Knylan: Visst är Jimmie en extern rekrytering men samtidigt uppvuxen i Timrå IK och gjorde sina första seniorsäsonger med oss. Förutom sin kända pappa.
Jämtlandsfil: Önerud lär väl sannolikt fortfarande ha SHL:s sjukaste fysik. Han var ju utom tävlan när han var här, vilket också syntes på isen. Urstark, med ett väldigt bra skott och bra psyke också. Ödmjuk.
Marklund har inte uppvisat samma grundkvaliteter. Om han kan hitta sig själv i vilken typ av spelare han vill vara och verkligen nöta, nöta, nöta på det så kanske det går att bli en SHL-spelare på sikt. Den chans han får nu måste han verkligen ta tillvara på. Piggt vågat av Växjö, men han måste gnugga fys i sommar utav bara helvete skulle jag tro. Hos oss klarade han inte av att vara jämn i den grisighet man hoppades på att få se. Sen är det bedrövligt att han fick bo på hotell hela säsongen, det hade ingen uppskattat. Jag hoppas verkligen att den sortens lösningar inte fortsätter och att man kan behandla alla spelare lika.
Kongo: Ja det är möjligt, varje klubb jobbar ju varesig med samma tjänster eller samma namn på de tjänster man har, i regel. Oavsett vad så hade det varit märkligt att slänga in Hallin i något kontorsarbete med ansvar utan att han ens varit ute i arbetslivet, det hade bara signalerat att man tagit första bästa. Det hade även varit orättvist gentemot honom själv.
Det känns intressant att vi tillsätter positioner med folk utifrån, det behöver den här föreningen tror jag.
Tror faktiskt Marklund kan få en del speltid i SHL på sikt. Påminner mycket om Önerud tycker jag. Dvs ingen större lirare, men som verkar ha sluggat till sig en rätt stabil plats i Håve.
Knylan: Det är väl inte samma tjänster? Pelle blir HG-ansvarig/tränare i IFS, Jimmie blir utvecklingsansvarig sport för ungdomssektionen (upp till U16) i TIK.
Knylan: The Jimmienews känns riktigt bra. Minns en intervju med honom förra året där hans engagemang och visioner med Sundsvall gjorde intryck på mig. Att sen hans pappa är en av de bästa Timrå-spelare jag sett, är givetvis inget minus. Nu har vi i princip fortfarande både Strimma och Tåget i verksamheten. Kulturen rullar på. Fint så.
luffaren: Precis, och det cementerar väl bilden av vårt övertag i distriktet ännu mer. Jimmie Lindström har ju varit tränare på juniornivå i fyra år, för att sen bli ansvarig för juniorsidan inför denna säsong i Sundsvall. Att vi då tar honom är ju ett mycket rimligt beslut – sett utifrån kompetenskrav – till en tjänst som redan finns i föreningen (väl?).
Jag tycker mig ha sett lite lovord här och var gällande just Lindström, det var väl i samband med att Sundsvalls J18 tog sig vidare till Allsvenskan i vintras. Sen är han ju son till Tåget också. En förlust för IFSH, men det kan ju bli svinbra med Pelle också, det återstår att se. Och om det nu gör det så är det ju bara att sno tillbaka honom om några år när han fått mer kött på benen.
luffaren: Tjänsterna är ju desamma, åtminstone till namnet. Därför vore det ju högst sensationellt om han tackat nej till TIK för att gå till IFSH för samma tjänst. Jag tror snarare att det har rört sig om någon lösning på tränarsidan. Kanske assisterande i J20, om man nu överhuvudtaget har råd att bekosta en sådan. Men någon form av tränare på juniorsidan helt enkelt. Det förstår jag att han isåfall tackat nej till om dealen med Sundsvall dykt upp också, där får han ju jobba mer med utvecklingsfrågor på hemmaplan än att behöva kuska runt i buss två helger i månaden.
Han har väl aldrig jobbat i vuxen ålder så det ska bli intressant att se hur detta fungerar. Förhoppningsvis blir det jävligt bra, det tjänar alla på. Sundsvall Hockey är en stor klubb som borde kunna få fram fler bra spelare än man får i dagsläget. Det gynnar även oss, vi har ju haft nästan fler spelare som inlett karriären i Sundsvall än i TIK under senare år.
Kongo: Alltid på alerten, redo att ifrågasätta. Nåväl. Klart att det känns märkligt, i betydelsen anmärkningsvärt, att klubben släpper iväg en trotjänare till lokalkonkurrenten. Därmed inte sagt att jag tycker att det är fel.
hubbenorlen: Hallin har väl inte tidigare varit tränare så det är väl bra om han får växa till sig lite i bobcats innan vi tar tillbaka honom.
JAg vill ha ett gäng förlängningar i veckan. Kan man inte få Boyce, Wedin och Örhn på ett bräde på kanske? Vore trevligt med en intervju med Nubben också så man kan få reda på vilka som får söka sig vidare också. Ser riktigt bra ut nu i alla fall...
Sputnik: Det är möjligt att de kan få fart på honom. Med tanke på vilka förutsättningar Växjö har så kanske det går att stöpa ner honom i någon fast form där han får spela 10-12 minuter per match och bara gnugga med någon lite spirande potential till att producera hyfsat.
Svårdefinierad spelare. Rejäl och stark stundtals sen kunde han se helt ointresserad ut helt plötsligt. Till det inget glimrande spelsinne, om man säger så. Han och Öhrn påminner lite om varandra i att de helt plötsligt kan få får sig att gå ifrån gameplan och friköra lite, utan att de har den smarthet som krävs för att kunna avväga om det är läge eller inte. Det signalerar lite att de känner själva att de är bättre än vad de egentligen är. Detta är ju också sunt i något sätt, men då måste man fan bevisa det hela också.
Marklund är ingen toppspelare i HA, han är inte heller någon som är beredd att köpa en mindre roll i HA. Då kanske detta är ett bra alternativ, nu när han ändå fick chansen. Behöver han inte lyfta ansvar för att producera så kanske det kan fungera, även om det är svårt att se det i dagsläget.
Anton Öhman från Skellefteå (utlånad till Almtuna under säsongen) har gjort avtryck på mig när jag sett honom. En sämre version av Tim Heed. Duktig på att få igenom puckarna från blå. Även Albin Lindgren har jag hört mycket gott om. Varit med och tränat med Färjestad under säsongen. Kan vara en chansning om man lägger allt ansvar på honom att vara våran första powerplayback. Men helt klart intressant.
EArk: Ja en frisk Simon är klart intressant! Kollat på EP , sant det är verkligen brist på rightbackar. Isak Stenlund Ädelgran hoppas jag Nubben kontaktat om han är intresserad,dock lär ju Löven vara intresserade med.
Laken: Inte en chans, han är nog tilltänkt att kliva in med tyngd. Nu har vi fem backar, det lär sluta på åtta. Med andra ord: PP-backen, Dahlroth och Hardegård (med största sannolikhet) kvar att kontraktera. I min värld så har vi en snuskigt stark backsida, redan nu. Det är just den där extra dimensionen som en stark PP-back skulle tillföra som saknas.
Gällande Westlund så är jag helt nollad, har inte en susning. Missade nästan hela säsongen på grund av olika skador, som tur var av blandad karaktär. En hjärnskakning, en "lower body" och en skärskada från skridsko över hälsenan. Tappar man några veckor pga varje skada så rinner säsongen snabbt iväg, men det behöver ju inte heller vara skador som nödvändigtvis ligger hans framtida karriär till last.
Nu har vi värvat backar som båda två tidigare i sina karriärer har bedömts vara så lovande att de både fått spela juniorlandslag och blivit draftade (Nielsen i sjunde rundan som #194 och Westlund i sjätte som #163). Det måste ändå ses som en uppsnäppning av nivån överlag vilket helt ligger i linje med det successiva arbete klubben bedriver. Någon som kan David Westlund får gärna fylla i med något? Han har ju enbart lirat i SHL på seniornivå.
Tik1966: En back som skulle vara intressant, men även en chansning är unge Simon Karlsson från HV71, spelade med KHK i AS året dom gick upp och gjorde 16 p på 37 matcher från sin backplats, är rightare, ända problemet är att han tydligen haft körtelfeber som inte velat släppa vilket gjort att han missat hela säsongen. Så jag vet inte om det är någonting att satsa på men dock ett bra namn med tanke på att det inte finns överdrivit många svenska rightbackar på marknaden av offensiva kaliber.
Att han värvades till Hv visar ju på att det finns kvalité i honom
Jåkkinen: Undra hur det blir med Dahlroth, eftersom att vi har 5 seniorbackar på kontrakt och det vi saknar nu är väl egentligen en offensiv rightare. Så vad tror ni sajnar vi 7 seniorbackar denna säsong, eller blir det ingen "Dallas"? Ett mindre troligt alternativ är väl att Dahrloth tar sjätte platsen och vi nöjer oss där.
Visst Dahlen är riktigt lovande och har en fin framtid, självklart vill föreningar ha en sådan talang i laget. Men för er handlar det om att han måste producera rejält redan nästa säsong, för längre än så tror jag ni inte får nyttja honom ifall han fortsätter att utvecklas.
Det jag gjorde var att försöka se styrkan i lagen (eftersom det var det vi diskuterade) och där tror jag att Dahlen är jämförbar med Karlkvist i poängproduktion och betydelse för laget (och det är inte ett underbetyg till en -97:a om du tror det)
Jag kan vända på det och tycka att du har lite orimliga förväntningar på en -97:a som ska göra sin svåra andra säsong. Det är väldigt få i den åldern som klarar att vara en ledande spelare eftersom dom inte har hittat jämnheten i sitt spel.
Vi får se hur det ser ut när trupperna börjar fyllas på, lär bli en intressant säsong och jag håller med om att ni än så länge har värvat bra och bygger en intressant trupp.
Tvåtallar: Modos fans tror att dom ff kan få vilka dom vill... när dom vaknar upp handlar det i slutändan ändå om vilka som blev över och som dom öht kan få att spela för dom...
Rytter: Måste lägga mig i. Bedömningen spelare för spelare du gör på dom få värvade känns väl rättvis. Men tror optimismen här inne kommer nog mera av att Timrå känns mera homogent För vi har ett lag som spelat ihop i många år nu Och de känns som vi äntligen har en stomme att bygga runt (Om en del nu kontrakt lösa spelare väljer stanna) Att ett lag kan gå före spets borde väl ni har lärt er nu skulle jag tro.
Tik1966: Kommer bara Palme igång och trivs så är han garanterat en tillgång i vilket lag som helst men så är det oftast att man ska trivas med omgivning och spelsystem!! Han gjorde inte bort sig i norska GET-ligan direkt heller! Det tror jag att han skulle göra i TIK också men som jag läste i dagens tidning är han inte helt främmande för en flytt ner i seriesystemet bara för att få spela med sin bror som återfinns i Teg! Vilket jag kan anse som ett slöseri med en så pass bra spelare som han är och återser honom hellre i TIK tröja!
{7943}: Ja en högerfattad offensiv forward behöver vi ju! Jaja Palmebjörk gillar Jensa,som eventuellt hamnar i Ö-vik.. Äh spela för Timrå istället så fås garanterat mycket speltid i powerplay och trycka dit pucken bra ofta som Micke Lind,typ!
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har