Kongo: Vi har det svenska huvudkontoret i Oskarshamn. Oskarshamn saknar allt vad typ RIKTIG hockeykultur innebär... En liten håla som har Döderhult där Timrå har Sundsvall.
Söderström har jag träffat och sett i arbete. Helt klart en analytisk, modern, kunnig och framför allt duglig ledartyp som med små medel lyckats få en naturlig div1 klubb att år efter år prestera skapligt enligt mig. Jag lovar att det troligtvis inte finns många själar i O-hamn som tror på spel i SHL. Söderström är en tränare som gör skillnad! Dessutom är han kommunikativ och förbannat marknadsanpassad vilket skulle kunna utveckla sponsring och andra samarbeten med "marknaden".
Får vi honom framför vagnen, då kan det bli bra.
Men jag tror att han kan lyftas in i en SHL-organisation, eller som bubblare i Knäckehult.
Hälge: Kommunikativ och intressant på Twitter. IKO med Söderström som tränare har väl med liknande medelresurser lyckats ungefär som Timrå. Har tyvärr ingen kännedom om hur han är. Någon som vet mer?
Hahl Bundy: ursäkta mej. Det är inte tränaren som ska börja skaka liv i klubben. Börja uppifrån! Bort med styrelsen, in med nytt ungt tänk och blod. Marknadsföring, folk som tror på en framtid för Timrå Ik. Ekonomin har vart usel i många år nu. Vem fan sitter och förhandlar dåliga avtal som urholkar laget? Börja där..så att det åtminstone finns ett LAG! eller lägg ner skiten. Hålla på harva som Timrå gjort sista åren är ju ingen spelare med lite ambition vill vara i. Inte ens en vettig tränare.!! Gör om, gör rätt! Plus och minus..hur jävla svårt ska det va? Nu ska tydligen en sponsor gå in och betala skulden till fogden. Bra..visst! Men hur länge kan det få hålla på? Nä gott folk.! Fortsätter det så här blir det konken inom snar framtid. Skarpt läge nu!!!
Tarasov: inte säker på att Anton Strålman tar plats på tre backpar i Timrå i år? Och ska spela längre ner i hierarkin är det bättre att satsa på en egen junior där tycker jag.
Nu blev snubben inte bara stadsminister utan snarare statsminister. Tyckte att han gjorde jobbet ganska bra. Tills den där alliansen från helvetet fick sin chans att förstöra alltihop. Tack och lov fick eländet ett slut för snart tre år sedan. Må de alltid fortsätta verka i skuggan av den svenska politiken. Heja VPK. Alltid rött - alltid rätt! 🙂
Puckat: Nilsson är Ingift i släkten Fredrik Söderström som ryktas hänga i Leksand så pass mycket att han ryktas som ett tränarspår i knäckeklubben till nästa säsong...
Jensen_12: Mattias Nilsson stod för en stark säsong i Timrådressen i vinter. Nu ser han ut att vara på väg från klubben. Enligt vad Hockeypuls erfar ser Leksand ut att bli nästa klubbadress.Timrå tappar spelare på löpande band för tillfället. Jens Westin lämnar för Färjestad, Elias Pettersson ryktas vara klar för Växjö Lakers och även Jonathan Dahlén kopplas ihop med den småländska SHL-klubben. Visbysonen Mattias Nilsson kan bli nästa i raden av viktiga pjäser som lämnar klubben. Enligt vad Hockeypuls erfar vill Leksand nyttja hans tjänster kommande säsong – och intresset ska vara ömsesidigt. Övergången är på intet sätt orimlig, med tanke på att Nilsson tidigare representerat just Leksand i fyra säsonger och spelade där innan han kom till Timrå. Vi har sökt Mattias Nilsson för en kommentar.
Ska bli intressant att se vilken nyans av brunt vi får vara med om i år. Förmodligen nånting annorlunda o nytt... Spektrat av brunt är vi mästare på iaf... den saken är klar.
Bröderna Pettersson förenas i Växjö, ett för mig tämligen neutralt lag som man inte har några känslor för i några som helst riktningar. Väntat och kul för dem! Men vi då? Ska vi brandskattas på de få stjärnor vi har nu eller? Fan!
Perreman: Pettersson uppges vara klar för Växjö enligt P4 Kronoberg. Hoppas på en utlåning till oss i såna fall. Han har enorma spetskvalitéer men han har mer att jobba på med det defensiva spelet samt fysiken.
Sputnik: enda problemet med Tårtan i båset är att det blir svårt för oss att värva över Lunkan som målvakt. Tror Henrik Lundqvist skulle vara ett bra alternativ för oss och de två är ju inte bästisar. Annars är Tårtan ett bra och realistiskt namn 👍
"Virus" gillar jag inte. Och han kanske inte gillar mig eller Timrå IK heller, Har träffat honom minst en gång. Han har en aura av icke-sympati över sig. Det är väl nåt han utsöndrar. Har svårt att se honom träna Timrå. Fast om så, mot förmodan, skedde skulle det förstås vara ett bra tillfälle att omvärdera snubben.
Ja jag vet... Vi kommer att ställa ett lag på benen i höst igen. Men med tanke på ekonomin o lite annat så kommer det inte att bli nåt topp 8 lag. Den känslan har jag. Det enda lilla hopp som finns är att vi får en tränare som kan få liv i den här klubben o skapa en "vi mot alla" känsla. Nä... det ser faktiskt just nu väldigt mörkt ut för Timrå IK... som det gjort de senaste åren.
JanneH: Min tanke med Tortella var mest för hans karaktär, kan vara en riktig tjurgubbe och drar sig inte för att visa det mot media. Hans meriter skojar man inte bort och jag hade inte World cup i åtanke. Tänkte mest att det hade varit en spännande tränarkonstillation med starka viljor. ;)
Sputnik: Kan förstå att du gör dig lustig över Tortorella med tanke på hur det gick för USA i World Cup men jag vill bara påminna om att samma snubbe även coachar Columbus Blue Jackets som gjort en fantastisk säsong i NHL. Så till skillnad från de övriga tågvraken du tar upp så går han ju bra just nu.
+ulfberth+: Enligt initierade källor kommer Nubben satsa på stort nästa säsong. Man kommer satsa på något unikt som en tränarkvartett bestående av Leif "Strumpan" Strömberg, Leif Bork, John Tortella och Perra" Fågelholken" Johnsson.. de 3 förstnämnda får stå för attityden och Perra får agera go gubbe för att väga upp det. Det kommer inte vara någon uttalad förstetränare utan det får man göra upp sinsemellan. ;)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen