1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591303 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2016/2017

« · 1749876 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2016/2017
Hälge: "ogilla". Såg honom som del i stommen och tror det finns många kliva kvar i hans utveckling. Eventuellt behöver han en större roll för att göra detta men känns ändå bittert.
Kommentera

Röda Tallen: Jag tror både på Boyce och Wedin fortfarande.

Vad gäller Öhrn så tror jag att det blir bra för honom att få röra på sig och se lite nytt. Tycker han stod still lite i utvecklingen, faktiskt.
Kommentera

Hälge: Man hade ju gärna behållit Öhrn.
Men kul för honom att prova på något nytt. Nu får han ha rejäl chans att visa vad han går för offensivt. Hos oss hade det blivit spel i 3:e kedjan på sin höjd. Viktigare roll i Sparta.

Nu vill vi ha förlängt med Boyce och Wedin. Men det lär nog vara samma problem där som med Öhrn. Dom vill ha mer och mer betalt för varje år. Öhrn fick vi prioritera bort. Hoppas vi har råd med dessa två.
Kommentera

Hälge: NEJ!

Verkar inte riktigt bli som man tänkt sig.

Väljer Öhrn att lämna så lär andra också ses sig om, detta gör att jag faktiskt börjar tvivla på att Wedin och Boyce också stannar.
Kommentera

kaofl: Blev ingen B.Svensson.. Klar för färjestad!
Kommentera

Ny vecka, nya värvningar/förlängningar? Man får sitta klistrad mellan 10-13 för att uppdatera diverse sociala medier :)
Kommentera

Corvo: har inte Danmark ryckt upp sig ivarjefall i VM sammanhang? Modo körde ju rätt hårt med danska spelare ett tag, ex Jesper Dagmardagen, Peter hirsch o de höll väl hyfsad nivå
Kommentera

Corvo: KHL har väl dränerat våra svenska ligor rejält på svenska, finska och tjeckiska toppspelare. Helt naturligt att Nubben kollar på NCAA. Bra spelare där med mindre kroppshydda, som t.ex. Calof
Kommentera

Costanza: Ligger nog mycket i vad du skriver.

Om man kollar på vilka Svenska spelare som spelar i Norge och Danmark så är väl dom flesta av ganska låg Allsvensk klass och i många fall så är det väl spelare som inte fått vara kvar i sin senaste Allsvenska klubb och som kanske inte är så heta på den Allsvenska marknaden i övrigt.

Står det mellan att tvingas kliva ner till Division 1 eller prova på spel i Norge eller Danmark så skulle jag själv definitivt välja att prova lyckan utomlands.

Jag har aldrig sett någon match i varken Norska eller Danska ligan så jag är fel person att skriva vilken nivå ligorna håller.

Men har ju inte glömt när vi mötte Frisk Asker i somras. Sämsta laget jag har sett Timrå möta på väldigt länge. Det är ju inte rättvist på något sätt att bedöma en hel liga baserat på en match. Inte minst när vi pratar försäsong där det inte står några poäng på spel. Men jag hoppas verkligen och tror väl också att Norska ligan håller högre klass än det Frisk Asker visade.

Danska ligan ska väl vara ännu sämre än Norska.

Ett litet knep att använda sig av för att få en bild av vilken klass en liga håller kan väl vara att kolla vilka Svenska spelare som spelar i ligan.
Kommentera

Corvo: Jag tror att det är smart att dra upp självförtroendet i lägre ligor. Sportchefer kan se nog förbi den omvägen om de är smarta. Kolla på Zuccarello. Duktig i amatörliga, sen upp och ner, men gav aldrig upp. Har spelaren hjärta så kan det bära långt. Gretzky sa ju nåt om att "You must have a big heart to play in the NHL". Många ger upp och drar hem till Europa...
Kommentera

Costanza: www.eliteprospects.com/player.php?player=10540

Niclas Edman är ett annat bra exempel. 12 poäng på 3 säsonger i Allsvenskan och 28 poäng nere i Danmark den här säsongen.

Sämre liga samt att både Nettelbladt och Edman lär ha betydligt offensivare roller där nere, får man anta.
Kommentera

Måste ändå säga att det någonstans kittlar lite med Björkung. Det finns mycket material på honom på Youtube också, så det blir någon form av videovärvning detta, likt videobrassarna som frekventerat fotbollsallsvenskans laguppställningar under 00-talet. Han har varit sugen på att komma hem nu ett tag, var med i Aftonbladet TV senast nu i vintras. Christian Sjögren är hans agent, detta är inte första gången som Sjögren lastar på Nubben spelarförslag. Nielsen var samma grej.

Vad har vi då att förlora? Ingenting i stort sett. Så länge Nubben får det han vill ha som spets på backsidan, vad det nu än blir. Om intentionen med Björkung bara är att bredda och stärka backsidan ytterligare så är det väl bara att köra. Jag har svårt att se att vi ska dra tidernas jackpot men precis som redan nämnts så var det på detta sätt Sanny Lindström kom hit en gång i tiden. Jag får åtminstone känslan av att Björkung har bra karaktär, det vet säkert Sawchuk mer om.
Kommentera

Sawchuk: Aha, jag förstår ett mycket viktigt jobb i mina ögon.
Måste vara ett trevligt jobb men ändå rätt krävande på många olika sätt.
Kommentera

Monno: Haha! Ja det gäller att vara försiktig vad man skriver, blir jag tyst har CIA tagit mig.
Kommentera

Sawchuk: Jäkla tur du är Is instruktör och inte IS instruktör. Det hade blive så dålig stämning då.
Kommentera

7943: Jag är faktiskt ingen spelaragent, jag är Is Instruktör, PT och scout åt ett företag. Hjälper grabbarna med allt från skridskoåkning och detaljer i spelet till skaderehab och att analysera matcher.
Kommentera

Sawchuk: Med andra ord en spelar agent.... :D
"Jobbar med personlig spelarutveckling och följer de flesta unga spelare i Sverige och utomlands!" är den klart bästa förklaringen som jag har hört!
Och menar INTE något negativt med att du är det, absolut inte men tycker bara att det var en bra omskrivning bara! :D
Kommentera

SMÅLAND: Vågar man hoppas på något presenterat nyförvärv/förlängning idag tro?!?
Kommentera

Ikväll har Explorern runnit lätt...
Det sägs mycket i domustrappan nu för tiden..
Jag chillar lätt så länge i alla rykten så länge....
I helgen flöjtar man IHL(Högsta ligan i inlines i Sverige)
Vi ses och i Be-Ge Arena i Oskarshamn och i dimman på dansgolvet på lördagnatt...
Kommentera

Sawchuk:Aha så det Är det du som skvallrat till Mrmadhawk om detta då... :p
Kommentera

Sawchuk: Låter ju bra. Tack för svaret. Ä
Kommentera

3627: Jag jobbar med personlig spelarutveckling m.m och följer de flesta unga spelare i Sverige och utomlands. Victor pratade jag med senast i Lördags och fick då veta att han var på väg till Timrå
Kommentera

Sawchuk: Intressant...
Kommentera

Sawchuk: Hur känner du honom?
Kommentera

jå1: Björkung var en rätt offensiv back då han stack över men har förbättrat sitt tvåvägsspel rejält. Han spelade ändå i ett av "Big Ten" lagen. Det är få Allsvenska lag som skulle slå ett av dessa. Det är ingen pajasliga han kommer ifrån, Ohio har 5-6000 på läktaren på matcherna och många unga killar från NCAA hamnar till slut i NHL. Victor skulle behöva lägga på sig 5-10 kilo kanske.
Kommentera

Puckat: Helt klart har dom det!.
Man undrar bara att dom har råd med tanke på den kris dom hade ekonomiskt i vintras, samma sak är det med VIK som fick ihop det på ett halvt dygn efter att skatteverket hade sagt sitt!
Snart lär väll de också börja att värva...
Kommentera

Almtuna har något riktigt intressant på gång. Gillar nyförvärven man visat upp hittills.
Kommentera

Puckat: Det var ju så här vi fick tag i Sanny Lindström... ville bara säga det
Kommentera

Helt rätt att ge killen chansen. Den enda utgiften under try-outen är typ boende, inte mer än så. Vi får in en driven ledartyp som ökar konkurrensen i laget. Skulle det inte funka så är det bara att gå vidare. Jag litar på Nubben och han har koll på vad han håller på med
Kommentera

Hälge: Ni har en jäkla kompetent och intressant trupp ser jag nu. Bra kämpat under flera år. Man kommer nog längst när det finns äkthet i en förening.
Kommentera

Octagon:
Ok, fint Octagon, du får gå i god. Men det bär lätt iväg, så länge har jag då varit med :/
Kommentera

Jämtlandsfil: kommer inte att hända - stora utgiftsposter? Nubben har en budget - sedan funderar jag på hur mycket du tror en collegespelare kostar...
Kommentera

Ang. allting; Inga j-la stora utgiftsposter i chans-nyförvärv nu. Kan bli ruta ett -10, fortare än vi anar..
Kommentera

Kapten Nosring: Wade Bergman verkar gå bra i Danmark. Blir jävligt imponerad då en spelare lyfter sig rejält över en säsong. Kollar på svenske backen Joakim Nettelbladt i samma liga som går från 11p till 53p.
Kommentera

JanneH: luktar lite Wade Bergman över det hela
Kommentera

Knylan: Ja de där statsen var ju inte imponerande direkt. Vore ju tråkigt om man plockar in nåt utifrån som inte är en uppenbar förstärkning om det sker på bekostnad av egna förmågor typ Hardegård.
Kommentera

Sawchuk: Sedär. Jahaja. Det som skapar frågetecken är inte det faktum att han är aktuell rent generellt, det är nog helt i sin ordning, frågan är vilken plats det är han ska tryouta sig till. Jag får inte riktigt ihop detta.
Kommentera

Sawchuk: Sa han om han var bra på hockey?
Kommentera

Knylan: Det är klart med ett Try-Out kontrakt med Björkung. Hur jag vet? Han sa det till mig.
Kommentera

Rent spontant så tror jag att man kan fästa lika mycket sanning till det där som med Marmenlind. Timrå är nog erbjudna från spelaren och agentens håll men i övrigt vettefan. Isf är det ju Hardegård eller Dahlroth som stryker med.
Kommentera

FH - avdammad: vet inte riktigt
Kommentera

Skulle inte förvåna mig om tex Dahlroth skriver på vid samma tidpunkt som Molinder gjorde ifjol. Detsamma gäller nog en del andra spelare också.
Kommentera

Octagon: När bedömer du att man kommer att offentligöra de spelare som inte kommunicerats än?
Kommentera

palleparling: som sagt - att laget är klart och att det presenteras som klart är två olika saker.
Kommentera

Hälge: ja då kommer ALLA spelare idag...
Kommentera

palleparling: I morgon har det gått två veckor.
Kommentera

lungan: jo men nubben sa att han skulle bli klar inom 2 veckor för typ en vecka sedan.
Kommentera

« · 1749876 · »