Hälge: Intressant hur det blir då om man skall satsa på bara 2 tränare. Kör man vidare med Forsberg/Stridh eller satsar man på något annat?, vad tror vi?
lungan: Just det tränarfrågan har man ju nästan glömt bort. Har jag bara fått för mig eller stämmer det att det stått nånstans att det inte finns ekonomi för att ha 3 tränare i staben?
lungan: Nja känns långsökt tyvärr. Han aviserade ju att han lär spela utomlands i 1-2 säsonger till innan han vänder hemåt. Då blir det nog Frölunda tyvärr. Men drömma måste man ju få göra. :) undrar om Nubben skall fortsätta hålla oss på sträckbänken eller skall vi få nått nyförvärv/förlängning att glädjas åt imorn. Sune blir det någon Lauritzen eller,? ;)
Marcus: Du har en poäng där för det är nog viktigare än vad folk tror!! Se tex på SAIK dom har absolut ingen konkurens från några elitlag att tala om! Luleå har visserligen ett par basket lag!! Men ta och spana in Umeå!!! Där det har gått inflation i innebandylag!! Fotboll lika så när ytterligare ett herrlag gick upp i Div1!!! För att inte tala om basket!!
Var glad att ni endast har Giffarna att tampas med när det gäller sponsorer!
Visst känns det väl som att sportvindarna i distriktet börjar blåsa vår väg. Bobbarna åkte ur. Granlo åkte ur. Dragons i kk!? Selånger fotboll trappar ner. Kovland hockey likaså. Modo! Det finns kanske bara underlag för två elitlag i de stora sporterna. När det blir fler så verkar det som att något lag alltid klappar ihop sportsligt / ekonomiskt.
Jävligt roligt för honom, tänk att han stundtals så sent som för två år sedan var petad i TIK. Helvete vad spännande det ska bli att se Elias utveckling här, han har ju ännu fler redskap än vad Emil har, eller åtminstone hade i den åldern. Om vi bara ser till att skapa en miljö för Elias där han kan få tid att växa ikapp fysiskt och ta sina steg i lugn och ro så kommer vi nog att få se en enormt giftig center innan han dansar vidare. Spelare som honom kan vara 'tungan på vågen' när det kommer till de avgörande matcherna.
Har Nubben blivit satt på disktjänsten uppe på hotellet den här veckan eller vad är det som sker? Jag menar, Dahlroth kan de väl släppa åtminstone. Bara så att man får nånting att bita i.
Sputnik: Målvakten Linus Lundin går tiil även han Till AIK från västervik. En målvakt jag nämnt här inne och velat ha till Timrå. Ser ut att kunna bli lite Halvtungt för Västervik om man Tappar för många spelare. Öhman som också ligger högt i poänligan i Västervik sägs ju vara klar för Pantern med.
palleparling: Det var det jag trodde, alltså antingen Västervik eller AIK. Jag har hört att han har ett stort Hjärta för AIK.. Dock ändå surt för jag hadde gärna sett han i timrådressen.
El Maco: Haha, man ska inte läsa in för mycket i intervjusvar nedskrivna i textform men den bild man får är ju onekligen att Nubben är måttligt intresserad av ett fortsatt samarbete. Vilket, enligt mig, är helt i sin ordning. Han gjorde en poängmässigt sett helt okej säsong, men vi behöver någon som verkligen kan bidra offensivt, i offensiv zon. Inget ont om hybridbackar som vill anfalla själv omvartannat, men det är nog inte vad vi behöver.
Majoriteten av de poäng han bidrog med kom också tidigt på säsongen sen hamnade han i en djup svacka. Gratulationer om han landar ett SHL-kontrakt men det känns väl rimligast att han får fortsätta gnugga allsvenskt, alternativt testa lyckan utomlands.
JobbaPuck: "Det hela hänger i mina ögon på hans fysiska status och löneanspråket."
Det är väl ganska stora anledningar till att vara tveksam?
Jag har inte sagt "avdankad föredetting". Jag har sagt att jag är tveksam till om han är rätt för Timrå IK 2016.
Vi får väl se om han ens värvas och gör han det får vi se om det var klokt att satsa på honom. Det finns andra lediga spelare jag hellre skulle ta in till förmodad billigare peng och som är mindre riskfyllda.
71 var ingen president när Timrå ramlade ur SHL.
Knylan: Lauritzen spelar väldigt sällan center.
Röda Tallen: Dahlén kommer vara en av seriens största dragplåster. Det är nog lugnt på den fronten.
JimmyH: Med tanke på att du insinuerar att Lauritzen skulle vara en avdankad föredetting så tycker jag mitt ordval passar bra.
Jag följde honom noga i DIF ifjol och han har fortfarande verktyg nog för att vara en toppspelare i HA. Det hela hänger i mina ögon på hans fysiska status och löneanspråket. Att det skulle svikta i hans karaktär har jag svårt att tro. Som han har kämpat de senaste säsongerna och hur han pratar i ST förstärker den känslan.
Hynning är väl knappast en rättvis jämförelse, om det nu skulle liknas vid det eller om han bara är ett exempel?
JimmyH: Förutsatt att Lauritzen inte tror att det bara är att komma till Allsvenskan och plocka poäng, vilket jag tror är osannolikt med tanke på hans senaste säsonger, så tror jag att han är ett väldigt bra tillskott.
JobbaPuck: Timrå har långt ifrån bara valpar. Spelare som Jens Westin och Johan Persson är i sin prime och spelarna från Boyce-generationen är 22-24 år nu. Andreas Molinder blir nog dessutom kvar. Värvar gärna in någon/några fler i 24-27 års ålder också.
Det viktiga, om Lauritzen nu skulle sajnas, tror jag blir hur han hanterar en mindre roll om han inte är lika vass som du vill få honom till. Att han inser att Sebastian Lauritzens framtid är minst viktig av alla spelare i Timrå IK.
Tycker sådana som Hynning är ett bra exempel i AIK. Han behöver inte spela power play längre men jobbar hårt och tar box play med sin smartness etc. Ger utrymme åt de yngre att utveckla det de är bra på.
JimmyH: Han är bara 32 år, med en grym revanschlusta, och är precis den spelartypen vi saknar offensivt, främst då i päpä . Hans blick, lugn med pucken och "fina" händer är en tillgång för samtliga lag i hockeyallsvenskan - om han är hel.
Just det sista ovan är den enda anledningen jag ser till att vi inte skulle värva honom. Där både tror och hoppas jag att Öhgren fått till kroppen på Sebbe. Hans senaste allvarliga skada, i DIF, var ren otur. Är magmusklerna fixade så finns det ingenting som säger att han inte går igenom en besiktning.
Vi kan inte bara ställa valpar på isen. Den äldsta spelaren vi har på kontrakt är 26 år gammal. På den här nivån är det pure class att få in en sån här spelare. Ser inte ett att det ska handla om att varva ner heller. Artikeln talar för sig själv i det hänseendet.
Puckat: Enligt säkra källor så tror jag Hamrins blogg skulle vara tveksam till en värvning av Lauritzen, tråkig som han är.
Jag tror han skulle lägga fram argumentet att Timrå i första hand borde satsa på spelare som är på väg upp i karriären, inte ner. Ledande roller i laget ska innehas av spelare som är på väg uppåt alternativt är i sin prime och att spelare som varvar neråt får finna sig i att kunna ta de roller som blir över på ett bra sätt om de ska in.
Jag tror däremot att bloggaren, flexibel som han är, skulle vara överseende med detta om det var Henrik Zetterberg som ville varva ner i Timrå.
Modano: 2011/2012 gjorde Lauritzen sina landskamper och var en av Brynäs bästa forwards. Sen har det kanat utför. Samma säsong spelade din favorit Crippe SM-final med Skellefteå för att ta en annan snubbe som mer garanterat bor i stan.
Han kanske varit grymt bra mellan skadorna men statsen ser rätt bleka ut. Går inte ner i spagat än.
Utgår man från att läsa på S.L s flickväns facebooksida så har de bara "temporärt" flyttat till Sundsvall då hon fått jobb på friskis och svettis, det är ännu inte klart med vilken klubb det blir men hon bekräftar att S.L inte kommer spela för SH då det var en i kommentarsfältet som frågade om det blir spel i Sundsvall... Vidare kring klubbfrågan så är det osäkert än så länge men hon skriver att efter sommaren så ska de se vart det bär av.
Kan ju även bli klart med klubben innan sommaren, vem vet, kanske kommer ett pressmeddelande från Timrå IK runt lunchtiden att SL är vårt nyförvärv ;)
Lite underligt att hon skrev att de sökte lägenhet i Gävle en månad innan de flyttade och sedan publicerar hon att de har flyttat till Sundsvall... hmmm... Kanske ändå är klart då eller?
Aja, vi får se under dagen, ha en bra dag idag alla härinne på forumet! :-)
El Maco: Jo han har väl varit det vad jag förstår. Så det är väl lite oklart med hans status. Man får hoppas att han inte går sönder det första han gör. Sen kommer han ju in med viktig rutin i allafall.