1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596107 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2016/2017

Sv:Silly Season 2016/2017
Costanza: Låt vara att det kanske handlas med plywood & permobilen i Timrå.

Men i Övik verkar det handlas med gymnastikkläder.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6416025

Så här hoppas jag truppen ser ut kommande säsong

MV1: Johan Mattsson
MV2: Adam Ohre

B1: Jens Westin
B2: Didrik Strömberg
B3: Mattias Nilsson
B4: Jonatan Nielsen (NY)
B5: Jesper Dahlroth (NY)
B6: Marcus Hardegård
B7: NY

F1: Jonathan Dahlèn
F2: Jens Lööke (NY)
F3: Johan Persson (NY)
F4: Elias Pettersson
F5: Andreas Stene (NY)
F6: Jeremy Boyce
F7: Anton Wedin
F8: Ludvig Nilsson (NY)
F9: Marcus Sirén
F10: John Westin
F11: Victor Ejdsell (NY)
F12: Jesper Wiberg
F13: NY

Jimmie Jansson tillbaka till Västerås. Nu är det förvisso ett tryout men det känns ändå som att VIK får köra försiktighetskortet, av förklarliga skäl. De är nog inte samma konkurrensfaktor som de varit sista åren. Borgman hade knappast dragit dit i dagsläget.

Det lämnar ju AIK som den enskilt största favoriten på förhand, som det känns. Men de kommer kanske få lite trubbel också, tappat både Lindvall och dessutom Stefan Persson som är ett riktigt tungt tapp. Lite skön spice på våra resterande värvningar så vettefan om vi inte kommer tippas högt upp i förhandstipsen. Det säger ingenting, lex VIK/Löven/SSK, men kommer ju att fungera som ett skönt draglok i försäljningshänseende. Den svårt kräsna Medelpadspubliken är svag för topptippningar, vill jag hoppas.

Puckat: Öhrn?

Knylan: Glöm inte Malte strömvall och Kovac(stavning?) eller Kovac vet jag ju inte riktigt, men han står väl inte med i Årets Aik trupp.

Sputnik: Fyllt på med Jens Jakobs dock

Jåkkinen: Jens vem? ;)

Sputnik: Strömwall är klar för spel i AHL och Kovac är klar för Rögle.

Puckat: Daniel Öhrn går före John Westin alla dagar i veckan alla tider på dygnet.

Sputnik: Jakobs.. ;)

palleparling: Spelar på två olika positioner?

lungan: Glömde honom

Puckat: Ser hellre Fällman som 12:e forward än Wiberg för att vara ärlig ;)

Puckat: spelar ingen roll, Öhrn kan gå som ytter. Man kan alltid "skola om" en spelare. Tycker inte det är optimalt att kicka en spelare och behålla en sämre för att han används på "rätt" position. Då kan dom ju lika gärna ta in mig, jag används som ytter. Spelade för 5 år sedan i u14.

Årets genombrott tror jag SIRÉN står för
Tyckte det jag såg i år lovar mer

palleparling: Hoppas du hörde själv hur idiotiskt det där lät

Puckat: var ju inte speciellt seriös.

palleparling: Det handlar ju även om att spelaren i fråga ska köpa sin roll, inte bara att anpassa sig till ytterforward eller centerspel. Skulle Öhrn köpa att lira ytter lägre ner i hierarkin och att på grund av hårdnad konkurrens bli cementerad där? Sett ur den aspekten så är John Westin ett bättre alternativ tror jag.

Knylan: jag är säker på att Öhrn är villig att ta matchen och förtjäna speltid. Hierarkier är inte statiska. Och Öhrn har högre nivå än Westin i min bok.

Idag är en bra dag att presentera spelare.

Löven släpper Palmebjörk och tappar Qu(kv)ist. Dessa 2 grabbar skulle jag inte ha något emot att se i Timrå.

Ludde!

SÅ JÄVLA UNDERBART

Klockren Silly av Nubben så här långt!

Nu sitter man med hockeyfeber redan i slutet av april... det var fanimej inte igår. Keep'em coming!

Det enda jag saknar nu är en förlägning med Boyce och Wedda (som det varit väldigt tyst kring?) samt en rightback som kan styra i powerplay (vilket Nubben sagt att han också vill ha in.) Marcus Oscarsson i Luleå håller jag som ett hett alternativ.

Dahlen - Boyce - Nilsson
Wedin - Pettersson - Persson
Lööke - Stene - Öhrn

Börjar vattnas i munnen nu...
Får vi klart med trion Boyce, Wedin och Öhrn kan vi ha vilka som helst i fjärde och vi skulle ändå ha forwards av absolut allsvensk toppklass. 3 riktigt bra kedjor detta.
Kryddar vi sen detta med en riktig PP-back så.....oj oj oj....

Denna spelare sägs inte få chansen av Södertälje kommande säsong och kommer flytta vidare. Han har sagt att han vill spela seniorhockey. Timrå är duktiga på att utveckla unga spelare och det skulle vara kul om Lukas skulle komma till Timrå IK.

54 Dahlén - 23 Boyce - 12 Lööke
41 Nilsson - 20 Stene - 10 Persson
57 Wedin - 14 Pettersson - 16 Sirén

Bragd-Birger: en radda bra värvningar och säkrade kontrakt så här långt. Mycket bra jobbat Nubben!

Puckat: Många som vill ha Lööke i förstakedjan.
Själv skulle jag dock vilja se lite mer av honom på denna nivå innan han får en plats i första av mig. Tycker han får börja i tredje, möjligen andra. Men självklar är det en mycket bra och oerhört spännande värvning.

Med tanke på vad Nilsson sa i intervjun med ST så var en av anledningarna att han valde Timrå att han väntas få en större roll här. Eftersom Skröder och Byron ser ut att bli kvar så trodde han inte att han skulle få den roll han vill ha där.
Jag tolkar det som att han ska lira i förstakedjan och första PP hos oss ( så länge han presterar ) och det är en av anledningarna till att vi kunde ro värvningen i land.
Dahlén och Nilsson tilltänkta som första wings alltså.
Sist Ludde var hos oss gjorde han 32 poäng. Lär inte bli mindre med denna roll nått års utveckling till.

kaofl: Har sett för lite av Palmebjörk,dock så bör vi ha in minst en rightforward till i truppen för snabbare powerplay for example :-)

Röda Tallen: Har aldrig varit så lugn när det gäller Timrås lagbygge som jag är i år. Stommen är bättre än på väldigt länge. Självklart måste Lööke bevisa att han förtjänar en plats i en förstakedjan. Han värvades hit för att det är en stor talang och en mycket duktig hockeyspelare, men främst för att han och Dahlén har haft en fin kemi i juniorlandslaget bl.a. Så dom två ska helt klart, till en början iallafall, få chansen att spela med varandra.

Ett annat alternativ skulle kunna vara:
41 Nilsson - 23 Boyce - 10 Persson
54 Dahlén - 20 Stene - 12 Lööke

Puckat: Helt klart finns det många intressanta uppställningar. Vi får utgå ifrån att tränarna hittar rätt i vilka som passar bäst ihop.
Men det är ju alltid roligt att spekulera den här tiden på året. Speciellt när så mycket känns positivt. 😀

Puckat: Ingen aning om vad denna spelare har för kvalitet men namnet håller hög klass. Kan höra namnet skalla i Timrå Isstadion. Låter bra i fantasin iallafall. På tal om arenan så blir det spännande att se om man lyckas knyta åt sig en namnsponsor som är beredd att gå in med kapital i föreningen.

Röda Tallen: Det var bara ett snällt sätt att säga att han hellre spelar i Timrå;)

El Maco: Känns riktigt bra det här... men det är ju vad jag tycker.

Puckat: Laget ser onekligen spännande ut. Vilka spelare man än slänger ihop med varandra så får man en bra känsla inför kommande säsong.

Det jag dock efterlyser är att få in lite rutin. Med Pelle, Oskar och kanske Molinder borta så har vi ingen som är äldre än 26 år.
Har svårt och se ett så ungt lag ska kunna klara av och prestera en hel säsong.

Jag hoppas och tror att Lauritzen kritar på. Visst det finns en chans med skador men det är en riktigt bra hockeyspelare när han är frisk och han kan bidra med rutinen.
Sen ser jag gärna en äldre back in i laget också, en back som kan få mycket speltid när vi spelar på ledning. En ny Caslava..

Röda Tallen: bara sådär. Vem känns mest 2016? Skröder eller Ludde? Oh, well.

GurraG: Rutinen är jag inte alls orolig för. Spelare som Boyce, Strömberg och Jens Westin har blivit rutinerade vid det här laget. Och just en sådan som Westin snittade runt 24 minuter förra säsongen och är en som kan gå in och stänga en match

El Maco: Ja ingen nackdel för oss att Modo prioriterar en gammal och dyr Skröder framför Ludde.
Skulle gärna sätta en slant på att Nilsson till och med kommer göra fler poäng än Skröder under nästa säsong.

Läser igenom twitter under hashtagen #modose: "Nilsson är urtypen av en habil allsvensk lirare. Såna kan inte spela hos oss. Vi ska ha spets!" Vilken värld lever dom i?

Puckat: Hehe, läste att varken Timrå eller AIK hade någon spelare som platsar i Modo. Vissa Modoiter lär vakna upp med en rejäl baksmälla till vintern.

Tyckte det var tråkigt för Modo att dom åkte ur, men nu tycker jag vissa av dom där inne i modoboken har bölat för länge, 2 sm guld och dom grinar och tycker så fantastiskt synd om sig själv, vi har fan inget sm guld ingenting vi, nä nu får dom sluta lipa så förbannat och knyta näven istället, till hösten kommer vi ha lekstuga med Modo :) ;)

{3678}: Modo får säkert ihop ett starkt lag så någon lekstuga skall man kanske inte räkna med på förhand. Däremot är det minst lika naivt att tro att ingen i AIK eller Timrå skulle platsa där naturligtvis.

Tik1966:
Tror att Palme skulle passa bra in i Timrå faktiskt bara han får det att lossna likt han fick det i Norge.
Det som talar mot honom är att han inte gick att känna igen efter sin skada han fick för två säsonger sedan!
Sedan bör det tilläggas att han tyvärr inte passade in i det spelsätt som både Waltin och TJ hade!!

Men han var lysande när Jensa Öhman var tränare hos oss!!

jokklas:

Nu ska du nog inte tolka det som att alla modoiter inte tycker att någon spelare från er eller AIK platsar i vår trupp.

Just nu skulle ju alla era spelare platsa eftersom vi har massor med tomma hål att fylla ;-)

Tolka inte detta som en diss nu, men personligen tycker jag inte att det finns någon spelare i er trupp där jag känner "fan att Timrå har honom och inte vi", tror att vi kan hitta spelare som är minst lika bra för vår trupp.

Visst Dahlen är ett intressant namn, men han ska nu upp och bevisa att han klarar att leda ett lag och en förstakedja den jobbiga andra säsongen. Ska vi jämföra så tycker jag han och Karlkvist tar ut varandra i lagbygget.

Pettersson är också intressant, men är han helt redo för en hel säsong i senior hockeyn, kommer han klara att hålla en hög nivå hela året?. Utvecklas han snabbt så kan ni få en bra utveckling på honom.

Lööke är lovande men inte gjort något jätteavtryck när han var i allsvenskan förra året, här tror jag vi har egna juniorer som kan prestera lika bra som Lööke t.ex Wahlgren eller Jakobsson

Persson är stabil, borde gå jämnt upp med t.ex Björklund hos oss.

Nilsson är en bra värvning, men får vi t.ex behålla Öberg om han kan spela vidare så är jag nöjd med det bytet.

Av era försvarare så är det ingen jag skulle vilja byta ut mot Hedman eller Leman i dagsläget.

Jag klarar iaf inte att ranka lagen så här tidigt, utan jag väntar nog tills att trupperna är 80-90% klara innan jag ger mig på att tippa styrkeförhållanden för nästa säsong.

Rytter: Jag skulle precis skriva att ett verklighetsfrånvänt uttalande från en Modosupporter inte är representativt för hela gruppen, men uppenbarligen finns det två. Högmodo går före fall.

Stör mig annars när någon ogrundat uttalar sig för en hel grupp ("vi Timråsupportrar..."), samt omvänt.

Kongo:

Ja detta är min tolkning av trupperna som dom ser ut nu. Imponerande ifall du lyckas utläsa vilket av lagen som kommer vara starkast när trupperna är klara och säsongen spelad.

Jag tror att bägge lagen kommer att få intressanta lag och ligga ganska högt upp i tabellen.

Tycker du jämförelsen mellan spelarna var så felaktig så du kallar det högmod får det står för dig. Men det kanske är bättre att förklara vart du tycker jag har fel istället.

« · 1746900 · »