som han spelar tufft och med känslor så ska man vara nöjd.

Lindhagen intresserar mig inte dock.

Jåkkinen: ursäkta om jag kapar er tråd, men ni lär ju sett Markus Olsson ifjol. Åsikter om honom?

Knylan: Utan att ironi eller hån mot Modoiter kan man konstatera att det svänger snabbt i hockey. Modo ska alltså nu vara intresserad av en spelare som hänger längst ut på gränsen av att färga i Timrå. Trodde man inte för 2 månader sedan.

hanzon: Han kommer göra ett habilt jobb, utan tvekan. Nästintill helt tandlös offensivt (åtminstone hos oss) men nyttig på många andra sätt. Vi har redan ett överflöd av den centertypen så det känns inte aktuellt att förlänga.

leo: Var en del grin i boken eran när han presenterades.

Kongo: Det bästa vore om transatlanterna fick betalt per poäng. 7000 per poäng och säsong känns rimligt.

Jåkkinen: tror och hoppas att ingen grinar över Björklund. Hyfsat ung powerforward som gjorde 19 mål på 48 matcher.

{3627}: Två transatlanter som till Emil Berglund-lön kommer topp tio i poängligan får gärna värvas.

hanzon: Grinar ni över Björklund lär ni inte bli överlycklig över Lindhagen..

Knylan: Självklart ska det vara ungt och utvecklingsbart som håller en tillräckligt hög nivå. Spelare som har potential att utvecklas i takt med föreningen och vara med på en resa uppåt. Detta framför ett val att ha etablerade, stagnerade och dyrare spelare lägre ner i hierarkin. Ett lyckat historiskt exempel är Robban Carlsson.

Puckat: Är Lindhagen en bra spelare?

hanzon: Vet det bara. Samma som med att Emil Pettersson kommer gå till Skellefteå.

Puckat: Var står det skrivet?

Knylan: Huvudsaken att ingen transatlant värvas. 😉

54 Dahlén - 23 Boyce - 12 Lööke
57 Wedin - 24 Molinder - 10 Persson
NY - 14 Pettersson - NY
25 Westin - 19 Öhrn - 16 Sirén

Explorer Arena är mitt namn på Arenan...
Gärna i Pet...!

Kongo: Om vi ska mönstra en hel andrakedja med juniorer så vet jag inte riktigt om jag skulle känna mig trygg om vi dessutom har juniorer i fjärdekedjan redan från start. Det kryllar inte direkt av a-lagsprospects i J20 heller.

Målsättningen kommande säsong lär nog bli att konkurrera på allvar om topp två, då behövs en jävligt stark fjärdelina också.

lungan: Lindhagen vill till Modo

lungan: Molly kötta framför mål?

lungan: I en sådan uppställning skulle jag hellre se ungt och utvecklingsbart i fjärde istället för Lindhagen och Westin. Helst från den egna juniorverksamheten.

Om Molle förlänger ser jag honom som vår förstecenter om S.L kontrakteras

Tänk er följande tre formationer!

Lauritzen-Molinder-Persson
Dahlén-Petterson-Lööke
Wedin-Boyce-Öhrn

Nog är detta tre klass kedjor i HAS!

Molle i första balanserar defensiven och kommer kötta framför mål, Lauritzen lägger mackor till Persson och så gör Persson MÅL.

Sedan har vi Magi kedjan, där allt kan hända och unga rutinkedjan som både kan bidra offensivt men även defensivt!

Sedan har vi en fjärde med

Sirén-Lindhagen-Westin!

Snälla Nubben låt dessa bli Timrås 12 forwards nästa år.

lungan: På onsdag

Skarin: Hur mycket pengar inbringar arenanamnet? Har för mig att det var en miljon när det blev eon. Men det var ju elitserien.

Var det inte medlemsmöte nästa vecka?

Hur mycket rolig info kan släppas då?

Mitt förlag arena namn IKEA Arena!

Jämtlandsfil: Jag är mer inne på Libresse Arena.

Permobil Arena!? Vi kan ju alltid värva ett par gamlingar från bobbarna så kan dom få åka in på en varsin permobil till tekning...

Skarin:
Klår vi Metallåtervinning Arena i avd. knäppa arenanamn tro? :)

El Maco: Är mer inne på Big Boy Arena...

El Maco: Por favor!!😂

Skarin: fritt fram för spekulation? Jag tror att McDonalds googlat sina varumärken och kan se att det snackats El Maco i 22 år och öppnar plånboken.

dr-nix: nu är jag trög? :d

Skarin: Vore trevligt, hoppas du har rätt.

Ett två, ett två...

T E s t I N g
t e S T i n G

*host host*
*harkel harkel*

Det känns som att arenanamnet är nära nu, systrar & bröder. Milt uttryckt.

Frebog: Bra då spelar han inte i något annat AS lag heller.

Dock ett mindre dragplåster till AS!

OlliJanne: Fast det är ju 3-4 månader kvar till nedsläpp så vi kan inte förvänta oss ett pling varje vecka

Funderar över timeingen till detta reportage.

Är det för att injicera lite dåligt samvete i nämnda pojkar att lätta lite på lädret och ge lite dollar till sin gamla klubb?

www.allehanda.se/sport/vi-granskar-jattekontrakten-sa-manga-miljoner-havar-modos-nhl-stjarnor-in

Frebog: Ja va faan inte ett enda namn denna veckan. Kl är 13:45 nu och inte ett ljud. Man kunde väl släppa några av de som signar fortsätter. För om Nubben går ut och berättar att han ska ha in 4-5 nya spelare till så antar jag att det redan är klart med ett gäng spelare som resignar.

Jonas Berglund som Timrå var interiserad av har gått till Frisk-Asker

Hälge: Grattis Hälge, såg just matchen med min Liverpoolska son. Det var som att se två Kloppstöpta lag anfalla som om världen höll på att gå under. Kunde lika gärna slutat 8-8 🙌

Sputnik: Ja, det är väl inte helt otänkbart.

« · 1745937 · »