Knylan: Känns inte som om han platsar i Frölunda nästa år, får väl knappt istid nu? Tror inte han är superintressant för något annat SHL-lag heller så vet inte om han kan kräva fetaste checken heller. Känns som en bra kille att ha i laget iaf, till rätt pris så klart.
Jåkkinen: Känns som att han vill ha lite flis ändå, samtidigt som han är en minst sagt begränsad spelare. Det som däremot är svårt att sätta ett värde på är den inverkan han skulle kunna ha på gruppen, det kan vara ovärderligt. Går han fortfarande klubblös i höst och vi inlett serien lovande så får dock Nubben gärna slå en signal. Han var blek här i vintras men det vore synd att dra några växlar när han varit borta från matchspel så länge.
Sputnik: Nubben vill behålla både Mattsson och Ohre alltså. Helt ok lösning om det blir så. Hoppas bara Mattson kan leverera från start den här gången, vilket behövs om vi skall vara ett topplag.
Nubben verkar lite sugen på Lauritzen trots allt, men där verkar det vara en pengafråga. Som jag skrivit innan så tycker jag inte man skall satsa på Lauritzen om han blir för dyr. Får väl se om Sune och hans källa har rätt, för Sune har ju aldrig fel har han ju aviserat. ;)
Puckat: Att något börjar bli brunt på riktigt på Sundsvalls bostadsmarknad, skulle jag tro. Nu har läget hårdnat rejält under senaste åren, men hur löste man detta under ES-sejouren? Många av spelarna bodde ju verkligen mitt i stan då vill jag minnas, berodde det på ett tätare samarbete med Norrporten eller?
modomille: De senaste säsongerna har följt ett mönster där minst en av nykomlingarna nerifrån blir en jätte skräll och parkerar som topplag. KUK, Rosa Ponnyn och nu senast Tingsröv (många nya namn för er Modolider att lära er till nästa säsong). Står sig den trenden så kommer Sotertelje att vara topplag nästa säsong. Vad gäller vårat lagbygge så ser det lovande ut men jag misstänker att det nog blir en placering kring 5-7. Ska vi gissa att både Modo och TIK kommer göra en dålig säsongsinledning för att sedan klättra efter jul. Hoppas det är vi som gör en Fuskland i år dock.
Bragd-Birger: Jag ska väl ärligt säga att jag inte heller lär genomgå en livskris om han inte blir kvar, men utifrån hur resterande centerstyrka lär komma att se ut så kan han behövas. Om Nubbens siffra på två ytterligare forwardsförvärv fortfarande stämmer och Stene är en av dessa så är nog Johnsson den center som står närmast på tur att förlängas med efter Molinder och Boyce. Inget guldläge, det hade (precis som du skriver) kittlat skönare med någon mer etablerad, men det kan kanske fungera ändå. Han är ett centeralternativ i PP i alla fall och tekade bäst i laget i år.
Morgondagens infomöte kommer i vilket fall som helst att bli hyperintressant. Kan inte se annat än att Nubben suttit och hållit på flertalet PM sedan man presenterade Nielsen.
Knylan: Möjligt att du har rätt, men jag är lite tveksam. Han har offensiv potential, frågan är dock hur hans fysiska status är. Särklassig jumbo i +/- lyfter också ett litet frågetecken.
Han kan vara en bang-for-the-buck-snubbe nästa säsong, om han får vara skadefri och kommer in rätt, men...jag skulle inte börja snorgråta om det kom in en mer etablerad och väldokumenterad playmaker istället. Fick ingen riktig pirr-i-baguetten-vibb av snubben.
Jag tycker ändå att det här ointresset kring Johan Johnsson är lite överraskande. Visst, han var tilltänkt andrecenter och det gick ju som det gick. Men det vill jag inte lasta honom för, dessutom blev han skadad tidigt på säsongen. Hur är då statusen på hans kropp? Vet ej, och det ska självklart tas i beaktande vid kontraktsdiskussion. Jag tror att han haft lite trubbel med ljumskarna tidigare faktiskt.
Men, det är en center som på allsvensk nivå snittar strax över en halv poäng per match. Det är siffror som ingen av våra övriga centrar klarar av att slå, inte heller Andreas Stene. Johnsson är en poängmakare i vardande och jag tror att vi egentligen bara går och väntar på att det ska smälla till, därför vill jag absolut inte släppa honom.
Vi ska som sagt komma ihåg varför han kom hit: för att kanske kunna bli en bärande spelare direkt, utan att aldrig tidigare ha varit det på seniornivå. Det var en chansning som snabbt sket sig, men det bör i sin tur inte stå i vägen för en förlängning. Får han hålla sig skadefri så tror jag att han är lagets bäst producerande center nästa år, i konkurrens med Elias P. Till en kostnad av en spottstyver, som sagt.
Puckat: Vad tror ni om eran chans näsa år i HA? Eran trupp ser intressant ut,många talanger. Men våran början på truppen ser inte så pjåkig ut heller :)
F1: Jonathan Dahlèn F2: Jens Lööke (NY) F3: Johan Persson (NY) F4: Elias Pettersson F5: Andreas Stene (NY) F6: Victor Ejdsell (NY) F7: Marcus Sirén F8: Andreas Molinder F9: Daniel Öhrn F10: John Westin F11: Jeremy Boyce F12: Anton Wedin F13: Jesper Wiberg
Puckat: Förra året gick vi in till seriestart med åtta backar och tolv forwards på kontrakt. Jag vet inte hur Nubben tänker i år, men fjorton känns många? Han har sagt att han vill ha in två forwards till, en av dessa två är sannolikt Stene. Om man ska upp på 14 forwards så kräver det förlängningar med väldigt många forwards. Har man råd att förlänga med alla från Boycegenerationen? Jag räknar på tolv forwards:
MV1: Johan Mattsson MV2: Adam Ohre
B1: Jens Westin B2: Didrik Strömberg B3: Mattias Nilsson B4: Jonatan Nielsen (NY) B5: Jesper Dahlroth (NY) B6: Marcus Hardegård B7: Defensiv back (NY) B8: Offensiv back (NY)
F1: Jonathan Dahlèn F2: Jens Lööke (NY) F3: Johan Persson (NY) F4: Elias Pettersson F5: Andreas Molinder F6: Jeremy Boyce F7: John Westin/Daniel Öhrn F8: Johan Johnsson F9: Anton Wedin F10: Emil Berglund/Daniel Öhrn F11: Andreas Stene (NY) F12: Ytterforward (NY)
Inga större nyheter. Signalerna runt Hirsch är dock väldigt bra, han verkar duktig. Han klarar nog av mer än att "bara" vara målvaktstränare, vilket detta visar på. Öhman hade väl backarna ifjol, tror jag? Nu lär väl Hirsch ta backarna och målvakterna istället. Man vill nog gärna ha tre tränare och då borde ju denna lösning bli klockren.
Lätt att utgå ifrån att Stene är tilltänkt center eftersom han är uppställd som det på EP men han avslutade säsongen uteslutande som ytterforward i Mora. Han inledde däremot säsongen som center.
Morgondagens info-/medlemsmöte blir allt mer intressant. Som han säger i artikeln som redan länkats nedan: "– Det rullar på och det kommer säkert att hända en hel del under veckan här, säger sportchefen Kent Norberg."
El Maco: Vore ingen riktig SCA-cup om den inte var i Gärde, jag säger att vi bygger muren och stänger av mot Sundsvall-hållet av Gärde så vi kan ha arenan för oss själva.
Sen berättar vi för SCA vilken dålig business det är att arrangören inte längre spelar i Allsvenskan. Nubben bjuder över SCA-cheferna på champagnefrukost i hotellet och berättar hur bra gräset är på andra sidan.
Hälge: Det känns som att det där ryktet stämmer mycket, mycket väl. Roger har även haft Stene i Sarpsborg tidigare, att det ska vara en slump tror jag inte på.
Jaha. Ja men det kan väl kanske vara något. Undra om man kan räkna med att få se honom i årets VM-turnering också?
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har