Hälge: Intressant hur det blir då om man skall satsa på bara 2 tränare. Kör man vidare med Forsberg/Stridh eller satsar man på något annat?, vad tror vi?
Hälge: Grattis Hälge, såg just matchen med min Liverpoolska son. Det var som att se två Kloppstöpta lag anfalla som om världen höll på att gå under. Kunde lika gärna slutat 8-8 🙌
Frebog: Ja va faan inte ett enda namn denna veckan. Kl är 13:45 nu och inte ett ljud. Man kunde väl släppa några av de som signar fortsätter. För om Nubben går ut och berättar att han ska ha in 4-5 nya spelare till så antar jag att det redan är klart med ett gäng spelare som resignar.
lungan: I en sådan uppställning skulle jag hellre se ungt och utvecklingsbart i fjärde istället för Lindhagen och Westin. Helst från den egna juniorverksamheten.
Kongo: Om vi ska mönstra en hel andrakedja med juniorer så vet jag inte riktigt om jag skulle känna mig trygg om vi dessutom har juniorer i fjärdekedjan redan från start. Det kryllar inte direkt av a-lagsprospects i J20 heller.
Målsättningen kommande säsong lär nog bli att konkurrera på allvar om topp två, då behövs en jävligt stark fjärdelina också.
Knylan: Självklart ska det vara ungt och utvecklingsbart som håller en tillräckligt hög nivå. Spelare som har potential att utvecklas i takt med föreningen och vara med på en resa uppåt. Detta framför ett val att ha etablerade, stagnerade och dyrare spelare lägre ner i hierarkin. Ett lyckat historiskt exempel är Robban Carlsson.
hanzon: Han kommer göra ett habilt jobb, utan tvekan. Nästintill helt tandlös offensivt (åtminstone hos oss) men nyttig på många andra sätt. Vi har redan ett överflöd av den centertypen så det känns inte aktuellt att förlänga.
Knylan: Utan att ironi eller hån mot Modoiter kan man konstatera att det svänger snabbt i hockey. Modo ska alltså nu vara intresserad av en spelare som hänger längst ut på gränsen av att färga i Timrå. Trodde man inte för 2 månader sedan.
{jå 1}: men det var om han var tänkt för en första- eller andrakedja. Jag har inget problem egentligen med att han går in i en andrakedja. Känns inte realistiskt att förvänta sig så mycket mer än så för mig och sen är det ju möjligt att han utvecklas också. Lyckas han peta in runt 20 puckar samtidigt som han spelar tufft och med känslor så ska man vara nöjd.
Jåkkinen: Ok. Blir spännande med derbyn i vinter. Ni är ännu skyhöga favoriter, men får väl se vad som kommer in. De flesta lag som ramlat ner verkar haft ett svårt förstaår, det i kombination med Svartens lagbyggarkunskaper så ser det inte så jävla ljust ut..
leo: tror det är bra om du är nöjd med runt 20 mål och spel i andrafemman. Han gjorde 19 mål och var sexa i allsvenska skytteligan på det i vintras. Tveksamt om du hittar två linor med forwards i modotröja som har runt 20 mål i kroppen...
sargad: Haha, visst är det så. Samtidigt så vill jag faktiskt understryka att Lindhagen är en bra spelare. Hade det inte varit för att vi har yngre (och billigare) i laget redan som gör jobbet lika bra så hade jag gärna sett en förlängning av kontraktet. Modo behöver ju allsvensk rutin också, den är nästan mer värd än SHL-rutinen, åtminstone för att inte halka efter i början av säsongen. Han är också en spelare som är tänkbar att ta med sig vid avancemang eftersom han gör ett jobb i fjärdelinan lika bra oavsett nivå. Våra käpphästar där är Molinder och Boyce, vi behöver inga fler.
Tyst med förlängningar ett tag. Noterar även att det är rätt tyst med rykten om våra spelare till andra klubbar. Kanske indikerar en del bläck på papper som inte kommunicerats än.