1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591279 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2016/2017

« · 1751149 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2016/2017
Knylan: Dessa tryoutkontrakt går ju dessutom stick i stäv mot kontinuiteten han pratar om.
Jag förväntar mig verkligen inte någon supervärvning. En rutinerad högerfattade back med ok stats, plus en hyfsat stabil allroundback, och jag nöjd.
.
Kommentera

Knylan: Man kan ju bara spekulera men om det är så att spelare har gjort klart med en förlängning men att deras kontrakt inte börjar gälla förrän i Augusti så kanske man inte vill skylta med det eftersom de antagligen ska stämpla i sommar.
Kommentera

Såg på Emil Berglunds instagram att Johan Johnsson skulle bo hemma hos Emil i två månader framöver, måste betyda att iallafall Johnsson är signad eftersom han är här uppe och sommartränar?
Kommentera

hubbenorlen: Jag tror att tryoutarna kommer in av den enkla anledningen att vi helt enkelt blivit erbjudna, med uppsidan att Björkung faktiskt skulle kunna vara ett fynd. Ett problem är också att vi har det dåligt ställt på juniorsidan när det kommer till backar, som jag förstått det så är det väl bara Hardegård som är det minsta aktuell i dagsläget. För att kunna hålla hög kvalitet på isträningarna så vill Roger säkert ha fyra backpar. Får han då tillgång till åtta seniorbackar istället för sex plus två junisar (för i stort sett samma pengar) så höjs ju nivån på träningarna ännu mer.
Kommentera

JanneH: Det ligger nog nära sanningen, precis som du säger. Tänker dock att Westlund isåfall kunde ha ställt frågan om det, upplägget är ju ingen nyhet som sådant.
Kommentera

Ser att Björkung är uppskriven på Timrås lagsida på eliteprospects.com nu men inget officiellt ännu på Timrås hemsida
Kommentera

Puckat: Nubben har ju bekräftat.
Kommentera

T T: Ja, men tycker ändå klubben borde skicka ut ett pressmeddelande om det. Hur länge ska han vara med och provspela? Alltid så många frågetecken när inte klubben själva kan gå ut med saker utan man måste hela tiden leta reda och få nyheter via lokala tidningen
Kommentera

Puckat: Ja, det är onekligen obegripligt. Även om det inte skulle finnas något avtalat datum så är det ju bara att plita ihop ett pressmeddelande på tre minuter, om inte annat bara för att få användning av hemsidan en aning. Kommande säsongs spelartrupp lär man väl inte se röken av på hemsidan förrän framåt säsongsstart heller.
Kommentera

Puckat: om johnsson är signad för att hn bor hos Emil i två månader kanske man kan dr slutsatsen att Emil är signad som också bor kvar i två månader?
Kommentera

Jensen_12: Låter rimligt. 12-13 forwards vill han ha, Nubbas. Några förlängningar och så kanske en ny feja.

1. Boyce
2. Dahlén
3. Lööke
4. Ludde
5. Persson
6. Elias
7. Stene
8. Wedin
9. Westin
10. Molinder
11. Berglund
12. Johnsson
13. Lauritzen?

Frågan är om man inte skulle vilja trycka in Lindhagen här också, som lite grillkrydda. Döljer dålig lukt, kan vikariera på alla positioner. Känns dock som att han får rulla ut på vägarna igen.

För ett år sen satt vi här och hånade förlängningen av Boyce och jublade (nåväl) åt att Berglund valde att dissa maktfaktorn IK Oskarshamn för att stanna ett år till. I år är det tvärtom. Jag kan ge Berglund en chans till om det ska vara så, även om jag nog inser att det kan finnas en konkurrenssituation mellan just honom och nyss nämnda Lindhagen.
Kommentera

Knylan: jag vill ha till protokollet att jag trodde på Boyce!

Och Modano var mot Berglunds förlängning.
Kommentera

El Maco: Den kan du få! Vill minnas att jag var skeptisk men att det väl mest handlade om en glädje över att föreningen överhuvudtaget överlevde. För ett år sen var läget utomordentligt brunt och ovisst.
Kommentera

Månsson..Crippe. Nykäänen...Jantunen???
Kommentera

SMÅLAND: Hits men inte längre. Skivor från Vetlanda. Smokerings....
Kommentera

Fler än jag som går in på Timraik.se morgon, lunch och middag för att se om någon kritat på?

Under säsongen vet man när matcherna spelas men när Silly Season tar över är det betydligt jobbigare för en skrivbordssupporter.
Kommentera

Wedin och Ohre klara
Kommentera

EArk: Han får fixa Årets Räddning igen!
Kommentera

EArk: Kul! Nu bara Molinder kvar av de för mig "givna" förlängningarna. Resten är mer kantboll.
Kommentera

Kan det här vara vår power play back?
Kommentera

El_loco: Pappa hans har väl spelat i Timrå en gång i tiden om jag inte missminner mig? Tror dock han går till Björklöven, trots att dom redan har 7 backar på kontrakt.
Kommentera

Puckat: Löven ska gå ut med en nyhet kl 14.00. Skulle överraska mig om det inte är Matushkin. Om det INTE skulle vara det så har vi ett tydligt namn att rikta in oss på.
Kommentera

Knylan: Cody Murphy från Västerås klar för Björklöven. Inte Matushkin alltså, intressant. David Westlund värvades från Karlskrona, samma klubb som Matushkin nyss bröt kontraktet med.
Kommentera

Puckat: Ja men sedär... Vad har han för alternativ tro? Han försvann i konkurrensen i KHK och är utpräglat offensiv, bör inte vara speciellt het bland övriga SHL-klubbar kan jag tycka. Allsvenskan känns som ett logiskt steg igen, och då framförallt VIK. Nu har dom trubbel på många plan och anses väl inte av någon som ett topplag såhär långt åtminstone. Spontant så känns det som att vi har ett väldigt bra läge.

Detta var överraskande. Den är ju inte pirrande sexig direkt, Lövens backsida.
Kommentera

Sen så har ju Löven kvar Stefan Andersson och plockade dessutom hem Jacob Andersson som också ska vara skicklig offensivt. Så det är förståeligt att man inte anser sig behöva Matushkin, om han nu överhuvudtaget ville flytta hem.
Kommentera

Puckat: Satan. Helvete vad tråkigt. Frågan är om vi inte får dra en rövare borta i collegeligorna ändå.
Kommentera

OM nu Matushkin skulle signas (ingenting påskrivet ännu, vi får pusha han!) så har vi en sjuk bredd på backsidan, och jag gillar det. Det kommer bli en jäkla kamp under försäsongen om platserna.

Matushkin - Nilsson
Westlund - Westin
Nielsen - Strömberg
Björkung - Garpenlöv
Hardegård
Kommentera

Puckat: Han har pratat med Nubben men han ska till Ryssland, säger Nubben, enligt Timråkollen på twitter.
Kommentera

Men titt... jag gjorde en Roxette. Hä va längesen fö mäj.
Kommentera

3627: Njaaa ett par timmar sedan va...? ;-)
Kommentera

Vad ska man tro om den där omtalade PP-backen, egentligen? Matushkin är ett namn som tydligen varit högaktuell, men nu blir det alltså spel i Ryssland för honom istället. Vad finns det sen för alternativ? Efter en snabb koll så finner man Scott Macaulay, Drew Paris och då den minst sagt bekante Nicolai Bryhnisveen. Den sistnämndes SHL-drömmar bör väl gå i stöpet ändå, kan jag tycka.

Väldigt mycket har studsat rätt den här sillyn. Det enda som skulle få mig att känna en liten känsla av misslyckande vore om vi inte klarar av att lösa den där offensivt skickliga backen i och med att jobbet att hitta honom pågått sedan dag ett.
Kommentera

Knylan: tror vi kan glömma alla dom 3. Nubben ville ha svenskt. Möjligtvis att Bryhnisveen är den mest troliga isåfall. Men som sagt, Drew Paris! Vilken förstärkning det vore!!
Kommentera

palleparling: Har han sagt det rakt ut, att han bara vill ha svenska spelare? Eller är det något som folk har tolkat som så eftersom han pratar mycket om ungdom och lokal förankring?
Kommentera

palleparling: På tal om Drew, Tingsryd tappade sin nyvärvade förstecenter.
Kommentera

hubbenorlen: På medlemsmötet fick han frågan om det var aktuellt att ta in någon till "utlänning" efter att Stene kontrakterats, och det var det inte.
Kommentera

Puckat: Ok! Han motiverade inte varför?
Kommentera

Puckat: På medlemsmötet kan ju 2 spelare varit högaktuella som nu gått till andra klubbar. Vad som var aktuellt då behöver inte stämma idag.
Kommentera

Emil Berglund förlänger . Timrå IK kan idag meddela att forwarden EMIL BERGLUND skrivit på ett kontrakt över säsongen 2016-2017.
Kommentera

luffaren: lycka till Emil. Visa att du hör hemma här!

Sen är det coolt att träffa Challe på läktare runt om i Sverige. Man blir på gott humör bara av att se honom.
Kommentera

El Maco: Ja han måste nog snäppa upp ett hack om han ska platsa kommande säsong. Personligen är jag väl inte överlycklig över detta beslut men alla kan ju inte spela i första kedjan så det är väl bra att vi har en lojal spelare som kan ta en mer undanskymd roll och ändå jobba stenhårt. Modano lär väl blåsa en säkring nu...
Kommentera

JanneH: Tycker det känns perfekt att han förlänger.
Vi kan nog inte hitta någon bättre att ha i fjärdekedjan till den förhoppningsvis billiga pengen. Vi vet dessutom vad vi får och slipper chansa.
Dessutom lär han säker själv ha ambition om att spela högre upp i kedjesystemen. Men som sagt, bättre än så i fjärde är svårt att hitta.
Vi måste ju ha billiga spelare också om vi ska kunna ha lite dyrare i första osv...
Kommentera

Röda Tallen: mycket sant det du skriver. dock så känns det ej som att dom lägger pengarna på dyrare spelare i förstakedjan... tidigare åren har Hallin varit bäst betald, nu ger jag mig fan på att det blir Molinder eller Lindhagen... istället för att försöka få hit en FÖRSTACENTER som kan producera.
Kommentera

Röda Tallen: Vadå få inte ett SKIT på 4år men så är det när nubben o challe är polare bättre skriva 10år med Gert Fylking som Back
Kommentera

Modano: du har ju en inflammation i gula fläcken eller annan partiell synrubbning som gör att du missar när han gör bra ifrån sig. För det gör han också. Pådrivare, hänsynslös mot sig själv, penalty killer. Behöver göra mer poäng som forward för att klättra i hierarkin men gör massor av nytta i sin roll.

Hade hellre sett Crosby än Emil allt annat lika men en spelare av Emils sort behövs också i ett lagbygge.
Kommentera

El Maco: absolut! han gör sin roll mycket bra! men nu ska man inte glömma att han faktiskt kom upp från j20 laget med en massa poäng och var tänkt att kunna bidra offensivt. Men när han sedan inte håller offensiva mått på allsvensk nivå så "byter" man spelstil och helt plötsligt så var han en defensiv spelare?...

har sett många sånna exempel. t.ex Händemark i Leksand. Massa poäng i j20, sen när han får chansen i allsvenskan/shl så var han oduglig offensivt, och helt plötsligt, är han en defensiv spelare? det går inte ihop. Sedan bytte han till Pantern i denna säsong och då var han bra offensivt!

Dit jag vill komma är att jag hade velat se Emil i en offensiv roll istället, därav kanske nått år i en div1 klubb eller norge? elr utlåning till Sundsvall???
Kommentera

El Maco: Jag måste missat denna världsspelare som gjorde 3poäng okey kanske han är lite bättre än Fylking då med att han inte syns lika mycket
Kommentera

« · 1751149 · »