Hahl Bundy: You and me both!!! ...men det gör jag nästan alltid i Maj/Juni sedan står man där med brallorna nerdragna i mörka November/December när de sexiga nykomlingslagen Tingsryd, Västervik och Pantern åker upp och hämtar givna tre poängare i kapellet.
palleparling: Spelskicklig behöver ju inte betyda poängmakande heller, även om kopplingen är lätt att göra. Draftas man i fjärderundan så har man definitivt fler dimensioner än att bara vara en brunkare.
Jag är nöjd över värvningen, inget mer. Men får en liten känsla av att Nubben inte riktigt vet vad han värvat. "Spelskicklig"? Inte riktigt. 13p på nästan 100 AHL matcher och nästan samma siffror i SHL. Det känns nästan som när Modoliderna värvade Kyle Flanagan och gick ut med att han var en ung rightare när han egentligen var 26 och leftare...
Kanske nubben tror att det är Ottawas #65 Erik... han är ju spelskicklig iaf.
Spontan känsla kring Karlsson är nog att det kan komma att röra sig om en framtida publikfavorit. När Nubben även säger att han är "väldigt nöjd" med den här värvningen så tror jag fan på det. Totalt omöjligt att sia kring vad för magnitud han kan bistå med när det kommer till poängplockande, men alla bitar som gör oss till ett snabbare lag är bra. Mycket intressant värvning, även om hans skrala poängproduktion gör att de större rubrikerna uteblir.
The beat goes on. För två år sen värvade vi spelare från andra HA-klubbar som vi hoppades skulle blomma. Nu värvar vi spelare som varit ordinarie i AHL och SHL. Det går framåt. Kompetensen blir högre och högre överlag, vi måste bara lyckas förvalta det bättre.
Modano: din sanning är inte allas sanning. Boyce är ojämn. Ena säsongen bra, andra inte. När han är bra är han grym i egen zon och får ner anfallarna i sarghörnen där de får stanna. Framåt gör han fulmål på halvchanser genom att stå rätt och spela hänsynslöst i slottet. När han däremot är osynlig är han... ja, osynlig.
Otto1: Ingen annan som vill vågar törs säga sanningen om han ALLT ÄR JU SÅ BRA TYDLIGEN haha. Bättre och ligga lite lågt om kommande säsong tycker jag än och börja få storhetsvansinne som vissa tror förövrigt inte Freddan klarar sig kvar hela säsogen
Modano: Han har iaf börjat jobba med sin explosivitet på gymmet. Han har mkt att jobba med när det kommer till den fysiska biten. Anton Wedin är däremot väldigt explosiv och genomtränad rent visuellt "tunnare" än Boye men betydligt explosivare och starkare. John Westin jobbar på bra han med.
Puckat: När börja Boyes spela fysiskt tycker han är livrädd när det hettar till tar omvägar bromsar in för att slippa ta ge en smäll. En spelare som stått stilla i utvecklingen 4-5 år kommer ALDRIG att bli något bättre fattar inte varför man förlänger är det någon jävla nostalgi med han bara för han vann ett JVM. Dålig skridsoåkning kan inte skjuta hittar ingenting som han är bra på
Modano: Just nu har vi den tyngsta truppen i HA med ett snitt på nästan 88kg. Boyce, Didrik, John W, Dallas och nye letten är inga som backar undan för en närkamp vad jag vet iallafall.
Modano: förlänger man med Boyce och Westin ser jag ingen motivering till att inte även förlänga med Ludde! Jag ser gärna att vi förlänger med honom, vi skrek efter honom förra året bl.a.!
När ska man signa Ludde ??????? En av få spelare som kan spela fysiskt och är jobbig för motståndarna. Men världsspelarna Stene och knähunden Berglund går säkert före får tydligen inte finnas fysiska spelare i truppen inte gjort på många år
Puckat: Då tror jag verkligen att man vill ge Brattström chansen iår om att få lira många matcher! Med Tex Williamsson, hade det blivit betydligt mer bås öppnande, tror knappast Tex hade kunnat tänka sig ett delat upplägg, som jag mer tror Timrå har som utgångsläge just nu.
Haukeland/Brattström känns som en kanonlösning samtidigt som den också BÖR vara väldigt rimlig. Norsken har varit uppe och vänt i SHL nu, lär knappast bada i erbjudanden från den ligan och vill få möjligheten att spela mycket. Här får han det, samtidigt som han får tampas med en lovande förstaårssenior. Utöver det kommer han hamna under Hirsch som tog Mattsson från i stort sett noll till Frölunda på två år. Om jag vore hans agent så skulle jag definitivt råda honom att välja TIK, även om man ser det helt opartiskt.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen