1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591280 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2016/2017

« · 1750496 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2016/2017
Jag vill bara säga att jag scannar av detta forum flera gånger om dygnet och belönar alla utomsocknes besökare, från t ex MoDo och Björklöven, med ett "gilla". Det kan de som bemödar sig att komma hit anses förtjäna.
Kommentera

kulltorp: Om man visste på förhand att han inte skulle gå sönder så vore han en bra målvakt för Timrå, oavsett ålder tycker jag.
Kommentera

Anonymous: Tror Franzén är ett bra val. Gjorde riktigt bra med poäng sist i div 1.
Åkerlund är ingen målvakt för Timrå. Fel ålder, skadebenägen som få. Vore tjänstefel att plocka in honom tycker jag. Timrå modell 2016 siktar på framtiden.
Kommentera

Mathias Franzén väljer Sundsvall, bra val av Linkan eller?
Såg att de fick behålla Åkerlund, trodde vi var intresserad av honom.
Kommentera

SMÅLAND: Hoppas han förlänger med en division 2 klubb där skulle han nog passa bättre än i Timrå kommande säsong.
Kommentera

SMÅLAND: Aldrig hoppas jag.
Kommentera

När förlänger Berglund?
Kommentera

sargad: Att Timrå har nått på g känner man av faktiskt.
Att sedan MoDo har platser att fylla och att de flesta i truppen är unga och då per automatik är lite hungriga av sig ser jag inte som nån nackdel för som du säger är HA lite lynnig och att det kan svänga fort åt båda hållen i denna serie!
Lite som om man jämför NHL med AHL!
Det är mer "vilda västern" hockey som jag personligen tror passar de lite yngre spelare bättre än "gamla" rävar som har vart med ett tag som kanske föredrar det mer uppstyrda SHL!!
Men det som vi i Löven fick veta den hårda vägen är att det gäller att få ihop det!!

Även om jag inte önskade att MoDo trillade ur ska det bli sjukt intressant att se hur det ser ut i höst men även hos lag som det minst sagt vart lite turbulent hos!!
Tänker på VIK hockey och Mora för att nämna några men även om Tingsryd kan behålla sin inslagna linje när man ser hur Vita Hästen blev lite "tamare" efter sin succé säsong 14/15 med kval!!

Har känslan att det kan bli lite upp och nervända världen hur HA ser ut till vintern!!!
Kommentera

lungan: ska erkänna direkt att jag har dålig koll på HA, men det där känns som en riktigt vass trupp.
Imponerande av Nubben att bygga lag med ändå små medel.
Tror Modo kommer få ett kämpigt förstaår, såsom de flesta som trillat ned brukar få. Blir nog ett brutalt uppvaknande..
Har dessutom inget lag att tala om. Halva Maj är gången och man har 14 spelare på kontrakt varav hälften är juniorer.
Svarten söker spelare med "karaktär", det brukar ju sluta bra..

Nä, känns som slaget om V-Norrland är avgjort på förhand.
Kommentera

Costanza: Kan hålla med i den analysen att vi har ett spännade lag(vilket inte ger några som helst garantier om framgångar, dock förhoppningar). Modo har fler pjäser kvar att fylla brädet med så där får vi väl avvakta lite till.
Det enda som vi säkert vet är att HA är oförutsägbar, lynning och det är ofta inte förrän in i januari/februari man kan börja se vartåt säsongen bär.
Kommentera

Costanza: Svårt att värdera Modos spelartrupp inför säsongen. Titta på Leksand som var nykomlingar och började säsongen uruselt. Det blev bättre ju längre säsongen gick och vi vet alla var det slutade.
Kommentera

lungan: Jättespännande lag ni har. Bra unga och duktiga namn som borde vara i toppen. MoDo hamnar lite på mellanhand denna säsong och får nog kämpa i mitten och bygga om några år.
Kommentera

Då ska vi se Boyce förlänger och artikeln om Wedin och Westin gillar jag, mumma säger jag bara!

Den balans och rollfördelning som Nubben pratat om börjar nu bli tydlig vi kommer ha en bra tyngd i varje formation. Som Knylan skriver om Boyce med att hans högsta nivå är i frustration det stämmer även mycket väl in på Dahlén som i slutet av säsongen visade en enormt fokus och distinkt spel med tyngd!

J Persson (rw) - NY/S Lauritzen (c) - L Nilsson (lw)
J Löökw (rw) - E Pettersson (c) - J Dahlén (lw)
A Wedin (rw) - A Stene (c) - J Boyce (lw)
NY/E Berglund (rw) - A Molinder (c) - J Westin (lw)
Kommentera

El Maco: Det enda som egentligen saknas är att Boyan återgår till sitt tidigare tröjnummer: #4. Först då är jag helt tillfreds. Ställer dock krav på att Mattias Nilsson ger ifrån sig det.
Kommentera

Knylan: WORD, det är exakt de stunder som jag också vill se utvecklas och syns oftare hos Boyce. Men den attityden kan han till och med vara det kaptens ämne som Timrå IK behöver nästa säsong!
Kommentera

Knylan: Max Friberg hejar på beslutet på fejjan 👍
Kommentera

El Maco: Viktigt! Han måste ta ett steg nu, inte bara göra bra säsonger vartannat år. I vintras så fanns det stunder där man såg att han lirade med stort självförtroende, då gick det att se vilken bra spelare han i grund och botten har förutsättningar för att bli. Med risk för att låta som Wikegård, men Boyce behöver bli förbannad oftare. Hans kropp verkar ju tåla nästintill vad som helst, det vore synd att inte använda den till att kötta ännu mer. Då kan vi få se de där stunderna oftare, de stunder när han verkligen kliver rakt in på kassen och går för att mosa in pucken. Då kan vi ganska så snart ha en toppspelare i ligan. Vill aldrig mer se honom gå på avslut bara för att få blockering.
Kommentera

El Maco: Mökke bra Boyce!!
Kan bli bra det här. Är dessutom 4 motståndarlag som bör kunna höja hockeytempen.
Lite hygglig start från oss, Modo och Löven bör kunna skruva upp intresset i området och skapa minihajp?
Kommentera

palleparling: Jo, präxis. Tack för länken.
Kommentera

El Maco: Blir att riva av den här nu då för att fira ;)
Kommentera

El Maco: Ren tur 😉
Kommentera

El Maco: man ser till att vara först. Sen kan man tänka på länken.
Kommentera

Boyce!
Kommentera

sargad: Den står ju med i länken :)
Kommentera

sargad: menar du så här eller vadå?
www.eliteprospects.com/team.php?team=11
Kommentera

palleparling: Apropå det, var hittar man aktuell trupp?
Kommentera

palleparling: Uppgift, det du tror och/eller din egen förhoppning?
Kommentera

Knylan: Wedin och Westin mot förlängning!
Kommentera

Bragd-Birger: Exakt! Vi kommer nog kanske inte kunna ta de där avgörande stegen framåt om vi år efter år behåller de spelare som höll fanan direkt efter degraderingen, vi är nog illa tvungna att ruska av oss någon här och där. Ludde klarade ju av att ta steget bättre än övriga från samma generation (tillsammans med Emil P då) men är nu tillbaka. Det blir trångt i truppen om man ska behålla allt av sentimentala skäl, även om det smärtar. Men precis som du säger, Öhrn är lite för begränsad. Jag har fortfarande inte benat ut vilken typ av spelare han är, efter tre år av seniorspel. Det är precis vad han kan komma underfund med i Norge. Det finns visserligen en risk i att han kan tappa i tempo, men sånt behöver kanske inte nödvändigtvis vara ödesdigert för hans karriär då han fortfarande bara är 23 år.
Kommentera

3627: Äh, B-lirare. Ni får trösta er med att glada Örnsköldsviksbor kommer och hälsar på i höst. Bjuder ni på en grogg på Domustrappan innan?
Kommentera

Bragd-Birger: Lite lustigt ändå attman tar bort en Örn från Timrå Red Eagles... inga duvungar direkt som försvinner...
Kommentera

Knylan: Ja, att Örnen drar är väl inte superöverraskande. Kontinuitet är viktigt, men samtidigt måste vi snäppa upp om vi ska ta oss högre. Tycker inte riktigt att han besitter någon spetskompetens som laget behöver. Norge låter som ett perfekt alternativ för att pröva och förhoppningsvis spetsa till sin offensiva potential. För det krävs en framskjutande roll, och det skulle han inte fått i Timrå.

Jag tycker att både klubben och örnen agerat helt rätt. Kliver han framåt är det bara att komma tebaks och sno en plats högre upp i spelarhierarkin.

Med detta sagt: jag kommer likväl sakna snubben.
Kommentera

Knylan: Då är det väldigt proffsigt av Timrå. Det visar att man har en trupp som håller i år och att man kan planera en passande position för Öhrn kommande säsonger. Det är så man borde jobba om inte giriga agenter viftat med fingrarna...
Kommentera

Costanza: Ludde ska väl förhoppningsvis husera i någon av toppkedjorna, det klarar inte Öhrn av. Men mönstret som du beskriver finns garanterat, i detta fall så tror jag dock att Timrå nästintill hjälpt honom att hitta en ny klubb. Eller så drar jag bara den slutsatsen av att han går till Sparta Sarpsborg, som Roger Forsberg tränat tidigare.
Kommentera

Knylan: Är det inte så att Öhrn och Ludvig N kämpar om samma positioner och lönepost. Tyvärr blir det mer och mer fokus på lön och status i laget för en spelare än verklig klubbkänsla. Då kommer detta bara bli vanligare....
Kommentera

The great one: Jag hoppas och tror att när vi närmar oss hösten och har ett på pappret fullt lag så kommer vi förstå varför inte Öhrn fick plats den här gången. Det vore värre om vi blir av med spelare som vi verkligen vill behålla. Som att Modo skulle norpa Molinder och Boyce, eller dylikt. Det skulle riva upp ett sår, som jag ser det.
Kommentera

Angående Öhrn så kan jag förstå att han vill prova något nytt i en för honom större roll. Men samtidigt ändå tråkigt då vi tappar en trotjänare, som har mycket hockey i sig. Tror det är viktigt att försöka behålla egna produkter så långt det är möjligt. Får verkligen hoppas att Boyce o Wedin blir kvar i alla fall. Aldrig bra med för mycket spelaromsättning när vi började bygga på något nytt och bra förra säsongen.
Kommentera

jokklas: han är ju ändå landslagsman så nog ville modo behålla han.
Kommentera

TT: Hellgren har ju inte producerat så bra i deras J18 så är nog inget de gråter över. Med det sagt får man ju hoppas han blommar ut hos oss naturligtvis :-)
Kommentera

El Maco: Framförallt är det intressant i egenskap av att han är sistaårsjunis. Tanken kring Brattström är väl att han ska ha förstaspade i J20 men att det finns en öppning till att han definitivt ska kunna vara aktuell som reserv i a-laget. Ohre lär väl bli kvar, men om Brattström visar minsta tendens till att vara redo så kan ju Ohre lånas ut till något ettanlag. Brattström är således tänkt som tredjekeeper, men hans förhoppningar är väl att detta ska vara en mer gynnsam väg att ta in i seniorhockeyn.

Hur som så är det positivt att unga talanger söker sig hit för att de bedömer Timrå IK som en bra klubb att utvecklas i. Surret kring Hirsch är ju odelat positivt dessutom.
Kommentera

Den här landslagsspelaren är förstås ännu en junior som Modo "ändå inte ville ha kvar"...
Kommentera

Sputnik: Intressant! Varför lämnar han hemstaden och VF för oss undrar jag? Verkar ju väldigt bra siffror. Har Frölunda så många som är bättre?
Kommentera

Sputnik: Galet bra värvning, säger kompisen på Pucksnack som följer J20 o VF i synnerhet. Han tycker att han borde få testa att spela i A-Laget dessutom. Känns väldigt bra detta.
Kommentera

Modern och intressant storlek på våran nya Målvakt i J20.
Kommentera

El Maco: albin runesson skrev på twitter att han nu flyttar från modo. Han är (vad jag hört iaf), inte klar för någon ny klubb. Kanske blir i timrå han hamnar?..
Kommentera

lungan: i den heliga treenigheten Boyce-Wedin-Öhrn så rankar jag dem i den ordningen. Boyce har väl redan antytt förlängning i en intervju. Om Nubben släpper Öhrn så lär chansen att de andra två fortsätter inte vara mindre för det.

Sen lär väl Berglund snart vara klar för en annan klubb med om man ska prata den generationen.
Kommentera

jokklas: Han kan definitivt bli en del av stommen, men jag (och jag utgår ifrån att även Nubben tänker så) tror att han kan må bra av att dra iväg och utveckla sitt eget spel. Om han kan dra till Norge och fortsätta att jobba ännu mer med sin fysik (vilket han gjorde redan inför i år) och dessutom få bli en tongivande poängspelare så får vi tillbaka en ännu bättre spelare. Just nu har han inte den dimensionen i sitt spel som gör att han kan vara en ledande spelare i ett lag som satsar uppåt i HA.

Hade vi verkligen varit intresserade av att behålla honom så hade han ju så klart stannat, men då detta är ett steg i att bygga ett starkare kollektiv så fanns det nog ingen utvecklande roll för honom. Det känns som att han inte riktigt ville köpa en roll som gnuggare heller.
Kommentera

« · 1750496 · »