Roine Jonsson till Timrå IK - I Med Och Motgång 2 min · Nytt namn presenteras Torsdag. Har ej fått reda på vem bara att en ny presentation kommer på Torsdag,spänande.
Sputnik: Läste i vintras (tror det var Madhawk som skrev) att det var klart att Alsenfelt skulle återvända till Knäckebrödshult för en andra sejour. Garanterat med en klausul att de skulle fixa kontraktet. Nu får dom nöja sig med backupen till backupen. Typ. Rätt åt dom. Typ.
Puckat: Lär nog vara så att Leksand betalar en del av hans lön då. Aja har man kulor så har man. Fy vad jag ogillar Leksand förövrigt, blir verkligen laget att slå denna säsong! Eller är det bara jag?
JanneH: Helt rätt. Brattström kan växa ut till ett enormt utropstecken och kan säkert bli ohotad etta under säsongen men han måste också få växa in i detta. Åkerlund behöver egentligen inte vara ett dåligt alternativ till att utgöra andra halvan av målvaktsduon, men vi riskerar då väldigt mycket. Brattström ska bara betraktas som Ohres ersättare i nuläget, inget annat. Han kostar sannolikt därefter också, det måste kunna gå att ruska fram ett bra namn till förstaspaden.
Sen ska man komma ihåg att vi för två år sen plockade in Mattsson som blivit utkonkurrerad av Lindskoug i Löven, men då var vårt läge ett annat. Målvakt värvas dock inte utan att Hirsch får vara med och tycka till. Anser han att Åkerlund är ett bra alternativ så kan åtminstone jag finna någon form av ro i det, men jag tycker att vi bör ha fått lite anbud från andra målvakter som sitter ungefär i den sits Mattsson gjorde när han kom hit. Från frysbox i Löven till kontrakt med Frölunda på två år bör smälla rätt högt.
lungan: Tycker ändå att det börjar likna ett lag för övre halvan men nu hänger allt på målvaktsfrågan. Jag har svårt att se hur Brattström som inte fick stå en enda match i HA förra säsongen redan nu skulle vara tillräckligt bra för att vara 1a. Alltså duger det inte med en Åkerlund som historiskt sett är skadad minst halva säsongen
Har på känn att det idag kommer att presenteras en NY spelare, antingen nått namn som vi aldrig nämnt här inne, eller så blir det nån vi känner till som t.ex Liljendahl, Karlsson, Tex, Enock eller Åkerlund. Nån förlängning blir det inte idag. Hoppas på nått nyförvärv
Alsenfelt officiellt klar för Malmö nu. Då har de Alsenfelt och Nilstorp på kontrakt så Tex Williamsson kommer hamna någon annanstans... förhoppningsvis i Timrå IK men tyvärr så är väl oddsen på Tex betydligt högre än oddsen att Åkerlund står i Timrå kommande säsong.Honken som nån var inne på vore kul annars!
JobbaPuck: Vet faktiskt inte. Men de info/ tips från denna källa har så gott som alltid stämt i alla fall. Fick höra det o en del andra tips för över en månad sen. Personligen hade jag kunnat tänka mig att behålla Ludde även om säsongen kanske inte var den allra bästa. Men få som gör skitjobbet som han gör.
Angående målvaktsfrågan så hoppas jag att Nubben varit i kontakt med Honken, allt annat vore tjänstefel. En bättre mentor än så kan inte Brattström få. Holmqvist själv skulle definitivt tillhöra topparna i serien, trots sin ålder. Han hade klart godkända 91,9 % i Karlskrona den gångna säsongen och håller minst ett år till. Han har själv uttalat sig och sagt att han vill forsätta spela hockey.
Honken har numera sin bas i Gävle igen för familjens skull. Att pendla hit skulle absolut kunna vara gångbart. Det finns inte så många klubbar att välja bland i närheten om han fortsatt vill spela på så hög nivå som möjligt. Tror knappast heller att han skulle bli särskilt dyr då han tjänat sin beskärda del under karriären.
Puckat: Ja skriver Bergman på i sommar då har vi ju en del där att få! Vet inte hur det blir ang Ejdsell. Gjorde ca 20 matcher för oss. Kommer Åkerlund in så tror jag ändå Brattström tar spaden som förstemålvakt.
Timråit H-sand: Borgman räkna de inte med heller, skriver nog även han kontrakt i sommar. Får vi nån liten slant för Ejdsell också kanske? Sen om man tar in Åkerlund som förstemålvakt så kommer det inte spela någon roll hur bra lag vi har.
palleparling: ha ha ha... ibland blir det fel, nu var det inte riktigt så jag menade men ibland har det nog hänt att han dödat vårat PP också. Jag föredrar dock när han dödar motståndarnas PP.
El Maco: Nu räknar ju inte ST med Emil Pettersson. Frånsett två sista åren ( MoDo och SAIK /Växjö) så har vi en del ersättning där. Så med han inräknad borde det rimligtvis handla om 3,5-4 mille! Så lite plåster i såren i alla fall även om det naturligtvis är hårt att tappa en massa duktiga spelare. Tycker lagbygget ser ganska intressant ut för närvarande. Troligen lär nog Erik Karlsson komma in samt Olofsson /Hållander. FBK backen är klar vad jag förstår. Ludde ska tydligen inte erbjudas nytt kontrakt. Målvaktsbiten är tydligen lite svävande. Åkerlund är som jag förstått med i bilden. Får väl se vad Freddan tycker ang målvaktssidan. Och Lill- Challe. Kommer han att hänga med ytterligare? Börjar längta till Augusti...
JanneH: Tja, du ser ju uppenbarligen ingenting i Johan Johnsson...
Jag har sett Erik Karlsson tillräckligt för att bilda mig en uppfattning om honom. Han är en ettrig, snabb, intensiv och tuff forward som spelar med hjärta och lungor. Kort sagt så är han en jobbig jävel, nåt som Ludde Nilsson bara är var femte match. Karlsson är heller inte oäven med puck eller totalt blicklös, utan där finns det potential och mer att hämta.
Sputnik: 3 m spekuleras det om, dom vill kommentera några siffror dock.. Och då har ju inte Elias skrivit nått NHL kontrakt än. Hoppas det blir den här säsongen eller nästa så vi får 100 el inte minst 75%.
JanneH: Jag har inte en enda minnesbild av att ha sett honom spela, så jag kan absolut inte bedöma hans kvaliteter som spelare och vilken potential som finns där. Att han draftats i fjärderundan och som 23-åring gjort 100 SHL-matcher, 100 AHL-matcher och ett JVM talar dock sitt tydliga språk. Är han aktuell så är han garanterat billig också.
Knylan: Jag förstår inte vad ni ser i Erik Karlsson? Han har ingen storlek och poängskörden imponerar INTE. Då behåller jag 10 ggr hellre Boyce och Ludde. Där vet vi att även om de inte får till poänggörandet så dödar Boyce PP jävligt bra och Ludde kan vara riktigt fysisk.
Puckat, JobbaPuck: Nu har jag inget annat än egen teori att komma med här, men det går ju att leka med tanken på att Karlsson är intresserad av att ta steget AHL > HA av den enkla anledningen att han vill lyfta sina offensiva förmågor. Annars skulle man ju kunna tänka sig att han vore intressant för åtminstone några SHL-klubbar men att han då cementerar sig fullständigt i en defensiv roll.
Hur som helst så känns det som att vi har ett hyperintressant lag på gång, och att OM nu Karlsson sajnas så får vi återigen tacka #54 för att han verkar ha skapat ett mycket gott rykte kring klubben när det gäller till spelare som drömmer om NHL. Så oerhört vanligt är det ändå inte att spelare går från att vara ordinarie i SHL > AHL > HA. Det sjuka är att vi levererar också, utan att laget i sig gör det.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen